Hooimijt mei 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Hooimijt mei 2014

Post by Indiana Jones »

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt mei 2014

Post by Indiana Jones »

Europe & Hunting "Black" Money





Voor de Zuidelijke goldbugs .... de Utrechtse Tineke Schouten op z'n Belgs .... kijken heh en u houd uw ogen niet droog:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cor
Posts: 62
Joined: 21 Sep 2012, 10:59

Re: Hooimijt mei 2014

Post by cor »

In België proberen sommigen de waarheid paniekerig over 25 mei te tillen:

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...te-soort.dhtml

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...tenschap.dhtml
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt mei 2014

Post by Indiana Jones »

Weinig controle op declaraties EU

U wordt namens uw politieke partij afgevaardigd als Europarlementariër en u ontvangt:

- per maand 8000 euro bruto (= per jaar € 96.000,-);
- een vergoeding van 300 euro voor iedere dag dat u aanwezig bent in het parlement (excl. de vakanties € 50.000,- per jaar). Overigens wél iedere dag even bij de balie inchecken, zodat de betaling verwerkt kan worden. Of u die dag daadwerkelijk vergaderd hebt, wordt overigens niet gecontroleerd zodat u zelf kunt bepalen of u vergadert of ergens op een stil plekje lekker gaat vissen;
- 4299 euro per maand voor kantoorkosten en catering tijdens vergaderingen (vanwege ontbrekende controle dus gegarandeerd 12 x 4299 = € 51.588,- per jaar).

Voor de belastingheffing op het salaris bestaat een speciale regeling: Europarlementariërs betalen tussen de 20 en 30 procent belasting aan de Europese Unie. Wat u dus netto per jaar minimaal oplevert ( {96.000 x 70/100} + 101,588 ) = € 168.788,- .... en dat is dus € 14.066,- netto per maand.

Aangezien men dit in politiek Europa niet echt veel vindt, kunt u daarbovenop iedere dag gratis lunchen & dineren op 4-sterren niveau, zijn er nog enkele aanvullende financiële regelingen, zoals € 1.250 per maand pensioenopbouw die ten laste van uw werkgever komt (de EU), dat standaard inflatie gecorrigeerd wordt en waarvan het beleggingsrisico geheel voor rekening van Europa is zodat er van mogelijke onderdekking-pensioen nooit sprake kan zijn. Ook zijn er nog enkele andere financiële regelingen die feitelijk al in bovenstaande vergoedingen gedekt zijn maar die U, als slimme Europarlementariër, toch extra kunt declareren omdat die regeling er nu eenmaal is en er niet of nauwelijks op gecontroleerd wordt.

Stop dus met werken, wordt actief lid bij een politieke partij, volg de beste & duurste cursussen vergadertechnieken die er zijn (wordt allemaal vergoed), werk u omhoog in de partij en laat u uitzenden naar Brussel tegen een vorstelijk inkomen waarbij een door de EU betaalde levens stijl hoort (mercedessen, toprestaurants, elitefeestjes etc.). Zet dan wel even psychisch een knop om, want u zult de geschiedenis ingaan als één van de vele duizenden EU-olichargen ..... ;)

Het volk heeft de democratische vrijheid om U als Europees olicharg te verkiezen in Mei 2014 en daarmee ook de plicht om uw vorstelijke inkomen te betalen ..... U valt dus niets te verwijten, toch ....... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt mei 2014

Post by Obi-Wan »

Indiana Jones wrote:[
Het volk heeft de democratische vrijheid om U als Europees olicharg te verkiezen in Mei 2014 en daarmee ook de plicht om uw vorstelijke inkomen te betalen ..... U valt dus niets te verwijten, toch ....... :lol:
Stem Obi-Wan : Voor meer... Tegen minder...
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt mei 2014

Post by Obi-Wan »

Dollarindex flirt met een duik onder de 79,00 grens. Euro schuurt tegen de 1,40 aan.

Eens benieuwd wat Da Boyz nog kunnen....
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt mei 2014

Post by Spruitje »

Een artikel van Geert Noels over het waarom dat overheden deflatie vrezen.

Spaarder moet gestraft worden door inflatie en de schuldenaar beloond.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt mei 2014

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Een artikel van Geert Noels over het waarom dat overheden deflatie vrezen.

Spaarder moet gestraft worden door inflatie en de schuldenaar beloond.
Maar ook de burger kan vandaag zijn profijt halen.

Leningen zijn de laatste 'decennia' super goedkoop.
Eigenlijk beseffen we het wellicht te weinig, ooit houdt dit op en zullen velen zeggen....had ik maar....
Zelf kom ik uit de periode leningen van rond de 10 procent, en ons generatie heeft dat ook meestal afbetaald.
( ik ken in mijn kennisenkring geen enkele die faalde in zijn afbetalingen ).

Economisch, omschrijf het maar eens...
Er is inderdaad scheeftrekking, ongelijkheid,....maar wie vandaag WIL, zal wellicht een job vinden ( in de leeftijd tussen 20 en 40 zeker ).
Uiteraard, niet altijd volgens eigen geschapen verwachting,... maar met voldoende realiteitszin is er meer dan een
hamburgerjob te vinden !
Wat vandaag WEL merkelijk tot uiting komt : een alleenverdiener overleeft amper !
En dan mag je wel al tellen vanaf een bepaald jobniveau, het blijft moeilijk.
In mijn bedrijf maak ik het te vaak mee : alleenverdieners, echt verstandig roeien, noem het soms maar ploeteren, zich quasi
alles ontzeggen om ( meestal ) een kind toch ietwat te bieden,..... en dan vaak nog eens een belastingsbrief krijgen die onverantwoord
hoog is ( omdat ze : of geen aftrekposten kennen, hebben , of kunnen permiteren ).
Laat de SPA de duim maar cynisch hoog houden !!!! Als liberaal schaam ik me vaak als ik hoor wat deze mensen dienen bij te betalen.
Daar zit het profitariaat ECHT NIET !!!
Soms denk ik : idioot dat je werkt, de huidige maatschappij biedt je meer als je je dagelijks in je luie zetel neervleit !.

Maar, ik merk ook nog steeds positieve elementen.
Het bedrijf blijft groeien, omzetmatig vlotter dan margematig, maar er is en er blijft groei.
We doen het iets beter dan de collega's in de sector, maar laat ons dat innovatie noemen :P .

Het goudverhaal hierin : zoals ik al vaker schreef : ik blijf fysiek houder.
Zal af en toe wel eens bijtanken.
Maar, er is ' zoals Freek omschreef ' : leven na de dood.
Zonder Geel Ijzer af te vallen, de wereld " stuikt vandaag nog niet in elkaar".

En eigenlijk moeten we zeggen : " gelukkig maar ".
( uiteraard, er kan en zal wellicht ooit een black swan optreden ! ).

mvg,
Cavajo
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Weekje cyprus

Post by Dirkgold »

In de gouden zon.
Al was het gisteren wat regen.
Hotel zit mischien halfvol.
Blijven veel russen weg na de cyprus crisis ?
Zal het eens voorzichtig vragen morgen.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Cyprus

Post by Dirkgold »

Bevestigd....
Minder russen die met poen komen strooien...
Post Reply