EN WAT IS NU UW MENING ?

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Spruitje »

Zo'n haircut lijkt met een moeilijke oefening. Een halve eeuw was het 'n stuk eenvoudiger (Gutt in België) we brachten gewoon een nieuw bankbiljet uit dat inwisselbaar was voor het oude, er was voor 99% van de bevolking enkel een spaarboekje (als ze dat al vertrouwden)

Persoonlijk zie ik het voor de (Belgische) overheid als 'n zware klus om alle PM-aankopen tegenover de PM-verkopen te zetten en deze gegevens allemaal op te vragen bij de handelaars. Vroeger werd er zelfs gekocht en verkocht zonder vertoon van Eid. (Zelfs als de handelaars alles -buiten hun boekhouding- diende door te geven aan de overheid lijkt het mij nog 'n zware klus)

De overheid is nu wel bezig met een wetsontwerp om de inhouden van slapende kluizen aan te slaan. Mogelijk om d'er nog wat slapend goud in terug te vinden, geen albums van Suske en Wiske wel te verstaan. ;)

Ondertussen sputtert Duitsland:
German industrial output surprised analysts with a seasonally-adjusted 1.2%
decline in October, the second straight monthly drop, led by declines in capital
goods (-3.0%) and consumer durables (-4.5%), the Economics Ministry said. The
three-month moving average for August-October edged down 0.1% compared to
July-September. Manufacturing output overall fell 1.1% in October. Energy also
posted a strong fall of 1.9%, while construction was down 1.7%.


Edit 14u10: een schrijffoutje. ;)
Last edited by Spruitje on 09 Dec 2013, 14:09, edited 1 time in total.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:[
Alleen al uit dat oogpunt denk ik dat de overheid in noodgevallen zal blijven grijpen naar direct toegankelijke cash flow.
Ik weet niet of het zover gaat komen, maar als het zover komt ... krijg je een nóg grotere heksenjacht op 'zwart'geld- en goud en goederen ... etc.

Alles wat 'wit' is, ziet de overheid in de belastingaangifte. Dus hoe eenvoudig is het dan niet, om over het opgegeven vermogen per 31-12 van een zeker jaar plots 10% crisisheffing na te gaan vorderen .... mag binnen 5 jaar. Ze hebben dan misschien niet het meest recente, maar weten zeker dat a) het niet meer weg kan vluchten (dus geen plotse kapitaalvlucht) en b) pure cash is. Waaruit dat vermogen dan bestond (aandelen, obli's, goud, OG, een renpaard etc.) interesseert de overheid niet en dat de burger dan zaken (soms met verlies) voor cash moet verkopen om die naheffing te kunnen betalen, interesseert ze ook niet .... want de heffing is juridisch cash!

Zo simpel kan het zijn ..... ;)
If you want to become a criminal .... think like a criminal .. 8-)[/quote]

En zo gaat het ook gebeuren. Als het kan gebeurt het ook. Gaan ze ook de spaarhypotheekpotjes afromen? Er worden natuurlijk uitzonderingen gemaakt.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Spruitje »

Voor België ligt dat dan toch 'n stuk moeilijker, geen opgave van bezit (BOX 3), geen inzage door de overheid van de rekeningen (enkel bij vermoeden van fraude). Alhoewel er bij zo'n noodmaatregelen altijd wel wat "gefikst" kan worden.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
Indiana Jones wrote:[
Alleen al uit dat oogpunt denk ik dat de overheid in noodgevallen zal blijven grijpen naar direct toegankelijke cash flow.
Ik weet niet of het zover gaat komen, maar als het zover komt ... krijg je een nóg grotere heksenjacht op 'zwart'geld- en goud en goederen ... etc.

Alles wat 'wit' is, ziet de overheid in de belastingaangifte. Dus hoe eenvoudig is het dan niet, om over het opgegeven vermogen per 31-12 van een zeker jaar plots 10% crisisheffing na te gaan vorderen .... mag binnen 5 jaar. Ze hebben dan misschien niet het meest recente, maar weten zeker dat a) het niet meer weg kan vluchten (dus geen plotse kapitaalvlucht) en b) pure cash is. Waaruit dat vermogen dan bestond (aandelen, obli's, goud, OG, een renpaard etc.) interesseert de overheid niet en dat de burger dan zaken (soms met verlies) voor cash moet verkopen om die naheffing te kunnen betalen, interesseert ze ook niet .... want de heffing is juridisch cash!

Zo simpel kan het zijn ..... ;)
If you want to become a criminal .... think like a criminal .. 8-)
En zo gaat het ook gebeuren. Als het kan gebeurt het ook. Gaan ze ook de spaarhypotheekpotjes afromen? Er worden natuurlijk uitzonderingen gemaakt.[/quote]
====================================================================
Hieronder tekst van Indy:
De bovenste regel (rood) is van Rasta, niet van mij .... De tekst die onder jouw naam staat, is weer van mij en niet van Adamus en hetgeen ik blauw gemaakt heb, is van Adamus.
Je hebt er een zooitje van gemaakt, @ adamus. :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Adamus »

Ben2 wrote:[! Dat is de gedachtengang die je voor ogen moet houden bij Freegold. Of er nu ja dan nee nog veel water naar de zee moet vloeien is ieder voor zich om uit te maken en conclusies te formuleren.
Freegoldpad is hier allang verlaten hoor. We geloven hier op het forum meer in de totalitaire staat. Mijn mening en dat is een persoonlijke: zij die geloven in de ontwikkeling in de richting van een een alles omvattende totalitaire staat kunnen beter een stukje touw kopen. En Armstrong dan? Die slechts onder voorwaarden op vrije voeten en maakt hier de geesten rijp voor een wereldcurrency (op naar de DDR).
Ik kan me ook wel voorstellen hoe en waarom hier zo gedacht wordt: mensen uit bank-financiële en ITwereld -waar digits altijd ruim geklotst hebben. Weing fysieke goesting dus. Nou ja effe dan, toen er veel digits aan konden worden verdiend.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Voor België ligt dat dan toch 'n stuk moeilijker, geen opgave van bezit (BOX 3), geen inzage door de overheid van de rekeningen (enkel bij vermoeden van fraude). Alhoewel er bij zo'n noodmaatregelen altijd wel wat "gefikst" kan worden.
Oi .... dus een stuk eenvoudiger om buiten de fiscus vermogen aan te houden en er nog mee weg te komen ook ?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
Ben2 wrote:[! Dat is de gedachtengang die je voor ogen moet houden bij Freegold. Of er nu ja dan nee nog veel water naar de zee moet vloeien is ieder voor zich om uit te maken en conclusies te formuleren.
Freegoldpad is hier allang verlaten hoor. We geloven hier op het forum meer in de totalitaire staat. Mijn mening en dat is een persoonlijke: zij die geloven in de ontwikkeling in de richting van een een alles omvattende totalitaire staat kunnen beter een stukje touw kopen. En Armstrong dan? Die slechts onder voorwaarden op vrije voeten en maakt hier de geesten rijp voor een wereldcurrency (op naar de DDR).
Ik kan me ook wel voorstellen hoe en waarom hier zo gedacht wordt: mensen uit bank-financiële en ITwereld -waar digits altijd ruim geklotst hebben. Weing fysieke goesting dus. Nou ja effe dan, toen er veel digits aan konden worden verdiend.
Maar wel heel veel ervaring hoe de echte wereld in elkaar zit en daardoor minder geneigd om in Cinderella Hollywood scenario's te dromen.. :mrgreen:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Adamus »

Spruitje wrote:Voor België ligt dat dan toch 'n stuk moeilijker, geen opgave van bezit (BOX 3), geen inzage door de overheid van de rekeningen (enkel bij vermoeden van fraude). Alhoewel er bij zo'n noodmaatregelen altijd wel wat "gefikst" kan worden.
Alle bedrijfsrekening afromen en de werkgever het weer in laten houden op salarisbetaling, opdat de werknemer zijn spaarrekening aanspreekt. Er zijn genoeg wegen. Erger: de werkelijkheid verzin je niet.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Paul »

Ik geloof niet in digits. Ik geloof erin dat je de ontwikkeling niet tegen kunt houden.
Ik geloof in natuurkunde en in wiskunde. Ik geloof niet in sprookjes.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:Ik geloof niet in digits. Ik geloof erin dat je de ontwikkeling niet tegen kunt houden.
Ik geloof in natuurkunde en in wiskunde. Ik geloof niet in sprookjes.
Helemaal mee eens .... en dan dit(onderstaand) niet te vergeten:

Taxes Alter Behavior
Posted on December 9, 2013 by Martin Armstrong

There were two taxes that altered how people lived. There was the Window Tax that inspired row homes in Colonial America. That simply became the standard and long after the tax was gone, row homes became the norm. Row Homes eliminated the need for windows on two sides of the house.

Was in Nederland ook zo, vandaar de (tijdens de bouw al.!) dichtgemetselde ramen: b.v. hoek 1ste De Riemerstraat - Veenkade, Den Haag
Image

You will also see some colonial houses had just one step and others two or three. You were also taxed on the number of steps you had. Hence, the saying “taking a step up in life” had its root in the fact that you were rich because you had more than one step and were taxed at a higher rate.

Was in Nederland ook zo, vandaar dat de rijkdom afgezien werd aan het aantal ramen en traptreden naar het bordes. Toen die belasting eenmaal afgeschaft werd, kreeg je portiekwoningen (want de traptreden werden niet meer belast) en jaren '30 doorzonwoningen (want de ramen werden ook niet meer belast)

Taxes have always altered behavior.

Money today is effectively electronic. Cash forms such a tiny fraction of the money supply it is rapidly on its way out the door. When I park my car in the city, there are only machines to give me a ticket, then to pay and receive an exit ticket, and I see no one.

parkeermeter Amsterdam, Slotervaart
Image

The age of technology is eliminating minor jobs and converting money into simply credit and debt cards. There will be no going back to some gold standard and the younger generation will look at you in amazement as if you are speaking “how for art thou” in some ancient tongue.
Als je aan mensen onder de 25 vraagt of ze nog wel eens contant geld hebben, is het antwoord neen ... ze betalen met hun mobiel e/o pinpas e/o creditcard. Als je tegen die mensen dan begint over goud, dan tsjah .... moeten ze toch even helemaal psychisch omschakelen van digitaal naar iets waarin je kunt beleggen. En goud=geld .... gaat er bij die groep nauwelijks of niet in (uitzonderingen daargelaten) en DAT is toch de generatie die onze toekomst bepaalt. ;)

People get what they deserve from government – lie, lies, and more lies, and empty pockets to show for it. Like Row Homes, they are altering society reducing our standard of living. Many among the youth no longer have the dream of owning their own home and marriage forever. It is now cheaper to rent and the house may cost more in the long-run. It is hard to find a husband who can even provide for a family at the same age forcing society back to the way it was before Hollywood – the growing age gap between husband and wife and in nearly one-third of marriages the woman earns more than the man.

Girls in their 20s are discovering men in their 20s are still boys. Women simply mature faster than men and this may be the truth within nature. In the animal world, it is the fittest male that gets the female. Among humans, it is the male who is reliable and a good provider, not the one who can down more shots and throw-up more than anyone else because he thinks that’s cool. This change in behavior among humans thanks to taxes has even been promoting studies that show men live longer when they have younger wives. Taxes are changing everything. It even seems to be divorce declines with the rise in age difference. Perhaps Marxism altered a lot more than we realized. It is time we seriously look at ending the income taxes and stop the borrowing funding government by just increasing the money supply keeping it within 5% of GDP which a central statistical agency calculates for ALL nations eliminating political manipulation.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply