Hooimijt oktober 2013

Dutch language haystack
Post Reply
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by skyscraper »

User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:Waar blijft de inflatie?
http://www.standaard.be/cnt/blnpa_20130930_001
:lol: :lol: :lol:
Het brein van de meeste politici is al gehyperinflateerd:
heeel veel woorden, die per saldo niets waard blijken te zijn ..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by doubleyou »

.
ik weet het....een ounce blijft een ounce...
maar die manipulaties rond dat zelfde uur, dat begint hier serieus mijn kl*ten uit te hangen :evil:

Toch straf, hé :?: (noot van de redactie : nee, helemaal niet :) ), dat er juist dat half uurtje ineens zogezegd veel meer verkopers dan kopers in de markt zitten.

De manipulators mogen nog werken, maar voor de regulator en zeker de controleurs is er al de shutdown ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:.
ik weet het....een ounce blijft een ounce...
maar die manipulaties rond dat zelfde uur, dat begint hier serieus mijn kl*ten uit te hangen :evil:

Toch straf, hé :?: (noot van de redactie : nee, helemaal niet :) ), dat er juist dat half uurtje ineens zogezegd veel meer verkopers dan kopers in de markt zitten.

De manipulators mogen nog werken, maar voor de regulator en zeker de controleurs is er al de shutdown ;)
Ik vrees dat het nog wel eens erger kan worden .... Armstrong zojuist:

Our Daily Bearish Reversal lies at 1283. We still see gold declining and it should perhaps just crack below the $1,000 level to wipe out most of the Gold promoters who have sold their bill of goods to a lot of unsuspecting people. Once that is accomplished, the tree should be shaken significantly and the majority will most likely then be looking for $650.

:? :? :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by doubleyou »

.
Ik hoop dat deze keer Armstrongs vooruitzichten niet bewaarheid worden dan, want zakken tot onder de 1000 $,
dat is dan schudden aan den dikke boom.

Soms om te vieren, soms om het verdriet te milderen, en soms bij een shutdown-gelegenheid :
En zo heeft ieder zijn reden om te drinken...

http://www.zita.be/nieuws/bizar/2796399 ... tdown.html
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by doubleyou »

.
En nog eentje om af te sluiten : je zal maar juist deze periode je once-in-a-lifetime lange natuurreis gepland hebben naar de states om daar enkele nationale parken te bezoeken.

http://www.knack.be/nieuws/wereld/tien- ... 09745.html
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Spruitje »

Of hoe ze ons bedotten in de berichtgeving.
En tevens zetten ze d'er nog bij waarom de titel eigenlijk moet zijn:
"De autoverkoop in België daalt verder".

De autoverkopen van dit jaar (21 werkdagen) vergelijken met september vorig jaar (20 werkdagen) of een verschil van 5%
Maar de autoverkopen zijn dit jaar slechts 3.7% "gestegen", met ander woorden, 1.3% gedaald tov van vorig jaar.
Met de inschrijvingen (gekochte + leasingwagens) steeg maar met 0.7% (of ging 4.3% achteruit)

Wat wil je: 9,5% meer werklozen in Vlaanderen (yoy) en record aantal bedrijven failliet.

Je zal maar op het punt in je leven staan dat je je carrière moet gaan uitbouwen. :|
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:.
Ik hoop dat deze keer Armstrongs vooruitzichten niet bewaarheid worden dan, want zakken tot onder de 1000 $,
dat is dan schudden aan den dikke boom.

Soms om te vieren, soms om het verdriet te milderen, en soms bij een shutdown-gelegenheid :
En zo heeft ieder zijn reden om te drinken...

http://www.zita.be/nieuws/bizar/2796399 ... tdown.html
Dat het systeem kapot gaat en dat er nog grote (en kleinere) banken om gaan rollen, ontkent Armstrong niet. Hij waarschuwt er alleen voor dat goud naar de $600 kan, alvorens de volgende leg up komt, die wel eens boven de $3000 kan gaan uitsteken. Als je een verder verzwakkende euro in aanmerking neemt en dat voorzichtig uitdrukt in zeg maar ..... een eur/usd 1.20 of lager, dan kan goud uitgedrukt in euro's de komende 2 jaar verder zakken naar +/- €20.000 / kilo alvorens het naar de € 80.000 / kilo of misschien wel hoger gaat.
De enorme afname van ETF's, comex posities en nu weer die hick-up in het goudlease gebeuren, zijn geen sinecure.
Goldbugs kunnen dat wel afdoen als mooi en hoaxes en zie je wel, fysiek wint .... maar het bewijs dat fysiek nu echt stabiel blijft en daarna fors omhoog gaat is net zo sterk als de aanwijzingen van Armstrong dat het omlaag gaat.
Tel daar bij op dat Armstrong cyclische tabellen hanteert (computergestuurd over multiple decennia) en de goldbugs slechts op hun gevoel afgaan en KT technische analysis..... dan neig ik toch veel meer naar Armstrong, sorry .... :?

Voor Indy is er op dit moment nog niets aan de hand, want het schommelt nog rond de € 31 / gram en dat is voor mij het minimale dat het dit jaar moet eindigen (wil het passend blijven in mijn 6% YoY rendements theorie).
Toch sluit ik niet uit dat ik eerdaags actie onderneem (zoals @kyandio dat afgelopen zomer ook reeds gedaan heeft).

grtz. Indy. ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by skyscraper »

Slim beleggen daarentegen ziet heropleving van de POG voor het eindejaar.
http://www.beursduivel.be/nieuws/263967 ... -1800.html
:lol: :lol: :lol:
Post Reply