Hooimijt maart 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by doubleyou »

Bizar !

http://www.treasury.gov/resource-center ... ts/mfh.txt

Euroclear is natuurlijk één der grootste Global Custodians,
en dit zou best kunnen dat dit meespeelt, want ook Luxemburg staat op zowat een tiende plek in deze statistiek.
En het Luxemburgse Clearstream (vroeger Cedel), is die andere Global Custodian.

NB : Nog een andere wereldspeler in deze premier league "Bank of New York" heeft ook in BXL zijn europees hoofdkwartier.
Dat speelt misschien ook nog mee...i don't know...

Geloof nooit dat het "Kingdom of Belgium" is, die zelf al die US T-Bills opkoopt.
Zij houden toch voor 95 à 98% of zo alles in EUR, dacht ik...
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by doubleyou »

.
Het boeing mysterie

http://www.knack.be/nieuws/wereld/boein ... 34225.html

OK, willen we eens een nieuwe "complot"teorie starten ?
Het altijd-overal-aanwezig-willen-zijn "Big Brother" heeft dit bewust laten verdwijnen,
en gaat dit in de nabije toekomst gebruiken als "reden" voor het verplicht inplanten van een chip in het menselijk lichaam, die GPS-gewijs steeds getraceerd kan worden.
Het is de industrie folks, de chips industrie !

NB : jongens, dit is volledig uit mijn duim gezogen hier, hé, en volstrekt niet voor waarheid neergetypd.
NB2 : had nu niemand van al die passagiers zijn Smartphone, Iphone-appke, of ander GPS-tooltje opstaan ? Dat kan toch niet !
Want daar kan toch ook simpelweg mee getraceerd worden. Zo traceren hier enkele voetballers, waarvan de Iphones gestolen waren uit de kleedkamer, hun toestel, en gaan ze erachteraan : ze vinden de gemeente, de straat, het huis, de kamer in het huis waar die telefoon ligt...
NB3 : Een KMO-er met 20 vrachtwagens laat z'n wagens uitrusten met een systeem, zodat hij vanuit kantoor kan volgen, waar de vrachtwagens zich bevinden, en hoe ze zich voortbewegen.
Kan men dat allemaal zomaar uitschakelen in een Boeing passagiersvliegtuig ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Missende vliegtuig en gps tracking

Post by Dirkgold »

Daarvoor heb je een dichtbijzijnde gsm mast nodig. Een gps signaal ontvangen gaat eenvoudig, maar die data wordt normaal gezien naar het gsm netwerk gestuurd. Heb je een mast binnen de 10 km nodig denk ik.
Tenzij je een speciaal toestel hebt dat rechtstreeks naar satelieten stuurt. Militaire vliegtuigen kunnen dat. Burgerluchtvaart denk ik dus niet, trouwens de piloot heeft blijkbaar alles afgezet.
Maar een iphone tracen in de midle of nowhere gaat zo maar niet....
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by doubleyou »

.
JPMorgan Chase & Co (NYSE:JPM), verkoopt zijn "physical commodities unit"
The unit, put up for sale last year amid rising political and regulatory pressure on banks to go back to their core business, is considered one of the most powerful oil and metals desks on Wall Street.

http://www.mining.com/jpmorgan-gets-3-5 ... nit-82193/

Ander logo, maar verandert er daarna iets van de trukken van de foor van die desk ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Spruitje »

Ik had het ook al gelezen op zerohedge.
De madam is 'n pak knapper zonder reptiel-oog.
Image
Of ... ze zou mij kunnen krijgen. :lol:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Ik had het ook al gelezen op zerohedge.
De madam is 'n pak knapper zonder reptiel-oog.
Image
Of ... ze zou mij kunnen krijgen. :lol:
Een gevaarlijke vrouw die je handenvol met geld kan kosten, hoeft niet per saldo lelijk te zijn. Veelal is het omgekeerde van toepassing .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Spruitje »

Fraudebestrijding in België lijkt wel op dezelfde leest geschoeid dan destijds de Stasi.

Fiscus krijgt vrij spel om woning te doorzoeken

Zelfstandigen zijn immers allemaal grote criminelen, hé. :roll:

-

Relative poverty in Belgium increased from below EU average to above EU average : http://t.co/UMsWBQZmxE

Geert Noels ‏@GeertNoels 19 mrt.
Image Maar helaas bestrijden we rijkdom in plaats van doeltreffend armoede te bestrijden.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt maart 2014

Post by PieterP »

Indiana Jones wrote:
Spruitje wrote:Ik had het ook al gelezen op zerohedge.
De madam is 'n pak knapper zonder reptiel-oog.
Image
Of ... ze zou mij kunnen krijgen. :lol:
Een gevaarlijke vrouw die je handenvol met geld kan kosten, hoeft niet per saldo lelijk te zijn. Veelal is het omgekeerde van toepassing .... ;)

Daar wil ik even op inhaken.
Want deze dame is klein bier t.o.v. sommige goed ogende mannen in pakken.
Neem nu het geval van ene Pechthold.
Gaat de belastingbetaler echt mega bakken met geld kosten en wordt naar mijn idee sluw gelanceerd als onze nieuwe premier.
Je weet wel bezoeker van de juiste conferenties en daardoor de wind mee en gunstig in de media.

Overigens een mooi voorbeeld was het ordinaire doodzwijgen van de SP op de treurNOS tot ze er niet omheen konden.
Tot half tien werd de SP niet of nauwelijks genoemd op de main stream verdraai media die we onafhankelijk noemen ha ha.
Maar goed nu heeft Wilders weer een drol gelaten en ja hoor DAAR gaat nou alle aandacht naar.
Alsof we geen ergere dingen kennen.
En als ik eerlijk ben snap ik niet waar ze de morele moed vandaan halen om net te doen alsof er geen belangrijkere problemen zijn.
Ik stel dat het hele zwikkie stinkt waartegen geen parfum meer mogelijk is.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Indiana Jones »

PieterP wrote:Ik stel dat het hele zwikkie stinkt waartegen geen parfum meer mogelijk is.
EENS :!: 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Spruitje »

Even wat Belgisch voetbalnieuws.
"Den Beerschot" (gedegradeerd door financiële problemen naar 1ste provinciale = vergelijkbaar met 4 reeksen onder eredivisie in NL) speelt vanavond kampioen voor 12.000 supporters. Uitslag: 5-0

België:
- 1ste klasse
- 2de klasse
- 3de klasse (2 reeksen)
- 4de klasse (4 reeksen)
- 1ste provinciale (9 reeksen) ==> hier speelt Beerschot kampioen

Niet zozeer de uitslag intrigeert mij maar wel het aantal mensen dat zich vastklampt aan iets waar men vertrouwd mee is en waar men een band mee heeft. Misschien kan de vergelijking met fiatgeld wel gemaakt worden. Ook al is het vertrouwen erachter zoek, toch laat men het niet los.

Ter vergelijking: in het stadion van AS Eupen (leider in 2de nationale) kunnen zo'n 8.400
toeschouwers. Beerschot had meer dan 5.000 abonnementen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply