Hooimijt 2020

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt 2020

Post by Adamus »

cavajo wrote: 03 Jan 2020, 23:24 aantal posts,

ik herinner me de tijd van het dagelijks " verticaal lezen ".
10 pagina's per dag was geen uitzondering.
het verschil met nu op dit forum is inderdaad extreem.
ik weet niet hoe het staat met dat ander forum waar oa Geel Ijzer, Arne, etc zijn achtergebleven....dat betalende …

zelf kom ( kwam ) ik de laatste tijd " het klassement " eens nakijken.
" de tussenstanden "....., goed of minder goed....

wat het verschil betreft tussen pakweg 2011 en 2019-2020...…
goud had, heeft al alle mogelijkheden gehad.
de stijging zal wel eens komen....
...de daling ook....

het belangrijkste blijft :
goede gezondheid, en pogen gelukkig zijn !

mvg,
Cavajo
het andere forum: Leo, anderhalve man en een paardekop. GI zit op doorbraak.xx
User avatar
stwg
Posts: 13
Joined: 19 Oct 2011, 00:04

Re: Hooimijt 2020

Post by stwg »

Leo3.14 wrote: 07 Jan 2020, 22:18
papiergoud

in mei onder de 1440$ kopen.
Is er iets gepland in mei ?
Ik volg niet helemaal ..
User avatar
stwg
Posts: 13
Joined: 19 Oct 2011, 00:04

Re: Hooimijt 2020

Post by stwg »

Gwyde wrote: 07 Jan 2020, 22:52 Rhodium wordt vandaag één ons platina duurder. Daarmee ligt de prijsverhouding nu boven 7.
Bij de piek van de goudrally van 2016 kocht je voor één ons platina ruim anderhalf ons rhodium.
't Kan verkeren zei Brederode.
Als aanvulling op de Rhodium prijs , deze zag ik een paar dagen terug passeren op Twitter :

https://drive.google.com/open?id=1vdpzX ... Xv2aojE9tF

Als dat effectief terug het geval is .. (maar .. maybe this time is different :D )
Dan zou er snel (nog meer) beweging kunnen komen in de goudprijs (... beetje zoals tussen Juni 2008 en Dec 2008 -niet de prijs wel de volatiliteit- )

http://schrts.co/WmgRyNzK
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt 2020

Post by Leo3.14 »

stwg wrote: 10 Jan 2020, 09:53
Leo3.14 wrote: 07 Jan 2020, 22:18
papiergoud

in mei onder de 1440$ kopen.
Is er iets gepland in mei ?
Ik volg niet helemaal ..
Ik verwacht een indexcorrectie van paar maand, genre eind 2018.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt 2020

Post by Rasta »

Zoiets: Paniek ergens om iets onbenulligs of een event, onzekerheid en oorlogsdreiging in het Midden Oosten, en een "gezonde" correctie zorgt voor veel paniek verkopen want nu is net iedereen ingestapt. En die behoefte aan zekerheid en extra cash zorgt voor een verkoopgolf - immers weinig kopers - en dus papieren bodemprijzen.

We hebben het vaker gezien. En goud is totaal niet relevant bij het grote geld en de grote belangen. Dus alles kan dan lekker naar beneden in paniek. Mooi bijkoopmoment/instapmoment.

Mijn interpretatie van wat Leo hier aangeeft.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt 2020

Post by Leo3.14 »

Rasta wrote: 10 Jan 2020, 21:38 Zoiets: Paniek ergens om iets onbenulligs of een event, onzekerheid en oorlogsdreiging in het Midden Oosten, en een "gezonde" correctie zorgt voor veel paniek verkopen want nu is net iedereen ingestapt. En die behoefte aan zekerheid en extra cash zorgt voor een verkoopgolf - immers weinig kopers - en dus papieren bodemprijzen.

We hebben het vaker gezien. En goud is totaal niet relevant bij het grote geld en de grote belangen. Dus alles kan dan lekker naar beneden in paniek. Mooi bijkoopmoment/instapmoment.

