UKRAÏNE

Dutch language haystack
Post Reply
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: UKRAÏNE

Post by Ben2 »

Niet de bedoeling een open deur in te trappen, maar is de hele situatie met Rusland niet heel positief voor de VS op een bepaald vlak? Europa heeft de VS nodig in het potentiële conflict met het nabij gelegen Rusland wat de machtspositie van de VS alleen maar groter maakt. Ook op vlak van de dollar-reservemunt!

Iemand?
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: UKRAÏNE

Post by Rasta »

Ben2 wrote:Niet de bedoeling een open deur in te trappen, maar is de hele situatie met Rusland niet heel positief voor de VS op een bepaald vlak? Europa heeft de VS nodig in het potentiële conflict met het nabij gelegen Rusland wat de machtspositie van de VS alleen maar groter maakt. Ook op vlak van de dollar-reservemunt!

Iemand?
Ehm, welk conflict heeft de EU met Rusland? Is er een grensconflict op de Noordpool? Is Rusland de monopolist van olie of gas?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: UKRAÏNE

Post by Ben2 »

Rasta wrote:
Ben2 wrote:Niet de bedoeling een open deur in te trappen, maar is de hele situatie met Rusland niet heel positief voor de VS op een bepaald vlak? Europa heeft de VS nodig in het potentiële conflict met het nabij gelegen Rusland wat de machtspositie van de VS alleen maar groter maakt. Ook op vlak van de dollar-reservemunt!

Iemand?
Ehm, welk conflict heeft de EU met Rusland? Is er een grensconflict op de Noordpool? Is Rusland de monopolist van olie of gas?
Nou, Poetin zou toch delen van Oost-Europa gaan annexeren zoals Hitler toen. Conflict met EU groot genoeg zo?
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: UKRAÏNE

Post by Rasta »

Ben2 wrote:
Rasta wrote:
Ben2 wrote:Niet de bedoeling een open deur in te trappen, maar is de hele situatie met Rusland niet heel positief voor de VS op een bepaald vlak? Europa heeft de VS nodig in het potentiële conflict met het nabij gelegen Rusland wat de machtspositie van de VS alleen maar groter maakt. Ook op vlak van de dollar-reservemunt!

Iemand?
Ehm, welk conflict heeft de EU met Rusland? Is er een grensconflict op de Noordpool? Is Rusland de monopolist van olie of gas?
Nou, Poetin zou toch delen van Oost-Europa gaan annexeren zoals Hitler toen. Conflict met EU groot genoeg zo?
Wie zegt dat? Waar heb je dat zien doen? Het enige wat ik zelf heb mogen observeren is dat de inwoners van de Krim in een referendum zo'n beetje unaniem aansluiting hebben gezocht bij Rusland.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wordt graag gecorrigeerd voor verkeerde informatie, maar zoals ik het nu heb kunnen zien, is het 90% propaganda, en 10% realiteit. Plus, we horen hier dus altijd één zijde van het verhaal (plus die 90% propaganda). Uit de beperkte informatie met realiteit, herken ik niet echt de "conflict situatie". Wat ik wel herken in de propaganda, is wederzijdse belangen (naar Amerika), eigen belangen, handels belangen, meepraten, belangrijk worden gevonden, en ga zo maar door.

Reality check. Rusland onderdukt vrijheid van meningsuiting? Doet de VS dat niet dan? Hoe zit het ook al weer met de uitspraak van een Nobelprijswinnaar, die als eerste daad van zijn aanstelling wist te vertellen dat Gatanamo Bay zou worden gesloten. Verwijt de pot de ketel? Ik zie geen enkel verschil tussen Rusland en de VS. Helaas maar waar.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: UKRAÏNE

Post by Ben2 »

Nou, Poetin zou toch delen van Oost-Europa gaan annexeren zoals Hitler toen. Conflict met EU groot genoeg zo?[/quote]




Wie zegt dat? Waar heb je dat zien doen? Het enige wat ik zelf heb mogen observeren is dat de inwoners van de Krim in een referendum zo'n beetje unaniem aansluiting hebben gezocht bij Rusland.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wordt graag gecorrigeerd voor verkeerde informatie, maar zoals ik het nu heb kunnen zien, is het 90% propaganda, en 10% realiteit. Plus, we horen hier dus altijd één zijde van het verhaal (plus die 90% propaganda). Uit de beperkte informatie met realiteit, herken ik niet echt de "conflict situatie". Wat ik wel herken in de propaganda, is wederzijdse belangen (naar Amerika), eigen belangen, handels belangen, meepraten, belangrijk worden gevonden, en ga zo maar door.

Reality check. Rusland onderdukt vrijheid van meningsuiting? Doet de VS dat niet dan? Hoe zit het ook al weer met de uitspraak van een Nobelprijswinnaar, die als eerste daad van zijn aanstelling wist te vertellen dat Gatanamo Bay zou worden gesloten. Verwijt de pot de ketel? Ik zie geen enkel verschil tussen Rusland en de VS. Helaas maar waar.[/quote]




Nee natuurlijk niet, de VS is nog veel erger dan Rusland maar dat was helemaal mijn punt niet!

Indy heeft geopperd hier dat Putin zou doen zoals Hitler (correct me if I am wrong!). Vandaar mijn idee over toekomstig conflict tussen EU en Rusland en dat de VS zich zou opwerpen als partner van de EU in de strijd tegen Rusland. En dan zou de macht van de VS zo mogelijk nog toenemen.

Niks meer, niks minder Rasta.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: UKRAÏNE

Post by Rasta »

Ben2 wrote:Nee natuurlijk niet, de VS is nog veel erger dan Rusland maar dat was helemaal mijn punt niet!

Indy heeft geopperd hier dat Putin zou doen zoals Hitler (correct me if I am wrong!). Vandaar mijn idee over toekomstig conflict tussen EU en Rusland en dat de VS zich zou opwerpen als partner van de EU in de strijd tegen Rusland. En dan zou de macht van de VS zo mogelijk nog toenemen.

Niks meer, niks minder Rasta.
OK, ik zie alleen niet een manische oppressor in Putin, die de macht grijpt in een vacuum. Er zijn naar mijn mening velen die engere gluipers zijn, ook dicht bij huis. En ik bedoel dan niet een Wilders waar de plaat blijft hangen in oude retoriek, dat is nogal recht-toe-recht-aan.

Iemand zoals Lagarde, die onder de vlag van vrijheid (perceptie, want niets in woord) zich bemoeit met gehele landen, om daar ondoorzichtig eigen belangen gaat veilig stellen. Van de russen weten we hoe ze werken, maar hoe onze eigen democratie werkt hebben weinigen een correct beeld.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: UKRAÏNE

Post by Indiana Jones »

Waar ik op doelde, is dat 'tsaar' Putin al het mogelijke doet om de macht te houden. De Russen hebben in het verleden (afgelopen 100-den jaren) dikwijls in de slachtoffer rol gezeten. Met Stalin hebben ze eindelijk macht verworven en zijn die in de tijd van Gorbachev weer kwijtgeraakt.

Putin had voorheen de steun van de middenklasse, maar is die langzaamaan kwijtgeraakt, dus moet het nu hebben van de rijke bovenklasse. Vanwege de Krim kon hij niet anders dan een statement maken en als het het hem steviger in het zadel zet, zal hij hier en daar nog iets extra's erbij pakken. In potentie dus een gevaarlijk mannetje, net als meerdere politici in de wereld. Of het allemaal zover gaat komen, is de vraag. Rusland ontleent een deel van zijn huidige rijkdom aan het westen en als die wegvalt levert dat ontevreden burgers op. Ook problemen in de EU, want als het gas wegvalt, is dat niet zomaar door Amerikaans gas gecompenseerd (een buis vervoert nu eenmaal sneller dan een schip).

Ik denk persoonlijk dat de kou nog niet uit de lucht is en dat er nog meer reuring in de 3-hoek VS-EU-Rusland gaat komen. We gaan zien ......
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: UKRAÏNE

Post by Indiana Jones »

Posted on April 13, 2014 by Martin Armstrong

Eastern Ukraine – Falling to Russia?

Image

We have direct contacts in Donetsk. We reported previously that Russians were seen there weeks ago. However, there have now been gun battles in Sloviansk, and the Pro-Russian activists/mercenaries have taken building Kramatorsk and Druzhkovka.while there are reports of similar activity in the cities – Mariupol and Yenakievo.

Nevertheless,in Sloviansk and Kramatorsk armed men dressed in camouflage are there. They had arrived in buses and storming the police stations. There may not even be from those cities.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: UKRAÏNE

Post by Indiana Jones »

Posted on April 13, 2014 by Martin Armstrong

What is Putin Up to? Welcome the Altyn

Image

Putin is staring straight into the eyes of a dead Europe whose governments are being consumed with Marxism, corruption, and self-interest – the same thing that destroyed Russia – go figure. He has stated that the collapse of the Soviet Union was the greatest tragedy of the 20th century. Nonetheless, he is not entirely blind to the idea of capitalism and free markets. In May 2014, the presidents of Russia, Kazakhstan and Belarus will sign an agreement on the establishment of the Eurasian Economic Union. Sections 9 and 11 the agreement, the draft of which is available on the official website of the Russian Ministry for Economic Development, are devoted to the joint monetary policy and financial markets. During the first stage, it is planned to set up an advisory board of the heads of central banks of participating states. The banks would be responsible for the rate of national currencies, regulation of banking and insurance activities and the harmonization of the securities market.

The Eurasian Economic Commission will establishment of the Eurasian Central Bank – the supranational regulator of the joint currency. The Eurasian Central Bank will be subordinated to the council of presidents or prime ministers of the EEU. The will then create a single currency following Europe down the wrong path and its name for the new joint currency has been supposedly coordinated – Altyn. The new currency is likely to be introduced no later than in 2025, although international economic sanctions against Russia may cut the process to 3-5 years and we may see this moved up to 2020..
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: UKRAÏNE

Post by Spruitje »

Verrassend veel activiteit op de MSM ivm met goud deze week.

De link met Oekraïne wordt dan ook gelegd na de stijging van deze morgen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply