Drs voor aandelen zoals aangeraden door jim sinclair

Dutch language haystack
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Drs voor aandelen zoals aangeraden door jim sinclair

Post by Rasta »

Tja, in mijn idee (en zo heeft Sinclair ook zelf aangegeven) dat we gewoon in Euro's, Dollars, etc blijven betalen. Er zit wat minder koopkracht in de munt, waardoor het kan zijn dat een brood €100 kost, maar voor korte termijn transacties maakt dat helemaal niet uit. Voor lange termijn investeringen maakt het uit in zoverre, dat grote sommen geld dus niet meer worden aangehouden. Maar in een just-in-time economie zitten we toch al. In plaats van cash aanhouden, doen de grote bedrijven (met lang lopende contracten) dan de cash omzetten in andere waardepapieren. Dat doen de meesten nu ook al, dus echt grote wijzigingen zie ik niet als overheids-schuldpapieren daar niet meer bij zitten.

De implosie is dus het verdwijnen van koopkracht momenteel nog opgeslagen in de valuta, en de daarmee samenhangende afhankelijkheden.

Zoals ik er tegen aan kijk he? Want ik heb geen glazen bol natuurlijk.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Drs voor aandelen zoals aangeraden door jim sinclair

Post by Dirkgold »

Antwoord van mijn broker :
Thank you for your e-mail.
 
Unfortunately it is not possible to materilaize the stock you have mentioned. Neither is this part of our service nor is this stock possible to hold in paper form. 
 
If you have any further questions, please don't hesitate to contact us.
 
Kind regards
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Drs voor aandelen zoals aangeraden door jim sinclair

Post by Rasta »

Dirkgold wrote:Antwoord van mijn broker :
Thank you for your e-mail.
 
Unfortunately it is not possible to materilaize the stock you have mentioned. Neither is this part of our service nor is this stock possible to hold in paper form
 
If you have any further questions, please don't hesitate to contact us.
 
Kind regards
Er spelen twee dingen. De eerste is dat ze inderdaad nooit willen meewerken aan administratief gedoe met papier ("certificates" zoals het heet in het Engels, hierboven in rood gemarkeerd), maar het moet ook door het uitgevende bedrijf (hierboven in blauw) worden ondersteund. Van TRX weten we dat ze het ondersteunen. Dus als je hebt gevraagd betreffende TRX (of TNX.TO), of een ander bedrijf waarvan je weet dat ze wel aan certificaten doen, dan weet je hoe je als klant wordt gezien door de betreffende broker.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Drs voor aandelen zoals aangeraden door jim sinclair

Post by Dirkgold »

Antwoord van computershare :
Thank you for your inquiry.

We assure you that it is possible to hold Oceanagold Corporation shares in certificate form. As transfer agent, we issue these certificates and keep record of them; if the broker were to withdraw the shares from street name through the depository, this information would be sent to Computershare and a certificate issued in your name.

If the broker requires additional information regarding physical stock certificates, we suggest they contact us directly on our broker helpline at 1-888-838-1405.



Ik heb nu aan computershare een lijst van brokers gevraagd die geen probleem hebben om de service te verlenen.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Drs voor aandelen zoals aangeraden door jim sinclair

Post by Dirkgold »

Kunnen mij geen lijst geven.

Vondt net dit op de web site van etrade :
https://us.etrade.com/e/t/estation/pric ... 1203013000

Heeft iemand een account bij etrade?
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Drs voor aandelen zoals aangeraden door jim sinclair

Post by Dirkgold »

wist niet dat het al zolang geleden was.
we hadden dus al een thread voor dit.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Drs voor aandelen zoals aangeraden door jim sinclair

Post by Indiana Jones »

Ik vul mijn opmerkingen vanuit de hooimijt aan ...... ;)

08 May 2015, 14:52
Het kost dikwijls grote moeite om aandelen fysiek uit te laten leveren omdat de banken cq brokers niet mee willen werken.
Als ze dan al meewerken, dan is het veelal nog steeds niet mogelijk omdat bedrijven waarin je aandelen hebt, geen papieren
aandelen meer leveren.
Als het je dan eindelijk toch lukt om van sommige bedrijven toch die aandelen fysiek in handen te krijgen, dan zijn er niet zelden
hoge kosten aan verbonden.
En dan nog .... want wil je op een bepaald moment verkopen, dan kan dat niet binnen enkele seconden, zoals dat met digitale aandelen
wél kan, maar duurt het vaak dagen.
Zo ook met de dividenden, die moet je dan zelf knippen, inleveren en tegen de tijd dat het dividend word bijgeschreven zijn er al 10-tallen
procenten aan kosten afgetrokken.

Het ganse 'fysiek uitleveren van aandelen' probleem is geboren omdat clearinghouses jouw aandelen niet juridisch op jouw naam registreren
maar op eigen naam. Jij betaalt cq krijgt geld voor die aandelen cq dividenden doordat ze bij de broker technisch wel op jouw naam staan.
Daarnaast dekken clearinghouses zich in tegen verliezen door de dagelijkse bulk te shorten en DAARIN zit het venijn.
Dat zou het niet zijn wanneer ze de aandelen zelf shorten, maar ze shorten complexe posities van dikwijls geheel andere orde.
Wanneer het systeem onder druk komt te staan (zoals tijdens Lehman default) dan kunnen die shortposities plots omvallen en valt dus
letterlijk het clearinghouse om. De curator ziet dan jouw aandelen juridisch op naam van het clearinghouse staan en neemt de handel
dus als onderpand voor de afwikkeling. Zeg dan maar 'dag' met je handje tegen je bezit.

En ook al heb je die aandelen fysiek thuis (je heet dan officieel thuisbewaarder) dan sta je niet in het systeem en zal de overheid
cq belastingdienst jou in principe een motie van wantrouwen geven, je moet dan bewijzen hoe je er aan komt.
Althans, DAT beweert Armstrong en dan is fysiek goud niet veel anders dan fysieke aandelen (de overheid zal je wantrouwen).

De enige manier om dit te ontkomen is direct registration :idea:
Het clearinghouse is dan verplicht om jouw aandelen juridisch op jouw naam aan te houden.
Valt het clearinghouse om, dan blijven de aandelen van jou.
Monty Guild http://www.guildinvestment.com/ (vriend van Sinclair) regelt dat bijvoorbeeld voor zijn klanten, maar ook daaraan
zijn weer kosten verbonden.
Als je het zelf bij je bank/broker wilt regelen, dan wordt geadviseerd om een paar weken van te voren te beginnen met
anti-depressiva te slikken, waarmee ik al aangeef hoe moeizaam dat gaat.

Ik heb destijds al die sinclair stukken erover gelezen, helaas niet bewaard en kan ze ook niet meer terugvinden omdat
de zoekfunctie op zijn website is verdwenen.
Ik heb het verhaal nog enigszins in mijn hoofd zitten omdat ik vroeger zelf bij een bank/broker heb gewerkt.

Het aankoopcircuit -> betaling/bank -> verhandeling/broker -> verevening/clearinghouse -> bewaring/custodian
en omgekeerd natuurlijk wanneer je wilt verkopen.
Het clearinghouse is daarin de zwakste schakel indien het financiële systeem hik-ups gaat vertonen.
p.s. beleggingsfondsen; opties, future's etc.etc. zijn NOOIT fysiek uit te leveren want dat zijn allemaal synthetische producten.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Drs voor aandelen zoals aangeraden door jim sinclair

Post by Indiana Jones »

08 May 2015, 19:34
Je hebt dikwijls enorm veel verschillende soorten aandelen van één en hetzelfde bedrijf!
aan toonder, op naam, met of zonder stemrecht, winstdelend, prioriteit etc.etc. enfin een hele reut.
Meestal koop je ze aan toonder en is SLECHTS de registratie op jouw naam, maar NIET het aandeel zelf.
Zodra dit aandeel in de route via een clearinghouse gaat, kunnen zij dit toonder aandeel verpanden, immers het is toch 'aan toonder' ;)

Daarnaast is het ook zo, dat aandelen ook al voor de crash in de DJI 1929 geshort werden, dus zelfs toen
al had je hybride constructies om volume te creëren en de prijs levendig te houden.

Dan ook nog de constructie waarin je ze koopt.
Immers, is je bank ook broker (dikwijls is dat zo) of gaat alleen de financiële afwikkeling via een financiële
instelling en wie is dan die financiële instelling (Binckbank ;) )

Daar komt de vraag weer om te hoek kijken of de bank/broker de aandelen in een aparte Stichting zet,
zoals bijvoorbeeld bij bank/broker AbnAmro het geval is, of is dat niet het geval.
Is dat niet zo, dan gaan bij een faillissement van de bank/broker, jouw aandelen mee in het failliet en heb je dus
DAAR al risico.

Het clearinghouse risico heb ik al genoemd, maar dan komt nog de bewaarder (de custodian) om de hoek kijken.
Koop je Amerikaanse aandelen, dan is de bewaarder van jouw aandelen (de custodian) altijd een Amerikaans bewaarbedrijf.
De broker moet formeel jaarlijks alle custodians (want er zijn talloze bewaarbedrijven over de wereld) aan een compliance test
onderwerpen en je mag dan maar hopen dat dit is gebeurd, anders ben je alsnog je aandeeltjes kwijt.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply