Hooimijt maart 2014

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt maart 2014

Post by cavajo »

Leo3.14 wrote:
Spruitje wrote:Zou hij zelf weten wat hij zegt.
De naam (Alain/Aline) was hier al eens gevallen, die versleet die als 'n seniele en dementerende oude man.

Zijn "QE to ∞" (stereotype antwoord) heeft dezelfde inhoud als de "Yes, we can" van Odrama
Ge zou begot denken dat Aline gelijk heeft.
:cry:
Als Hij, Zij, of zelfs Onzijdig.....
verkocht heeft op de top ven 1900 had Hij, Zij, of Onzijdig....
Gelijk !

En of Hij, enz... gelijk had of niet.
Ik gun Hij, enz... het wel !
:P

Verduidelijking :
Zoals wellicht velen onder ons weten :
Sommige ' vooral nachten ' postte hij ( Alain, Aline ) een 10 tot 50 maal :
Meestal geen touw aan te knopen....
Ik scroldde ook 'heel' verticaal.....maar vaak zat er wel iets in.
Was supernar onder de narren, in het kingdom van de 'goeroe's, welwetenden......
Had, achteraf gezien, een ideale voedingsbodem...
En, heeft, ook achteraf gezien : goeduitstapmoment gekozen.
En dit gun ik hem...

Verder :
Wat dat uitstapmoment betreft.
Had ik, en als ik, enz.......
Dan was ik ook uitgestapt,
Maar, uitsluitend om achteraf opnieuw goedkoper in te kopen.
Want, ik blijf in fysiek geloven.
Enkel ( ook mijn ) tijdsframeschuift voorruit.
De aanjagers naar ' the sky is the limit '.......mee een korrel zout pakken.
De realisten ( ik noem hen NIET doemdenkers ), die nog eens een 1000 of zoiets voorspellen,....
Het kan, in de lijn der lijnen, alleen ... niet alles loopt in de lijn der lijnen....

Bedrijfsmatig ( in mijnen bollenwinkel ) :
Wanneer ik met de mij omringenden praat over een bepaald item in het bedrijf,......
Ik aanhoor eenieder graag zijn mening, en laat maar komen : pro... en contra ...
En, zoals in mijn beslissing qua fysiek : er wordt een keuze gemaakt....een richting ingeslagen.....
en, soms goed, soms ewa minder, soms bijsturen.....
Het is des mensen, en het is een onderdeel van rationaliteit......
Bijsturen, en de mogelijkheid tot, is een kracht in een bedrijf...
Toegeven dat je eerdere beslissing 'minder gelukkig' was, is zeker een troefkaart.
( wat eerder zeldzaam is in de zakelijke wereld ).

Maar :
zowel zakelijk als privé :
( en dit is tot heden een vrij forum ).
Ik heb en had altijd het schijt aan eeuwige gelijkhebbers.......
En daar krullen mijn tenen bij sommige jarenlange lijntjestrekkers......
bij wie ik over de jaren heen :
- positief : verrassende stellingen heb horen innemen die volledig uitkwamen.
-negatief : zich via deze positieve uitkomsten 'iets te vaak' aan de ' kijk eens hoe knap ik ben ' -stelling wagen.

En, ik weet het,
ik ga hier niet voor de populariteitspoll !
Maar, lees het, neem eruit wat je wil.....zelfs eventueel niks...
elk zijn ding...

mvg,
Cavajo
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Obi-Wan »

De omgekeerde wereld...

Boosting forex reserves: Pakistan refuses to sell $2.7b worth of gold says IMF

Pakistan has refused to sell gold worth $2.7 billion, citing national security reasons, as the International Monetary Fund (IMF) pushes Islamabad to convert the precious metal into cash to build foreign currency reserves, revealed the global lender’s report on Friday.

According to the report, the State Bank of Pakistan (SBP) holds over 2 million troy ounces of monetary gold, having $2.7 billion value at market rate. It is not counted in gross international reserves as it is not deemed to be liquid by the SBP, says the IMF.
The IMF and Pakistan authorities discussed what steps would be needed to make gold more liquid, the report adds. “However, the (Pakistani) authorities stressed that they have no plans to sell gold and preferred existing arrangements for gold holdings for national security reasons.”

Link
Patience. Use the force. Think.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Leo3.14 »

tenen krullen / bijsturen
Niemand heeft de wijsheid in pacht.
De TA-ers zeggen hun ding, de FA-ers filosoferen het hunne.
Wie kortetermijn gelijk heeft of krijgt is koffiedik kijken , zaak is dat je met winst (makkelijk) of verlies (veel moeilijker) psychologisch en practisch moet kunnen omgaan .
Je moet verder , de firma/zaak/familie/ moet blijven 'draaien'.

Goud zit voor mij nu (tijdelijk) in een bearmarkt en gaat volgens mij (wiebennik) nog flink dieper.

Cut your losses / efkes aan de zijlijn gaan staan / winstnemen na een decennium moet kunnen toch.
Is volgens mij niet direct een kwestie van gelijkhebben of gelijkhalen ( tenenkrullers ..),
eerder van voorzichtigheid .

Een Bijsturen dus.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Rasta »

Leo3.14 wrote:.....
eerder van voorzichtigheid .

Bijsturen dus.
Overmoed is altijd vijand nummer 1.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Spruitje »

Matin Armstrong wrote:As of April 1st, Japan is raising a consumption tax from 5% to 8% on gold. Japan imposes a retail consumption tax on gold unlike most other countries. Indeed, the tax increased caused an early jump in gold sales in Japan during March. However, taxes are effecting gold in many ways. Because silver is taxes but gold is not in Europe, silver bars have been moved painted gold to avoid the taxes. This has distorted the numbers and led many to assume there was a higher demand for gold than there really was.

The weekly closing today below 1308 was bearish and support now lies at 1280 and 1240. As we warned at our conference, new lows are still likely to be seen in gold. Resistance should now start at the 1309-1311 area
Dat is er toch wel een die kan tellen als je het mij vraagt. (Link Martin Armstrong) :shock:

Heb ik toch wel vragen bij gezien het verschil in soortelijke massa tussen zilver en goud wel vrij groot is. Als een groot deel van het Europees zilver is ingevoerd onder de noemer "goud", moeten we d'er dan vanuit gaan dat er geen Europese inkopen geweest zijn maar enkel verkopen? De Europese inkopen lijken mij niet in verhouding te staan tot de Oosterse handel.
En wat doen ze dan...? Goudlaagje afsmelten om later de zilverbaar te verkopen? Om dan wat BTW te ontlopen. Lijkt me straf. Is dat wel lonend?

Heeft-ie ook 'n slag van de molen? :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cor
Posts: 62
Joined: 21 Sep 2012, 10:59

Re: Hooimijt maart 2014

Post by cor »

Ik vroeg me ineens af of Jim Willie hier bekend is. Waarschijnlijk wel?
Ik volg hem al een hele tijd. Wel niet altijd gemakkelijk engels vind ik, maar dat zal hier wel geen probleem zijn.

Hier de recente geopolitieke historie - en visie op de toekomst - in een notedop (wel ja, notedop, een hele flinke dan), meer geschilderd in rake penseelstreken dan geschreven.
Maar eigen aan Jim Willie, hoedt u voor 'disgust' als je dit gelezen hebt.
http://osnetdaily.com/2014/02/bombshell ... s-in-iran/
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Obi-Wan »

Matin Armstrong wrote:As of April 1st, Japan is raising a consumption tax from 5% to 8% on gold. Japan imposes a retail consumption tax on gold unlike most other countries. Indeed, the tax increased caused an early jump in gold sales in Japan during March. However, taxes are effecting gold in many ways. Because silver is taxes but gold is not in Europe, silver bars have been moved painted gold to avoid the taxes. This has distorted the numbers and led many to assume there was a higher demand for gold than there really was.

The weekly closing today below 1308 was bearish and support now lies at 1280 and 1240. As we warned at our conference, new lows are still likely to be seen in gold. Resistance should now start at the 1309-1311 area
Dit lijkt me ook een bullshit verhaal. Misschien heeft Amstrong wat teveel geblowd toe hij dit schreef. Zilver schilderen met goudverf om invoerrechten te ontduiken.... :lol: :lol: :lol:
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Obi-Wan »

Bedankt Cor deze was ik nog niet tegengekomen....
Patience. Use the force. Think.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by doubleyou »

Om de hooimijt van maart af te sluiten : over de goudprijs...
't is klote :x
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Spruitje »

Dan zullen we maar verder gaan in de hooimijt van april zeker?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply