EN WAT IS NU UW MENING ?

Dutch language haystack
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Spruitje »

PieterP wrote:Natuurlijk ben ik in tegenwaarde onder water komen te staan.
Maar ik leef gewoon verder en maak me er niet druk om.
Troost je, je staat niet alleen onder water en ik kan d'er gerust mee leven (ook al is het 'n héél mooi bedrag :mrgreen: )
Boven de waterspiegel merk je het schoons niet op dat je onder water kan tegenkomen.
Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Ben2 »

Paul wrote:
Paul wrote:We gaan voor die tijd monetaire stelsel aanpassen en richting de digit whv. (2017 ? ook een cycle !
Ik vroeg me al af hoe ik ook alweer hierbij kwam. maar ik weet het weer,
had ik al eerder bij Armstrong gelezen. Het is 72 jaar na Bretton Woods. Dat gaat einde dollar als whv betekenen.
Het is genoteerd, wel nog zo handig als je het op voorhand weet :)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by doubleyou »

.
Rond elk jaartal kan wel een cyclus gebreid worden.
Mits genoeg gegraaf in het verleden, en genoeg fantasie om verhaal te bouwen, en er wat wiskunde en fysicakrachten bij te halen.
Allemaal best mogelijk.

Met alle respect voor het verleden,
Met alle respect voor degenen die de linken menen te herkennen en (willen) leggen, en daar de cyclussen naar de toekomst toe willen herkennen en erkennen.
Ik wil en kan er mijn hoofd niet over breken.

Je kan het heden (en de toekomst) niet meer op dezelfde basis vergelijken met het verleden.
50 jaar geleden had men het woord computer amper uitgevonden, of was er van een online order geen sprake.
Vroeger duurde het ingeven, en het doorvoeren van een buitenlands beursorder uren of dagen.
Er was niet die financiële fondsenindustrie, die zelfs zonder een druk op de knop, enkel door de geprogrammeerde algoritmes, op een bepaald moment beginnen te draaien.
Er was geen internet waarop je veel onmiddellijk kan te weten komen. Inderdaad, niet alles, gelukkig maar ; er blijven nog geheimen)
Er waren geen smartphones & tablets, waarmee men (ocharme onze jeugd :roll: ) nog niet in een zatte bui eens een plezante stoot kan uithalen, of men heeft het op camera staan, om tentoongesteld te worden, zoals vroeger de aparte circusattracties. Men kan zelfs nog geen scheet laten, of de klank is hoorbaar aan de andere kant van de wereld, bij wijze van spreken.

Ik trek het nu misschien wel een beetje in het belachelijke, maar ik bedoel maar : beweren dat die cyclus van bv. 80 jaren geleden, zich opnieuw gaat herhalen binnen 4 jaar, omdat het een 84-jarige cyclus is, wel, ik geloof daar niet in !
Het kan ondertussen allemaal beïnvloed geworden zijn door nieuwe ontwikkelingen, technieken, krachten, die niets te maken hebben met de stand van de aarde, de zon of de maan.

En leven of je verwachtingen afstemmen aan het "arriveren" van zo'n cyclusdatum, is wat mij betreft, volstrekt nutteloos.
Het is zoals 's ochtends je daghoroscoop lezen uit elk willekeurig dagelijks k*tblad : als je wil kàn je daar die dag naar leven !

Ooit komt alles terug ?
Nope !
Slechts één zekerheid : na het leven volgt de dood.
En nee, de discussie van die stelling wil ik hier ook niet voeren :)

Papier vergaat. Digits kunnen gewist worden. Edelmetaal is een blijver. Punt.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:. Slechts één zekerheid : na het leven volgt de dood. En nee, de discussie van die stelling wil ik hier ook niet voeren :)
Hoeft ook niet, maar na de dood komt leven en na leven komt weer de dood etc.
It's the circle of life (Elton John) en re:Armstrong, maar ook 'it's a wheel of fortune' (Elton John) en ook dat laatste zegt Armstrong.

De cylcli zijn hetzelfde, maar de events+personen die erin spelen zijn iedere keer anders. ;)

Last edited by Indiana Jones on 11 Dec 2013, 20:08, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:De euro wil niét as good as gold zijn. Vandaar driemaandelijkse herwaardering aan marktprijs. Euro vreest dus competitie met goud niet.
En de unie van Afrikaanse landen overweegt een centrale munt (á la euro), maar dan gebonden aan .... de dollar.
En "The Middle East is planning to form their own monetary union with a single currency pegged to the dollar – not the euro.The states of Saudi Arabia, Qatar, Bahrain and Kuwait are planning a new single currency as members of the Gulf Cooperation Council.The new currency will be pegged to the U.S. dollar rejecting the euro, which is falling to third place in world trade.

