Hooimijt september 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt september 2013

Post by Indiana Jones »

Obi-Wan wrote:Off Topic

Voor Indiana en zijn fascinatie voor pyramides

Link artikel
TXS .... fraai artikel.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt september 2013

Post by Indiana Jones »

Maurice Robert Josse Marie Ghislain, graaf Lippens
De man die het Belgische volk besodemieterde.

===============

Gepubliceerd: 20 september 2013 20:03

E-mails oud-topman Fortis op straat

enkele quotes:

Het gaat om een e-mail van eind juni 2008 van Lippens aan de topman van Fortis Jean-Paul Votron. Daarin uit Lippens zijn zorgen over de staat van de bank-verzekeraar. ''De focus zou nu op het redden, en ik bedoel echt het redden, van Fortis moeten liggen. Wees heel voorzichtig. Niet voor mij, maar voor Fortis.'' Die avond is Lippens in een Belgisch televisieprogramma en zegt hij over de overname van ABN Amro: ''We hebben de mooiste parel binnengehaald. Ik zou zeggen: dames en heren, investeer zo snel dat u het kunt.''
http://www.nu.nl/economie/3581121/e-mai ... traat.html
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt september 2013

Post by Zytom »

Obi-Wan wrote:Newly discovered Fujian mine could produce 250,000 tonnes of gold

Link artikel

Bij deze cijfers lijkt men zwaar met spek te schieten... Deze mijn zou 145% meer goud bevatten dan tot nu toe over de eeuwen
heen ontmijnd is. Er gaan zware tijden aanbreken voor de POG. Gaat zilver het hem toch nog toen. :mrgreen:
Misschien is de COMEX bij deze wel gered.

Eerst zien dan geloven...
Inderdaad maar een wazig verhaal, 10 miljoen ton erts waaruit men 250 000 ton goud zou kunnen halen. In het beste geval gaat het hier om 250 000 troy ounces, en dan moet dit al een supermijn zijn op het vlak van aantal grammen goud die men per ton erts kan winnen.

Zie In decline: the changing face of the world's highest grade gold mines
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt september 2013

Post by Spruitje »

Wat dat mijntje betreft.
Stel, ik zeg "stel" dat het waar is (wat mij hoogstonwaarschijnlijk lijkt - waarschijnlijk wel ton geschreven ipv kg) kunnen we dan stellen dat deze mijn genationaliseerd zal worden. (In hoeverre je kan spreken van een vrije markt in China)

Hoeft dat dan nefast te zijn voor de goudprijs? Kan China dan de RMB niet volledig dekken door goud (en dus 'n Chinese goudstandaard in het leven roepen)
En gaat het dan niet gewoon om de verhoudingen?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt september 2013

Post by Obi-Wan »

Ik vermoed dat het inderdaad om een vertaalfout gaat aangezien het gepubliceerd werd in een Engelstalige sectie van een Chinese krant.
Ik ken niks van de mining buzzines :mrgreen: maar ik dacht dat het een 4 à 5 tal jaar duurt om een operationele mijn op te starten... En dan nog zullen de eventuele opbrengsten over een X-aantal jaar ontgonnen worden.

Naar aanleiding van jouw denkpiste een volgende opmerking... zou het kunnen dat niet ontgonnen metalen ook in zo'n korf opgenomen gaan worden "ter dekking" van een eventuele munt. En wat zal hiervan de impact op de POG of POS hierop zijn... Gewoon een hersenspinsel waar ik al een tijdje vragen bij heb...
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt september 2013

Post by Obi-Wan »

Nog meer potentiële verstoorders van de POG uit de hersenspinsels van een Hollander...

Secret Code: Music Score May Lead to Nazi Gold
Link Der Spiegel

Link Der Spiegel




Doet mij denken aan Indiana Jones and the Last Crusade. Laat wij er maar eens goed mee lachen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt september 2013

Post by Indiana Jones »

Tsjah die Ollanders ..... Indy is ook maar import hoor, z'n verre voorouders komen uit Brussel .... :|
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt september 2013

Post by Spruitje »

Obi-Wan wrote:Ik vermoed dat het inderdaad om een vertaalfout gaat aangezien het gepubliceerd werd in een Engelstalige sectie van een Chinese krant.
Ik ken niks van de mining buzzines :mrgreen: maar ik dacht dat het een 4 à 5 tal jaar duurt om een operationele mijn op te starten... En dan nog zullen de eventuele opbrengsten over een X-aantal jaar ontgonnen worden.

Naar aanleiding van jouw denkpiste een volgende opmerking... zou het kunnen dat niet ontgonnen metalen ook in zo'n korf opgenomen gaan worden "ter dekking" van een eventuele munt. En wat zal hiervan de impact op de POG of POS hierop zijn... Gewoon een hersenspinsel waar ik al een tijdje vragen bij heb...
Maar als het 'n Chinese mijn is zal het wel binnen de landsgrenzen blijven. Wat gaat dan de impact zijn op de wereldprijs? ...
Als ondergrondse mijnen meetellen dan moet er zelfs niet meer ontgonnen worden en is er ook geen risico dat het in 'n blitzkrieg gestolen wordt. In dat geval begin in vanavond nog m'n PM te vermalen en onder de grond te spitten. In totaal naar schatting zo'n 10 ton. :lol:
Op die manier kan d'er dan ook weer veel "gefoefel" zijn in cijfers.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt september 2013

Post by Obi-Wan »

Spruitje wrote: Op die manier kan d'er dan ook weer veel "gefoefel" zijn in cijfers.

De laatste 50 jaar is het al niks anders geweest dan gefoefel in de marge...
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt september 2013

Post by Obi-Wan »

Indiana Jones wrote:Tsjah die Ollanders ..... Indy is ook maar import hoor, z'n verre voorouders komen uit Brussel .... :|
Dus geen Batavier... eerder een Menapiër
Patience. Use the force. Think.
Post Reply