Hooimijt Januari 2014

Dutch language haystack
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by cavajo »

Rasta wrote:Een eenmalige taxatie van uw net worth. De Boston Consulting Group zet het voor u op een rij: "For most countries, a haircut of 11 to 30 percent would be sufficient to cover the costs of an orderly debt restructuring."

Het hele rapport:
Collateral Damage
Back to Mesopotamia?
The Looming Threat of Debt Restructuring


Interessant leesvoer!

Vertrek morgen naar de Ardennen....
tzal daar in de toekomst DRUK worden.... :P
elk zijn everzwijn hert of ree voor in den diepvries.... :lol:

den enen mee pijl en boog,...
den anderen mee nen bazooka,.... ( dan heb je uwen fricassee direct, zonder tussenschakel versnijding...) :lol:
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by cavajo »

doubleyou wrote:Dat is allemaal mogelijk.

En "verklaringen" voor dagbewegingen zijn er altijd...

"Gold futures for April delivery declined 0.1 percent to settle at $US1,263.50 an ounce at 1:38 p.m. on the Comex in New York. Earlier, the price reached to $US1,280.10, the highest for a most-active contract since November 18."
"Gold futures fell from a 10-week high Monday on speculation that the Federal Reserve will reduce US monetary stimulus this week, trimming demand for the precious metal as a store of value."
"Traders awaited an upcoming two-day meeting of the Federal Open Market Committee that begins on Tuesday and are looking ahead to the week’s U.S. economic data calendar, which includes reports on durable-goods orders and consumer confidence on Tuesday and manufacturing and consumer-sentiment figures on Friday.
On Wednesday, the Fed Reserve wraps up a two-day meeting, with an additional $10 billion taper of asset purchases widely expected. In December, the Fed said it would trim $10 billion from its $85 billion-a-month in asset purchases starting in January."
"Gold declines from 10-week high"


Het plaatje op Lange Termijn in't oog houden. Blijft het belangrijkst in deze.
Op kort termijn krijg je ' kop noch staart ' aan de POG.

Vorig jaar, bij elk nieuwsje was het ' down to the celler '.
Aankondiging : we gaan NIET taperen ... naar beneden.
Aankondiging : we gaan misschien..... naar beneden.
Aankondiging : we taperen... naar beneden.

Gisteren had ik verwacht na de aankondiging : een deftig klopje...
nikske te zien.
Maar, vandaag er nog eens patat op.

Voor dat kortetermijngedoe, geen touw aan te knopen...
tenzij Armstrong het geschreven heeft ( graptjen... :P ).
Het langetermijngedoe...dat komt goed !!

mvg,
cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

cavajo wrote:had andere post geschreven,
ben hem kwijt...tzal voor nen andere keer zijn...
Als je graag lange posts schrijft kan je opteren om ze in een editor te schrijven (Word of zo) en nadien op het forum te plakken. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Obi-Wan »

Iemand al opgevallen... JS Mineset afficheert op zijn website de POG (in grafiekvorm) van Shanghai Exchange ipv deze van Kitco.
Patience. Use the force. Think.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by cavajo »

Wat me vandaag vooral gelukkig stemde.....
We komen er bovenop....
Met de begroting en alle andere santeboetiek.....

Met ons 11 miljoen autochtone en allochtone Belgen samen, en met ewa buitenlanders ,.....
hebben we toch mooi voor een goeie 430 miljoen euro boetes betaald om ' ons ' verkeersveiligheid te verhogen.
daarmee kloppen we toch mooi 11.11.11, de Damiaanactie en alle andere 'nobele doelen'......

dat er hier en daar nog een putteken in ons wegdek ligt, dat bedekken we met de mantel der liefde....
( we emme wel ewa mantels tekort voor de moment :lol: ).

En, het is nog maar pas gestart,
we moeten verder op de ingeslagen weg om ons veiligheid te verhogen.

Men overweegt 120 euro boete bij het snuiten van de neus achter het stuur....
Een NIET afgeveegde SNOTTEBEL echter, kost 150 euro....wegens geen zicht op de camera van NSA en vrienden.....
( alhoewel da telefoons zijn, maar da doet er nie toe....het gaat hem om het doel hé....)

Vandaag ook nog eens gelezen dat we 1 a 2 miljard teveel betaalden voor de afsplitsing Belfius uit Dexia.....
Detailken.... :lol:
Zo zouden we over alles kunnen zagen,...dus...nie doen....
Europa vroeg een begrotingstekort van minder dan 3 procent, en we emme minder....
Dus, nogmaals,...een miljardjen meer of minder voor Belfius,....kom nou....laat het passeren....

En dat de verantwoordelijken van toen, Leterme,...die nu bij den OESO zit, zich af en toe van OUZOlokaal
vergist, en per ongeluk deze week aan gans de wereld twitterde dat hij om halftien nog in zijn bedde lag,....
kom nou... nie moeilijk over doen hé....
alles voor het goeie doel !!!
FORZA

mvg,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

Obi-Wan wrote:Iemand al opgevallen... JS Mineset afficheert op zijn website de POG (in grafiekvorm) van Shanghai Exchange ipv deze van Kitco.
Inderdaad, en ook dit viel me op. (waarschijnlijk heb ik dat gemist)
-Jim Sinclair, Executive Chairman, Singapore Precious Metals Exchange
cavajo wrote:Vandaag ook nog eens gelezen dat we 1 a 2 miljard teveel betaalden voor de afsplitsing Belfius uit Dexia.....
Detailken.... :lol:
Zo zouden we over alles kunnen zagen,...dus...nie doen....
Europa vroeg een begrotingstekort van minder dan 3 procent, en we emme minder....
Dus, nogmaals,...een miljardjen meer of minder voor Belfius,....kom nou....laat het passeren....
1 à 2 miljard € teveel op een totaal van 4 miljard dacht ik. Maw 33 tot 100% teveel. 8-)

Het begrotingstekort, BNP en groei kreeg dan nog 'n opfleurtje door de nieuwe berekeningsmethode van de EU (investeringen tellen voortaan mee in het BNP)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by PieterP »

Rasta wrote:Dat zijn de tragedies, die je overkomen. Het gebeurt vaker dan we ons realiseren. De enige troost is dat de mens snel vergeet, en de tijd de wonden heelt.

Sterkte toegewenst aldaar Cavajo.
Sorry Rasta dat ik je post gebruik om er iets `anders` aan te hangen.

Ik ben altijd van mening geweest dat mensen andere mensen nodig hebben om te kunnen overleven.
Op het moment dat politiek Den Haag de ziektekosten anders ging regelen (google maar eens op Hans Hoogervorst) voelde ik dat er iets fundamenteels gesloopt werd. Oh ja de verzekeraars doen hun uiterste best om mensen te misleiden.
Er wordt geadverteerd met slogans zoals je betaald niet voor zaken die je niet afneemt.
Dat de kosten inmiddels als een raket zijn gestegen en ik toch echt niet het idee krijg dat de kwaliteit zo enorm verbeterd is een heel andere discussie.
Maar wat ik vanmorgen plompverloren tegen kwam is toch echt het toppunt:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2225 ... en___.html

Voila.
Het is dan openlijk gezegd en laat duidelijk zijn dat het niet alleen om farmaco gaat, maar om allerhande zaken die het leven aangenaam maken.
Ik vind dit een dramatisch slechte ontwikkeling die me vervult met kilte.
Sorry ik kan er op deze wonderschone dag even niet meer van maken.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Indiana Jones »

@PieterP

De Nederlandse overheid wilde bezuinigen door middel van privatiseren. Daarbij wilde de overheid tegelijkertijd dat de onderkant van de samenleving t/m de middenmoot van alle geprivatiseerde diensten gebruik kon blijven maken tegen eenzelfde prijs als voorheen.... en daar ging het mis.

Als geprivatiseerde diensten daadwerkelijk hadden moeten concurreren dan was de concurrentieslag het grootst geweest onder juist die brede groep onderkant t/m middenmoot (zo'n 70% van de samenleving).
Aangezien de geprivatiseerde diensten WISTEN dat het HELE pakket (of dat nu woningen zijn, spoorvervoer, zorg, energie etc.) aan die 70% geleverd MOEST worden, konden ze feitelijk rekenen wat ze wilden.
ALLES is nu veel te duur voor die grote groep, dus worden ze op alle fronten gesubsidieerd, ten koste van de 30% aan de bovenkant van de samenleving.

Vóór de privatisering in de zorg had je particuliere verzekeringen voor de werkenden boven modaal en zat alles daaronder in het verplichte ziekenfonds. Het ziekenfonds kostte zo'n 10 jaar geleden +/- €50 /mnd maar de verzekerde mocht niet zomaar naar een willekeurige arts, hij/zij moest dan eerst een verwijsbriefje halen van zijn/haar eigen huisarts. De particuliere verzekerden (vrijwillig verzekerden) konden dat WEL en betaalden een premie van ongeveer €100 / mnd met een eigen risico naar keuze waardoor de premie kon dalen.

Thans is de zorg uitgegroeid tot 5*** hotels, betaalt die 70% netto dmv zorgsubsidie nog steeds +/- €50 / mnd, wordt het eigen risico vergoed dmv zorgcompensatie, dus niets aan de hand voor die groep. Die 30% daarentegen, betaalt het volledig eigen risico van €350 en daarnaast het volle pond aan premie. Daarnaast betaalt die 30% OOK nog eens een inkomensafhankelijke zorgpremie.

Ik heb mijn zorgpremie vanaf 2004 (was toen vrijwillig/particulier verzekerd) bijna zien ver-viervoudigen voor dezelfde zorg, terwijl die van mijn buurman gelijk is gebleven en hij er meer- en makkelijker zorgtoegang heeft dan voorheen.

DAT monster heet nivelleren totdat iedereen er dood bij neer valt omdat het onbetaalbaar is geworden. :roll:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Obi-Wan »

Third Banker Commits Suicide Within a Week

A third banker has committed suicide within the space of a week, once again prompting speculation that some kind of financial collapse could be just around the corner.
Link infowars

Of ze weten teveel en worden gewoon geliquideerd...

Image
Patience. Use the force. Think.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Leo3.14 »

Goud is een cyclisch edelmetaal
Post Reply