Dus alles aan de dollar (die gaat vallen ?) en niets aan de euro (die gaat ........ :? )
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by cavajo »

doubleyou wrote:.
Rond elk jaartal kan wel een cyclus gebreid worden.
Mits genoeg gegraaf in het verleden, en genoeg fantasie om verhaal te bouwen, en er wat wiskunde en fysicakrachten bij te halen.
Allemaal best mogelijk.

Met alle respect voor het verleden,
Met alle respect voor degenen die de linken menen te herkennen en (willen) leggen, en daar de cyclussen naar de toekomst toe willen herkennen en erkennen.
Ik wil en kan er mijn hoofd niet over breken.

Je kan het heden (en de toekomst) niet meer op dezelfde basis vergelijken met het verleden.
50 jaar geleden had men het woord computer amper uitgevonden, of was er van een online order geen sprake.
Vroeger duurde het ingeven, en het doorvoeren van een buitenlands beursorder uren of dagen.
Er was niet die financiële fondsenindustrie, die zelfs zonder een druk op de knop, enkel door de geprogrammeerde algoritmes, op een bepaald moment beginnen te draaien.
Er was geen internet waarop je veel onmiddellijk kan te weten komen. Inderdaad, niet alles, gelukkig maar ; er blijven nog geheimen)
Er waren geen smartphones & tablets, waarmee men (ocharme onze jeugd :roll: ) nog niet in een zatte bui eens een plezante stoot kan uithalen, of men heeft het op camera staan, om tentoongesteld te worden, zoals vroeger de aparte circusattracties. Men kan zelfs nog geen scheet laten, of de klank is hoorbaar aan de andere kant van de wereld, bij wijze van spreken.

Ik trek het nu misschien wel een beetje in het belachelijke, maar ik bedoel maar : beweren dat die cyclus van bv. 80 jaren geleden, zich opnieuw gaat herhalen binnen 4 jaar, omdat het een 84-jarige cyclus is, wel, ik geloof daar niet in !
Het kan ondertussen allemaal beïnvloed geworden zijn door nieuwe ontwikkelingen, technieken, krachten, die niets te maken hebben met de stand van de aarde, de zon of de maan.

En leven of je verwachtingen afstemmen aan het "arriveren" van zo'n cyclusdatum, is wat mij betreft, volstrekt nutteloos.
Het is zoals 's ochtends je daghoroscoop lezen uit elk willekeurig dagelijks k*tblad : als je wil kàn je daar die dag naar leven !

Ooit komt alles terug ?
Nope !
Slechts één zekerheid : na het leven volgt de dood.
En nee, de discussie van die stelling wil ik hier ook niet voeren :)

Papier vergaat. Digits kunnen gewist worden. Edelmetaal is een blijver. Punt.

Zeer mooie weergave !!!

Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by cavajo »

Het gaat de laatste tijd zeer goed met
subforum : wat is nu uw mening.

Mooi,
want daar doen we het voor : een mening en tegenargumentatie....
alles ter verrijking, verfijning...

Mijn mening heb ik ook.
deels gelukkig maar :
ik verklaar me nader : soms wel eens ingehaald door eigenzinnigheid in " het grote gelijk ".
( geheel tussen haakjes : ik schrijf dit te vaak, leidt vaak tot een verkeerd beeld...)

Probleem met een forum :
Aannemen van houding.
ik verklaar me nader :
A. je gaat drammen ( deels door "denken" mijn gelijk, deels door kennis, deels karakterieel,
soms zelfs deel van genoegen in obstructie ).
B. gewoon meelezer.
C. meepraten met het gevoel van de sterkste ( vorig forum kon daar menig staaltje van geven ).
Er zal nog wel D, E, etc zijn....
Enige oppervlakkigheid door snelheid ( gebonden aan een forum ), is me niet vreemd.

Wat is nu mijn mening :
Dat de reden van mijn goudaankoop toen, nog steeds door mijn toenmalige redenen niet is
gewijzigd :P .
Omdat de omstandigheden die het mij deden aankopen, vandaag nog idem zijn.

De bevestiging of desnoods herbevestiging zoeken we soms via fora, en kunnen ons leiden naar
verruiming van visie, herkenning van visie, of ons zelfs 180 graden laten draaien.
Een vrije keuze,.. een godsgeschenk.....

Tenzij je goud koop om te gokken...
Tenzij je bitcoin kocht om te gokken....

Ik kocht goud om een reden.
Vandaag sta ik nog niet onder water ( geeft me bijna een ancien gevoel )
( toch steeds een lichtgewichtje hoor....... ;) ).
Ik heb vandaag GEEN enkele reden om mijn strategie te wijzigen !
EN ik ben GOD de Vader niet !!!
( maar Armstrong uuke nie :mrgreen: ).
( dat laatste moest er niet bij, maar ik krijg het niet gewist.... :lol: ).

mvg,
Cavajo
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by doubleyou »

cavajo wrote: ...
Ik kocht goud om een reden.
Vandaag sta ik nog niet onder water ( geeft me bijna een ancien gevoel )
( toch steeds een lichtgewichtje hoor....... ;) ).
Ik heb vandaag GEEN enkele reden om mijn strategie te wijzigen !
EN ik ben GOD de Vader niet !!!
( maar Armstrong uuke nie :mrgreen: ).
( dat laatste moest er niet bij, maar ik krijg het niet gewist.... :lol: ).

mvg,
Cavajo
Ik moet gewoon toegeven dat ik te dom ben :roll: om een volledig begrip te krijgen van alles waar Armstrong voor staat.
Ik moet ook gewoon toegeven dat ik veel respect heb voor Indy & Paul, die de Armstrong teorie en inzichten blijkbaar volledig doorhebben, deze begrijpen, er blijkbaar helemaal achterstaan en deze bovendien kunnen extrapoleren naar hun eigen daadkracht en acties.
Ik moet ook gewoon toegeven dat ik veel respect heb voor Indy & Paul dat zij hun kennis en inzichten willen delen.
Ik moet ook gewoon toegeven dat ik veel respect heb voor de manier waarop Indy dit dikwijls duidelijk kan verwoorden, en bovendien aanvult mét achtergrondkennis uit de financiële wereld, die hij niet alleen uit de boeken, maar ook uit zijn ervaring in die wereld meegeeft.
En met veel energie. En daar veel tijd insteekt.
Dus daarom : hoed af. Chapeau.
Ik zou zeggen. Doe zo verder, want elk tikje inzicht, elk schrijfsel, spoort wel iemand aan. Geeft richting. Zet wel iemand tot nadenken...

Maar ik zou ook wel willen waarschuwen, om alle toekomstige schrijfsels van Armstrong niet als het orakel te willen beschouwen.
Begin elk stukje lectuur opnieuw van een wit blad.
Kritische blik.

Maar ik voel me goed met m'n boerenverstand.
En daarom draait het toch :lol:
Zolang een ander er maar geen last van heeft.

We blijven positief.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Rasta »

doubleyou wrote:.
Rond elk jaartal kan wel een cyclus gebreid worden.
Mits genoeg gegraaf in het verleden, en genoeg fantasie om verhaal te bouwen, en er wat wiskunde en fysicakrachten bij te halen.
Allemaal best mogelijk.

Met alle respect voor het verleden,
.....
Kijk niet te veel naar de cyclus waar de mens stuurt. Dat gaat inderdaad niet werken. Bekijk het als een cyclus van human stupidity. Of hoe snel de mensheid dingen vergeet. Een bubbel op de beurs ontstaat meestal niet omdat men een nieuwe uitvinding heeft gedaan (het internet gaat de wereld veranderen!), maar omdat de mensen vergeten zijn dat het veelal een illusie is waarin ze willen geloven en investeren. Dan krijg je een cyclus door de domheid van de mensen ingegeven.

Mensen vergeten snel dat politici hun beloftes niet waar kunnen maken.
Mensen vergeten dat oorlogen per definitie welvaart destructief zijn.
Mensen vergeten.
En daar zit een cyclus in, want de mens verandert niet, dus die blijft eerder opgedane kennis vergeten.

Ik keek er eerder ook sceptisch naar, maar als je het bekijkt als een cyclus van human stupidity, is het ineens erg logisch. Meer moet je er niet van maken.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by cavajo »

Zal er nog eens naar kloppen......
Een cyclus......

Is een periode tussen weten en vergeten !!!
( dus wel eens vaker 50 tot 70 jaar )
( vroeger leefde men minder lang )......

Men sprak in de middeleeuwen over de 80-jarige vrede alsof het effe de tijd was
om elk zijn zwaard effe op te blinken......
Het ging toendertijd gedomme over minimaal 3 a 4 generaties...

mvg,
Cavajo
Post Reply