Hooimijt September 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt September 2012

Post by Dirkgold »

Hoe heb je getest? Werkt hij door middel van contact-gel? Als ik een test zou uitvoeren, zou ik ook wolfraam willen testen, gewoon om te zien dat de resultaten ook daadwerkelijk anders zijn.
Na het instellen van de goud snelheid, heb ik het ijk stuk nog eens getest en dat gaf indien ik het goed onthouden heb 2mm ipv 4 mm aan. Dus het werkt wel degelijk.
Waarom wolfraam , dacht dat het om tungsten ging? Of is dat het nederlandse woord ervoor ?
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt September 2012

Post by Spruitje »

Yip! Wolfraam is de nederlandse benaming van "tungsten" (Eng).
De benaming "tungsten" wordt dan ook gemakkelijkshalve gebruikt voor vervalste bars.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2012

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:
Hoe heb je getest? Werkt hij door middel van contact-gel? Als ik een test zou uitvoeren, zou ik ook wolfraam willen testen, gewoon om te zien dat de resultaten ook daadwerkelijk anders zijn.
Na het instellen van de goud snelheid, heb ik het ijk stuk nog eens getest en dat gaf indien ik het goed onthouden heb 2mm ipv 4 mm aan. Dus het werkt wel degelijk.
Waarom wolfraam , dacht dat het om tungsten ging? Of is dat het nederlandse woord ervoor ?
Sorry, ik dacht dat je dit wel wist, gezien je testmethode .....

Tungsten /ˈtʌŋstən/, also known as wolfram /ˈwʊlfrəm/ (WUUL-frəm), is a chemical element with the chemical symbol W and atomic number 74. The word tungsten comes from the Swedish language tung sten directly translatable to heavy stone, though the name is volfram in Swedish.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tungsten
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

soms zit geluk in een klein hoekje

Post by Indiana Jones »

1 oktober 2012 22:20
Goedkope tekening blijkt topstuk

ROTTERDAM - Een tekening die 40 jaar geleden voor een tientje werd verkocht op een boedelveiling omdat er een mooie lijst omheen zat, blijkt een topstuk te zijn. Museum Boijmans van Beuningen maakte maandag bekend dat het de tekening, afkomstig uit het atelier van de bekende schilder Jan van Eyck, heeft opgenomen in een tentoonstelling over de kunstenaar.

Of de tekening van de kruisiging van Christus van de hand van de meester zelf is, is niet te achterhalen. Maar dat het werk uit het atelier van Van Eyck komt, daar durft conservator Friso Lammertse zijn hand voor in het vuur te steken. ''De eigenaren, die anoniem willen blijven, denken nog na wat ze met de tekening willen doen. Wij zijn buitengewoon geïnteresseerd natuurlijk.''

Hoeveel de tekening nu zou kosten, kan hij niet zeggen. ''Er is nog geen enkele tekening op de markt geweest. Maar het gaat om tonnen, zo niet meer.'' Lammertse werd getipt over het bestaan van de tekening en wist de huidige eigenaren op te sporen.

Door: ANP

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_van_Eyck
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt September 2012

Post by doubleyou »

.
Het is tijd !

Tijd om een nieuwe hooimijt-maand te creëren.
De dertiende, zie ik nu.
Wat wil zeggen dat deze site hier ondertussen al een jaartje meegaat.
Tijd voor felicitaties aan de initiatiefnemer.
Proficiat, Rasta.

En voor diegenen die hun echte PC-tijd willen zien, hier een leuk klokje :
http://lovedbdb.com/nudemenClock/index2.html

Liever digitaal ? -> klik op de klok !

Het radarwerk der gebeurtenissen en menselijke tussenkomsten zullen ons nog veel stof tot nadenken en het nemen van beslissingen geven...
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt September 2012

Post by Rasta »

Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply