James Sinclair vs Martin Armstrong

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:dat ziet ie dan wel weer goed die sinclair, dat er maar eentje gelijk heeft, alleen hij is het niet.
Armstrong maakt geen grapjes. Is ook niet grappig namelijk.

Sinclair valt (samen met de euro en FOFOA) letterlijk door de mand straks.
We gaan het meemaken. En ook dat wordt geen lolletje.
Hoewel ik Sinclair niet altijd kan volgen ... vat ik hem NIET samen met de Euro en al helemaal niet met fofoa :!:
Armstrong zijn insteek begrijp ik WEL, maar ook hij heeft geen absolute glazen bol en is de afgelopen 10 jaar enkele keren in zijn goudprijs voorspelling geswitcht :!:

Want ik volg Armstrong al een hele tijd en ... cyclisch of anti-cyclisch ... ook hij stelt zijn mening bij tijd en wijle bij .... ondanks zijn geavanceerde modellen ;)

Sinclair & Armstrong BLIJVEN voor mij dus 2 haantjes en het is vooralsnog NIET zeker wie er omtrent de goudprijs op 31-12-2017 gelijk gaat krijgen .... 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Paul »

Ik lees Sinclair amper. Wat ik ervan gelezen heb gelooft ie in de euro. en zit ie op lijn met belgisch vrijgoud(smile)
Dat ie een hoge goudprijs voorspelt zegt me niks. Ook een gek kan twee keer per dag de tijd goed voorspellen als ie dezelfde onzin blijft volhouden. Het gaat ook en vooral om de analyse die dr bijhoort.

Sinclair ziet niet vanuit elke bril. Armstrong wel. Dat is het grootste verschil.

... en dat die zn mening bijstelt. Uiteraard. De wereld verandert. Je mening dus ook. Kunst is om dat op tijd te doen. Welcome to cycles...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:Ik lees Sinclair amper. Wat ik ervan gelezen heb gelooft ie in de euro. en zit ie op lijn met belgisch vrijgoud(smile)
Dat ie een hoge goudprijs voorspelt zegt me niks. Ook een gek kan twee keer per dag de tijd goed voorspellen als ie dezelfde onzin blijft volhouden. Het gaat ook en vooral om de analyse die dr bijhoort.

Sinclair ziet niet vanuit elke bril. Armstrong wel. Dat is het grootste verschil.

... en dat die zn mening bijstelt. Uiteraard. De wereld verandert. Je mening dus ook. Kunst is om dat op tijd te doen. Welcome to cycles...
Wat mij tegenstond op het andere forum, is dat men een staccato mening had over zaken waar men nauwelijks kennis van had genomen (zoals de mening aldaar over Armstrong).
Terwijl ik toch bijna alles van A/foa en daarna heel veel van fofoa gelezen had, maar die interpretatie uiteindelijk (m.n. fofoa) heb losgelaten.

Ik lees al heel lang Armstrong (eerst via scribd, daarna op zijn .org website en weer daarna op zijn .com website) .... idem Sinclair.
Dat jij Sinclair amper leest en daar toch een mening over hebt .... mmmmmm ..... 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Paul »

Dat wat ik gelezen heb ben ik dusdanig mee oneens en is wat mij betreft zo fundamenteel. ik bespaar me de rest gewoon.
Ik heb genoeg te doen verder. moet hier nog complete moestuin aanleggen bijvoorbeeld ;-)

EN sinclair maakt het me makkelijk ook. Als hij er een gelijk hebben spelletje van maakt. Dan snapt ie het niet. En gaat ie bij mij op dezelfde hoop als Fofoa. Temeer omdat ie er wat euro betreft totaal naast gaat zitten. En wij in Europa wonen en er gewoon last van gaan hebben en niet zo'n beetje ook. Ik lees m wel als ie probeert uit te leggen waarom de euro gecrashed is en goud helemaal NIETS deed om die te redden. Net zo makkelijk.

Het is de dollar en niet goud de komende paar jaar. goud gaan we zien verder stijgen na 2015.75.
Dr kan dr maar 1 gelijk hebben blijkbaar. Dr is er ook maar een met een alomvattend en sluitend verhaal. Makkelijke keuze.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

Hedgefund shortposities op Goud- en Zilvermarkt zijn toegenomen, terwijl de Comex voorraden naar het niveau 2009 slinken.
Image

Mocht nu een klein beetje van het Japanse QE ook naar de precious toe vloeien en fysieke uitlevering worden gevraagd (kan me voorstellen dat men dat uit het systeem, dus ondergronds wil aanhouden), dan komt er een punt dat de CFTC cash settlement toe gaat staan, immers ETF posities slinken ook, dus ook dat kan dan niet meer als dekking worden gebruikt.

Valt overigens geheel in 'de leer' van Armstrong, maar hoor hem daar niet meer over .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

Als je daarnaast naar de yields op de clubmed obli's kijkt:
http://pigbonds.info/

Wat absoluut geen prestatie van de clubmed landen is, noch van Europa, noch een toenemend vertrouwen in de euro impliceert .... dan zou je toch kunnen constateren, dat er veel geld op drift is ... op zoek naar 'veilige' havens, dus niet alléén in de USTB ....

De BOJ lijkt met zijn QE inkoopprogramma dus het tegenover gestelde te bereiken, want de Japanse yields zakken nóg verder. Dat ziet het grote geld, waardoor de vlucht uit Japan alleen maar toeneemt .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Rasta »

Currency wars. Ook Bernanke krijgt zijn horror scenario: deflatie door stijgende dollarkoers.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

Klopt helemaal ... de vlucht naar de dollar is al even gaande ... maar omdat er ook vlucht uit het pond sterling is en uit de jap yen, daalt de euro niet zo hard. De euro is dus voorlopig niet kapot, maar wel inflatoir en dat kan een straks deflatoire dollar wel eens fors parten spelen .... we gaan zien .. :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Adamus »

http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... o_Pay.html

Sinclairtje toch. Je wordt nu helemaal niet meer serieus genomen door de frauderende "historian" :mrgreen:
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:Hedgefund shortposities op Goud- en Zilvermarkt zijn toegenomen, terwijl de Comex voorraden naar het niveau 2009 slinken.


Mocht nu een klein beetje van het Japanse QE ook naar de precious toe vloeien en fysieke uitlevering worden gevraagd (kan me voorstellen dat men dat uit het systeem, dus ondergronds wil aanhouden), dan komt er een punt dat de CFTC cash settlement toe gaat staan, immers ETF posities slinken ook, dus ook dat kan dan niet meer als dekking worden gebruikt.

Valt overigens geheel in 'de leer' van Armstrong, maar hoor hem daar niet meer over .... ;)
Had i iets met Japan?
Post Reply