Hooimijt december 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt december 2013

Post by Ben2 »

Mijn laatste suggestie op goudvlak dit jaar is er ééntje om hoopvol naar 2014 te kijken.

De reden daarvoor is dat mensen die kapitaalbescherming zochten de afgelopen twee jaar hun centen in toenemende mate in exclusieve wijnen, topkunst en klassieke automobiels hebben gestoken. Om één of andere reden staat goud niet in dat rijtje. Dat zou niet mogen. Het zou niet mogen kunnen! De reden moet wel de papieren goudmarkt zijn. O ja, er is geen papieren markt voor klassieke oldtimers of verstofde wijnen of chinese porseleinen vazen en daardoor betaal je in het éne land een andere prijs dan in het andere land maar de richting is wel duidelijk: OMHOOG!
Onder normale omstandigheden zou goud daar ook onder gecatalogeerd moeten worden! Ook daarom ben ik ervan overtuigd dat ondanks de dalende papierprijzen in goud de fysieke vraag op hoog peil is gebleven én blijft.

Het is slechts een kwestie van tijd, zeg ik. Zolang de goudprijs dalend is, is het makkelijk om aan fysiek te geraken. Dat is een wet. Daarom dat de Chinezen er niet om treuren. Ze kunnen makkelijk hun karretje volladen.
Maar let op als de goudkar zich zal keren. Als totaal onverwacht een weerstand wordt doorbroken. Als prijzen blijven stijgen na 27 maanden afslachting. Het zal steeds moeilijker worden om aan fysiek te geraken in de stijgende markt die volgt op dergelijke prijsreductie. Niemand zal nog willlen lossen! Dat is ook een wet.

Daarom ben ik optimistisch. Het kan best zijn dat de bodem nog niet gezet is maar als ik zie wat er in bepaalde 'papierloze' zeldzame markten zoals oude topwijnen, klassieke topwagens en topkunst gebeurt dan kan het niet lang meer duren.

Het is enkel een kwestie van tijd en geduld :)
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Hooimijt december 2013

Post by Gwyde »

Je zegt daar zoiets, Ben.

Over de laatste twee jaar slaag ik er steevast in om courante Belgische zilvermunten voor een steeds lagere prijs op de kop te tikken. Voor zeldzame 18 de eeuwse munten moet ik daarentegen steeds dieper in de buidel tasten. Er lijken steeds meer nieuwkomers op de markt te komen, die blindweg bieden op alles wat waarde zou kunnen hebben. Betere tijden in het verschiet voor ervaren verkopers.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt december 2013

Post by Leo3.14 »

€/$ ratio en US$-index

€ wordt alsmaar sterker.
$ verzwakt bij een dalende goudprijs .... !
Du jamais vu.

€-goud krijgt dubbel slaag bijgevolg.....

Als deze trend doorzet, gaat € goud heel straffe klappen krijgen :
:?:

Toch het Fofoa scenario in wording, waarbij de ROW-landen de papiergoudprijs platleggen na verloop van tijd (implosie POG) om een nieuwe 'fysiek-only- goudprijs' vast te leggen ???
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt december 2013

Post by doubleyou »

Ben2 wrote:Mijn laatste suggestie op goudvlak dit jaar is er ééntje om hoopvol naar 2014 te kijken.
...
Daarom ben ik optimistisch. Het kan best zijn dat de bodem nog niet gezet is maar als ik zie wat er in bepaalde 'papierloze' zeldzame markten zoals oude topwijnen, klassieke topwagens en topkunst gebeurt dan kan het niet lang meer duren.

Het is enkel een kwestie van tijd en geduld :)
Ik kan mij volledig vinden in en sluit me aan bij deze boodschap van Ben2.
De eerste blik daarjuist op de geafficheerde goudprijs in dollars op deze laatste dag van het jaar is er ééntje om makkelijk te onthouden : 1200,00 rond !
't kan zijn dat de bodem niet gezet is, maar met deze prijs gaan we later nog lachen.
Enfin, de prijs op zich zegt niks : de onderliggende boodschap van deze 'verzekering' blijft gewoon : de Koopkracht met grote K.
Hoe je het ook draait of keert...
Alles van papieren geld, en cijfertjes op een uittreksel of computerscherm, kan ooit zomaar aangepakt of vernietigd worden, zonder dat je daar grip op hebt.
Daarom blijft de reden de reden.

De eerste zangertjes komen eraan.
Fijn 2014.
=======================================================

al het geld, zowel contant als giraal, kan met een pennenstreek ongeldig verklaard worden, beurzen kunnen worden stilgelegd, uitkeringen in de vorm van verzekeringen en pensioenen kunnen worden stopgezet en bezittingen van burgers kunnen worden onteigent, zowel binnenlandse als buitenlandse bezittingen.

http://biflatie.nl/artikelen/economisch ... ties-meer/

=======================================================
China Accumulates Gold For The “World Dream”

Gold will return to the international monetary system and China will have a great influence in how this will play out. In 2013 China has imported 2000 tons of gold, quickly becoming one of the most powerful voices at the IMF table. In the following translation we can read how Mr. Zu He Liang, director of the Research Center of the Chinese Gold Market, sees a future for gold.

http://www.ingoldwetrust.ch/china-accum ... orld-dream
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt december 2013

Post by Leo3.14 »

http://www.mining.com/which-countries-l ... ear-29031/


De grootste verliezers dit jaar :
VS oa.....
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt december 2013

Post by doubleyou »

Leo3.14 wrote:http://www.mining.com/which-countries-l ... ear-29031/


De grootste verliezers dit jaar :
VS oa.....
Paul Krugman...
invloedrijk econoom...
korreltje zout...
is ook de man die indertijd beweerde dat internet geen enkele invloed op de economie zou hebben...

Ook nog wat lachen met Venezuela ?
Zij hebben hun Centrale Bank fysiek tenminste in het land !
Een prijs erop plakken is een momentopname.
Ne kilo blijft ne kilo.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt december 2013

Post by positive »

http://www.ingoldwetrust.ch/new-years-e ... pping-mall


Het is en blijft altijd hetzelfde verhaal, papier is weak en overvloedig.
De dag dat China er genoeg van heeft, draait den boel 180° en zal het snel hoger staan.
Papieren Comex en co zullen branden.
Wanneer, geen idee maar duurt geen eeuwigheid meer.

Prettige feesten verder!
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt december 2013

Post by Indiana Jones »

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt december 2013

Post by Rasta »

En in afwachting van het komen van het nieuwe jaar, alvast de volgende hooimijt, Januari 2014.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply