Hooimijt Januari 2014

Dutch language haystack
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by doubleyou »

Dat is allemaal mogelijk.

En "verklaringen" voor dagbewegingen zijn er altijd...

"Gold futures for April delivery declined 0.1 percent to settle at $US1,263.50 an ounce at 1:38 p.m. on the Comex in New York. Earlier, the price reached to $US1,280.10, the highest for a most-active contract since November 18."
"Gold futures fell from a 10-week high Monday on speculation that the Federal Reserve will reduce US monetary stimulus this week, trimming demand for the precious metal as a store of value."
"Traders awaited an upcoming two-day meeting of the Federal Open Market Committee that begins on Tuesday and are looking ahead to the week’s U.S. economic data calendar, which includes reports on durable-goods orders and consumer confidence on Tuesday and manufacturing and consumer-sentiment figures on Friday.
On Wednesday, the Fed Reserve wraps up a two-day meeting, with an additional $10 billion taper of asset purchases widely expected. In December, the Fed said it would trim $10 billion from its $85 billion-a-month in asset purchases starting in January."
"Gold declines from 10-week high"


Het plaatje op Lange Termijn in't oog houden. Blijft het belangrijkst in deze.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

Een digitale munt, het komt er ooit wel van, mogelijk sneller dan we denken.
Maar: is het écht veiliger ?

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by doubleyou »

.
Rentecrisis in Turkije...
http://www.bloomberg.com/news/2014-01-2 ... slump.html

Quote :
Turkey’s central bank raised all its main interest rates at an emergency late-night meeting in an effort to shore up the lira, resisting government pressure and reversing years of policy aimed at stoking growth. Interest rates had been on hold since August.

The Ankara-based bank increased the one-week repurchase rate to 10 percent from 4.5 percent,
while lifting the overnight lending rate to 12 percent from 7.75 percent
and the overnight borrowing rate to 8 percent from 3.5 percent.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by doubleyou »

JP Morgan...Comex goud...bijna "uit"geleverd"

http://www.silverdoctors.com/jpmorgan-l ... in-4-days/
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by PieterP »

doubleyou wrote:JP Morgan...Comex goud...bijna "uit"geleverd"

http://www.silverdoctors.com/jpmorgan-l ... in-4-days/
Je zou bijna geen denken:

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -zelfmoord

snipje:
Gabriel Magee, vicepresident van de investeringsbanktechnologietak van JP Morgan, was slechts 39 jaar oud en woonde sinds 2007 in Groot Brittannië. Zijn in een plas bloed liggende lichaam was vanuit de omringende kantoortorens maar liefst 4 uur lang te zien. Magee had geen gezin, maar wel een vriendin, die hem de avond daarvoor als vermist had opgegeven.

Hoe dan ook ik voorzie in deze chaos enkel ellende en het lijkt me heel sterk dat de ellende zich beperkt tot de topbankiers.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by doubleyou »

Ja, maar wat ook de reden is...dat wens je niemand toe.
Niet de persoon die ervoor kiest...niet de achterblijvers, nabestaanden, vrienden,...
Iemand die kiest voor zelfmoord, ziet het dus echt niet meer zitten.
Veruit de grootste reden zit in de (gebrek aan) liefde(s)sfeer, maar natuurlijk zijn er andere redenen als daar zijn : financieel ; ongewaardeerd (voelen) ; alleen op de wereld (eenzaamheid of alleen achterblijven) ; ziekte ; ...

Degenen die te maken gekregen hebben in hun nabije omgeving met de zelfmoordproblematiek weten hoe een impact dit kan hebben
Vergeet dit nooit : je leeft maar één keer, dus leef !

http://www.zelfmoord1813.be/
http://www.preventiezelfdoding.be/
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1853162
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by cavajo »

Vergeet dit nooit : je leeft maar één keer, dus leef !

@ Doubleyou in de eerste plaats.
@ eenieder.

verder borduren op het bovenste zinnetje : that's the spirit hé !!
( sorry man dat ik de rest van je post verwijderde, maar je boodschap was echt wel duidelijk. )
is nu puur toeval, 2 maand geleden is iemand uit mijn bedrijf ( één van mijn beste krachten ), uit het leven gestapt.
heb altijd een enorm buikgevoel, zie veel aankomen, heb soms de illusie van vaak bedrijfsmatig te voorspellen.....
...nikske gezien op voorhand ! was donderslag bij heldere hemel....
heb een week in een waas geleefd..... zelden mij zo " down gevoeld "......
en continue het gevoel : had ik of hadden we ....kunnen voorkomen,..helpen, etc.....
soms ben ik zelfs kwaad op hem.... van verdomme.....waarom...41 jaar, fleur van het leven.....
enfin soit, man werkte meer dan 10 jaar bij mij....nooit probleem, altijd optimist....
dag ervoor samen nog leuk gebabbeld.....

en dan, plots,..the final scene......
heb tranen mee tuiten geweend op zijn begrafenis...

straks andere post.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Rasta »

Een eenmalige taxatie van uw net worth. De Boston Consulting Group zet het voor u op een rij: "For most countries, a haircut of 11 to 30 percent would be sufficient to cover the costs of an orderly debt restructuring."

Het hele rapport:
Collateral Damage
Back to Mesopotamia?
The Looming Threat of Debt Restructuring


Interessant leesvoer!
Attachments
capital levy.png
capital levy.png (212.87 KiB) Viewed 6413 times
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by cavajo »

cavajo wrote:Vergeet dit nooit : je leeft maar één keer, dus leef !

@ Doubleyou in de eerste plaats.
@ eenieder.

verder borduren op het bovenste zinnetje : that's the spirit hé !!
( sorry man dat ik de rest van je post verwijderde, maar je boodschap was echt wel duidelijk. )
is nu puur toeval, 2 maand geleden is iemand uit mijn bedrijf ( één van mijn beste krachten ), uit het leven gestapt.
heb altijd een enorm buikgevoel, zie veel aankomen, heb soms de illusie van vaak bedrijfsmatig te voorspellen.....
...nikske gezien op voorhand ! was donderslag bij heldere hemel....
heb een week in een waas geleefd..... zelden mij zo " down gevoeld "......
en continue het gevoel : had ik of hadden we ....kunnen voorkomen,..helpen, etc.....
soms ben ik zelfs kwaad op hem.... van verdomme.....waarom...41 jaar, fleur van het leven.....
enfin soit, man werkte meer dan 10 jaar bij mij....nooit probleem, altijd optimist....
dag ervoor samen nog leuk gebabbeld.....

en dan, plots,..the final scene......
heb tranen mee tuiten geweend op zijn begrafenis...

straks andere post.
had andere post geschreven,
ben hem kwijt...
tzal voor nen andere keer zijn...
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Rasta »

Dat zijn de tragedies, die je overkomen. Het gebeurt vaker dan we ons realiseren. De enige troost is dat de mens snel vergeet, en de tijd de wonden heelt.

Sterkte toegewenst aldaar Cavajo.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply