Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Martin A. Armstrong - CONCLUSION

Post by Paul »

Indiana Jones wrote:our dignity is not respected.
dank !
deze had ik nog niet gezien.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Spruitje »

jeroenvoc wrote:Indy, Keep up the good work!!!

Ik waardeer je posts mbt Martin enorm. Laat je niet uit het veld slaan door weinig reacties; namens de stille genieters: bedankt!
Jeroen
Inderdaad, knap werk! Mooie -ook tussen de regels- interpretaties & knappe samenvattingen. Je zal er waarschijnlijk 'n ganse hoop werk insteken.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Armstrong: The European Model has failed Nov.3.2011

Post by Indiana Jones »

Bye bye Europe Democracy.....

Image
http://www.martinarmstrong.org/files/Eu ... 3-2011.pdf

Europa heeft gefaald als Democratie vanwege de Griekse referendum blokkade.

Europa is, volgens Armstrong, dusdoende niets meer- of minder dan ALLE Republieken die de laatste zes-duizend jaar vanwege schulden crises over de kop zijn gegaan. Iedere generatie politici denkt weer opnieuw DE grote uitzondering te zijn, maar ze gaan uiteindelijk allemaal vroeg- of laat vanwege dezelfde fouten en dezelfde schuldproblemen over de kop.

Corruptie bij financiële instellingen is van ‘alle dag’, zo schrijft Armstrong. De Europese reddingsactie is NIET voor het volk (zoals dat slim gebracht wordt) maar WEL voor de banken. De overheden KUNNEN NIET ZONDER, want deze too big to fail zijn de 'kassiers' van overheidschuld en worden mede dáárom geldscheppende instellingen genoemd.

Het is ook DAAROM dat het volk zich hier niet mee mag bemoeien en referenda worden geblokkeerd. Als de overheden dan echt niet onder een referendum uit kunnen en sommige landen dan tóch tegenstemmen, wordt er net zolang gedraaid en geronseld totdat een 2e referendum een positieve uitkomst heeft.

Vanwege de juridische afdekking truck ten aanzien van (Griekse) Credit Default Swaps, is indirect JUIST het volk de dupe van de voorgestelde 50-60% afschrijving op Griekse schuld en NIET de banken. Tenzij Griekenland werkelijk uit de euro stapt en default, want dan krijgen niet alleen Europese- maar ook Amerikaanse banken grote problemen. DAAROM doet de politiek er ALLES aan om het volk hier buiten te houden, want ze 'zouden' eens tegen kunnen stemmen....

Na Griekenland volgen Portugal, Spanje en Italië. Griekenland zou er,volgens Armstrong, alvast goed aan doen om de Drachme persen in gang te zetten en als het dan niet anders kan ….. dictatuur zijn al deze landen al gewend. Misschien wel beter dan wat ze nu overkomt, want DIT is verkapte dictatuur optima forma.

Europa jaagt, volgens Armstrong, de ganse wereld economie naar de rand van de afgrond. Hij voorziet dan ook een explosie van sociale onrust …. Die mogelijk een opmaat is naar WO-III.

Zonder die grijpgrage, domme en kortzichtige politici had Europa een succesformule kunnen worden, vermits de blauwdruk van de Euro was aangepast, zoals Armstrong in zijn eerdere Europa stuk al omschreef.

===========================================================

Wat ik hiervan denk …… duimen en hopen dat het niet TE erg wordt. Ik had al zeer grote twijfels over de freegold interpretatie van Duisenbergs woorden: een ‘los van natiestaat- euro en vrij van goud- euro’. Die twijffels worden thans met de dag steeds verder bevestigd. Freegold in een onvrij Europa is een contradictio in terminis.

Zal ik bij mensen met een hypotheekschuld de Amigdala eens toucheren .... dat stukje hersenen waarin het vecht-vluchtsysteem is ingebouwd.
-------------------------
Als de bank failliet gaat, dan wordt uw hypotheek natuurlijk niet kwijtgescholden. De hpothecaire schuld is in bijzondere gevallen direct en volledig opeisbaar onder straffe van verbeurdverklaring bij executieverkoop van het onroerend goed. Doorgaans zal die hypothecaire lening worden doorverkocht aan een andere financiële instelling.
-------------------------

En als de ganse boel dan klapt ? ...... tsjah, nog niet eerder meegemaakt... :roll:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
ParsGold
Posts: 48
Joined: 01 Nov 2011, 19:14

Re: Armstrong: The European Model has failed Nov.3.2011

Post by ParsGold »

Indiana Jones wrote:Bye bye Europe Democracy.....
...
Wat ik hiervan denk …… duimen en hopen dat het niet TE erg wordt. Ik had al zeer grote twijfels over de freegold interpretatie van Duisenbergs woorden: een ‘los van natiestaat- euro en vrij van goud- euro’. Die twijffels worden thans met de dag steeds verder bevestigd. Freegold in een onvrij Europa is een contradictio in terminis.

Zal ik bij mensen met een hypotheekschuld de Amigdala eens toucheren .... dat stukje hersenen waarin het vecht-vluchtsysteem is ingebouwd.
-------------------------
Als de bank failliet gaat, dan wordt uw hypotheek natuurlijk niet kwijtgescholden. De hpothecaire schuld is in bijzondere gevallen direct en volledig opeisbaar onder straffe van verbeurdverklaring bij executieverkoop van het onroerend goed. Doorgaans zal die hypothecaire lening worden doorverkocht aan een andere financiële instelling.
-------------------------
En als de ganse boel dan klapt ? ...... tsjah, nog niet eerder meegemaakt... :roll:
Europa lijkt wel een SuperPower! Maar waar is de US? Waarom al die aandacht naar die "vreedzame" EU en is het in oorlogsingericht Cowboyland pays en vree?
Of komen we daar strax nog op terug...?
ParsGold
Posts: 48
Joined: 01 Nov 2011, 19:14

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by ParsGold »

Twitter WM:
Net Eric Sprott horen speechen in München:"Greece is à gift from heaven for US", leidt de aandacht heerlijk af van de echte problemen daar
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Armstrong: The European Model has failed Nov.3.2011

Post by Indiana Jones »

ParsGold wrote:Europa lijkt wel een SuperPower! Maar waar is de US? Waarom al die aandacht naar die "vreedzame" EU en is het in oorlogsingericht Cowboyland pays en vree?
Of komen we daar strax nog op terug...?
Of Armstrong daar opnieuw verder op terug komt weet ik niet, moet je aan Armstrong vragen. Beter misschien nog even zijn andere Nederlands samengevatte stukjes op deze thread doorlezen, dan zou het je misschien duidelijk kunnen worden.

Mijn eigen interpretatie. De VS zijn er niet veel beter aan toe dan de EU (misschien wel slechter), maar er is een verschil:
-> Als de staat California of Illenois over de richel gaat, schaadt dat de USD niet vanwege de inrichting van het dollarsysteem in de VS.
-> Als de staat Griekenland of Italië over de richel dreigt te gaan, schaadt dat direct de euro omdat het eurosysteem niet goed is ingericht
(lees eerdere nederlandstalige samenvattingen op deze thread)
-> De markten straffen dit af en natuurlijk maakt de VS handig gebruik van het feit dat de markten Europa volop in de schijnwerpers zetten.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Rasta »

Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Aangezien de laatste 4 werken van Armstrong van de site komen die het even niet meer lijkt te doen, hier van zijn
Onderstaande, nog immer onofficiële website van Armstrong, doet het nog steeds goed:
http://www.martinarmstrong.org/economic_projections.htm

Maar tjonge, tjonge .... wat is'ie een productief menneken geworden zeg ..... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Paul »

Deze heb ik even uit het euro stuk gehaald, het is vooral dit waarom ik Armstrong geniaal vind ...

"It’s a QuestIon of tIme From a timing perspective, the Bretton Woods System actually began with the operational start of the IMF on March 1st, 1947 (1947.164). The Euro began officially on January 1st, 1999 (1999.002). The birth of the Euro essentially completed the 51.6 year cycle between 1947 and 1999. The collapse of the Euro appears to be due no later than 17.2 years from its birth making the ideal target 2016.202 just 23.5 weeks ideally AFTER the peak on this current Economic Confidence Model wave 2015.75. The immediate start of that crisis however is NOW which is ideally due November 25th, 2011 (2011.902) (8.6+4.3 years from 1999.002). These are standard durations for such events – how long they normally take to unfold.

(8,6 jaar is de perfecte business cycle = pi * 1000 dagen)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Post Reply