Hooimijt Juni 2013

Dutch language haystack
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by skyscraper »

Spruitje wrote:Maar ik blijf lekker aan boord hoor, de zomer staat voor de deur, d'er is niets beter dan op 'n bootje de stroom AF te varen. 8-)
stroomafwaarts varen gaat stukken sneller maar het is moeilijker koers houden :lol: :lol: :lol:
gek dat we buiten dit forum nog andere passies delen. goeie vaart spruitje!
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Toch nog effe geleuter ....

Momenteel de POG onder 1200...
Alles qua aandelenkoersen in het groen ( stijgend ).
de euro in het groen ( stijgend tov dollar ).
En goud : - 2,2 procent....

Dat MOET een reden hebben !!!
Zelfs irrationele fases hebben een oorspronkelijke reden !


mvg,
Cavajo
Martin Armstrong vandaag:
You require the Phase Transition for it to be a bubble. We have NOT accomplished that in the metals. Gold adjusted for inflation has NOT exceeded the 1980 high. This is why I have said that there will be the traditional correction that could be up to 5 years under the worse case scenario pushing the low into 2015. But if that were the case, the 2015 low would be a double bottom with 2013 or a new low that is marginal. Always 90% of the decline unfolds within the first 2 to 3 years. That makes the low now possible or extending into June/July 2014 for the finish.

En dát is wat het is ..... goud staat NIET los van al het andere, doch de verbanden zijn voor ons garnalen TE lastig om te ontwaren. Komt tijd, komt raad, komt goud ..... we zijn er nog lang niet en wat we thans zien is 'slechts' een correctie.
Fysiek staat los van banken, los van het systeem en is daarom het beste. Of de prijs van fysiek en papier strakjes uiteen gaan varen ? .... we gaan het zien. Maar als dat gaat gebeuren, ligt het voordeel bij fysiek .... ;)

edit: 28-06 11:05 -> grafiekje Martin Armstrong

Image
Last edited by Indiana Jones on 28 Jun 2013, 11:05, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Obi-Wan »

Alleen hyperinflatie kan de POG de komende dagen nog redden. :lol: :lol: :lol:

En daar zit ik niet op de wachten. Laat de wereld maar draaien zoals hij doet. Zolang het hier geen Griekse/Spaanse/Egyptische/Syrische etc. toestanden zijn ben ik best content. Alleen wat meer zon en als dat ook niet gebeurt dan drink ik van het weekend mijne Westmalle Dubbel met evenveel smaak en goesting.

Mijn Aston Martin DB9 bestel ik gewoon enkele maanden later dan gepland. 8-)
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Spruitje »

Obi-Wan wrote:Mijn Aston Martin DB9 bestel ik gewoon enkele maanden later dan gepland. 8-)
Hou je voorlopig maar bij een Gaston & Martin :lol:

Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by PieterP »

Obi-Wan wrote:Alleen hyperinflatie kan de POG de komende dagen nog redden. :lol: :lol: :lol:

En daar zit ik niet op de wachten. Laat de wereld maar draaien zoals hij doet. Zolang het hier geen Griekse/Spaanse/Egyptische/Syrische etc. toestanden zijn ben ik best content. Alleen wat meer zon en als dat ook niet gebeurt dan drink ik van het weekend mijne Westmalle Dubbel met evenveel smaak en goesting.

Mijn Aston Martin DB9 bestel ik gewoon enkele maanden later dan gepland. 8-)
Zo denk ik er ook over Obi-Wan.
Ik zie liever mijn 'vermogen' in rook opgaan en leven in vrede.
Maar nu een link naar een staaltje creatief boekhouden:

http://www.nujij.nl/politiek/meevaller- ... 4469.lynkx

Snipje:
Tegenvallers die het kabinet meetelde, hoeven van Brussel niet mee te tellen. Denk bijvoorbeeld aan de redding van de SNS Bank.

Vragen, vragen, bijvoorbeeld, waarom weten die kabouters in Den Haag niet wat Brussel allemaal pruimt?
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by skyscraper »

het is van de jaren '20 geleden dat goud nog 'ns zo hard corrigeerde
volgens mij kwamen daarna de jaren '30 8-) 8-) 8-)
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Obi-Wan »

Nog een schrijnend voorbeeld van leverage

Lottery doesn't have enough cash to pay €94m mystery winner


The mystery winner of the €94m Euromillions jackpot is not expected to claim their prize until next week because the National Lottery does not have enough money in the bank to pay them.

Link Independent
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Spruitje »

PieterP wrote:http://www.nujij.nl/politiek/meevaller- ... 4469.lynkx

Snipje:
Tegenvallers die het kabinet meetelde, hoeven van Brussel niet mee te tellen. Denk bijvoorbeeld aan de redding van de SNS Bank.

Vragen, vragen, bijvoorbeeld, waarom weten die kabouters in Den Haag niet wat Brussel allemaal pruimt?
Het Belgische verhaal van 2012 nog eens over doen. :lol:
Mooi de doelstelling halen en de redding van de banken eruit halen. België deed dat met Dexia vorig jaar. Nadien stelde Europa dat men deze bedragen toch diende op te nemen op de balansen maar toen waren d'er weer 'n paar maanden voorbij.
"Tijd" is de belangrijkste factor precies in dit verhaal. Net als bij een doodstrijd de patiënt toch nog kiest om nog eens de moeite te doen om adem te halen.

@ Obi-Wan: de andere winnaar was 'n Belg. 94.000.000€ ipv Apeldoorn zou ik even Umicore bellen.

De gewone procedure is dat ze telkens starten met 'n pot van 15 miljoen €, is die d'er niet uit dan verhogen ze die.
Het was me wel al opgevallen dat ALS de pot er vroeger niet uit was ze de pot niet meer verhoogden tot 28 milj € (wat gebruikelijk was) maar dat dit intussen was "afgezwakt" naar 21 miljoen €. De pot tikte maw minder snel aan.
De laatste tijd waren ze al 'n paar keer gestart op 100 miljoen € ipv de gebruikelijke 15 miljoen €, waarschijnlijk om het spel nog eens 'n extra boost te geven denk ik.
Last edited by Spruitje on 28 Jun 2013, 12:21, edited 1 time in total.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Rasta »

Heb je Apple gekocht op het hoogtepunt van $700, en staat het nu onder de $400.
Goud Apple verliest zijn glans voor beleggers. De prijs is flink gedaald. Goud Apple geldt vaak als veilige belegging in economisch woelige tijden....
Geen enkel artikel te vinden over Apple en het feit dat het uit de gratie is. Over goud echter .....

Zelfs over olie hoor je niets, die toch ook van $150 naar $90 is gegaan. En de markt van olie is nota bene vele malen groter dan die van goud.

Armstrong kan wel zeggen dat de markt is wat het is, maar met een dergelijke media manipulatie is de markt dus wel degelijk gemaakt (in papier).

En als het goud (door de hoge premies in Azië) echt uit de kluizen van JPMorgan en GLD zijn verdwenen, dan komt het echt niet terug. Dan is het einde oefening voor de papier markt. Ik vraag me af in hoeverre de computer modellen van Armstrong daar rekening mee houden. Het is niet een reversal, niet een bull-markt, maar een reset. Een markt valt volledig weg (goud-papier).
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Sanem »

cavajo wrote:Dat MOET een reden hebben !!!
Zelfs irrationele fases hebben een oorspronkelijke reden !
de reden is dat de banken en FTE's veel (papieren) goud verkopen/op de markt dumpen als een zak patatten
dat is de enige reden. niet een economische heropleving, niet het afbouwen van QE, niet de verkoop van Cyprus goud...
alleen wat de banken doen. zij beslissen, veel meer komt daar niet bij kijken, de rest volgt

met alle respect voor Armstrong en alle anderen die natuurlijke marktwerking bestuderen
ik ga er vanuit dat zij het nodige onderzoek heeft gedaan naar historische prijsontwikkeling
maar dat is op goud en zilver niet van toepassing, of slechts in bijkomstige mate (voorlopig toch)
de vraag is wat de strategie van de banken is, en hoe lang ze het spelletje gaan kunnen spelen
de huidige situatie toont dit aan: ze willen dat het daalt, maar de fysieke markt corrigeert dit met de premies
Obi-Wan wrote:Alleen hyperinflatie kan de POG de komende dagen nog redden. :lol: :lol: :lol:
we zijn er. goud staat nu zowat perfect. zilver kan lager, maar ik vermoed dat ze het daarbij gaan laten
gezien de gigantische druk die ze moeten zetten om het laag te houden denk ik niet dat ze langer dan nodig gaan doorgaan

ik vraag me nu af wat het precieze excuus gaat zijn waarom het nu zal stijgen
het gerucht dat de VS haar AAA rating zou verliezen gaf een mooie stijging, maar dat zou denk ik niet genoeg zijn, en ik vermoed dat ze zorgen over de VS en nieuwe QE zoveel mogelijk gaan willen vermijden
Griekse verkiezingen zouden een prachtige reden zijn om goud verticaal te laten gaan. de angst dat overheden en hun fiatmunten failliet zouden gaan
Chinese banken die failliet gaan lijkt me minder waarschijnlijk, dat zou de goudprijs omlaag duwen
Post Reply