EN WAT IS NU UW MENING ?

Dutch language haystack
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Paul »

Het is als de vis en het water of als een houtatoom en de tafel.
Het is erg lastig loskomen van eigen perspectief om grotere plaatje te kunnen zien.

(Economische) cycles gaan niet over (gedrag van) het individu maar over dat van de meerderheid. gedrag van de meerderheid gaat cyclisch volgens het ritme van de tijd. Hoe gek en onwaarschijnlijk dat in eerste instantie ook is. Maar eigenlijk is het logisch.
Micro is amper te voorspellen. Macro is stuk gemakkelijker.
Een individu kan een uitvinding doen. Het krijgt pas betekenis als de grote groep het begint te gebruiken.
of dat nou het wiel was. de pijl en boog, de spoorwegen of het internet. Het is alleen pi die bepaalt of we dr al aan toe zijn met zn allen haha ;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by cavajo »

Paul wrote:Het is als de vis en het water of als een houtatoom en de tafel.
Het is erg lastig loskomen van eigen perspectief om grotere plaatje te kunnen zien.

(Economische) cycles gaan niet over (gedrag van) het individu maar dat van de meerderheid. gedrag van de meerderheid gaat cyclisch volgens het ritme van de tijd. Hoe gek en onwaarschijnlijk dat in eerste instantie ook is. Maar eigenlijk is het logisch.
Micro is amper te voorspellen. Macro is stuk gemakkelijker.
Een individu kan een uitvinding doen. Het krijgt pas betekenis als de grote groep het begint te gebruiken.
of dat nou het wiel was. de pijl en boog, de spoorwegen of het internet. Het is alleen pi die bepaalt of we dr al aan toe zijn met zn allen haha ;-)
Raar misschien voor jou,
dit onderschrijf ik volledig ( behalve de laatste zin ).

ps mijn respect hé , Paul
we zijn gewoon verschillend.
ik heb niet jouw kennis

mvg,
Cavajo
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Paul »

Ik waardeer alle perspectief cavajo en ik geniet van de discussie
al jaren. Heb veel geleerd juist door mezelf te dwingen de ander te begrijpen.

eerst begrijpen en dan aannemen of verwerpen. zo werkt dat bij mij.
vergeet niet. ik heb ook in fofoa geloofd. nu niet meer. maar nog wel in goud, alleen met heel andere insteek.
goud is voor individu nog steeds een ideale hedge. zeker in deze tijden waar het de overheid is die we moeten vrezen.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Het maakt mij niet zoveel uit "wie wat schrijft" of "wie er gelijk heeft"

Vele kleintjes maken één grote en juist meningsverschillen maken ons scherp, beter dan blindelings volgen. Volg geen God, geen Paus en al helemaal geen politiek leiders, want daar worden wij lijders van ... :) maar vooral je eigen gevoel. Wat gevoel dan meteen weer uit de surrealistische hoek haalt, omdat gevoel zich niet zelden op onbewust binnengekomen feiten stoelt.

Waar ik in ieder geval WEL in geloof is "het slimme onbewuste", heb daar diverse boeken over gelezen.
Laat natuurlijk wel de feitjes binnenkomen, heb daarom veel over goud gelezen en lees ook Armstrong ... maar blijf vooral mijn eigen leidsman (tenzij mijn echtgenote in de buurt is .... het Alfa vrouwtje .... :lol: :lol: :lol: )
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Ben2 »

Paul wrote:
(Economische) cycles gaan niet over (gedrag van) het individu maar over dat van de meerderheid. gedrag van de meerderheid gaat cyclisch volgens het ritme van de tijd. Hoe gek en onwaarschijnlijk dat in eerste instantie ook is. Maar eigenlijk is het logisch.
Micro is amper te voorspellen. Macro is stuk gemakkelijker.
Kan dit grotendeels wel volgen ja,

het is zoals in de (auto)verzekeringssector.
Ze weten niet wie als individu een ongeval zal hebben, maar ze weten wel dat 5% van de totale groep autobestuurders een ongeval zal hebben. Op basis waarvan ze dan hun premies gaan berekenen.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Electronic Money starting in London

While the goldbugs have been touting that gold will rise and the dollar will collapse because of fiat money, technology has passed them by making their arguements barbaric relics of the past.
The future role of gold may be as a medium of exchange not as an alternative to paper money, but in the elimination of paper money gold may become the currency of the underground economy – not Bitcoin.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

DFT vr 19 sep 2014, 18:09

Koers Alibaba schiet omhoog

NEW YORK (AFN) - De beursgang van het Chinese internetbedrijf Alibaba in New York is vrijdag een doorslaand succes geworden. Het aandeel begon de handel onder overweldigende belangstelling van beleggers met een koerswinst van ruim 36 procent. De beursgang van Alibaba staat nu in de boeken als de grootste ooit in de VS, een eer die tot nu toe behoorde aan creditcardmaatschappij Visa.
Ruim 2 uur na de openingsbel op Wall Street werd de eerste koers van het aandeel Alibaba vastgesteld op 92,70 dollar, terwijl de aandelen voor 68 dollar naar de beurs werden gebracht. Het bedrijf haalt met zijn beursgang minstens 21,8 miljard dollar op, wat het grootste bedrag is dat ooit met een eerste beursnotering in de VS werd gerealiseerd.
Het aandeel steeg in de eerste minuten snel door naar ruim 99 dollar, maar vervolgens liep de koers weer iets terug. Rond 18.45 uur stond Alibaba circa 33 procent in de plus op iets meer dan 90 dollar.

Facebook
Volgens tussenpersoon TD Ameritrade kwamen er voorbeurs drie keer meer orders binnen voor aandelen Alibaba dan voor aandelen Twitter op diens eerste beursdag. De orders kwamen overeen met 70 procent van de orders voor aandelen Facebook op de dag dat die voor het eerst werden verhandeld.
De marktwaarde van Alibaba is bij een koers van 92 dollar per aandeel ongeveer even groot als die van oliegigant Chevron. De beurswaarde van de Chinese internetmarktplaats is momenteel groter dan die van bijvoorbeeld Facebook, Pfizer en IBM.
Het in 1999 opgerichte Alibaba beheert een netwerk van Chinese internetmarktplaatsen voor de zakelijke en de consumentenmarkt. Het bedrijf realiseerde vorig kwartaal een omzet van zo'n 2,5 miljard dollar. Oprichter Jack Ma is multimiljardair en een van de rijkste mensen in China.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2580
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Spruitje »

Rovers doen het in deze tijden altijd goed.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Indiana Jones »

Three Infections You Should Worry About More Than Ebola
Image

Influenza (Griep)
Chikungunya (Muskiet soort, die in Mediterraan gebied kan overleven)
MRSA (Methicillin Resistant Staphylococcus Aureus oftewel, de resistente ziekenhuis bacterie)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply