Hooimijt maart 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Sanem »

en voor de zevende dag op rij duwt Londen de goudprijs naar beneden, deze morgen naar 1567


inflatie voor februari 1.8%
http://www.beursduivel.be/nieuws/263145 ... ocent.html

het absurde idee dat er zoiets bestaat als te weinig geldontwaarding en dat al die triljarden vers geld niet voldoende waren, maar kom :roll:
een nieuw argument om de geldkraan nog eens open te zetten? "als Japan het mag, dan willen wij ook!" ;)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Indiana Jones »

Rick Santelli on Gold ETFs ‘If Financial World Comes To End, You’re Stuck With Piece of Paper’



March 1, 2013, at 11:37 am
In a currency war the value of the dollar is a reflection of the activities of other currencies. Nothing more or less. For instance, a low yen is a higher dollar in yen terms.

It is a time when gold and the dollar can for a short period of time rise together. It will allow more and more QE. QE will have consequences which will all support gold at and above $3500.

I completed the interview with Eric King because I feel we are in the low of this reaction. I will publish the details later.

Relax!
Jim
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt maart 2013

Post by skyscraper »

User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Rasta »

De post van Positive hierboven is deze:



Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Jim sinclair on kwn

Post by Dirkgold »

Hij klonk niet zo zelfzeker vond ik.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Jim sinclair on kwn

Post by cavajo »

Dirkgold wrote:Hij klonk niet zo zelfzeker vond ik.
Er zijn er heel wat die nu iets minder klinken;

De pure logika zegt : we gaan naar immens hogere goudkoersen.
Momenteel lopen heel wat zaken NIET volgens de pure logika.
Fout of niet fout, ik blijf volgen.
Zoals Indy zegt, we zullen wel zien.

Ik ga hier nog eens een voorbeeldje geven van " geduld ".
( wat niet hetzelfde is van " zekerheid ' dat iets wordt wat je denkt ).
Ik kocht Rio Alto Mining aan gemiddeld 0,55 dollar.
Het moest volgens mij sowieso naar 4 dollar.
Het kroop...en ik begon uit te stappen aan 1,2.....( noemen we winst veilig stellen ).
Maar iets in mij bleef mezelf " foolish " noemen.
Elke wikundige berekening deed me naar de 4 dollar gaan.
maar het aandeel klooide maar door.
Uiteindelijk was ik niet ongelukkig met een saldo van 2,3 dollar ( zoiets ).
Staat nu meer dan 4 !!
Alles te herleiden tot :
- te kort op de bal.
- dagelijkse koersopvolging.
- reeds gelukkig met gemaakte winst, gelinkt aan eigen persoonlijke verliezen.
- puur onnodig ongeduld.
- terechte ( maar achteraf ) verwachting die later kwam ....

Let op, dit kwam doordat ik in het verleden al vaker volgde tot de afgrond.
Ik vind mijn briefje niet direct terug ivm gemiddelde aankoop fysiek, maar die ligt ergens rond de
800 euro per ounce.
Ik denk ook wel eens ( zoals eenieder ) : had ik uitgestapt aan....en teruggekocht aan....,
maar dat is praten in het stadium van : had mijn tante wielekes, het was een karreke.....

Het is vandaag minder leuk, want eenieder zal wel de crisis voelen op één of andere wijze, en
de beschermende POG uit zijn valscherm vooralsnog niet. Maar zulke zaken lopen op
korte termijn niet altijd lineair. Ook al hadden we het liever anders.

mvg,
Cavajo
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Bedankt cavajo

Post by Dirkgold »

Inderdaad raar hoe sommige bulls zo snel veranderen.
Als 1500 niet hou snel 1400 en 1300 heb ik al gelezen.

Ik zie nog geen veranderingen voor de redenen waarom ik goud kocht. Mijn oorspronkelijk koers doel voor fysiek was 40k euro. Heb zelfs niet verkocht aan 44k omdat ik geen alternatief zag. Ik vind vastgoed veel te duur. Alles in die sector ruikt naar oplichting. Zelfs de grootste knoeiers in de bouw vragen prijzen per uur die je niet gelooft.
Ik heb al offertes gehad die tonen, dat doen we liever niet. Vb vervangen veiligheids slot in deur. 800 euro. 2 jaar ervoor was dat 400.

Onlangs enkele kilos' verkocht om een trade te doen in mijn favoriete goud mijn. Zit al jaren te wachten tot hun low cost mijn operationeel wordt. Dacht bijmezelf zou al moeten lukken dat goud nu opeens sterk zakt. In dezelfde week van de earnings call , goud keihard omlaag. Gewoon abnormaal.

Ga in de volgende 2 weken beslissen of ik verkoop. Ik zie het systeem in staat om goud naar 1200 te duwen. $
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Indiana Jones »

Als je jaarlijks rendement uit je investering hebt, zoals huuropbrengst; divident; pacht; coupons e.d. is de prijsvorming op de korte termijn van minder belang. Dáárom lees je altijd in de financial media dat goud geen goede investering is.

Dat laatste is niet helemaal waar, want commodities (waaronder goud/zilver) leveren geen van allen rendement .... dus waarom goud/zilver dan dom zijn en investeringen in tin of koper niet ..... bs

Bij commodities gaat het dus enkel en alleen om prijsvorming en zou je feitelijk wél tussentijds in- en uit moeten stappen, immers ... ze kennen geen rendement. Toch is dat heel lastig, dus als je daar niet in bedreven bent, kun je er beter vanaf blijven.

Achter goud/zilver zit echter een hele andere (markt)filosofie, dan achter de andere commodities. Dan ook nog eens een filosofie die heel emotioneel beladen is en de prijsbewegingen dikwijls onverklaarbaar lijken, wat het allemaal lastiger maakt om te beslissen 'doe ik tussentijds trades of blijf ik on hold".

Je zou eens kunnen overwegen om beiden te doen, maar je moet dan vooraf eerst wel financial planning doen over je totale pot centen. Zo heb ik het althans gedaan ..... een deel van de porto in fysiek waarbij de KT prijsvorming van ondergeschikt belang is en ik niet- of nauwelijks mutaties doe. Een deel van de porto is speculatief (= lees papier) en van dat potje is goud een onderdeel. In dat potje is de prijsvorming dus heel belangrijk, doe ik dikwijls trades, maar zijn de volumes beperkt. Op die manier creëer je rust en kanaliseer je mogelijke spanningen ....

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply