Hooimijt Juni 2013

Dutch language haystack
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:Ik zie die ontkoppeling met de papierprijs niet gebeuren.
Dat is effectief einde markt ipv fysiek only denk ik ook. papiergoud is net zo belangrijk als papier graan. tegenover elk verkocht contract staat gewoon een koper van datzelfde contract.
gebrek aan vertrouwen in die markten zorgt voor enorme volume daling. we zitten nu al op 50% volumedaling tov 2007. Bizar.

Alles beinvloedt alles. Armstrong is spot on.
Vergeet even niet dat Armstrong ook schrijft over goud als 'underground money' (buiten het zicht van overheden). Dan kán alleen maar fysiek zijn en geen papier .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Spruitje »

Een leuke site met meer info over de gouden tientjes is deze. Er wordt ook het gouden tientje van Wilhelmina uit 1892 besproken.

Waarschijnlijk zijn er telkens wel personen die -uit eigenbelang- er voor zorgen dat er zeldzame stukken in ganse reeksen zitten (en daar zelf dan ten volle gebruik van maken voor hen en het nageslacht) We zien het overal: sportwagens met zéér beperkte oplages, verkeerd gedrukte postzegels (omgekeerde Dendermonde), gouden munten, ...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Paul »

Indiana Jones wrote:
Paul wrote:Ik zie die ontkoppeling met de papierprijs niet gebeuren.
Dat is effectief einde markt ipv fysiek only denk ik ook. papiergoud is net zo belangrijk als papier graan. tegenover elk verkocht contract staat gewoon een koper van datzelfde contract.
gebrek aan vertrouwen in die markten zorgt voor enorme volume daling. we zitten nu al op 50% volumedaling tov 2007. Bizar.

Alles beinvloedt alles. Armstrong is spot on.
Vergeet even niet dat Armstrong ook schrijft over goud als 'underground money' (buiten het zicht van overheden). Dan kán alleen maar fysiek zijn en geen papier .... ;)
zeker
alleen denk ik dat je dan al ver over de maximum waarde heen geschoten bent
dan is er effectief geen markt meer en is prijsbepaling ervan niet meer centraal maar op individuele transactiebasis. Dan ben je al aan het ruilen ...

zonder papierprijs sowieso geen freegold ;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Een leuke site met meer info over de gouden tientjes is deze. Er wordt ook het gouden tientje van Wilhelmina uit 1892 besproken.

Waarschijnlijk zijn er telkens wel personen die -uit eigenbelang- er voor zorgen dat er zeldzame stukken in ganse reeksen zitten (en daar zelf dan ten volle gebruik van maken voor hen en het nageslacht) We zien het overal: sportwagens met zéér beperkte oplages, verkeerd gedrukte postzegels (omgekeerde Dendermonde), gouden munten, ...
Die Dendermonde blijkt oorspronkelijk een foutje van de Hollanders, lees ik zojuist:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GUV2OLKFP

Kun je wellicht nu al je goud verkopen en er een Fyra treinstel voor aanschaffen .... ook zo'n foutje van de Hollanders, die snel van de markt is gehaald en wellicht strakjes grote verzamelaarswaarde gaat kennen ..... :lol:

p.s. mooie website van gouden tientjes .. thanks .. :D
Ik heb er nog eentje voor je:
http://www.nomisma.nl/catalogus.php?cid ... 0603110603
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Rasta »

Een eigen trein? Het is weer eens wat anders dan een eigen vliegtuig.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Een eigen trein? Het is weer eens wat anders dan een eigen vliegtuig.
2e hands kosten ze thans bijna niks .... straks betaal je de verzamelaarswaarde vanwege alle onbedoelde afwijkingen (net als met postzegels) .... :mrgreen:

Beschrijving
9 fyra treinen. Amper gebruikt. Zo goed als nieuw. Enig onderhoud vereist.
T.e.a.b af te halen in Amsterdam
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Rasta »

Toch heeft dit ook wel wat, als je een paar miljoen hebt liggen:
GOLD.jpg
GOLD.jpg (116.21 KiB) Viewed 5079 times
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by doubleyou »

.
Recovery?

Gepost op 28 juni 2013 door Peter B. Meyer

http://www.edelmetaal-info.nl/2013/06/recovery/
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:.
Recovery?

Gepost op 28 juni 2013 door Peter B. Meyer

http://www.edelmetaal-info.nl/2013/06/recovery/
Dollars of (t)Euro's .... that's the question ...... :?
Neemt niet weg dat ik mezelf weer eens een aankoopje fysiek overweeg .... en met name tientjes zijn dan mooi ...... :mrgreen:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by PieterP »

Indiana Jones wrote:
doubleyou wrote:.
Recovery?

Gepost op 28 juni 2013 door Peter B. Meyer

http://www.edelmetaal-info.nl/2013/06/recovery/
Dollars of (t)Euro's .... that's the question ...... :?
Neemt niet weg dat ik mezelf weer eens een aankoopje fysiek overweeg .... en met name tientjes zijn dan mooi ...... :mrgreen:
Ik ben ook in de veronderstelling dat het spelletje nu lang genoeg heeft geduurd en ga echt eens over tot uitbreiding.
Ik ben wel erg nieuwschierig waar jij je tientjes vandaan wil halen?
Uiteraard ben ik ook nieuwschierig naar andere interessante suggesties. ;)
Post Reply