Hooimijt januari 2013

Dutch language haystack
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Indiana Jones »

Wel blijven opletten hoor met die mijnen ..... dáár waarschuwt Sinclair ook voor !
Sommigen (undervalued) zullen opgekocht worden en dus niet meer opleveren wat je ervoor betaald hebt. Weer anderen hebben zich (in de boeken verknipt) scheelgeleend en moeten strakjes onder druk verwateren. Weer anderen zijn gewaardeerd tav wat er onder de grond zit en er ooit uit moet komen (ook die zijn een goedkope overnameprooi).
Dan blijft slechts dat handvol! mijn/exploiratie companies over die wél de grote stijging mee gaan maken omdat ze thans al goud boven de grond halen en stabiel zijn met een stabiele en voorzienende directie etc. (de top van de top dus) ....... maar ook die! zullen eerst flinke last krijgen van een forse correctie op de NYSE (die aanstaande is). Vraag het Gwyde .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Goud up mijn omlaag

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Gewoon 50% van de uptrend pakken en je bent al de absolute winnaar. Maakt niet uit dat je de eerste 25% hebt gemist. Maakt niet uit dat je 25% te vroeg uitstapt (of 25% na de absolute top).
Momenteel (ik kan niet voor 2016 spreken).... zie het er ongeveer zó uit:

Selecteer hetgeen je wilt verkopen, het overige beschouw je voor het nageslacht en heb je geen omkijken naar.

Neem uit die selectie:
50% verkopen bij $3500 (zou "correcte" waarde kunnen zijn op dat moment).
De overige 50% kan dan in schijfjes verkocht worden.
De over waardering fase.
Op $3500 is een pak winst binnengerijfd. Nu de rest:
15% aan bv. $4500.
15% aan bv. $5500.
De laatste 20% hou je tot "all the way up" en daarop zet je een trailing stop van 15%.

Die percentages probeer ik wel aan te houden (lessen Livermore/Sinclair) maar die dollar/troy ounce bedragen zijn vooralsnog fictief :!:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Bedankt

Post by Dirkgold »

Momenteel al in productie.
Last month, the company said that for 2013, it expects production of 285,000 to 325,000 ounces of gold at cash costs of $650 to $800 per ounce, net of copper by-product credits.

Hebben wel onverwacht outstanding shares verwaterd door een private placement aan 3,1 of zo. Veel meer gezakt dan die 10%.

Heb nog niet al mijn kruit verschoten. Denk dat ik wat ga wachten .
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Bedankt

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:Momenteel al in productie.
Last month, the company said that for 2013, it expects production of 285,000 to 325,000 ounces of gold at cash costs of $650 to $800 per ounce, net of copper by-product credits.

Hebben wel onverwacht outstanding shares verwaterd door een private placement aan 3,1 of zo. Veel meer gezakt dan die 10%.

Heb nog niet al mijn kruit verschoten. Denk dat ik wat ga wachten .
Zit dacht ik in Australië & New Zeeland toch ... maar je hebt ze in Toronto gekocht. Beter is misschien de ASX, want daar noteren ze in Aussie en die munt is toch wel sterker dan de Cando ....
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Dirkgold »

Hun nieuwe mijn is in de filipijnen.
Didipio . Pas in productie gegaan.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Bedankt

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:Zit dacht ik in Australië & New Zeeland toch ... maar je hebt ze in Toronto gekocht. Beter is misschien de ASX, want daar noteren ze in Aussie en die munt is toch wel sterker dan de Cando ....
Plaats van aankoop van een aandeel maakt niet zo veel uit, maar ik zou US gebaseerde beurzen niet aanbevelen. Noteringen in een munt die hard valt, kan tot gevolg hebben dat er geen trade plaatsvind, en dus aldaar onverhandelbaar is.
Maar technisch gezien heb je een aandeel. Je zou de beheerder van de aandelen altijd moeten kunnen aanspreken om je aandeel naar een andere exchange te verplaatsen. Een aandeel is een aandeel. In die zin zie ik geen verschil met notering in CAD of AUD. Kies diegene waar het volume het grootst is.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Spruitje »

Zijn er landen die volgens jullie geen nationalisatie zouden doorvoeren van hun mijnen? Of toch de minste kans zouden hebben op nationalisatie? Australië?

Of moeten we deze discussie verder voeren in het draadje over de mijnen?
Misschien nadien eenvoudiger om het nadien terug te vinden? :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Rasta »

Spruitje wrote:Zijn er landen die volgens jullie geen nationalisatie zouden doorvoeren van hun mijnen? Of toch de minste kans zouden hebben op nationalisatie? Australië?

Of moeten we deze discussie verder voeren in het draadje over de mijnen?
Misschien nadien eenvoudiger om het nadien terug te vinden? :roll:
Is Apple ooit genationaliseerd toen ze op $700 stond? Dat was de tegenvraag die Sinclair stelde toen de vraag werd gesteld. Overheden kunnen participeren, maar gaan echt niet zelf mijnenen. Confiscatie zal waarschijnlijk niet gebeuren in politiek stabiele landen, waaronder Australië en Canada. Als je je mijnenen daarop uitzoekt heb je denk ik een geo-risico voor een goed deel uitgesloten.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Spruitje »

Ik heb de vraag hier al eens gesteld (vorige maand geloof ik)
Iemand 'n idee waarom in sommige periodes iemand panfluiten zit te tekenen op de grafieken?
Attachments
Panfluit.JPG
Panfluit.JPG (64.72 KiB) Viewed 5600 times
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:Altijd leuk om te zien :D , voor zolang dat het duurt :?

En het duurde welgeteld 1 dag .... hedgefunds aan de champagne en particuliere goldbelievers (die nog steeds denken dat je goud op de crimex moet kopen) weer gefrustreerd.
Attachments
gold.gif
gold.gif (16.08 KiB) Viewed 5557 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply