Hooimijt April 2012

Dutch language haystack
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt April 2012

Post by Rasta »

Nou ja gesloten heb ik hem niet met opzet. Als je wilt reageren, dan is er de mogelijkheid. Een draad die op slot gaat, daar kun je ook niet meer op de reply knop drukken, iets wat toch wel handig is, zeker als je de inhoud wilt copy/pasten in de actuele draad.

De oorspronkelijke maandelijkse indeling is om te voorkomen dat één draad jaren loopt en dus vele 1000-en pagina's lang wordt. Maar de maandelijkse indeling is ook maar een manier, die niet perfect is. Bijvoorbeeld de engelse draad had wel per kwartaal gemogen, die loopt minder snel.

Zie het maar als na-discussie van een maand-draad ;)
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt April 2012

Post by eduro »

Och Indy,

Grappig hoe velen nog steeds een referentiekader nodig hebben, MSM is (noem het maar) daarmee blijft de hele discussie veilig.
Het is een reactie op(en niet proactief) tja dat zal de menselijke aard wel zijn.

Indiana Jones wrote:
Paul wrote:geschiedenis herhaalt zichzelf niet maar rijmt.

de omstandigheden veranderen, de menselijke aard niet.
Hoewel deze thread feitelijk al gesloten is door Rasta ... toch even een korte reactie:

-imo wijzigen zelfs de omstandigheden niet, het is allemaal wat complexer dan in het verleden maar in de kern niet veel anders (re:Armstrong).
-en inderdaad, de menselijke aard verandert ook niet ..... dus ook niet de door mensen gekozen politici (ze doen nog hetzelfde als ze eeuwen geleden in Florance deden (re: Armstrong)

Het enige dat wel veranderd is, is de omvang. Waren de crises destijds geografisch ingeperkt, thans is de crisis mondiaal (zelfs China en de andere bricks hebben er last van). Meer dan ooit is het belangrijk om de business cycles te herkennen, omdat door de complexiteit, de mediaMOPE en de globale omvang, het anders al snel een zeer ondoorzichtig geheel wordt.

Hoewel ik het dus niet altijd met Armstrong eens ben (ik denk iets anders over goud en euro-default), draagt hij zeker bij aan een gezonde discussie.

grtz. Indy
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt April 2012

Post by Indiana Jones »

eduro wrote:Och Indy,

Grappig hoe velen nog steeds een referentiekader nodig hebben, MSM is (noem het maar) daarmee blijft de hele discussie veilig.
Het is een reactie op(en niet proactief) tja dat zal de menselijke aard wel zijn.
MSM = "roep het maar en de hele meute holt erachter aan" ..... ;)

vroeger vertelden de kasteelheren wat de 'stads-omroeper' het plaatselijke volk 'wijs' moest maken, natuurlijk zat daar louter eigenbelang achter.
Image
Nu zijn het de media, ingefluisterd door de politiek en in bezit van financiële grootmachten, die de hele wereld maar wat 'wijs' maken.

Ook hier weer, oude wijn in nieuwe zakken en waar het vroeger geografisch beperkt was, is het thans mondiaal.
Gewoon even doorheen prikken en niet achter de meute aanhollen ....

grtz. Indy :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt April 2012

Post by eduro »

Indiana Jones wrote:
eduro wrote:Och Indy,

Grappig hoe velen nog steeds een referentiekader nodig hebben, MSM is (noem het maar) daarmee blijft de hele discussie veilig.
Het is een reactie op(en niet proactief) tja dat zal de menselijke aard wel zijn.
MSM = "roep het maar en de hele meute holt erachter aan" ..... ;)

vroeger vertelden de kasteelheren wat de 'stads-omroeper' het plaatselijke volk 'wijs' moest maken, natuurlijk zat daar louter eigenbelang achter.
Image
Nu zijn het de media, ingefluisterd door de politiek en in bezit van financiële grootmachten, die de hele wereld maar wat 'wijs' maken.

Ook hier weer, oude wijn in nieuwe zakken en waar het vroeger geografisch beperkt was, is het thans mondiaal.
Gewoon even doorheen prikken en niet achter de meute aanhollen ....


grtz. Indy :D

Leuk antwoord................ maar geen reactie................... herhaling wat ik zeg....... carambool reactie.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt April 2012

Post by Indiana Jones »

eduro wrote:Leuk antwoord................ maar geen reactie................... herhaling wat ik zeg....... carambool reactie.
Wellicht je vraag wat scherper stellen zodat ik begrijp wat je dan wél bedoelt .... ik ben kennelijk niet zo'n slimme ... :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt April 2012

Post by eduro »

Indy,

Het is niet persoonlijk bedoeld maar meer cynisch in het algemeen u/you including, tussen de regels inlezen kan soms kan helpen :o
Het was meer een opmerking.
Indiana Jones wrote:
eduro wrote:Leuk antwoord................ maar geen reactie................... herhaling wat ik zeg....... carambool reactie.
Wellicht je vraag wat scherper stellen zodat ik begrijp wat je dan wél bedoelt .... ik ben kennelijk niet zo'n slimme ... :?
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt April 2012

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
Paul wrote:geschiedenis herhaalt zichzelf niet maar rijmt.

de omstandigheden veranderen, de menselijke aard niet.
Hoewel deze thread feitelijk al gesloten is door Rasta ... toch even een korte reactie:

-imo wijzigen zelfs de omstandigheden niet, het is allemaal wat complexer dan in het verleden maar in de kern niet veel anders (re:Armstrong).
-en inderdaad, de menselijke aard verandert ook niet ..... dus ook niet de door mensen gekozen politici (ze doen nog hetzelfde als ze eeuwen geleden in Florance deden (re: Armstrong)

Het enige dat wel veranderd is, is de omvang. Waren de crises destijds geografisch ingeperkt, thans is de crisis mondiaal (zelfs China en de andere bricks hebben er last van). Meer dan ooit is het belangrijk om de business cycles te herkennen, omdat door de complexiteit, de mediaMOPE en de globale omvang, het anders al snel een zeer ondoorzichtig geheel wordt.

Hoewel ik het dus niet altijd met Armstrong eens ben (ik denk iets anders over goud en euro-default), draagt hij zeker bij aan een gezonde discussie.

grtz. Indy
Ik zie echt geen crisis hoor Misschien eens een luchthaven ofzo bezoeken ???

Er is geld a volonté en mensen leven (kan dat ook uitleggen hoe dat komt) generatie overdracht

Goud is een ketting 24k karaat

Evventueel een TROUW ring

Euro-default feit dat je zo spreekt zegt infeite genoeg hoor
===============================================
Je mag 1 jaar zijn, de euro zal er langer zijn dan U...
(en met griekenland erbij en duitsland en frankrijk) = een marriage IN HEAVEN (engeltjes sinclair -)
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt April 2012

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
eduro wrote:Leuk antwoord................ maar geen reactie................... herhaling wat ik zeg....... carambool reactie.
Wellicht je vraag wat scherper stellen zodat ik begrijp wat je dan wél bedoelt .... ik ben kennelijk niet zo'n slimme ... :?
dat heb ik meer en meer door
moest je slim zijn had je zelfs geen tijd om hier te posten
zo breed zit je er dus blijkbaar niet in ;-)

via lange teksten en moeilijke woorden ergens een gelijk willen halen snap ik niet hoor

ik steek mijn nek uit (zoals een schildpad) dat goud bodemde op 300$ (EEN DECENNIA LANG)

en waarschuw enkel dat een nieuwe bodem op $600 mogelijk is........ terug voor 20 jaar

en ongetwijfeld gaan we dan hoger en spreken er andere over de top in 1980 en 2011 ;-)
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt April 2012

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
skyscraper wrote:{ .... } de grote vraag is of de marktprijs van goud zich onderweg zal loskoppelen zoals voorspeld door fofoa.
De twee belangrijkse factoren (er zijn er meer) zijn:
- blijft er vertrouwen in papiergoud
- kan de future goudmarkt blijven leveren als futurecontracten worden aangezegd (d.w.z. dat future-longs fysieke levering eisen van future-shorts). Zo neen, dan moet de comex de contractuele verplichting van de handelaar overnemen, omdat de comex uitlevering garandeert.

Tot nu toe heeft dat enkele malen tot problemen geleid en is (gedeeltelijk) overgegaan tot cash-settlement. Als grote ontvangende partijen daar op enig moment geen genoegen meer mee nemen, komt het tot rechtzaken, slaat het vertrouwen onder de comex weg en maakt de prijs van fysiek zich los van papiergoud. Al in 2005 werd beweerd dat $ 10.000 / troy ounce goud de kritische grens is voor de comex. Ook alias 'Another' spreekt pas van loskoppeling als de goldcomex default. Zolang MSM de kopers van fysiek, succesvol als domoren kan blijven bestempelen en de goudbanken het gele metaal telkens maar weer de grond in kan boren (waardoor de anti-goud reclame feitelijk alleen maar bevestigd wordt), is er niets aan de hand. Tot die tijd kan de premie op fysiek goud variëren (zowel bij koop als verkoop), zonder dat dit tot panieksituaties leidt.

Als bijvoorbeeld de premie op Eagles of Maple Leafs uit 2012 plots omhoog gaat doordat de voorraad van dit jaar op raakt en daarna de goudprijs op de comex door manipulatie daalt ..... lees je in MSM "zie je wel", neemt het aanbod van die munten weer toe, zakt de premie weer en lijkt er niets aan de hand te zijn.

;) Indy
Gaan ze de rechtzaken in goud betalen INDY ?
Lees tussen de regels !
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt April 2012

Post by pascaline »

pascaline wrote:
Indiana Jones wrote:
skyscraper wrote:{ .... } de grote vraag is of de marktprijs van goud zich onderweg zal loskoppelen zoals voorspeld door fofoa.
De twee belangrijkse factoren (er zijn er meer) zijn:
- blijft er vertrouwen in papiergoud
- kan de future goudmarkt blijven leveren als futurecontracten worden aangezegd (d.w.z. dat future-longs fysieke levering eisen van future-shorts). Zo neen, dan moet de comex de contractuele verplichting van de handelaar overnemen, omdat de comex uitlevering garandeert.

Tot nu toe heeft dat enkele malen tot problemen geleid en is (gedeeltelijk) overgegaan tot cash-settlement. Als grote ontvangende partijen daar op enig moment geen genoegen meer mee nemen, komt het tot rechtzaken, slaat het vertrouwen onder de comex weg en maakt de prijs van fysiek zich los van papiergoud. Al in 2005 werd beweerd dat $ 10.000 / troy ounce goud de kritische grens is voor de comex. Ook alias 'Another' spreekt pas van loskoppeling als de goldcomex default. Zolang MSM de kopers van fysiek, succesvol als domoren kan blijven bestempelen en de goudbanken het gele metaal telkens maar weer de grond in kan boren (waardoor de anti-goud reclame feitelijk alleen maar bevestigd wordt), is er niets aan de hand. Tot die tijd kan de premie op fysiek goud variëren (zowel bij koop als verkoop), zonder dat dit tot panieksituaties leidt.

Als bijvoorbeeld de premie op Eagles of Maple Leafs uit 2012 plots omhoog gaat doordat de voorraad van dit jaar op raakt en daarna de goudprijs op de comex door manipulatie daalt ..... lees je in MSM "zie je wel", neemt het aanbod van die munten weer toe, zakt de premie weer en lijkt er niets aan de hand te zijn.

;) Indy
Gaan ze de rechtzaken in goud betalen INDY ?
Lees tussen de regels !
Bon nog eens olie naar 60$ laten dalen dan........ zal de pog wel dalen

Denk zoals een arabier !
Post Reply