Hooimijt Mei 2013

Dutch language haystack
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by Rasta »

Adamus wrote:
Rasta wrote:Iedereen weer even opletten. Eerder gerapporteerd, maar nu dus officieel: South Africa to refine $1.1 billion worth Gold for US

JsMineset: The Beginning Move Of The Gold End Game

.
30 ton?. Koopt China op doordeweekse dag.
Tja als je het zo stelt, valt het wel mee. Ik denk niet dat China zoveel per dag toevoegt aan de reserves. Als ze 1000 ton per jaar toevoegen, is dat zeg 3 tot 4 ton per werkdag. En ze halen dat niet uit de markt, ze halen dat uit (eigen) mijnen. Anders zou het de prijs teveel opdrijven natuurlijk.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by Adamus »

Rasta wrote:
Adamus wrote:
Rasta wrote:Iedereen weer even opletten. Eerder gerapporteerd, maar nu dus officieel: South Africa to refine $1.1 billion worth Gold for US

JsMineset: The Beginning Move Of The Gold End Game

.
30 ton?. Koopt China op doordeweekse dag.
Tja als je het zo stelt, valt het wel mee. Ik denk niet dat China zoveel per dag toevoegt aan de reserves. Als ze 1000 ton per jaar toevoegen, is dat zeg 3 tot 4 ton per werkdag. En ze halen dat niet uit de markt, ze halen dat uit (eigen) mijnen. Anders zou het de prijs teveel opdrijven natuurlijk.
http://www.mineweb.com/mineweb/content/ ... &sn=Detail
340 gemijnd en 60 ton recycle = 400ton in 2012
(2700ton =wereldproduktie)
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by positive »

User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by Rasta »

Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by cavajo »

positive wrote:KvC : http://t.co/uczP3yJoRK

ook gelezen op ' edelmetaal'.
mooie post !!

thx positive.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by cavajo »

De huidige goudkoers, en zijn ' kleine gevolgen '.
Een ' eenvoudig postje ',

Zoals de meesten op dit forum goudbeliever zijn en 'al dan niet' blijven,
en zoals af en toe hier wel eens aangeraakt :
sommigen hebben verwanten ( familie, vrienden, kennissen,etc...) al dan niet deels
in ( wellicht, en hopelijk dan toch ) fysiek goud gebracht.

Hoewel ik vind dat eenieder verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, heb ik in eigen kring
toch een uitzondering.
Peterkinderen en meterkinderen krijgen van mijn echtgenote en ondergetekende een mooie
geldsom op hun 18e verjaardag. ( we hebben zelf geen bambino's ).
Ze doen ermee wat ze willen, en we geven liever een startkapitaaltje dan...ipv te wachten
tot onze alzheimertijd.....( elk zijn keuze...).
Eentje is op mijn aanraden in fysiek gestapt ( heb dit voor hem geregeld ).
Ik krijg nu wel eens een vraagje over : hoe zit dat met dat goud ??

Los van het feit, dat deze fijne kerel zich niet direct zorgen maakt over de koers, omdat hij
dit 'fysiek bezit' sowieso als een cadeau beschouwt.....
Ik kan een momenteel 19- jarige ( jaartje verder... ), en met ( misschien te groot ) respect voor
' zijnen peter ', toch het gecompliceerde verhaal van de ' gemanipuleerde wereld ' niet gaan
uitleggen....
Onze ogen op de wereld ( al dan niet gerechtvaardige ogen ), mogen de ideallistische ogen van
een jongere zijn geloof in de open-kansen-wereld niet ontnemen.
Ik blijf het fijn vinden dat jongeren met grenzeloze ambitie er willen invliegen....
Al dan niet met ' wat wij soms aanschouwen ' onrealistische verwachtingen.
Wij deden het voor hen...soms met wisselend succes...vaker wel eens tegenstroom roeiend.

Dus, maak ik me er vanaf met : geduld,...je zal wel zien dat dit een fijne belegging is... !

Maar oa Goldman S., en een aantal Centrale Banken spelen met mijn geloofwaardigheid
naar mijn peterkind.
Niet netjes van deze kerels, met mogelijks ' kleine gevolgen' :) !!
GELOOFWAARDIGHEID

mvg,
Cavajo
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by doubleyou »

cavajo,

tracht hem toch maar diets te maken dat al wat papier is (cash geld of digits op rekening = beloften) kan vervliegen...
en dat iets tastbaars, of het nu om fysiek goud of om een stuk ((land)bouw)grond gaat, toch een andere waarde heeft...
tenminste, dat gaat niet naar NUL.

Het behoudt zijn waarde, maar kan tussentijds ook fluctueren...
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by Rasta »

cavajo wrote:.....
Los van het feit, dat deze fijne kerel zich niet direct zorgen maakt over de koers, omdat hij
dit 'fysiek bezit' sowieso als een cadeau beschouwt.....
Ik kan een momenteel 19- jarige ( jaartje verder... ), en met ( misschien te groot ) respect voor
' zijnen peter ', toch het gecompliceerde verhaal van de ' gemanipuleerde wereld ' niet gaan
uitleggen....
En ik las deze vandaag op ZeroHedge: Our American Pravda
The Cold War ended over two decades ago and Communism has been relegated to merely an unpleasant chapter in the history books, so today these facts are hardly much disputed. For example, liberal Washington Post blogger Ezra Klein matter-of-factly referred to White as a “Soviet spy” in the title of his column on our postwar financial system. But during the actual period when America’s government was heavily influenced by Communist agents, such accusations were widely denounced as “Red-baiting” or ridiculed as right-wing conspiracy paranoia by many of our most influential journalists and publications. In 1982 liberal icon Susan Sontag ruefully acknowledged that for decades the subscribers to the lowbrow Readers Digest had received a more realistic view of the world than those who drew their knowledge from the elite liberal publications favored by her fellow intellectuals. I myself came of age near the end of the Cold War and always vaguely assumed that such lurid tales of espionage were wildly exaggerated. I was wrong.
Het is van alle tijden. Persoonlijk vind ik dat je beter alle feiten kunt geven zoals ze je bekend zijn. De jonge generatie kan verbazend goed eigen conclusies trekken. Temeer omdat de mate van jarenlange indoctrinatie beperkt is.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by Rasta »

En hier nog een andere gedachten overweging.

Max Keiser vraag Jim Rickards of het China kan zijn die de futures prijzen van goud naar beneden manipuleert? "Dat zou zeker kunnen. Ze hebben een grote motivatie en de middelen om het te doen". link luister vanaf 14:45 voor Rickards, China vraag aan het einde.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Mei 2013

Post by skyscraper »

vanaf 33:35
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... sq1yxSFVG0#!
"de statistische kans op een dubbele correctie van zulke aard was 1 op een miljard"
bron: http://www.zerohedge.com/news/2013-05-2 ... ms-do-math
:D :D :D
edit: nog meer smulspul van dezelfde auteur: http://www.youtube.com/user/GWTTMYGH?feature=watch
Post Reply