Hooimijt Augustus 2013

Dutch language haystack
Post Reply
cor
Posts: 62
Joined: 21 Sep 2012, 10:59

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by cor »

Indi, ik gebruikte de gekleurde grafieken van kitco die je hoger postte vroeger ook, maar sinds enige tijd krijg ik nog alleen enkellijns grafieken op mijn scherm. Waar vind jij deze gekleurde grafieken over 3 dagen nog?
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: sterke opening

Post by Paul »

Dirkgold wrote:boven 1400
de mijntjes gaan vliegen.
geloof nog steeds in de mogelijkheid van een short squeeze
Mind you,
de short squeeze zit eerst en vooral in de dollar !!!!

als die los komt gaat goud afklop naar beneden krijgen weer vanwege gedwongen verkoop door margin calls.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Spruitje »

cor wrote:Indi, ik gebruikte de gekleurde grafieken van kitco die je hoger postte vroeger ook, maar sinds enige tijd krijg ik nog alleen enkellijns grafieken op mijn scherm. Waar vind jij deze gekleurde grafieken over 3 dagen nog?
http://www.kitco.com

> klik op tabblad ""Charts & data"
> klik links op het scherm bij "live charts" op "Gold"
Of rechtstreeks: http://www.kitco.com/charts/livegold.html
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Indiana Jones »

cor wrote:Indi, ik gebruikte de gekleurde grafieken van kitco die je hoger postte vroeger ook, maar sinds enige tijd krijg ik nog alleen enkellijns grafieken op mijn scherm. Waar vind jij deze gekleurde grafieken over 3 dagen nog?
nergens .... voor het historisch perspectief en indicatoren, gebruik ik netdania:
http://www.netdania.com/Products/live-s ... Chart.aspx
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: sterke opening

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:
Dirkgold wrote:boven 1400
de mijntjes gaan vliegen.
geloof nog steeds in de mogelijkheid van een short squeeze
Mind you,
de short squeeze zit eerst en vooral in de dollar !!!!

als die los komt gaat goud afklop naar beneden krijgen weer vanwege gedwongen verkoop door margin calls.
Die mate van afklop is lastig te voorspellen omdat het comex-gold marktvolume fors terug is gelopen. Door lagere volumes kunnen de bewegingen (zowel naar boven als naar beneden) wel heftiger worden.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cor
Posts: 62
Joined: 21 Sep 2012, 10:59

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by cor »

Bedankt Spruitje. Da's wat ik zocht.

Ik gebruik Netdania Netstation ook Indi. Je verwees er vroeger al eens naar. ;)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Indiana Jones »

cor wrote:Bedankt Spruitje. Da's wat ik zocht.

Ik gebruik Netdania Netstation ook Indi. Je verwees er vroeger al eens naar. ;)
Mooi ...... Kitco geeft soms een vertekend beeld, zeker als Indy een minuutje op de Kitco-Crimex aan het klooien is .... @spruitje weet daar alles van ...... :mrgreen: :lol:
Attachments
gold (1).gif
gold (1).gif (15.96 KiB) Viewed 7200 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Stenen versus Goud

Post by Indiana Jones »

Onderstaand:

Huis aan het Bankaplein Den Haag, gebouwd in 1888 voor 30.240 gulden. Vrije verkoopwaarde thans +/- € 1.470.000 =
+/- 3.230.000 gulden (dus 100 x over de kop)

Image

Gouden tientje koning Willem 3, geslagen in 1888 en waard in het vrije verkeer 10 gulden. Verkoopprijs handel thans +/- € 325 en inkoopprijs +/- € 310 (een iets hogere waarde dus dan het beleggings-gouden-tientje)
https://www.kevelam.nl/gouden-tientje-1888_p_257

Kocht je dus dat huis aan het Bankaplein in 1888 voor 3.024 gouden tientjes uit 1888 en je zou het thans voor dezelfde hoeveelheid willen kopen, dan zijn die tientjes 937 duizend euro waard en kom je dus 533.000 euro te kort.

Er moet dus nogal het e.e.a. aan goud gebeuren, wil het tenminste gelijke tred houden met de in Onroerend Goed uitgedrukte koopkracht ..... en dan heb ik het maar niet over gelijke tred met de reële geldontwaarding en al helemaal niet over de lagere waarde van de tientjes, die enkele jaren later geslagen zijn, want dan wordt het goudbeeld nóg dramatiser.... :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Stenen versus Goud

Post by eduro »

leuke vergelijking, maar het onderhoud en modernisering in die 125 jaar zal toch ook iets gekost hebben..
Indiana Jones wrote:Onderstaand:

Huis aan het Bankaplein Den Haag, gebouwd in 1888 voor 30.240 gulden. Vrije verkoopwaarde thans +/- € 1.470.000 =
+/- 3.230.000 gulden (dus 100 x over de kop)

Image

Gouden tientje koning Willem 3, geslagen in 1888 en waard in het vrije verkeer 10 gulden. Verkoopprijs handel thans +/- € 325 en inkoopprijs +/- € 310 (een iets hogere waarde dus dan het beleggings-gouden-tientje)
https://www.kevelam.nl/gouden-tientje-1888_p_257

Kocht je dus dat huis aan het Bankaplein in 1888 voor 3.024 gouden tientjes uit 1888 en je zou het thans voor dezelfde hoeveelheid willen kopen, dan zijn die tientjes 937 duizend euro waard en kom je dus 533.000 euro te kort.

Er moet dus nogal het e.e.a. aan goud gebeuren, wil het tenminste gelijke tred houden met de in Onroerend Goed uitgedrukte koopkracht ..... en dan heb ik het maar niet over gelijke tred met de reële geldontwaarding en al helemaal niet over de lagere waarde van de tientjes, die enkele jaren later geslagen zijn, want dan wordt het goudbeeld nóg dramatiser.... :?
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Stenen versus Goud

Post by Indiana Jones »

eduro wrote:leuke vergelijking, maar het onderhoud en modernisering in die 125 jaar zal toch ook iets gekost hebben..
Er is niet zo gek veel aan gemoderniseerd (foto is van 2008, dus 120 jaar na bouw). Daarnaast kostte arbeidsloon nauwelijks een drol .... en kon je zelfs in de jaren'50 het hele pand van buiten en binnen weer netjes + uptodate hebben voor een paar 1.000 gulden. De decennia ervoor kostte dat slechts enkele 10-tjes tot enkele honderden gulden.
De grootste kostenvangers zijn de jaren'80 t/m heden geweest .... maar dan nóg kom je voor dit pand denk ik in totaal niet veel verder dan maximaal 200.000 gulden (€100K).

Het zijn de oude panden die ná de jaren'80 volledig gerenoveerd zijn, die het grote geld gekost hebben .... dat er ook niet meer uitkomt.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply