Hooimijt maart 2014

Dutch language haystack
Post Reply
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt maart 2014

Post by PieterP »

Spruitje wrote:Even wat Belgisch voetbalnieuws.


Niet zozeer de uitslag intrigeert mij maar wel het aantal mensen dat zich vastklampt aan iets waar men vertrouwd mee is en waar men een band mee heeft. Misschien kan de vergelijking met fiatgeld wel gemaakt worden. Ook al is het vertrouwen erachter zoek, toch laat men het niet los.
Interessante gedachte, mensen klampen zich vast aan iets waar men mee vertrouwd is.
Mij intrigeert vooral wat daarvoor gebeurd.
Hoe krijg je mensen zover dat iets vertrouwd is/ lijkt?

In de MSM komt het er langs alle kanten feitelijk op neer dat alleen een idioot zijn vermogen omzet in PM`s.

http://www.iexprofs.nl/Column/Opinie/11 ... ollar.aspx

De laatste die ik tegenkwam, maar zo kan ik er moeiteloos tientallen aan toevoegen.
Mijn punt is, onderschat de rol van de aangestuurde media niet.
Dat wat vetrouwd is, is vertrouwd gemaakt op een slinkse manier.
In Nederland zie ik dat aan de discussie over de PVV.
Ik reageerde niet zo lang geleden al op die veenbrand.
Nu zie ik het Xander wel mooi verwoorden.

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... democratie

Wat je verder ook over de PVV denkt, het doel is duidelijk:

de PVV, de enige partij die het zelfbeschikkingsrecht van het Nederlandse volk overeind wil houden en weigert ons land over te geven aan Brussel, moet verdwijnen. En daar mogen alle mogelijke middelen voor worden gebruikt.

U weet wel die fijne oh zo vertrouwde gedachte dat als je groot bent, je niet zo`n angst meer hoeft te hebben aangevallen te worden.
Guy Verhofstad krijgt er geloof ik zelfs een grote mond van (maar die zal vroeger wel veel gepest zijn op het schoolplein).
Hoe dan ook de mensen moeten zo snel mogelijk, via allerlei slinkse manieren het idee krijgen dat de EU goed is en vertrouwd.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Rasta »

Wanneer ik denk aan de vorm die deze nieuwe tirannie zal aannemen, zie ik voor mij een massa van in alle opzichten gelijke mensen die rusteloos onbeduidende en banale genoegens najagen; die op zichzelf zijn teruggeplooid, die zich louter op hun gezin en een handvol kennissen richten en die zich van het bestaan van andere mensen nauwelijks bewust zijn, die nog slechts op zichzelf en voor zichzelf leven. Boven deze geïndividualiseerde massa troont een bevoogdend machtsapparaat dat over het wel en wee waakt, dat alles voorziet en alles regelt, maar dat de mensen in een staat van onmondigheid houdt. Het garandeert de burgers een veilig en welverzorgd bestaan, maar staat er op zelf uit te maken wat goed is voor hen. Zo zullen de mensen steeds minder gebruik maken van hun eigen oordeelskracht; de individuele wilskracht zal zich op een steeds beperkter terrein laten terugdringen.
Alexis de Tocqueville in "Over de democratie in Amerika", 1835 (!) - Over de keerzijde van democratie (!)
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Spruitje »

PieterP wrote:Dat wat vertrouwd is, is vertrouwd gemaakt op een slinkse manier.
Inderdaad, we zagen het met de bankkaart.
> gemakkelijk, geen cash geld nodig, altijd geld bij, geen hoop wisselgeld.

We zagen het met het internetbankieren.
> gemakkelijk, niet meer naar de bank om 'n overschrijving te doen, ...

We zien het met de betaal-apps op de smartphones.
> gemakkelijk, zelfs geen kaart meer nodig.

En dat alles in eerste instantie nog gratis bovenop, het oude systeem was dan weer betalend.
Eens het ingeburgerd is zal het dan weer betalend worden.

Maar als de systemen voor het betaalverkeer uitvallen (sporadisch) kunnen we zelfs geen brandstof meer kopen voor de wagen, niet meer gaan winkelen, ... (zijn we dikke sukkels)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by doubleyou »

.
Vanaf morgen is de amerikaanse president, samen met z'n vliegtuigen, helikopters, wagens en klein leger veiligheidsmensen dus aanwezig in de lage landen.
Ongeziene maatregelen.
Eerst bij onze noorderburen ; vanaf dinsdagavond in ons landje.
Woensdag staat er een bezoek aan een kerkhof in West-Vlaanderen van amerikaanse soldaten op het programma.
Ook velen van hen sneuvelden in onze Flanders fields.
Een eerbetoon, 100 jaren later, is dus steeds op z'n plaats.

Het weekend mag op een plezierige noot eindigen.
Ik hoop voor Gerrit dat men op de nationaler tv zender alleen de uitspraken van onze gasten gaat vertalen, en dat men eventuele westvlaamse sprekers niet dient te ondertitelen.

in de gloria :) http://www.youtube.com/watch?v=QE57zsos ... F1FE28DAA8
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Het weekend mag op een plezierige noot eindigen.
Dit soort zaken eindigen NOOIT plezierig. :!:

De eerste voorbereidingen van de top zijn al 1 1/2 jaar geleden begonnen onder leiding van Nederland omdat de top hier gehouden wordt. Een hele groep Nederlandse ambtenaren is in overleg gegaan met grote groepen ambtenaren van alle deelnemende landen om de teksten van de voorstellen EN eindtekst voor te bereiden. Dat zijn 10-tallen meerdaagse bijeenkomsten geweest op diverse plekken op de wereld. Al die honderden mensen logeerden in de duurste hotels, genoten de duurste maaltijden en wijnen .... allemaal op kosten voor Nederland.

De bewaking is in handen van vele 100-den Nederlandse politie en vele 100-den Nederlandse militairen.

Alles is tot in de puntjes geregeld en ZONDER bovenstaande worden de voorlopige kosten geraamd op ongeveer 150 miljoen euro. Inclusief bovenstaande kan dit bedrag zomaar verdubbelen VOOR DE NEDERLANDSE BELASTINGBETALER (althans de mensen die 2 x modaal en erboven verdienen, want de rest kan het niet betalen).

En DAT dan voor een Prestige Top waarvan de teksten van te voren al voorgekookt zijn en geen enkele radicale organisatie een autoombom kan maken en de deelnemende landen zelf wel bepalen hoe ze met hun materiaal omgaan en zich niet laten leiden door zo'n top.

Bijna weggegooid geld dus, zoals het grootste deel van het belastinggeld wordt weggegooid ......
Nogmaals, geen plezante noot dus .... :evil:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by doubleyou »

.
Hey Indy, daar ben ik het met je eens hoor, met dat geldverslindende en overbodige alles-wat-er-rondhangt...
En indien Mr numero uno ooit nog eens iets zegt ivm het milieu of de opwarming van de aarde, dan zijn dat allemaal in mijn ogen waardeloze woorden.

cynisch
met die plezierige noot, bedoelde ik gewoonweg het "in de gloria" filmpje
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2014

Post by doubleyou »

.
Als je het de volgende dagen wat moeilijk krijgt met die obamanitis, laat je dan een beetje opvrolijken door deze muzikale "wild west" strijkers !
http://www.youtube.com/watch?v=8rZf87l02UU
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Spruitje »

Cash, een steeds grotere boeman in België.

Dat er sinds 1 jan 2014 slechts tot 3.000€ in cash kan betaald worden (voorheen 5.000€) wisten we al. Bij onroerend goed is het verboden, maar het blijkt nu ook dat men bij een voorschot niet alleen beperkt is tot 3.000€ cash maar er geldt ook nog eens een beperking van 10% tov de maximale factuur.

Cash wordt stilaan gelijk gesteld met 'n gebruikt blaadje wc-papier. :|
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Spruitje »

Geld...

Velen liggen er wakker van of worden er zelfs depressief van... Koning Albert II
En ook de zoon (?, nou ja) is opgenomen met 'n depressie.

Nu wordt er zelfs al bericht dat hij in een kunstmatige coma :shock: gehouden wordt om beter te kunnen behandelen, de diagnose luidt nu plots: zware longontsteking.

Werken is nog steeds de beste remedie "om de gedachten te verzetten".
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt maart 2014

Post by Indiana Jones »

Image

Waar zouden ze het zo intiem over hebben ?
Sex of Tax .... het ligt in uitspraak zoooo dicht bij elkaar en vlak na het orgasme komt voor beiden de deceptie .... 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply