Evaluatie prijsvoorspellingen Goldman Sachs

Dutch language haystack
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Evaluatie prijsvoorspellingen Goldman Sachs

Post by doubleyou »

amai Sanem, proficiat, je hebt hier je tijd in gestoken. Mooi stukje werk.

Hoe dan ook, alle voorspellingen zijn met een dikke korrel zout te nemen.
Niemand heeft die ene gouden bol, die alles feilloos voorspelt.

En zeker GS, die naar buiten komen met een voorspelling moet je met een scheef en wantrouwend oog bekijken, want :
1/ Menen ze hun voorspelling en spreken ze de waarheid ; schrijven ze hun echte versie neer?
2/ Of komen ze naar buiten om hun 2e, dubbele agenda te ondersteunen ?
3/ Of gaat het hier en nu met die bepaalde voorspelling op zuiver, kortetermijn geldgewin ?
4/ Of moeten ze "om den brode" met die bepaalde voorspelling naar buiten komen om hun broodheren (de allianties errond) ter wille te zijn ?

So...not easy om daar ook effectief definitieve gevolgen uit te trekken !

Mvg,
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Evaluatie prijsvoorspellingen Goldman Sachs

Post by Sanem »

doubleyou wrote:amai Sanem, proficiat, je hebt hier je tijd in gestoken. Mooi stukje werk.

En zeker GS, die naar buiten komen met een voorspelling moet je met een scheef en wantrouwend oog bekijken, want :
bedankt, was leuk om te doen ;)

en dat waren ook mijn vragen: als GS effectief op voorhand een goed idee heeft van wat de PoG gaat doen (gold cartel etc), kunnen we dan een link vinden tussen hun voorspellingen en de effectieve prijsbewegingen

1) gebruiken ze dit als middel om de markt te sturen? bvb negatieve of te kleine stijgingen suggereren als ze de stijgingen willen afremmen, en te hoge stijgingen voorspellen als ze die willen aanmoedigen
2) geven ze bvb op korte termijn het juiste advies, maar op lange termijn het verkeerde advies?

ik ben vooral goed in het verzamelen van data, de juiste vragen stellen en conclusies trekken ligt mij iets moeilijker, daarom dat ik het hier ook gedeeld heb, in de hoop dat iemand de juiste verbindingen kan maken. dus alle input is welkom :D
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Evaluatie prijsvoorspellingen Goldman Sachs

Post by Paul »

Goldman denkt zuiver en alleen aan eigen belang.
Alle voorspellingen/adviezen vanuit die toko dien je dus ook met dat perspectief te beoordelen.

ze manipuleren steeds een geisoleerde markt. laten die vervolgens crashen en vullen hun zakken. steeds een andere.
goud ook maar NIET structureel. Als je wil voorspellen kan dat nooit op basis van geisloeerde markt. Alleen vanuit het geheel kun je de echte trend herkennen.

Uiteindelijk gaat ook die corrupte typhusbank eraan voor de moeite. gewoon kwestie van tijd.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Evaluatie prijsvoorspellingen Goldman Sachs

Post by Adamus »

Sanem wrote:
doubleyou wrote:amai Sanem, proficiat, je hebt hier je tijd in gestoken. Mooi stukje werk.

En zeker GS, die naar buiten komen met een voorspelling moet je met een scheef en wantrouwend oog bekijken, want :
bedankt, was leuk om te doen ;)

en dat waren ook mijn vragen: als GS effectief op voorhand een goed idee heeft van wat de PoG gaat doen (gold cartel etc), kunnen we dan een link vinden tussen hun voorspellingen en de effectieve prijsbewegingen

1) gebruiken ze dit als middel om de markt te sturen? bvb negatieve of te kleine stijgingen suggereren als ze de stijgingen willen afremmen, en te hoge stijgingen voorspellen als ze die willen aanmoedigen
2) geven ze bvb op korte termijn het juiste advies, maar op lange termijn het verkeerde advies?

ik ben vooral goed in het verzamelen van data, de juiste vragen stellen en conclusies trekken ligt mij iets moeilijker, daarom dat ik het hier ook gedeeld heb, in de hoop dat iemand de juiste verbindingen kan maken. dus alle input is welkom :D
Schaliegas heeft nu de toekomst ;)
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Evaluatie prijsvoorspellingen Goldman Sachs

Post by Sanem »

http://blogs.wsj.com/moneybeat/2013/04/ ... ting-gold/

op 23 april het nieuws dat GS het goud shorten een halt toeroept
sinds deze nacht flirt PoG terug met de 1450 grens

opvallend is dat GS negatief blijft over goud "as conviction in holding gold continues to wane" ondanks de huidige (naar verluid) recordverkopen, "as well as our economists’ forecast for a reacceleration in US growth later this year" voor wie dat gelooft

indicatie van de aanzet van de stijging? en GS wil ons laten geloven dat we moeten stoppen met shorten, maar zeker niet long gaan ;)
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Evaluatie prijsvoorspellingen Goldman Sachs

Post by Rasta »

Sanem wrote:...."as well as our economists’ forecast for a reacceleration in US growth later this year" voor wie dat gelooft...
Vergeet niet dat alles altijd wordt gemeten in GDP. Een hopeloos incorrecte maatgever, die niemand beheert of bezit.
Simpel gezegd, als de geldpers met 10% draait, en de GDP met 3% stijgt, dan hebben we "US growth" (voor het gemak omloopsnelheid van geld buiten beschouwing gelaten). Zo'n uitspraak zegt dus helemaal niets zonder context. En de context wordt vrijwel nooit volledig gegeven.

Zoals wij (behoren te) weten, is tegenpartij risico één zeer belangrijke factor van de context. Heb je GS daar ooit wel eens over horen praten (of enige andere willekeurige bank of overheid)?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply