EN WAT IS NU UW MENING ?

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Alan Greenspan ging pas zijn eigen persoonlijke mening ventileren, NADAT hij onder de politieke druk vandaan was. Het lijkt erop dat Nout Wellink (ex. directeur van De Nederlandsche Bank) hetzelfde doet.

http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/seizo ... chap_komen

Als je door zijn woorden heen hoort, verneem je dat hij ontzag heeft voor de financiële markten. Op sommige punten ben ik het met Martin Armstrong oneens, maar op ondermeer zijn punt "follow the money" kan ik er geen speld tussen krijgen. Het lijkt erop, dat Wellink dezelfde gedachten heeft.

Neem nu de Duitse politiek, de Belgische, de Nederlandse, de Franse .. etc.
Allemaal preken de partijen voor eigen parochie om zoveel mogelijk locale zieltjes te winnen en zo komen we er niet ten overstaan van de globale financiële markten, want die zijn medogenloos en wars van locale politiek.

Zijn we als volk dan beter af met een Europese integrale politieke unie ?
Neen, natuurlijk niet .... maar we schakelen dan wel eindelijk eens parallel met een centraal geleid China, Rusland en Verenigde Staten.
Alleen op DIE manier kunnen we als een verenigd Europa (niet alleen in woord, maar ook in daadkracht) tegenwicht bieden tegen de V.S. en zelfs beter nog, want in Europa gebeurt dan tenminste nog wat, in tegenstelling tussen een lamgelegde V.S. machtstrijd tussen Democraten en Republikeinen.

En ja ..... verre van ideaal, zo'n integrale politiek geleide Europese Unie, maar alles beter dan een versnipperde, in ieder land locaal geleide Unie die het woord UNIE feitelijk onrecht aan doet. Het kalmeert in ieder geval de financiële markten, Euro-QE to infinity of niet.
Alles beter dan door de mondiaal feitelijk zwakste broeder in het geheel (de V.S.) als splinter EU-groep uit elkaar gespeeld te worden.


Dát is tenminste mijn persoonlijke mening, maar ik kan me zo voorstellen dat anderen er anders over denken en een discussie hieromtrent kan helderheid in deze lastige problematiek brengen. Want vrijgoud kan pas functioneren bij de gratie van politieke wil en NIET andersom ..... toch .... ?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

jsmineset: October 12, 2012

GOLD – The Simple Facts

For more than a millennium, gold has broadly managed to maintain its real value, even as various currency regimes have come and gone.

When it comes to investing in gold, investors often see the world in black and white:
-Some people have a deep conviction that gold is a useless, barbarous relic with no yield; it’s an asset no rational investor would ever want.
-Others love it, seeing it as the only asset that can offer protection from the coming financial catastrophe, which is always just around the corner.


To be sure, gold isn’t the only asset with the potential to hold its value in inflationary times.

http://www.jsmineset.com/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

International Monetary Fund, working paper WP/12/202, d.d. Augustus 2012
http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2012/wp12202.pdf

Al lezende, kan ik het kort samenvatten (in de hoop dat ik het goed zie, anders hoor ik het graag)
-Met het rapport, dat voortborduurt op het raamwerk zoals het in 1936 werd opgesteld door de professoren Henry Simons en Irving Fisher, kan mogelijk het hele bankensyndicaat worden aangepakt zonder de economie in gevaar te brengen.
-Men zou de Amerikaanse; de Engelse; Duitse etc. staatschuld weg kunnen strepen, waarmee de commerciële zakenbanken buiten spel worden gezet.
-Het zou een einde kunnen maken aan Fractional Banking.

Al met al ..... een voorstel waarmee een einde kan worden gemaakt aan de hegemonie van de Zakenbanken (GS, JMP, CityBank c.s.), waardoor landen c.q. (verenigde)staten, weer de soevereine macht krijgen over hun geldvoorraad.

Ik lees eruit dat, indien dit artikel onverkort wordt aangenomen (Bretton Woods 2.0?), er een einde wordt gemakt aan datgene wat Mayer Amschel Rothschild rond de eeuwisseling 1700/1800 heeft ingezet.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Rasta »

Het IMF was er toch om de huidige status quo te bewerkstelligen? Dan snap ik niet hoe ze deze paper kunnen uitbrengen (heb hem nog niet gelezen, maar dit is mijn eerste reactie op toch wel explosieve inhoud).
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Paul »

Ik heb alleen ff snel de conclusie gelezen.

Alleen al dat ze geld willen drukken ipv lenen maakt dat ik dr voor ben.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Dát lees ik er ook uit, Paul ..... de digitale monopoly Wereld Reserve Valuta (WRV-scrip), die alleen tussen C.B.'s verhandelbaar is om de dagelijkse handelsbalansen te verevenen. NIET goud dus, maar een digitale scrip ... :D

Dat zet meteen de commerciële zakenbanken deels buiten spel.

Ik heb stuk ter info c.q. beoordeling doorgestuurd aan:

-Martin Armstrong
-James Sinclair
-Dan Norcini
-Monty Guild

Nu maar afwachten of- en zo ja, hoe ze reageren.

We gaan zien,
Indy ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

reactie Jim:

The team that thought this one up has to be called the Dream Dream Dream Team.

The Banksters own the government in the Western world. You might as well make a plan to line up every bankster and shoot them. The authors of this IMF study are more likely to end up as part of the firing squad without guns. 100% behind every loan will simply never happen if you want to see any loans.

Letting the government be in charge of anything economic is simply stupid. Dream on Dream Dream Dream Team. However, it shows a willingness to look at change, and that is only one thing, gold, as a standard but not gold "a" standard.

Respectfully,
Jim
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Obi-Wan »

Ik ben het eens met Jim. De politiekers zitten in de zak van de bankiers. Onze vice-premier is een voormalige Goldman Sachs boy. Hj heeft 7 jaar gewerkt voor de Boston Consulting Group met oud collega's als Benjamin Netanyahu en Mitt Romeny.


reactie Ambrose Evans-Pritchard

One could slash private debt by 100pc of GDP, boost growth, stabilize prices, and dethrone bankers all at the same time. It could be done cleanly and painlessly, by legislative command, far more quickly than anybody imagined.

The conjuring trick is to replace our system of private bank-created money -- roughly 97pc of the money supply -- with state-created money. We return to the historical norm, before Charles II placed control of the money supply in private hands with the English Free Coinage Act of 1666.

Specifically, it means an assault on "fractional reserve banking". If lenders are forced to put up 100pc reserve backing for deposits, they lose the exorbitant privilege of creating money out of thin air.
Link artikel
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Het enige dat op de korte termijn wél kan gebeuren, is dat er een HOAX in financial MOPE media komt, dat deze IMF working papers betekenen dat er met de dollar dus niets aan de hand is en dat CB's wellicht hun goud gaan verkopen.
Deze hoaxes duren nooit lang, maar toch ..... er kan een reactie in de goudmarkt gaan komen .... of niet ..... :?
Attachments
StreamingServer.gif
StreamingServer.gif (42.8 KiB) Viewed 13857 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Adamus »

Ohra/DeltaLloyd verlaagt rente op internetspaarrekening van 1.9 naar 1.7 zonder verdere motivatie :D
Post Reply