Hooimijt April 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt April 2013

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:King World News: Sinclair - Full-Blown Panic As People Ask “Where Is The Gold?”

Identieke ontwikkelingen met de jaren 80, waar het schrapen voor de laatste restjes fysiek is begonnen. Maar deze keer zijn de kluizen van de Westerse centrale banken leeg....
"Look at ABN AMRO Bank which decided to change the rules on its clients, against contract rules and against storage obligations, this certainly made a statement that the gold was gone or there was much less than would be required to deliver."

:?: :?: :?: :?: :?:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt April 2013

Post by positive »

Dit is wat ook James Rickards al enige tijd terug zei:

willem middelkoop ‏@wmiddelkooppro Afgeschermd account 1u
Kreeg gisterenavond bevestigd dat China binnen 1 jaar bekend zal maken hoeveel goud ze inmiddels hebben geaccumuleerd om Renmimbi te steunen
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt April 2013

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:
Rasta wrote:King World News: Sinclair - Full-Blown Panic As People Ask “Where Is The Gold?”

Identieke ontwikkelingen met de jaren 80, waar het schrapen voor de laatste restjes fysiek is begonnen. Maar deze keer zijn de kluizen van de Westerse centrale banken leeg....
"Look at ABN AMRO Bank which decided to change the rules on its clients, against contract rules and against storage obligations, this certainly made a statement that the gold was gone or there was much less than would be required to deliver."

:?: :?: :?: :?: :?:
Wat is de vraag? Eindelijk is ABN Amro goed geschreven, en geen "AMRO" meer.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt April 2013

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:
Rasta wrote:King World News: Sinclair - Full-Blown Panic As People Ask “Where Is The Gold?”

Identieke ontwikkelingen met de jaren 80, waar het schrapen voor de laatste restjes fysiek is begonnen. Maar deze keer zijn de kluizen van de Westerse centrale banken leeg....
"Look at ABN AMRO Bank which decided to change the rules on its clients, against contract rules and against storage obligations, this certainly made a statement that the gold was gone or there was much less than would be required to deliver."

:?: :?: :?: :?: :?:
Wat is de vraag? Eindelijk is ABN Amro goed geschreven, en geen "AMRO" meer.
Dat is dan ook het enige wat er thans aan Sinclair/s verhaal klopt. Ik heb er verdorie gewerkt, heb tot medio vorig jaar op ad-hoc basis contacten met ex.collega's van HBU gehad, weet exact hoe het verhaal werkelijk in elkaar steekt (vanaf 2000 t/m heden), stel Jim op de hoogte om hem een 'zepert' te besparen en hij blijft maar doorgaan met een hoax te verkondigen.

Zo ook destijds met Armstrong. Toen Martin positief over goud schreef, kreeg hij aparte vermeldingen op jsmineset onder de noemer 'dear friend'. Toen goud bleef steken en Martin ook de andere kant van goud belichtte, gaf Jim hem plots 'de wind van voren', laatstelijk zelfs onder de mededeling dat hij Martin al sinds de jaren '80 niet zag zitten..... vreemd, heel vreemd!
In 2007 heb ik Jim gevraagd hoe het dan met fysiek zat in Fort Knox omdat Jim maar zo op fysiek bleef hameren. Antwoord was dat CB's gingen onttrekken aan de markt, alsmede China en dat daarom de goudprijs omhoog zou gaan. Ik moest me niet druk maken over wat er in Fort Knox of onder Manhatten wel-of-niet lag, want dat maakte volgens Jim helemaal niets uit. Nu maakt het plots wel het verschil, want al 'ons' goud gaat naar het verre oosten .... vreemd, heel vreemd!
Nav de website goud.com heb ik Jim bevraagd over het freegoldprincipe, euro WRV etc. Had Jim nog nooit van gehoord, hij kon er niets mee, de dollar zou WRV blijven al zou deze flink in moeten leveren op .52 wat door de goudprijs gecompenseerd zou worden en daar bleef het bij. Totdat goud op 1900 en eronder bleef steken en zelfs na een jaar niet van zijn plaats kwam, al maar lager ging. Toen begon je opeens allerlei fofoa-achtige texten op jsmineset te lezen en kon Jim opeens alles met MTMgoud en freegold .... vreemd, heel vreemd!

Ik legde het eerst naast me neer, maar het begint nu plots te stapelen, al zal ik er geen gram goud door verkopen ... begin nu plots wel ernstig aan zijn algehele onderbouwing te twijfelen.
Ik lees zijn website sinds 2005, had hem altijd hoog staan, maar opgeteld maakt hij er de laatste jaren, achteraf bezien, een potje van! Het enige waar ik niet aan twijfel, is dat hij onlangs schreef .. dat de comex één grote manipulatiepot was en dat hij daaraan vrolijk had meegedaan en mede daardoor eind jaren '70 fors verdiend heeft op zijn papieren! goudposities.

Alles resumerend, denk ik dan: Jim, dan is het weer zus en dan is het weer zo.. van voor naar achter, van links naar rechts .. je lezers zijn gewone mensen die zich weliswaar CIGA/s kunnen noemen (Comrades In Golden Arms), maar je niet moet manipuleren als een soort goud'kind'soldaten. Dat vind ik abject en infaam. 8-)

Ik blijf fysiek houden en mijn mening omtrent het belang ervan is ongewijzigd..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt April 2013

Post by Indiana Jones »

Als ik dan vandaag Armstrong lees, denk ik dat hij véél meer tegen de waarheid aanzit dan Sinclair de laatste 3 jaar.
http://armstrongeconomics.com/2013/04/2 ... ty-market/
http://armstrongeconomics.com/2013/04/2 ... e-futures/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt April 2013

Post by Paul »

Juistem ;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt April 2013

Post by Rasta »

Toch lees ik niets nieuws, en zelfs niets contra in wat de beide heren schrijven.

Sinclair: goud daalt door papier dumpen terwijl fysiek tekort.
Armstronog: daling door shortsellers is bullsh*t. Futures zijn een valide marktinstrument.

Beiden correct.

Ik denk dat iedereen teveel de woorden op een schaaltje legt, en de grotere (oorspronkelijke) boodschap daardoor gaat missen.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Goldie
Posts: 21
Joined: 07 Nov 2011, 23:38

Re: Hooimijt April 2013

Post by Goldie »

Geld bijdrukken en de prijzen gelijk houden.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt April 2013

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Rasta wrote:King World News: Sinclair - Full-Blown Panic As People Ask “Where Is The Gold?”

Identieke ontwikkelingen met de jaren 80, waar het schrapen voor de laatste restjes fysiek is begonnen. Maar deze keer zijn de kluizen van de Westerse centrale banken leeg....
"Look at ABN AMRO Bank which decided to change the rules on its clients, against contract rules and against storage obligations, this certainly made a statement that the gold was gone or there was much less than would be required to deliver."

:?: :?: :?: :?: :?:
Boerenverstand: ABN heeft goud helemaal nooit gehad. We hoeven er dan ook geen woorden aan vuil te maken. "Rien ne va plus" ABN is van U en wat er misschien ooit aan voorraad was -voor periode Rijkman - is verhandeld - 0,0 intrinsieke waarde die club.

ABN als metafoor?
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt April 2013

Post by Adamus »

Rasta wrote:King World News: Sinclair - Full-Blown Panic As People Ask “Where Is The Gold?”

Identieke ontwikkelingen met de jaren 80, waar het schrapen voor de laatste restjes fysiek is begonnen. Maar deze keer zijn de kluizen van de Westerse centrale banken leeg....
D.w.z. dat goud op balans van ECB ook maar een "idee" is ;)
Post Reply