Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Paul »

Boefke wrote:
Paul wrote:hoezo voegt die niets toe ? het verduidelijkt juist, al zal het voor sommigen verblinden ja(SMILE)
maar het is toch waar ? los van de natiestaat en los van goud moet je met daden waarmaken toch ? alleen met loze beloftes(bluf :lol: ) kom je dr niet...

(en wat voegt jou laatste opmerking toe aan de discussie boefke ?)
ik ga hier niet in mee, sorry voor je Paul.
;)

dat hoeft ook niet boefke
beetje dollen mag best hier, al zit er best wat in hahaha
ik laat deze verder ook liggen en zal dr niet meer op terug komen

:arrow:
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

perspectief op basis van de kennis van nu -1-

Post by Indiana Jones »

-Armstrong reageert vanuit historisch wereld perspectief en vertaalt zijn zienswijze gelardeerd met bottom up praktische voorbeelden.
-Another reageert vanuit het Amerikaans, Europees perspectief vanaf ongeveer 1970 en benadert zijn zienswijze met een topdown benadering zonder noodzakelijk aanwijsbare praktische voorbeelden.
Vandaar ook eerder mijn opmerking dat ik DE HANDEL mistte in de Goldtrail. Niet het aantal woorden, maar het begrip ..... en hoe die Handel (en met name Wereldhandel !) dan onder freegold op een fatsoenlijke manier kan blijven functioneren, zonder dat we terug hoeven te keren naar het niveau Middeleeuwen. Eigenlijk is het poepsimpel, zonder HANDEL geen economie, zonder economie hebben we geen geld of goud nodig zo heeft Robinson Crusoe bewezen totdat Friday erbij kwam want toen ontstond er enige mate van handel tussen die twee. Armstrong geeft invulling aan de handel en Another laat dit na.
===========================================================
Ik zeg niet dat ik het met Armstrong eens ben, maar begrijp zijn zienswijze juist doordat hij het begrip HANDEL erin verweeft.
Ik zeg ook niet dat ik het met Another oneens ben, maar niemand heeft tot nu toe praktische invulling aan het begrip HANDEL gegeven tijdens een freegold regime.......... en dat vind ik erg jammer. :cry:
Last edited by Indiana Jones on 26 Oct 2011, 23:20, edited 3 times in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Euro Bail Out Oct.19.2011
Tax reform Oct.19.2011
Happy Day's are here Again Oct.20.2011

Armstrong noemt investerings afwegingen van corporates, overheids belasting mismanagement en schuldmismanagement.

Het is inderdaad correct, weet ik nog vanuit de praktijk, dat corporaties een aantal zaken betrekken in lange termijn investeringsbeslissingen, zoals:

- geopolitieke- en financiële stabiliteit
- kosten- en kwaliteit van lokale arbeid
- belasting regime
- inflatie en rentepolitiek
- FOREX risico's

Het lijkt er inderdaad op dat China (en met name de financieel economische sturing van de natie) oog heeft voor deze aspecten. Het is imo 'verre van' een op-en-top natie, omdat met name de oude garde bestuurders nog vasthoudt aan post-communistische ideëen. Daarnaast worstelt deze natie nog met het sociale aspect in een groeiende- en veranderende economie. Daarin moet nog veel gebeuren, anders kán zich dat op enig moment tegen de volkspartij gaan keren.
Neemt niet weg dat ze een gestructureerd lange termijn plan hebben.

Zo anders is het incidentmanagement dat het westen (en dus ook de Europese Unie) ten toon spreidt.
De club MED landen hebben een relatief duur arbeidspotentieel waarvan de kwaliteit soms te wensen over laat, doordat het competatief element middels allerlei beschermende maatregelen wordt gedestimuleerd. Doordat de druk op hervormingen enorm wordt opgevoerd, lopen deze landen het risico -bezien vanuit geopolitiek aspect- met de dag instabieler te worden. Het enige stabiele aspect is dan nog het Europees lidmaatschap en de Euro. Opgelegde belastingverhogingen en capital-outflow vanwege alle onzekerheden, maken het er economisch gezien voor deze landen niet beter op.

Mede door dit alles worden investeringen in schuldposities van deze landen met de dag riskanter. Daardoor komen Nationale- en Internationale banken met de dag in grotere problemen omdat investeringen in obligaties van deze landen met de dag minder waard worden en ze daardoor onder de kapitaalvereisten dreigen te komen.

Hoewel de Europese politiek denkt d.m.v. incident management de soevereine schuldenposities tijdelijk te kunnen herstructureren en de Europese politiek denkt dat de economie vanzelf weer aantrekt ...... is niets minder waar. Men denk slechts aan de achterban en individuele politieke consequenties !

Contrair op wat de politiek (geadviseerd door papieren economen) denkt, weten de banken wel beter. Ze doorzien de risico's en stallen daarom de overschotten uit de dagelijkse clearing uit veiligheidsoverwegingen bij ondermeer de ECB. Daardoor droogt de kapitaalstroom tussen de banken onderling op wat automatisch weer leidt tot financieringsproblemen van degenen die het zo hard nodig hebben ...... de handel.

In tegenstelling tot wat soms gedacht wordt (geld lenen is fout) ..... is de financiering van de handel juist een economisch heel productieve, want deze financiering leidt juist tot economische meerwaarde.

Doordat de economische bedrijvigheid door bovenstaande politieke cirkelredenaties verder in het slob raakt zit er voor bedrijven die nog wat aandeelhouderswaarde over willen houden, niets anders op dan op kosten te bezuinigen, met name op personeelskosten .... wat dan weer tot oplopende werkeloosheid leidt etc,etc.

Bovenstaande is geen copy paste, maar uit mijn eigen breintje ontsproten en misschien zie ik het niet goed ..... dat kan ..... :oops:

Toch denk ik dat schuldherstructurering met behulp van Eurobonds, centrale disciplinaire aansturing vanuit de EU en verere invulling zoals Armstrong voorstelt, de beste structurele oplossing is.

Neemt niet weg dat freegold, zoals Another voor ogen heeft, daarna disciplinerend zou kunnen werken ..... maar NIET zonder eerst het onderliggende probleem aan te pakken. Of er freegold komt en hoe Armstrong er tegenaan kijkt laat ik in het midden, maar alleen freegold zonder hervormingen lost helemaal NIETS op.

greetz, Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Gold and Silver Pulse of the World Economy : Oct.14.2011

Image
http://www.inflateordie.com/files/Gold% ... 4-2011.pdf


Een korte samenvatting van 40 pagina's .... het kan..... :lol: :

Volgens Armstrong moet je tegen geld aankijken zoals je tegen een doorsnee commodity aankijkt. Het kent booms and busts (suply and demand). Maar we kunnen volgens Armstrong niet zonder en de KoopKracht van geld is zo groot of zo klein als de politiek die het managed .... al duizenden jaren lang en ONGEACHT DE GOUDDEKKING of andere VERMEENDE RELATIE MET GOUD.

De supply & demand van geld wordt verorzaakt door politiek. De politiek heeft primary dealers voor hun schulden uitgifte. In de huidige tijd zijn dat de zogenaamde To Big To Fail Banken. Die zijn niet te groot voor het volk om te defaulten, maar te belangrijk voor de politiek vanwege hun schuldenuitgifte component. De prijs voor het overeind houden wordt uiteraard door het volk betaald.

Armstrong gelooft niet in goud als standaard voor geld (hij spreekt zich niet rechtstreeks uit over freegold, maar ik krijg de indruk dat freegold in eenzelfde lijn ligt bij Armstrong). Hij lardeert dat met voorbeelden vanaf de Romeinse tijd EN hij stelt dat goud nog nooit in de historie tot austeriteit van overheden heeft geleid en fiat altijd een component van geld is gebleven omdat de overheden zich daarmee zelf financieren en doen wat ze niet laten kunnen, totdat het cirkus in duigen valt en het hele spel repetatief opnieuw begint (met of zonder oorlog).

Goud is volgens Armstrong alleen maar een hedge tegen politieke instabiliteit (en daaraan verwandte valuta's), niet meer en niet minder. Omdat politieke instabiliteit sinds millennia in ons systeem aanwezig is, is het aanhouden van fysiek zeker niet slecht, maar zal goud in tussenliggende periodes wel ups en downs kennen, afhankelijk van het vertrouwen in de politieke omgeving. Geld stroomt altijd naar het laagste punt volgens Armstrong, maar als dat punt verzadigd raakt neemt het geld weer 'de benen' en veroorzaakt daarna paniekverkopen.

Goud is, zo schrijft Armstrong, niet de oplossing voor het 1000-den jaren oud politieke probleem in de wereld, maar wel de kanarie in de kolenmijn.

Verder een computergestuurde uiteenzetting van T.A goud & zilver, maar die is net zo valide als het moment waarin die gemaakt is en behoeft feitelijk dagelijkse aanpassing. Ik zie die T.A. dan ook als een momentopname.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

perspectief op basis van de kennis van nu -2-

Post by Indiana Jones »

Zet ik nu het goud voor olie verhaal van Another tegenover het goud versus geld verhaal van Armstrong ..... uiteraard met de kennis van nu .... dan:

zie ik nog steeds een heldere correllatie tussen goud en olie in bepaalde tijdsbeelden. Ik kan me zo voorstellen dat de Arabieren bijvoorbeeld een deel goud wilden hebben in verband met een tussentijds depreciërende dollar (en de USD IS tussentijds gedeprecieerd). Ook kan ik mij voorstellen dat de Arabieren als hedge tegen de brandnieuwe Euro ook voor een deel goud wilden hebben, want je weet maar nooit met zo'n brandnieuwe valuta. Tevens kan ik mij ook voorstellen dat de Arabieren op zeker moment genoegen namen met een USD en complementaire militaire bescherming. Dat de VS daarmee van twee walletjes at, lijkt dan evident, immers ze stelden door de inzet van materieel en troepen (hun) olie veilig. Tevens wisten de Amerikanen mooie contracten af te dingen voor Amerikaanse oliemaatschappijen en gelieerde industrieën ..... goed voor Amerikaanse winsten en middels belastingen dus tevens goed voor de politiek.

Dat pleit dus wel degelijk voor GOUD, maar is niet echt een valide argument voor vrijgoud zoals door Another omschreven.
Op het vorige forum hebben zowel GI als RN een enkele keer geschreven dat vrijgoud afhankelijk is van politieke wil. Als ik dan uit Armstrong's stukken lees hoe fragiel de politieke wil om austeriteit te betrachten door de historie heen geweest is, vraag ik me af of die wil thans wel groot genoeg is. Zo veel valuta's zijn er al door de eeuwen heen gecrashd en toch heeft goud nooit austeriteit af kunnen dwingen. Misschien dat dit wel lukt als er een WereldHandelsValuta en Reserve Valuta crasht terwijl er nog geen alternatief voor handen is. Als dat gebeurt, dan crasht tevens de westerse economie en zal goud zeker een prominente plaats innemen voor het volk ...... maar of dat ook voor de politiek het geval zal zijn ...... We gaan zien .....

Ik trek hieruit vooralsnog geen conclusies, maar laat zo eens vrij mijn gedachten gaan ........ :roll:
Last edited by Indiana Jones on 26 Oct 2011, 23:29, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Paul »

goeie samenvattingen indy

Armstrong heeft bizar historisch perspectief bij zich
het is daar waar zn cycletheorie de fundamenten vindt
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Is the Zurich Alleged Super Entity Real
News that cannot be reported..Oct.22.2011


Image
http://www.inflateordie.com/files/Super ... 2-2011.pdf

======


Armstrong herkent de manipulatie op WalStreet, want hij heeft er met Princeton Economics zelf tussen gezeten. Doordat hij technisch analytisch zo goed was, wilden sommige partijen dat hij mee deed in het manipulatie spel. Hij weigerde en ….. ging de bak in. Hij beschrijft in dit PDF het hoe- en waarom (zie pdf).

De kop van dit PDF luidt Super-Entity Rapport, maar dat hele rapport vindt Armstrong bullshit. Er IS helemaal GEEN Super Entity. Wel is er een aantal hele grote partijen die de boel manipuleren en die elkaar op ad-hoc basis ontmoet in grote deals of op sommige marktplaatsen. Als ze samen door manipulatie kunnen verdienen, werken ze samen. Als er één van de manipulators plots in de weg zit …. wordt hij genadeloos afgemaakt.

Hoewel dit een lijkenpikkersgroep is die heel wat kapot maakt in de financiële wereld, noemt Armstrong de denkrichting in het Zürch rapport ook bogus. Als de overheid dáár ook nog grip op krijgt, heeft de overheid feitelijk grip op alles en heeft het volk net zoveel vrijheid als een vis in een vissenkom. Overigens is Armstrong een fervent aanhanger van Ayn Rand en ziet met lede ogen de politiek zichzelf verder versterken.

Armstrong geeft ons een inkijkje achter de gordijnen (the man behind the curtain), maar wat er werkelijk gebeurt.
Goldman Sachs die de precious markten (vooral zilver, maar ook goud) manipuleert in de wetenschap dat veel burgers op zoek zijn naar waarde... en daar dus misbruik van maakt. Iedere keer als er weer voldoende marktvolume is, trappen ze de boel weer de grond in en vieren met poppende champagne feest.

De grote investeringsbanken (Investment Banks) hebben de media, de SEC, de CFTC en sommige rechters in de zakken. Als men niet onder bestraffing uitkomt leggen de rechters via de toezichthouders milde boetes op die weer ten goede komen aan het geheel, maar individueel worden ze NOOIT veroordeeld al is dat best mogelijk onder Amerikaans recht.

De politiek heeft nauwelijks grip op deze wisselende verbanden, immers …. deze Investment Banks zijn de primary dealers (schulduitgevers van overheids schulden) en de overheid kan niet zonder.

Het is één doodzieke janboel, vindt Armstrong …. maar een georganiseerde bende, zoals in het Zürich rapport wordt beschreven, is het absoluut niet.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
jeroenvoc
Posts: 7
Joined: 20 Oct 2011, 11:23

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by jeroenvoc »

Indy, Keep up the good work!!!

Ik waardeer je posts mbt Martin enorm. Laat je niet uit het veld slaan door weinig reacties; namens de stille genieters: bedankt!

Jeroen
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

jeroenvoc wrote:Indy, Keep up the good work!!!

Ik waardeer je posts mbt Martin enorm. Laat je niet uit het veld slaan door weinig reacties; namens de stille genieters: bedankt!

Jeroen
Datgene wat 'Another' schreef (en FOA in de Goldtrail) was mij in grove lijnen al bekend zonder dat ik de Trail gelezen had. Toch zaten er geheel nieuwe (en voor mij onbekende) elementen in die ik soms wel, maar soms ook NIET kon toetsen ...... dus maar aannam dat het waar was omdat het erg plausibel overkwam. Hoe dan ook, ik heb er van geleerd en kon mede daardoor sommige events beter plaatsen.
Als ik dan las hoe door sommigen via Goldtrail op alle vlakken bevestiging gezocht werd in de events zoals ze zich thans voor onze ogen afspelen, was ik soms erg verbaasd. Je kunt met een barometer de luchtdruk meten, maar NIET de windrichting. Eerst dacht ik dat dit aan mij lag en dat ik de 'switch of mind' niet kon maken en vroeg dan om uitleg, die er vervolgens niet kwam. Tevens viel me op dat er naast fofoa, vrijwel niemand over freegold sprak (alsof het een stiekum voor-opgezet Europees Illuminatie-plan is, wat ik niet kan geloven want de globale tegenstellingen zijn simpelweg TE groot om tot één wereldwijd geaccepteerd of afgewongen 180 graden omgekeerd plan te komen). Wel lees je over andere vormen van een soort goudstandaard, maar dat is simpelweg onhaalbaar (zo bevestigen ook de freegolders).

Nu Armstrong uit het gevang is, publiceert hij veel vrijelijker en ook inhoudelijker over de zijn visie op de dagelijkse events. Maar zelfs van Armstrong neem ik niet zo maar alles klakkeloos aan, dus toets zijn visie aan mijn eigen kennis en voor zover die onvoldoende is, graaf ik dan wat door in stukken elders op het internet (of in boeken). Ik probeer dan ook enerzijds zo goed mogelijk in het Nederlands samen te vatten wat ik denk dat Armstrong bedoelt en doe tussendoor soms een post hoe ik er zelf tegen aankijk. Of ik het goed zie weet ik niet altijd zeker, daarom is kritiek altijd welkom.... ik ben maar een stopverfmannetje heh ..... :lol: Immers, op een IEX-forum schreef ik ook wel eens dingen en kreeg dan soms terechte scherpe reacties, waardoor ik dacht,.....sjit .... dit klopt niet wat ik schrijf, toch maar weer eens overdenken .... :lol: .... Op het vorige- of dit freegold forum heb ik die nog niet gehad, maar hoop dat die er wel komen....

Hoewel Armstrong wel eens de neiging heeft om door te slaan (dat is ons geen van allen vreemd), kan ik in zijn PDF's geen 'blanks' ontdekken, terwijl die er bij Another en FOA nog steeds WEL in zitten, althans ..... gerelateerd aan de wereld zoals die er thans uitziet.
Het zijn dan ook die Another/FOA blancs die, door freegolders ingestoken op de dagelijkse events, bij mij wel eens verbazing wekken. Er worden met de freegold theorie financieel economische events gemeten, die met die theorie niet te meten zijn, zo simpel is het.


Het is alles bij elkaar genomen geen eenvoudige materie (media manipulatie, politieke manipulatie, investmentbank manipulatie), al helemaal niet als je nooit in die wereld gewerkt hebt op bepaalde niveaus en je dus praktische kennis ontbeert. Dat geldt overigens NIET (en ik onderstreep dit) voor Another + FOA, want die getuigen wel degelijk van veel kennis. Ze (of hij) heeft/hebben die kennis en ervaringen vertaald naar de financieel economische wereld zoals die er eind jaren '90 uitzag en hebben/heeft er hun/zijn eigen interpretatie aan gegeven ....... en DAAR IS NIETS MIS MEE !. het getuigt eerder van LEF. Het getuigt ook van grote AMBITIE hoe fofoa deze materie aan de huidige events linkt. Mede daarom heb ik veel respect voor deze 2 of 3 mannen !

-Neemt niet weg dat ik GEEN volger ben van wie dan ook. Dáárom lardeer ik de huidige events dan ook niet van Armstrong, Another of FOA teksten, maar geef liever mijn eigen mening .... niet mijn gelijk dus, want ik heb geen gelijk.

-Soms heb ik dat in het verleden wel gedaan en ben zelfs soms enkele keren van denkrichting geswitcht. Dát heeft te maken met het kiezen van telkens weer een andere insteek om de materie te kunnen doorgronden. Ik zou graag willen weten hoe het zo'n beetje in elkaar zit om erop te anticiperen...... en wie niet ?

-Neemt ook niet weg dat er in de toekomst WEL DEGELIJK een vrije goudmarktprijs mogelijk is volgens mij, en zo beweert Armstrong ook. Alleen denk ik dat die dan een andere functie heeft, dan sommige huidige freegold denkers verwachten dat'ie krijgt.

greetz, Indy ...
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Martin A. Armstrong - CONCLUSION

Post by Indiana Jones »

To survive, we MUST look at the world around us, Ignore the Nonsense, and realize what is going on.
The Unattainable Illusion NEVER changed into Something Real.
The dreams of the future lie broken, prostrate, chained and naked on the floor. There is no room for blind faith to remain.
It is just a little late to try to keep the gaming going. Our Confidence is shaken and what use to inspire us has run dry.

We are running out of faith and our dignity is not respected.
That’s just what’s going on as government clings to the shrinking scepter of power
.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply