Hooimijt december 2013

Dutch language haystack
kyandio
Posts: 28
Joined: 29 Nov 2011, 00:17

Re: Hooimijt december 2013

Post by kyandio »

Ben2 wrote:
kyandio wrote:Boeiend , Leo vervoegt terug de ranken ;)

Nog veel boeiender is dat jij ook nog meeleest. Jij bent naar mijn weten de ENIGE die de top juist heeft voorspeld en het het tot in de puntjes heeft gemeld overal. Nog geen spijt van je tweede helft fysiek ook te hebben verkocht?

Ah Ben ook nog altijd aanwezig ! leuk om te zien , ik heb geen spijt dat ik de tweede helft verkocht heb . Ik heb nooit een top voorspelt , volgens mij kan het evenmin om nu het kantelpunt te voorspellen . ik ben uitgestapt toen het al eventjes aan het zakken was omdat daar een weerstand was doorbroken .
Double you , voor 2014 heb ik er geen vat op , ik heb al enkele lijntjes getrokken op de grafiek zoals ik toen deed , maar ik krijg er geen aha moment van , wat ik vorige keer wel had . in weze blijft de economische situatie gelijk dus goud stijgt ..alleen is dat niet meer op een grafiek te zien :) spijtig genoeg .
ik blijf denken aan de wijze woorden van de heer HILLE enkele jaren geleden , investeer in landbouwgrond ! het is net als goud van alle tijden ..en schaars .
in ieder geval een leuk eindejaar voor iedereen !
kyandio
Posts: 28
Joined: 29 Nov 2011, 00:17

Re: Hooimijt december 2013

Post by kyandio »

Is Hille nog ergens te lezen ? weet iemand hoe het met Johannes is ? hij sukkelde al wat met zijn gezondheid ..
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt december 2013

Post by Ben2 »

kyandio wrote:Is Hille nog ergens te lezen ? weet iemand hoe het met Johannes is ? hij sukkelde al wat met zijn gezondheid ..
Alleszins niet op het andere forum. Hij heeft al een paar jaren afgehaakt. Hij heeft zijn gezondheidsproblemen ook publiekelijk gemeld. Ik vermoed dat het wat geheugenverlies was als ik het zo kan formuleren. Hij lag ook geregeld in de knoop met GI en anderen. Heel jammer.

Wat het goud betreft, over de prijs kan er gediscussieerd worden, niet over de waarde ervan :) die is heel waardevol!
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt december 2013

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:
kyandio wrote:Is Hille nog ergens te lezen ? weet iemand hoe het met Johannes is ? hij sukkelde al wat met zijn gezondheid ..
Alleszins niet op het andere forum. Hij heeft al een paar jaren afgehaakt. Hij heeft zijn gezondheidsproblemen ook publiekelijk gemeld. Ik vermoed dat het wat geheugenverlies was als ik het zo kan formuleren. Hij lag ook geregeld in de knoop met GI en anderen. Heel jammer.

Wat het goud betreft, over de prijs kan er gediscussieerd worden, niet over de waarde ervan :) die is heel waardevol!
Ik heb hem (m.n. op het andere forum) als een realist ervaren met een enorme schat aan levenservaring, recht voor zijn raap en dat zie ik graag.
Members list Freegold Forum
nr. 33 Hille
Joined: 19 Oct 2011, 22:49
Last visited: 21 Nov 2011, 19:24

Be well, Johannes :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt december 2013

Post by Adamus »

doubleyou wrote:
Ben2 wrote: Upside surprise toch mogelijk?
Wat mij betreft zeker wel !

Trouwens, de vorige jaren "bleef" de goudprijs stijgen ; bijna allen hier op de goudfora zagen het doorstijgen.
Nu we een jaar daling achter de rug hebben en liggen te dobberen rond de 1200 ziet 'men' een daling tot 1000 of eronder.
Ik doe daar niet aan mee. Ik hou gewoonweg vast aan m'n fysiek.
Vanop dit niveau gezien : wat weegt een "mogelijke" daling van nog eens 15% toch op tegen die "mogelijke" stijging van de goudprijs naar xyz ?
En ik ben er ook van overtuigd dat zo'n acceleratie-stijging er "ooit" komt, op'n moment dat bijna niemand ziet aankomen.
En zo'n trigger komt inderdaad meestal onverwachts...als een dief in de nacht.
Hoe en waar die lont ooit aangestoken wordt, is koffiedik kijken.
Maar vaststaat is dat je je verzekering al in bezit moet hebben op het moment dat je ze nodig hebt.
Achteraf aanschaffen is niet altijd makkelijk...
The fuse has been lit......http://usawatchdog.com/colossal-fraud-t ... rob-kirby/
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt december 2013

Post by Spruitje »

Ik dacht dat Leo 3.14 dat filmpje hier al eens had geplaatst. Maar niet met het artikel erbij... om volledig te zijn.
Maar beter 2 keer als niet zou ik zeggen. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt december 2013

Post by Leo3.14 »

Rasta wrote:Net als de jaarlijkse nieuwjaarswensen, is Van Rompuy er ook weer bij met zijn jaarlijkse crisis is voorbij uitspraak.
Alle beurzen wereldwijd zijn aan het 'ploppen', zelfs de AEX......
En dit in een bad van bloedrode stijgende werkloosheid.
UN - BE - LIEVABLE .

De QE money wordt in aandelen gepropt en NIET in Goud !
Het is wat het is, helaas.

Wij gaan kinkloppen tot 2015.75 en 800$ imo, tenzij....

tenzij we ontkoppeling fysiek/papier krijgen.
Mijn aanvoelen is al jaren dat dit nog veel te vroeg is daarvoor.
Chinezen werken met 30/50 jarenplanning...

On verra.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt december 2013

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:Gepubliceerd:
29 december 2013 13:50

'Scherpste daling goudprijs in dertig jaar'

Goud was dit jaar een van de slechtste beleggingscategorieën. Een daling van de goudprijs van 28 procent tot circa 1200 dollar (873 euro) per troy ounce (31,1 gram) is de sterkste waardevermindering in bijna dertig jaar.

Image

Daarmee komt een einde aan een tienjarige opmars van het edelmetaal. Dat schrijft de Britse krant The Telegraph zondag.

De krant wees ter vergelijking op een stijging van de S&P 500-index met 28 procent, een winst van 13 procent voor de FTSE 100-index en een plus van 2,5 procent in termijncontracten voor Brentolie.

'Aandelen hebben de strijd dit jaar gewonnen als het gaat om beleggingsrendement'', aldus beleggingsstrateeg Ole Hansen van Saxo Bank.
Hij voorspelde vorig jaar al dat de goudprijs eind 2013 rond 1200 dollar zou staan. Volgend jaar zullen beleggers goud blijven verkopen denkt Hansen, maar hij verwacht dat de prijs niet onder 1090 dollar zal zakken.
Door: AFN
Mmmm, Saxo Bank voorspelt $1090 bodem in 2014 .....

Ik zag als prijsdoel voor de SHS $1096:
http://www.freegoldforum.com/viewtopic. ... 543#p11543
En Leo sprak over $1100:
http://www.freegoldforum.com/viewtopic. ... 542#p11542

Zou vooralsnog kunnen betekenen dat prijs in 2014 rond de $1100 zou kunnen komen en dan is het de vraag of de bodem in 2014 gezet gaat worden, of pas begin 2015. Kan wellicht nog met korte spikes een stukje onder de $1100 gaan.

Kyandio nog een suggestie ? ... :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt december 2013

Post by Leo3.14 »

Gold Predictions For 2014

http://www.buygoldco.com/gaggle-gold-predictions-2014/

Gold will drop $1,050 at the end of next year, Goldman said in the report.
Is ook mijn predictie voor 31/12/2014

1100$ straks (soon;;;), zal geen jaar houden dus....

:cry:


If you want more gold .. How can you be mad if it becomes cheaper ?

:mrgreen:

Ofte voor de Hollanders : elk nadeel heb zn voordeel.

;)
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt december 2013

Post by doubleyou »

Adamus wrote: The fuse has been lit......http://usawatchdog.com/colossal-fraud-t ... rob-kirby/
Tja, een oorlog willen we niet,
maar kijk maar rond in de wereld...

én de chinezen zullen zeker hun goud willen, that's for sure.
Zolang ze de fysiek in handen krijgen, zullen ze "rustig" aan verder opbouwen.
Rustig is hier heel relatief.
Aan dit tempo zal het niet lang meer duren, of ze hebben de grootste goudvoorraad in handen.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply