Hooimijt Augustus 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Spruitje »

doubleyou wrote:...Het is een plezier om jou posts te lezen, en bedankt om dit alles zo te willen delen hier.
Dit geldt ook voor alle andere posters en hun schrijfsels.
En het is iedereen vrij om er al dan niet iets uit te halen of er iets mee te doen.

Het gaat helemaal niet om gelijk of om ongelijk op deze hooimijtdraad, maar wel om het delen van informatie, van opmerkingen, van inzichten, van overtuigingen.
Het gaat helemaal niet om allemaal te kunnen meedraaien en meepraten op hetzelfde niveau, want "boerenwijsheid", dat is de essentie !
Ik heb ook zo'n gevoel dat iedereen zich hier wel goed voelt, andere meningen worden gewaardeerd, meningsverschillen (visies) worden op een beschaafde manier besproken.
"Een Goed club'ke" zou ik zeggen, spijtig dat hier niets hebben om te drinken. ('t is op z'n Hollands: iedereen neemt 'n drankje uit z'n eigen koelkast :lol: )
Om het spreekwoordelijk te zeggen: "Dat is eigenlijk goud waard". En te zeggen dat diegenen die menen dat hun forum goud waard is (1/10de Oz) elkaar de haren uit trekken.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by cavajo »

Spruitje wrote:
doubleyou wrote:...Het is een plezier om jou posts te lezen, en bedankt om dit alles zo te willen delen hier.
Dit geldt ook voor alle andere posters en hun schrijfsels.
En het is iedereen vrij om er al dan niet iets uit te halen of er iets mee te doen.

Het gaat helemaal niet om gelijk of om ongelijk op deze hooimijtdraad, maar wel om het delen van informatie, van opmerkingen, van inzichten, van overtuigingen.
Het gaat helemaal niet om allemaal te kunnen meedraaien en meepraten op hetzelfde niveau, want "boerenwijsheid", dat is de essentie !
Ik heb ook zo'n gevoel dat iedereen zich hier wel goed voelt, andere meningen worden gewaardeerd, meningsverschillen (visies) worden op een beschaafde manier besproken.
"Een Goed club'ke" zou ik zeggen, spijtig dat hier niets hebben om te drinken. ('t is op z'n Hollands: iedereen neemt 'n drankje uit z'n eigen koelkast :lol: )
Om het spreekwoordelijk te zeggen: "Dat is eigenlijk goud waard". En te zeggen dat diegenen die menen dat hun forum goud waard is (1/10de Oz) elkaar de haren uit trekken.
Helemaal eens,

En terwijl (door de lange zomer ) de bloemen goedkoop staan,
een superboeket voor ons forum.... :D
( zonder cynisme hoorn dat goedkoop ).....

echt een " wijs forum " !!!
dus, inderdaad ook ik voor de volle 100 procent....
de bloemen gaan naar......



Rasta !! :D


mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by cavajo »

Nog eens " out the box ",

Deze zomer een zeer fijn verlof in " la douce france ".
Voor mij is dat dan " de provence "......

Ik hou dan wel van een "Bertolli (-boter ) vakantie ".
Gedurig een " va et viens " van vrienden, kinderen, ...baksken vol...
Ben eigenlijk vermoeider thuisgekomen dan vertrokken...
Alhoewel, vals gevoel,....de geest is erg tot rust gekomen....
Mijn eega pleit na ieder verlof : twas fijn, maar zouden we volgend jaar niet iets rustiger
proberen....
Wat ik telkens onderschrijf.....dus volgend jaar weer proberen.....
Gezien het wachtlijstje zie ik dit wel weer mislukken....maar misschien toch proberen...
Zorgen voor volgend jaar.

De hoofd (-bind ) factor van gelukzalig gevoel is deels klimatologisch : de zon....
Je staat smorgens op, de eersten gaat naar de bakker,..en je start een ontbijt buiten...
Tijdens de dag, al of niet de schaduw opzoeken,....maar Laura ( de zon ) is er....
Des avonds, bbq gezellig samen, of op verplaatsing in tuin of terras,....
Eén van mijn favoriete zinnen : de zon zien ondergaan in een glas wijn.......
Daar zag ik mijn favoriete zin iedere avond.......

Het is net daar, in veel zuiderse landen ( West Europa ), dat het merkelijk moeilijker gaat.
Werkloosheidcijfers die je niet kan wegcijferen....
Griekenland, Spanje, Portugal,.....

Ook daar wordt het winter.
Zon die vele zaken verzachtte, en die zich voor een aantal maanden terugtrekt....
En dan nog ingeschat zonder potentiele Syrische conflictgevolgen....

Voor de gemoedsrust,
voor de economische rust,

hopen op een lange nazomer en een vroeg lente-opwarmertje.... :P

mvg,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Spruitje »

cavajo wrote:,....maar Laura ( de zon ) is er....
Hmmm. M'n grootmoeder noemde de zon ook altijd Laura.
Google eens aan het werk gezet en nog mensen gebruiken het, zelfs op facebook.
Waar het vandaan zou komen.

Deze middag nog naar Panorama zitten kijken op Canvas.
Dataminers en algoritmen. (BBC -2013- "The Age of Big Data")
Een verhaal dat blijkbaar ook gebruikt werd om de oorzaak van de builenpest te bepalen en de verdere verspreiding tegen te gaan, over voorspellingen van misdaden, economische markten, astronomie, ...

Vanaf 4 september "Econoshock 2.0" op Canvas (België 2)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Sanem »

doubleyou wrote:Hierop aansluitend enkele alinea's vermelden uit :
http://www.edelmetaal-info.nl/2013/09/w ... se-roy-34/
interessant spul, bedankt voor de link ;)

kleine tip, banken onder- en overschatten systematisch de goudbewegingen, de waarheid ligt in het midden ;)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Spruitje »

We gaan verder in Hooimijt september 2013.

... Het begin van een hoogstwaarschijnlijke "warme herfst".
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply