2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Dutch language haystack
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by Spruitje »

Oro wint met zijn 'gouden palm' dus een voetreis naar Cannes. 8-)

Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by cavajo »

Huidige stand qua : - goud - zilver -dollar versus euro ……

In deze woelige tijden : laat ons stellen, eenieder eindigt met zijn poll graag dicht.
maar laat ons nu reeds voorzichtig zeggen : geen winnaars, geen verliezers.
wie op 31/12 er het dichtst bij is, uiteraard de winnaar.
maar in deze volatiele tijden : het zal voor elk van ons belangrijker zijn om met persoonlijk bezit te surviven, dan
het winnen van een uitermate leuke uitdaging.

Persoonlijk, blij met een POG die niet beantwoord aan een geschetst beeld in pakweg 2012 a 2015.
het geel ijzer - tijdperk.
Voor diegenen die me voor het eerst krankjorum noemen ( de weinigen na de vorige :P ) , ik hou meer van een
stabiele wereldeconomie.
Heb steeds gezegd : kruip niet in een hol ( a la Saddam ) met een kluts goud...….

Maar, heb totaal geen wijsheid in pacht, en heb in 'all my life' , nooit in spannender tijden geleefd !
Ik kan me verbazen over het feit dat sommige landen pakweg 100 jaren werken om een democratie te beveiligen,
en er in slagen om het in een tijdspanne van 4 jaar bijna weg te gooien.

volatiliteit troef, ja !!!!

maar daar eindig mijn voorspelling,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by Spruitje »

We zijn precies de stepstones van J. Sinclair aan het nemen... Op naar de $ATH!!
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by Gwyde »

Het jaar is warempel halfweg en ongeveer niets is zoals we het verwacht hadden. De Corona cijfers lijken wereldwijd moeilijker in te tomen dan goudprijs. De verbetering in continentaal Europa verbleekt bij overzeese uitbraken. Intusen hebben we de triple witching day (aflopen van wekelijkse, maandelijkse en trimestriële opties en futures) achter de rug.
Goud eindigt het eerste semester op $1780.1, terwijl zilver strandt op $18.20. De euro verdappert tot $1.1237.
In onze poll spreadsheet zien we dan dat:
  • Madelief verdient deze maand haar ereplaats in de gouden zonnegloed.
  • Tandem Cavajo en Stwg liggen nog steeds op kop voor de zilvertrofee.
  • Boer Constant (en bij uitbreiding Cavajo) doen het best voor de euro schatting.
Maar opnieuw blijft alles muurvast voor de totaalscore: Cavajo haalt nog steeds de eerste plaats met een 16.9% totale fout.
Uw toeGwyde blijft tweede met 19.1%, desondanks haal ik in geen enkel deelklassement nog een ereplaats.
Stwg blijft derde met 27.1% afwijking en blijft daarmee net Madelief voor in de totale rangschikking.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by Spruitje »

POG$ staat 1800+ nu.
We gaan richting Stwg, weldra Matrixview?

🤪
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by oro »

Mijn voorspelling vandaag is dat de 8° in de stand van 30 juni (Leo) mss wel eens in december de toppositie zou kunnen nemen. Al wat moet gebeuren is dat de goudprijs nog een beetje doorstijgt en de zilverprijs eens fors uithaalt. Het kan....
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by Spruitje »

Het kan ...
... en het mag. ;-)

Goud, het blijft een asset in de rand.
Ik had verwacht dat het aantal leden inmiddels toch al wat zou aangewassen zijn, nope.

84 leden, ik denk zelfs dat Rasta daar al eens een opkuis in gedaan heeft, want ik dacht dat het ledenaantal ooit hoger heeft gestaan.
Of vergis ik mij?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by Rasta »

Spruitje wrote: 09 Jul 2020, 23:05 ...
84 leden, ik denk zelfs dat Rasta daar al eens een opkuis in gedaan heeft, want ik dacht dat het ledenaantal ooit hoger heeft gestaan.
Of vergis ik mij?
De aanwas van nieuwe leden is fenomenaal, ik heb er een filter op moeten zetten en daarna extra maatregelen moeten nemen om er paal en perk aan te stellen. Het enige wat deze nieuwe leden deden echter, is posten over potentieverhogende middelen, of iets posten in een taal die hier niet wordt gelezen. Ofwel: spam. Er zit een moderatie op postings van nieuwkomers, zodat voor uw beheerder snel duidelijk is wat spammers zijn. Deze eerste berichten van spammers bereiken de leden dus nooit, waardoor het voor u in ieder geval verschoond blijft van rommel.
Zonder deze maatregelen is de aanwas minimaal, en ik denk na de laatste house op één hand te tellen. De inactiviteit van het forum helpt daar misschien ook niet echt aan mee, maar toch. Ik denk dat het veilig is te zeggen dat fysiek goud echt in een verdomhoekje zit en voor het grote publiek niet interessant is. Dat komt vanzelf, en in de tussentijd doen we leuke dingen.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by Spruitje »

Bedankt voor het vele werk achter de schermen Rasta.
God zal het U lonen in uw erwten en uw bonen goldstack.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: 2020 commemoratieve poll Indiana Jones

Post by Gwyde »

De goudrally heeft mij er nog eens toe aangezet om een extra update in te lassen van onze 2020 commemoratieve poll Indiana Jones.
Op vrijdag was de Comex slotkoers van goud $1798.6 (nadat er allicht wat winst is genomen boven $1800). Zilver is gestegen tot $18.68 terwijl de euro onverdroten is aangesterkt tot net boven 1.13.

Madelief houdt de ereplaats in het goudsegment,
Tandem Cavajo en Stwg ligen nog altijd voorop in de zilverrally
Boer Constant en bij uitbreiding Cavajo houden ook de ereplaats voor de eurokoers.

Vreemd genoeg is in het algemene klassement de volgorde omgegooid (door de zilverrally en het verdapperen van de euro).
Uw toeGwyde ligt nu voorop met een totale afwijking van 17%;
op een fietslengte gevolgd door Cavajo met 21.1% afwijking
Madelief heeft Stwg verdrongen van de derde plaats en haalt nu de derde plaats met 27.2% afwijking.

Voor Matrixview zal de rally nog een eind zonder onderbreking moeten doorgaan, want met 136% afwijking krijgt hij net de 9de plaats in het vizier.
Post Reply