Engels talig forum?

Dutch language haystack
Post Reply

Wat zou u vinden als dit forum enkel Engels talig is?

Poll ended at 20 Oct 2011, 20:35

1. Einde oefening voor mij
0
No votes
2. Zou mij zeer afschrikken
0
No votes
3. Zou mij afschrikken
1
9%
4. Zou mij niet zoveel uitmaken
4
36%
5. Zou ik wel waarden
0
No votes
6. Zou ik zeer waarden
1
9%
7. Ik zeg: direct doen
1
9%
8. Geen mening
0
No votes
9. Anders (graag specificeren hieronder)
4
36%
 
Total votes: 11

User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Engels talig forum?

Post by Rasta »

OK, in de interesse van vrijgoud promotie, en een groter publiek te trekken, is de suggestie gedaan om dit forum uitsluitend de Engels taal te gaan voeren.

Ik wilde graag uw mening horen via een poll.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Engels talig forum?

Post by Obi-Wan »

Ik heb gestemd voor (9) Anders

Ik zou er helemaal geen problemen mee hebben om het Engels als taal te voeren.

Alleen besef ik dat kleine nuances (voor mij) dan verloren zouden gaan of niet 100% doordringen. Dit is normaal in een tweede of derde taal. Aan de andere kant wordt het vat van waaruit feedback kan komen alleen maar groter. Dus meer info.

Dus voor mij geen probleem bij een eventuele omzwaai

O-W
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Engels talig forum?

Post by Paul »

anders

meertalig is juist ok denk ik, niveau kan er alleen maar van stijgen, zit mekaar niks in de weg,
pas als dataverkeer daardoor uit de klauwen gaat lopen zou ik er wat aan veranderen ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Engels talig forum?

Post by Boefke »

Ik heb gestemd, (7) direct doen EN (9) anders,

Verklarend, als het doel van onze site is om Freegold wereldwijd onder de aandacht te brengen is het denk ik te beperkend om puur en alleen te focussen op de lage landen.
Daarnaast kan het voor iedereen een verrijking zijn zijn taalkunde te verbeteren. Grotendeels is deze site al in het engels, en wellicht is het mogelijk om 1 draad in het Nederlands te houden (Hooimijt). Dan kan iedereen voor zich uitmaken waar hij iets wil posten. Persoonlijk zou ik dan voor de engelse gaan....my 2 cents :P
User avatar
Blondie
Posts: 52
Joined: 15 Oct 2011, 12:07
Contact:

Re: Engels talig forum?

Post by Blondie »

Ik zou allang commentaar op forumgoud maar voor de taalbarrière: wanneer een Nederlandse loopt door een tolk, zoals Google Translate er zijn veel fouten, waarvan er vele daadwerkelijk gelezen samenhangende ondanks niet een accurate vertaling van het oorspronkelijke commentaar. Deze opmerking werd in het Engels geschreven en vertaald, ik spreek geen Nederlands. Te veel van dit onderwerp is doorgegeven via de nuance (toen doorgegeven helemaal niet), dit is een onderwerp waarop men wenst te zo nauwkeurig worden opgevat als mogelijk. Engels is gewoon het brandpunt, en dit kan niet worden gewijzigd. Er zijn zowel Nederlands als Engels taal draden, en de gebruikers zullen beslissen welke ze het liefst via hun deelname.

Keuze is goed, een poging om de flow control is zinloos. Focal points zijn gewoon.


Original before translating:

I would have long since been commenting on forumgoud but for the language barrier: when one runs dutch through a translator such as Google Translate there are a lot of errors, many of which actually read coherently despite not being an accurate translation of the intial comment. This comment was written in english and translated; I speak no dutch. Too much of this topic is relayed via nuance (when relayed at all); this is a subject upon which one wishes to be understood as precisely as possible. English is simply the focal point, and this cannot be changed. There are both dutch and english language threads, and the users will decide which they prefer via their participation.

Choice is good; attempting to control the flow is futile. Focal points simply are.
You don't own your stuff; your stuff owns you.
http://flowofvalue.blogspot.com/
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Engels talig forum?

Post by Rasta »

I agree, let's encourage people to talk on the English haystack. If needed, people who don't master English, or want to discuss like regional things, can use the localized haystack.

Encourage people, without forced obligation. If the English thread is the leading thread, then
People will flock there automatically anyway.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Engels talig forum?

Post by Spruitje »

Heb m'n stem uitgebracht (4) maakt mij weinig uit of het nu in het engels is of in het nederlands. Gezien ik als moedertaal het nederlands heb leest het wel wat vlotter dan in het engels (3de taal). Dat is m'n enige minpuntje, maar 'n ruimere visie kan dit evenwel ruimschoots compenseren. 'n Overheersende Angelsaksische instelling (alles door een té roze bril zien) zou mij echter storen alhoewel iedereen wel z'n eigen mening mag uiten.
Ps: Gelukkig als 'n kind met dit "free"-freegold forum. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Engels talig forum?

Post by Gwyde »

Er zijn talrijke goeie engelstalige forums. Er is dus behoorlijk wat keuze voor de posters (en competitie vanuit het standpunt van de forums). Dat maakt mij weinig uit; overigens post ik daar ook (Kitco-forum en TF metals forum) en meer dan de helft van mijn blog zijn engelstalige postings.
Maar een goed nederlandstalig open forum vult wel een bepaalde lacune. Ik lees nog altijd liever een goed geformuleerde posting in het nederlands dan een in schabouwelijk engels.
bsc2200
Posts: 24
Joined: 19 Oct 2011, 22:32

Re: Engels talig forum?

Post by bsc2200 »

ik denk dat het zichzelf zal uitwijzen (zie het aantal posts in de Nederlandstalige versus de Engelstalige hooimijt...).

Zelf verkies ik het Nederlands als voertaal voor de posts in combinatie met het citeren van of refereren naar interessante Engelse / Franse / Duitse weblinks zoals op het oude forum ook het geval was
Post Reply