Mijn interpretatie van wat Leo hier aangeeft.
Meestal is de daling al bezig als de 'reden' door de media uitgesmeerd wordt.
Een twitterbericht, renteverhoging ,Brexitleuterkoek, alles dat naar zweet ruikt kan dienen.
Maar corrigeren gaan we.

cfr Apple : niks blijft oneindig stijgen.
Goed bericht is meestal de voorbode van onheil, cfr de banken in 2008 die monsterwinsten meldden.....en de week nadien crashten.

Op de voorbije meetings gaf ik mijn Dowtarget aan. (<2018/2019)
We zijn er vlakbij nu.
Nog niet helemaal, maar vlakbij : 17/1/2020 : Martin... ?

$ goud zal meebuigen.
€ goud zet nieuwe toppen : rustige vastheid.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt 2020

Post by Spruitje »

Leo3.14 wrote: 11 Jan 2020, 09:52 Nog niet helemaal, maar vlakbij : 17/1/2020 : Martin... ?
2020.05

Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
stwg
Posts: 13
Joined: 19 Oct 2011, 00:04

Re: Hooimijt 2020

Post by stwg »

Leo3.14 wrote: 11 Jan 2020, 09:52
Rasta wrote: 10 Jan 2020, 21:38 Zoiets: Paniek ergens om iets onbenulligs of een event, onzekerheid en oorlogsdreiging in het Midden Oosten, en een "gezonde" correctie zorgt voor veel paniek verkopen want nu is net iedereen ingestapt. En die behoefte aan zekerheid en extra cash zorgt voor een verkoopgolf - immers weinig kopers - en dus papieren bodemprijzen.

We hebben het vaker gezien. En goud is totaal niet relevant bij het grote geld en de grote belangen. Dus alles kan dan lekker naar beneden in paniek. Mooi bijkoopmoment/instapmoment.

Mijn interpretatie van wat Leo hier aangeeft.
Meestal is de daling al bezig als de 'reden' door de media uitgesmeerd wordt.
Een twitterbericht, renteverhoging ,Brexitleuterkoek, alles dat naar zweet ruikt kan dienen.
Maar corrigeren gaan we.

cfr Apple : niks blijft oneindig stijgen.
Goed bericht is meestal de voorbode van onheil, cfr de banken in 2008 die monsterwinsten meldden.....en de week nadien crashten.

Op de voorbije meetings gaf ik mijn Dowtarget aan. (<2018/2019)
We zijn er vlakbij nu.
Nog niet helemaal, maar vlakbij : 17/1/2020 : Martin... ?

$ goud zal meebuigen.
€ goud zet nieuwe toppen : rustige vastheid.
Ja die index-dip,... daar zit ik al even op te wachten :/ , al een paar keer stevig mijn billen aan verbrand, wegens te vroeg ...
btw. de exponentiele stijgingen in vb. Apple en Tesla lopen 'raar maar waar' samen met de FED repo/QE zonder QE programma ...
Zou inderdaad best kunnen dat die daar hun nood-liquiditeiten gaan proberen terugdraaien tegen maart/april , met een stevige dip als gevolg..
User avatar
stwg
Posts: 13
Joined: 19 Oct 2011, 00:04

Re: Hooimijt 2020

Post by stwg »

Spruitje wrote: 12 Jan 2020, 19:55
Leo3.14 wrote: 11 Jan 2020, 09:52 Nog niet helemaal, maar vlakbij : 17/1/2020 : Martin... ?
2020.05

Image
Tja, qua MA, ik ben er nog steeds niet uit wat ik daar moet van denken ..
Ik slaag er blijkbaar toch niet in om wat hij zegt correct te interpreteren ... (althans op voorhand ..)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt 2020

Post by Spruitje »

Het is inderdaad héél moeilijk om daar iets op voorhand in te zien. Keerpunten. Maar of het nu omhoog of omlaag is, dat is dikwijls een raadsel.
Een beetje zoals Nostradamus, na elke gebeurtenis kan je wel ergens een kwatrijn terugvinden die de lading voor 70~80% zou kunnen dekken.

En dan heb je de keuze... betalend worden om misschien:
1) meer te kunnen achterhalen
2) ietsje meer nieuwsgierig te worden en dan ook nog getriggerd wordt om die dure verslagen op te kopen.
3) niets doen... in de wetenschap dat het toch niets verandert.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply