Hooimijt april 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2014

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:.
Die indices zie ik ook wel een klopje krijgen (kan idd niet blijven doorstijgen tot in de hemel),
maar ik zou er toch geen link met goud aan willen breien !

Ik meen dat de beweging van de goudprijs de komende jaren (praktisch volledig) los zal staan van de indices up and down and down,
maar integendeel bepaald zal worden door wereldomvattende externe factoren, als daar zijn :
* westerse ontwaarding van de munten door het domme wapen : de drukpers. Dit leidt ooit tot een (hyper)inflatie, een finish van de munt of een reset !
* de wereldwijde oorlogen her en der, veroorzaakt door de onrust, de terreur, het klimaat, de honger, de droogte,... Ergens zal zo'n trigger ooit (misschien ukraïne) leiden tot een complete politieke isolatie en economische oorlog, wat het westen wederom niet ten goede komt.
* én vooral : de acceleratie van de andere kijk naar goud door het merendeel van de wereldbevolking (lees China & India)

We zullen zien.
Motto in deze blijft : Het geel ijzer hebben is hebben, en in de toekomst bekomen of (ver)krijgen is een vraagteken.
* politiek sociaal marxisme en daaruit voortvloeiende extreme belastingdruk en beperking van financiële vrijheden, wordt m.i. de belangrijkste trigger voor de nieuwe leg-up in goud .... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt april 2014

Post by doubleyou »

.
En zo wordt er dus elke dag wel door iemand warm en koud geblazen.
De ene voorspelt een stijging, de ander blijft bij zijn voorspelde daling.
http://www.cnbc.com/id/101581828
http://www.mining.com/goldman-no-reason ... ice-16517/
Ik ga zo'n linken niet blijven posten, want achteraf bekeken is er telkens wel een partij die (on)gelijk had, en het komt er gewoon op neer dat niemand de juiste toekomst steeds kan voorspellen.
Je weet wel : elk etmaal staan zowel de grote als de kleine wijzer wel eens op 12 uur.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt april 2014

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote: * politiek sociaal marxisme en daaruit voortvloeiende extreme belastingdruk en beperking van financiële vrijheden, wordt m.i. de belangrijkste trigger voor de nieuwe leg-up in goud .... :)
Yep, I agree.

Indy,
Ik heb jou slagzin "Everything that needs to be said......" vandaag nog letterlijk toegepast in mijn omgeving.
Maar ze luisteren nog niet !
Wat moet ik doen? Wat moet ik doen? :lol: :lol: :lol:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2014

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Indy,
Ik heb jou slagzin "Everything that needs to be said......" vandaag nog letterlijk toegepast in mijn omgeving.
Maar ze luisteren nog niet !
Wat moet ik doen? Wat moet ik doen? :lol: :lol: :lol:
Ik pas hem dikwijls toe binnen mijn de familie .... Gek genoeg is het bij mijn schoonfamilie (Rotterdammers) niet nodig, maar binnen mijn eigen familie (Hagenaars) kan ik hem 100 keer herhalen en wordt er nóg niet geluisterd .. :? zal er misschien mee te maken hebben dat de politiek van Nederland ook in Den Haag zetelt en dáár kunnen ze óók niet luisteren .... :lol: :lol: :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt april 2014

Post by cavajo »

Ik probeer nog eens ' back to basic '.

is sowieso moeilijk, want wat is basic.
maar laat ons nemen : juist voor Nixon zijn Bretton Woods....

En, als we kijken vanaf dan .....
En we kijken naar de oplopende schuldenberg....
Iedereen heeft commentaar op die schulden, maar quasi eenieder past zich aan en leeft ermee.
Japan een 200 procent,.....baja zekers.... Abe zal ewa proberen.. en na hem wel een andere....
Obama zijn grondgebied een 108 procent, kan bediscusseerbaar zijn.....zowel in + als in - .
In Europa calculeren we ook zo spits mogelijk.

En, de leukerd is vooral : aan de toog zegt eenieder ' geen kat betaalt dit ooit terug '.
Officieel doen we vooral om ter best ' alsof '.

Ga effe terug naar de toog : ' geen kat betaalt terug !!!!!!! '.


Dus, wat doen we : inflatie of inflatie....
En, waneer doen we het.....
Later, of nu ????

En, als we het doen,..... mag goud dan ' realistic or not ??? '

mvg,
Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2014

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Ik probeer nog eens ' back to basic '.

is sowieso moeilijk, want wat is basic.
maar laat ons nemen : juist voor Nixon zijn Bretton Woods....

En, als we kijken vanaf dan .....
En we kijken naar de oplopende schuldenberg....
Iedereen heeft commentaar op die schulden, maar quasi eenieder past zich aan en leeft ermee.
Japan een 200 procent,.....baja zekers.... Abe zal ewa proberen.. en na hem wel een andere....
Obama zijn grondgebied een 108 procent, kan bediscusseerbaar zijn.....zowel in + als in - .
In Europa calculeren we ook zo spits mogelijk.

En, de leukerd is vooral : aan de toog zegt eenieder ' geen kat betaalt dit ooit terug '.
Officieel doen we vooral om ter best ' alsof '.

Ga effe terug naar de toog : ' geen kat betaalt terug !!!!!!! '.


Dus, wat doen we : inflatie of inflatie....
En, waneer doen we het.....
Later, of nu ????

En, als we het doen,..... mag goud dan ' realistic or not ??? '

mvg,
Cavajo
Voor wat de Euro of de Yen betreft heb ik het antwoord niet zo snel paraat.
Voor wat de Dollar betreft wél, het is een Wereld Handels EN Wereld reserve Valuta:
De Romeinse munteenheid bestond gedurende de hele periode van de Romeinse Republiek en bestond uit verschillende eenheden: de As; de semis, een halve As; de quadrans, een kwart As; de Denarie en de Sestertie
Ze werden in de toenmalige "westerse wereld" als betaalmiddel gebruikt van het midden van de 3de eeuw v.Chr. tot de 3de eeuw n.Chr.

Anders gezegd: vanaf de opkomst tot aan de val van het Romeinse Rijk .... ongeacht de deflatie en inflatie- en ander gerotzooi door de Romeinse Keizers met de munt in Rome.
Pas toen Rome definitief viel, viel ook de Romeinse munt en daarna hadden we eeuwen zonder geld .... The Dark Ages totdat we weer nieuwe Machten in het Westen kwamen zoals Frankrijk, Spanje, Nederland (Gouden Eeuw), Engeland en Portugal. Allemaal zijn ze "tijdelijk" wereldhandels (WHV)- en reserve valuta (WRV) geweest totdat de macht van het land viel ..... Engeland met het Pond Sterling als WRV & WHV en die devalueerde pas toen de Dollar het over nam.

Aangezien de Dollarkoers (USDX) wel als de tegenhanger van de Goudprijs (ComexGold) wordt gezien .... denk ik niet dat DIT doorslaggevend voor Goud zal zijn. Eerder 'wantrouwen' in sociaal marxistische overheden & navenante belastingpolitiek en door hen opgelegde financiële beperkingen vanwege gebrek aan geld.
Ze kunnen immers drukken wat ze willen .... billiions & trillions ..... ze blijven (net zoals de Romeinse Keizers) geld tekort komen .... 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt april 2014

Post by cavajo »

Indy,

realistisch antwoord.
en !!! fijn dat je het wil doen op een vaak ' dwarse cavajo ' .
Zonder dat we elkaar kennen : het is duizend maal meer jouw materie.....
... elk zijn identiteit.... maar jij komt uit het bankwezen.
dus : elk zijn uitvalsbasis :
jij : nederlander, en uit het bankwezen.
en : ik bedoel daar nergens iets negatief mee!!!!!
op ander niveau, ik kan heel wat van je leren, en ik zou het wel doen !!!!

effe het Cavajo-verhaal :
Een vlaming kan zelfs op een sadomasochistische wijze zijn puntje trachten te halen.
( geheel tussen haakjes kan grenzeloze naiviteit leiden tot hoop voor sommigen op 25 mei ).
wat Cavajo dient te doen in zijn zakelijk bollenwinkeltje moet de wereldhandel grosso modo volgen.
Cavajo moet zijn te betalen tegoeden betalen.......
Cavajo moet zijn te innen gedoe innen....

Probleem dat zich stelt : De privé beantwoord aan de verwachting....
Vadertje Staat wringt zich in duizend bochten om legitiem extra tijd te kopen.......
en die extra tijd is vaak dodelijk voor de kmo.... !

In Vlaanderen ergeren velen ( zoniet de meesten ) zich in het ' dossier Karel De Gucht '.
Dit is het summum van ' arm Vlaanderen '.
Hij, Karel De Gucht, is inderdaad een hautaine zak, maar hij heeft inderdaad 100 procent
wettelijk gehandelt !!!!!!!!!!
En via hem, zou bijna eenieder bereid zijn om extra rechten af te staan.........

ik blijf erbij,
noem mij ook maar verder hautain........
arm Vlaanderen.....

mvg,
Cavajo
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt april 2014

Post by Leo3.14 »

dossier Karel De Gucht
Op maandag laconiek ontkennen dat er verdere communicatie was na zijn brief
en op dinsdag komen zeggen dat er wel communicatie was.
Da 's een leugen dus.
Leugenaars zijn mensen die je beter niet gelooft.
.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt april 2014

Post by doubleyou »

Heel leuk artikel over de in herhaling vallende Goudenman Zakken :lol:

David Zeiler writes: Goldman Sachs (NYSE: GS) must really want to buy more gold; this week it repeated yet again its forecast for gold prices in 2014 to drop to $1,050 an ounce.

http://www.marketoracle.co.uk/Article45233.html

Lees het volledige artikel maar ; hierbij een uittreksel...

Goldman and Gold Prices: A Shady History

Let's first look at some of Goldman's gold price forecasts over the past few years and how they panned out.
For example, back in 2007, Goldman was bearish on gold, telling its clients to sell. In fact, Goldman declared selling gold in 2008 one of its Top 10 tips of the year.
Of course, gold prices rose 12.2% in 2008 and another 23.4% in 2009.
By November 2011, Goldman was actually bullish on gold prices - it raised its target to $1,930 an ounce about one month after gold prices had peaked.
By May 2012, with gold prices below $1,600, Goldman adjusted its bullish target to $1,840 an ounce. Gold prices did rise slightly after that, but never made it to $1,800, and thereafter started a precipitous decline.
By December 2012 - when gold prices were trading in the neighborhood of $1,700, Goldman revised its forecast to $1,800. Six months later gold prices were slipping toward $1,200.
Goldman finally reversed course in February 2013, beginning its string of bearish forecasts that have continued to the present.
That's actually good news for gold prices, as Goldman always seems to be late figuring out where gold is headed.

't is natuurlijk niet dat ze dom zijn, 't is gewoon zuiver leugen en bedrog en manipulatie om grof geld te verdienen :
A zeggen en B handelen !
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Goldie
Posts: 21
Joined: 07 Nov 2011, 23:38

Re: Hooimijt april 2014

Post by Goldie »

SWISSINDO
Iemand wel eens van gehoord? Ik niet. Zou het echt waar zijn?
http://buddyhuggins.blogspot.nl/2014/03 ... 09U5FK0OxU

http://www.youtube.com/watch?v=bRbb_f_8VMg
Geld bijdrukken en de prijzen gelijk houden.
Post Reply