Hooimijt Januari 2014

Dutch language haystack
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by doubleyou »

Leo3.14 wrote:http://goldsilverworlds.com/price/credi ... e-at-1000/

Ik ook, maar dit jaar nog niet.
Je kan gelijk hebben Leo, maar het blijft koffiedik kijken.
Voor hetzelfde heb je de low gehad.

En als je zelfs niet alleen naar de goud- en zilverprijs zelf kijkt, maar naar de mijnaandelen (jaja, soms wordt zelfs daarover nog wat overpeinsd), dan zou het evengoed kunnen dat die hun omslagpunt bereikt hebben en klaar zijn voor de turnaround? Ze zijn dan ook de voorbije jaren afgeslacht, dat zelfs de overlevers een grafiek hebben die niet meer mooi om zien is...of juist wel, als je een opportuniteit zoekt. Natuurlijk, een nieuwe verdere daling naar 1000 zou nefast en dodelijk zijn voor een boel juniors...

http://www.proactiveinvestors.co.uk/com ... 65390.html

http://www.marketoracle.co.uk/Article44216.html
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Dirkgold »

Obi-Wan wrote:Third Banker Commits Suicide Within a Week

A third banker has committed suicide within the space of a week, once again prompting speculation that some kind of financial collapse could be just around the corner.
Link infowars

Of ze weten teveel en worden gewoon geliquideerd...

Image
Ik hoop dat het customer feed back is. :-)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:@PieterP

De Nederlandse overheid wilde bezuinigen door middel van privatiseren. Daarbij wilde de overheid tegelijkertijd dat de onderkant van de samenleving t/m de middenmoot van alle geprivatiseerde diensten gebruik kon blijven maken tegen eenzelfde prijs als voorheen.... en daar ging het mis.

Als geprivatiseerde diensten daadwerkelijk hadden moeten concurreren dan was de concurrentieslag het grootst geweest onder juist die brede groep onderkant t/m middenmoot (zo'n 70% van de samenleving).
Aangezien de geprivatiseerde diensten WISTEN dat het HELE pakket (of dat nu woningen zijn, spoorvervoer, zorg, energie etc.) aan die 70% geleverd MOEST worden, konden ze feitelijk rekenen wat ze wilden.
ALLES is nu veel te duur voor die grote groep, dus worden ze op alle fronten gesubsidieerd, ten koste van de 30% aan de bovenkant van de samenleving.

Vóór de privatisering in de zorg had je particuliere verzekeringen voor de werkenden boven modaal en zat alles daaronder in het verplichte ziekenfonds. Het ziekenfonds kostte zo'n 10 jaar geleden +/- €50 /mnd maar de verzekerde mocht niet zomaar naar een willekeurige arts, hij/zij moest dan eerst een verwijsbriefje halen van zijn/haar eigen huisarts. De particuliere verzekerden (vrijwillig verzekerden) konden dat WEL en betaalden een premie van ongeveer €100 / mnd met een eigen risico naar keuze waardoor de premie kon dalen.

Thans is de zorg uitgegroeid tot 5*** hotels, betaalt die 70% netto dmv zorgsubsidie nog steeds +/- €50 / mnd, wordt het eigen risico vergoed dmv zorgcompensatie, dus niets aan de hand voor die groep. Die 30% daarentegen, betaalt het volledig eigen risico van €350 en daarnaast het volle pond aan premie. Daarnaast betaalt die 30% OOK nog eens een inkomensafhankelijke zorgpremie.

Ik heb mijn zorgpremie vanaf 2004 (was toen vrijwillig/particulier verzekerd) bijna zien ver-viervoudigen voor dezelfde zorg, terwijl die van mijn buurman gelijk is gebleven en hij er meer- en makkelijker zorgtoegang heeft dan voorheen.

DAT monster heet nivelleren totdat iedereen er dood bij neer valt omdat het onbetaalbaar is geworden. :roll:
En DAN nog DIT:
1 februari 2014 20:18 Door: Novum/ANP

Meer dan 120 duizend mensen betalen al jaren niet of nauwelijks zorgpremie. Inmiddels staat er bijna een miljard euro aan premieschuld open bij wanbetalers. Elke maand loopt dat bedrag met zo'n twintig miljoen op. (p.s. deze mensen krijgen uiteraard WEL maandelijks een zorgbijdrage van de overheid om de zorgkosten voor hen betaalbaar te houden)
http://www.nu.nl/geldzaken/3690802/duiz ... -niet.html

=====================

Dus compenseer mensen voor 200 miljoen en ze betalen NIKS .... kosten 1 miljard + 200 miljoen euro !!!
En volgend jaar worden de zorgkosten voor Indy WEER hoger, want Indy krijgt geen subsidie, betaalt wel netjes zijn premie en verdient volgens de overheid genoeg om NOG MEER in te leveren aan een TOTAAL VERROT SYSTEEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by PieterP »

En DAN nog DIT:
1 februari 2014 20:18 Door: Novum/ANP

Meer dan 120 duizend mensen betalen al jaren niet of nauwelijks zorgpremie. Inmiddels staat er bijna een miljard euro aan premieschuld open bij wanbetalers. Elke maand loopt dat bedrag met zo'n twintig miljoen op. (p.s. deze mensen krijgen uiteraard WEL maandelijks een zorgbijdrage van de overheid om de zorgkosten voor hen betaalbaar te houden)
http://www.nu.nl/geldzaken/3690802/duiz ... -niet.html

=====================

Dus compenseer mensen voor 200 miljoen en ze betalen NIKS .... kosten 1 miljard + 200 miljoen euro !!!
En volgend jaar worden de zorgkosten voor Indy WEER hoger, want Indy krijgt geen subsidie, betaalt wel netjes zijn premie en verdient volgens de overheid genoeg om NOG MEER in te leveren aan een TOTAAL VERROT SYSTEEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:[/quote]


Ik reageer even op deze manier want dat geknip en geplak heb ik nog steeds niet echt onder de knie, maar goed even een aantal willekeurige linkjes die mij doen vermoeden dat er nog veel meer mis zal gaan.

Ik geloof dat we het hier over andere zaken hebben dan belastingen, want dat is namelijk heel simpel de burger zijn eigen schuld:

http://www.nujij.nl/politiek/annemarie- ... ageStart=1


De meest verontrustende vond ik echter deze:

http://www.nujij.nl/politiek/guy-verhof ... 6220.lynkx

Als je denkt dat er voor problemen oplossingen bestaan mag ik dan even hard lachen?
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

Dan mogen we in België wel niet klagen.

72,00€/j voor de mutualiteit.
25,00€/j voor de Vlaamse zorgverzekering. (vanaf 25j)
Voor de verdere aanvulling zijn er hospitalisatieverzekeringen (circa 30€-60€/m, vaak deels of volledig door de werkgever betaald), deze zorgt ervoor dat vrijwel ALLES vergoed wordt.
We mogen wel niet vergeten dat er ook een deel van de afhoudingen op de lonen naar het RIZIV (zorg) gaat.

Mensen die zwaar ziek zijn en een hospitalisatieverzekering hebben komen vaak nog op een (financieel) positief saldo. In België is er een "Maximumfactuur"(MAF). Het RIZIV limiteert de eigen bijdrage voor zieken ook terwijl dit door de hospitalisatieverzekering terug betaald wordt. Zwaar hulpbehoevenden of ouderen krijgen ook 130€/m van de Vlaamse zorgverzekering.
Op voorwaarde dat je een hospitalisatieverzekering hebt kan je dus "geld" verdienen met zwaar ziek te zijn (vaak hospitalisatie of bezoek aan de dagkliniek), al wil dat natuurlijk niemand, dat spreekt voor zich.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by doubleyou »

.
Die wandeling zit er weeral op.
Seffens rustig genieten vanuit mijn zetel van de WK cyclocross.

Ondertussen bij JPM
http://www.zerohedge.com/news/2014-02-0 ... erivatives

Cheers, folks !
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Dan mogen we in België wel niet klagen.

72,00€/j voor de mutualiteit.
25,00€/j voor de Vlaamse zorgverzekering. (vanaf 25j)
Voor de verdere aanvulling zijn er hospitalisatieverzekeringen (circa 30€-60€/m, vaak deels of volledig door de werkgever betaald), deze zorgt ervoor dat vrijwel ALLES vergoed wordt.
We mogen wel niet vergeten dat er ook een deel van de afhoudingen op de lonen naar het RIZIV (zorg) gaat.

Mensen die zwaar ziek zijn en een hospitalisatieverzekering hebben komen vaak nog op een (financieel) positief saldo. In België is er een "Maximumfactuur"(MAF). Het RIZIV limiteert de eigen bijdrage voor zieken ook terwijl dit door de hospitalisatieverzekering terug betaald wordt. Zwaar hulpbehoevenden of ouderen krijgen ook 130€/m van de Vlaamse zorgverzekering.
Op voorwaarde dat je een hospitalisatieverzekering hebt kan je dus "geld" verdienen met zwaar ziek te zijn (vaak hospitalisatie of bezoek aan de dagkliniek), al wil dat natuurlijk niemand, dat spreekt voor zich.
Dat is bij jullie dus 72+25+ max.60 = € 157
Bij ons is dat (in mijn geval geheel afgesloten via grote werkgever) = 130 met een eigen risico van 360, wat dus neerkomt op 130 + (360/12) = € 160

So far so good ....althans voor de werkenden boven 2x modaal, want iedereen die eronder zit (ook de niet werkenden) krijgen dat eigen risico grotendeels terug en daarnaast subsidie op de premie, of ze betalen of niet die subsidie gaat automatisch en dat is natuurlijk belachelijk.

In de gemiddelde polis zitten allemaal mitsen en maren, wat neer komt op maximale vergoedingen per jaar en daarboven de rest zelf betalen. Dus een keer extra naar de oogarts, tandarts, fysio o.i.d. moet je allemaal zelf betalen en is niet verzekerd.

Aangezien die vele miljarden aan subsidies ergens van betaald moeten worden, betaalt iedereen daarnaast nog eens een inkomensafhankelijke bijdrage ZVW (zorgverzekeringswet) aan de fiscus, tussen de 5% - 7% van het jaarlijks bruto inkomen. Vaak betaalt de werkgever dat, maar bv gepensioneerden moeten dat zelf ophoesten:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... e_zvw_2014

En is dat nu allemaal nodig ? Ja, zegt de overheid want wij hebben marktwerking in de zorg.
Is die er ? Ja hoor, alleen helemaal de verkeerde kant op. Want als je in het UZA/Antwerpen een complexe operatie ondergaat met een week opname en 1 dag intensieve zorgen en 1 dag medium care .... dan kost dat all-in de diverse scans na de operatie totaal +/- €8.000 en als je in het UMC/Amsterdam alleen een scan laat maken met 10 min. nabespreken met een assistent in opleiding, krijg een een rekening DBC (diagnosebehandelcombinatie) á € 3.500

Triest, diep triest .... :cry:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:
Spruitje wrote:Dan mogen we in België wel niet klagen.

72,00€/j voor de mutualiteit.
25,00€/j voor de Vlaamse zorgverzekering. (vanaf 25j)
Voor de verdere aanvulling zijn er hospitalisatieverzekeringen (circa 30€-60€/m, vaak deels of volledig door de werkgever betaald), deze zorgt ervoor dat vrijwel ALLES vergoed wordt.
We mogen wel niet vergeten dat er ook een deel van de afhoudingen op de lonen naar het RIZIV (zorg) gaat.

Mensen die zwaar ziek zijn en een hospitalisatieverzekering hebben komen vaak nog op een (financieel) positief saldo. In België is er een "Maximumfactuur"(MAF). Het RIZIV limiteert de eigen bijdrage voor zieken ook terwijl dit door de hospitalisatieverzekering terug betaald wordt. Zwaar hulpbehoevenden of ouderen krijgen ook 130€/m van de Vlaamse zorgverzekering.
Op voorwaarde dat je een hospitalisatieverzekering hebt kan je dus "geld" verdienen met zwaar ziek te zijn (vaak hospitalisatie of bezoek aan de dagkliniek), al wil dat natuurlijk niemand, dat spreekt voor zich.
Dat is bij jullie dus 72+25+ max.60 = € 157
Bij ons is dat (in mijn geval geheel afgesloten via grote werkgever) = 130 met een eigen risico van 360, wat dus neerkomt op 130 + (360/12) = € 160
Die 60€ is maandelijks en is nog héél ruim genomen (bereken zelf 'n doorsnee maandelijkse bijdrage: ik kom hier op 16€/maand uit mocht ik mij NU laten aansluiten) Ik persoonlijk heb er een (full-option) via m'n werkgever en het volledige plaatje kost daar zo'n 15€/m en dit komt omdat ik al héél lang ben aangesloten. Hoe hoger de startleeftijd hoe hoger het maandelijkse bedrag.
Dus: 72+25+(60*12)=1.597€/jaar (groen = vrijblijvend)
Ikzelf zit aan: 72+25+(15*12)=697€/j + daar komt wel nog bij dat je via je loon 'n afhouding hebt die deels doorgestort wordt naar de pensioenen en de zorg. Vandaar dat wij zo'n hoge loonbelasting hebben.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by doubleyou »

In België wordt er, naast de bedrijfsvoorheffing als belasting, ook nog 13,07% van het brutoloon afgehouden "RSZ-bijdrage" (Rijks Sociale Zekerheid).
Vandaar dat wij gemiddeld de helft van ons brutoloon afdragen. (afhankelijk van hoogte brutoloon) Eens op een bepaald niveau, voor elke bijkomende 100 € er amper 40 à 50 netto ontvangen.
Juist weet ik het niet, maar ik geloof toch dat het ergens in het half van het jaar is, dat men beweert : vanaf vandaag werken jullie dit jaar eigenlijk voor jezelf.

De sociale zekerheid is een mooi solidariteitsprincipe, als het correct gebruikt wordt door degenen die het nodig hebben, er buiten hun wil beroep moeten op doen, én men moeite doet om eruit te raken.
Alle misbruik zou hier onmiddellijk moeten uitgesnoeid worden, want het huidige systeem nog decennia aanhouden blijft onhoudbaar.

En bovendien : vooral "Vadertje Staat" himself leeft sterk boven zijn stand, en zou eens moeten leren wat "afslanken" en "effectiviteit" inhouden.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by doubleyou »

"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply