Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:Deze heb ik even uit het euro stuk gehaald, het is vooral dit waarom ik Armstrong geniaal vind ...

"It’s a QuestIon of tIme From a timing perspective, the Bretton Woods System actually began with the operational start of the IMF on March 1st, 1947 (1947.164). The Euro began officially on January 1st, 1999 (1999.002). The birth of the Euro essentially completed the 51.6 year cycle between 1947 and 1999. The collapse of the Euro appears to be due no later than 17.2 years from its birth making the ideal target 2016.202 just 23.5 weeks ideally AFTER the peak on this current Economic Confidence Model wave 2015.75. The immediate start of that crisis however is NOW which is ideally due November 25th, 2011 (2011.902) (8.6+4.3 years from 1999.002). These are standard durations for such events – how long they normally take to unfold.

(8,6 jaar is de perfecte business cycle = pi * 1000 dagen)
2016 lees je ook in niet Armstrong modellen. Ik dacht dat Armstrong ergens ook 2016 als een dollar-event had gekleurd.

2016 THE BIG BANG ?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Paul »

ja maak ik er ook van, 2016.2 de big bang
25 november gaan we dan met euro beginnen,
typisch een dag dat de grieken (of moffen) er uit stappen ...

http://astro.ukho.gov.uk/eclipse/0522011/
en ook een gedeelteljke eclipse die dag, er ligt DIEP verband tussen natuur, gedrag en tijd ...

2016 March 08-09 heb je totale eclipse
dat is er net na ...
Last edited by Paul on 04 Nov 2011, 18:40, edited 1 time in total.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
ParsGold
Posts: 48
Joined: 01 Nov 2011, 19:14

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by ParsGold »

Paul wrote:ja maak ik er ook van, 2016.2 de big bang
25 november gaan we dan met euro beginnen,
typisch een dag dat de grieken (of moffen) er uit stappen ...

http://astro.ukho.gov.uk/eclipse/0522011/
en ook een gedeelteljke eclipse die dag, er ligt DIEP verband tussen natuur, gedrag en tijd ...
Paul, wellicht een luie vraag, maar: waar staat dat getal achter de jaartallen voor?
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Armstrong: The European Model has failed Nov.3.2011

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:
ParsGold wrote:Europa lijkt wel een SuperPower! Maar waar is de US? Waarom al die aandacht naar die "vreedzame" EU en is het in oorlogsingericht Cowboyland pays en vree?
Of komen we daar strax nog op terug...?
Of Armstrong daar opnieuw verder op terug komt weet ik niet, moet je aan Armstrong vragen. Beter misschien nog even zijn andere Nederlands samengevatte stukjes op deze thread doorlezen, dan zou het je misschien duidelijk kunnen worden.

Mijn eigen interpretatie. De VS zijn er niet veel beter aan toe dan de EU (misschien wel slechter), maar er is een verschil:
-> Als de staat California of Illenois over de richel gaat, schaadt dat de USD niet vanwege de inrichting van het dollarsysteem in de VS.
-> Als de staat Griekenland of Italië over de richel dreigt te gaan, schaadt dat direct de euro omdat het eurosysteem niet goed is ingericht
(lees eerdere nederlandstalige samenvattingen op deze thread)
-> De markten straffen dit af en natuurlijk maakt de VS handig gebruik van het feit dat de markten Europa volop in de schijnwerpers zetten.
Mijn gedacht zal het de USD pas écht schade beginnen te lijden, vanaf het moment dat de olie-golfstaten het volledig gezien hebben met de Amerikanen en hun groene biljetten, en dan effectief pas willen leveren tegen iets "anders", al dan niet een mengeling van currencies met edelmetalen of weet ik veel. Ze voelen zich nu al te vaak en te veel gegijzeld door de dollar, denk ik.
De dag dat dat effectief gebeurd "en groupe" door de olielanden, dan zal het pijlsnel bergaf gaan met de dollar. Vertikaal naar beneden dan.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Paul »

ParsGold wrote:
Paul wrote:ja maak ik er ook van, 2016.2 de big bang
25 november gaan we dan met euro beginnen,
typisch een dag dat de grieken (of moffen) er uit stappen ...

http://astro.ukho.gov.uk/eclipse/0522011/
en ook een gedeelteljke eclipse die dag, er ligt DIEP verband tussen natuur, gedrag en tijd ...
Paul, wellicht een luie vraag, maar: waar staat dat getal achter de jaartallen voor?
gewoon een breuk
het jaar opdelen in decimalen om op de exacte dag te komen ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Armstrong: The European Model has failed Nov.3.2011

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Mijn gedacht zal het de USD pas écht schade beginnen te lijden, vanaf het moment dat de olie-golfstaten het volledig gezien hebben met de Amerikanen en hun groene biljetten, en dan effectief pas willen leveren tegen iets "anders", al dan niet een mengeling van currencies met edelmetalen of weet ik veel. Ze voelen zich nu al te vaak en te veel gegijzeld door de dollar, denk ik.
De dag dat dat effectief gebeurd "en groupe" door de olielanden, dan zal het pijlsnel bergaf gaan met de dollar. Vertikaal naar beneden dan.
Arabieren zijn kennerlijk minder slim dan het verondersteld wordt, immers Chinezen hebben hetzelfde probleem ... trillions of dollars. Maar de Chinezen zetten die wereldwijd om in waarde! zoals grondstoffen, mijnbouwbedrijven, interessante bedrijven, havens, lappen grond etc. ........ ;)

Dus tsjah ..... Arabieren met hun vermeende cumulerende goudrijkdom ?
Ik vraag het me af hoor, waarbij ik er niet aan twijfel dat daar heel wat fysiek goud zit, maar wel twijfel of er nu zo'n bewust -goud is de beste waarde accumulatie- plan achter zit.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
ParsGold
Posts: 48
Joined: 01 Nov 2011, 19:14

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by ParsGold »

Paul wrote:
ParsGold wrote:
Paul wrote:ja maak ik er ook van, 2016.2 de big bang
25 november gaan we dan met euro beginnen,
typisch een dag dat de grieken (of moffen) er uit stappen ...

http://astro.ukho.gov.uk/eclipse/0522011/
en ook een gedeelteljke eclipse die dag, er ligt DIEP verband tussen natuur, gedrag en tijd ...
Paul, wellicht een luie vraag, maar: waar staat dat getal achter de jaartallen voor?
gewoon een breuk
het jaar opdelen in decimalen om op de exacte dag te komen ...
Dank. Dan nu niet om moeilijk te doen ofzo, opzich is het natuurlijk geen issue, maar weet je vanwaar het niet consistente afrondingsverschil?
Bijv:
March 1st, 1947 (1947.164)
(1000/365)*60dagen=164,38
November 25th, 2011 (2011.902)
1000/365*329dagen=901,37
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Paul »

je hoeft niet af te ronden, je zit dan gewoon ergens op de dag, paar uur eerder of later ;-)

en als bijvoorbeeld dow jones zou moeten crashen maar wallstreet is die dag dicht
dan zal het een dagje later of eerder gebeuren niet ?

hoe/waarom het exact zo zit weet ook Armstrong nog niet,
ik zie het als Newton die de zwaartekracht al wel constateert maar m nog niet kan verklaren ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
ParsGold
Posts: 48
Joined: 01 Nov 2011, 19:14

Re: Armstrong: The European Model has failed Nov.3.2011

Post by ParsGold »

Indiana Jones wrote:
doubleyou wrote:Mijn gedacht zal het de USD pas écht schade beginnen te lijden, vanaf het moment dat de olie-golfstaten het volledig gezien hebben met de Amerikanen en hun groene biljetten, en dan effectief pas willen leveren tegen iets "anders", al dan niet een mengeling van currencies met edelmetalen of weet ik veel. Ze voelen zich nu al te vaak en te veel gegijzeld door de dollar, denk ik.
De dag dat dat effectief gebeurd "en groupe" door de olielanden, dan zal het pijlsnel bergaf gaan met de dollar. Vertikaal naar beneden dan.
Arabieren zijn kennerlijk minder slim dan het verondersteld wordt, immers Chinezen hebben hetzelfde probleem ... trillions of dollars. Maar de Chinezen zetten die wereldwijd om in waarde! zoals grondstoffen, mijnbouwbedrijven, interessante bedrijven, havens, lappen grond etc. ........ ;)

Dus tsjah ..... Arabieren met hun vermeende cumulerende goudrijkdom ?
Ik vraag het me af hoor, waarbij ik er niet aan twijfel dat daar heel wat fysiek goud zit, maar wel twijfel of er nu zo'n bewust -goud is de beste waarde accumulatie- plan achter zit.
Arabieren lijden veelvuldig aan een zgn. PATSERgedrag ;) ->Dubai, kijk eens wat ik heb!
Zag onlangs een zojuist getrouwd Arabisch stel in Parijs, wilden ze zooo graag laten zien.

Kortom, ik denk dat je twijfel correct is.
ParsGold
Posts: 48
Joined: 01 Nov 2011, 19:14

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by ParsGold »

Paul wrote:je hoeft niet af te ronden, je zit dan gewoon ergens op de dag, paar uur eerder of later ;-)
en als bijvoorbeeld dow jones zou moeten crashen maar wallstreet is die dag dicht
dan zal het een dagje later of eerder gebeuren niet ?
hoe/waarom het exact zo zit weet ook Armstrong nog niet,
ik zie het als Newton die de zwaartekracht al wel constateert maar m nog niet kan verklaren ...
Okkk. Toch is het in mijn genoemd voorbeeld niet consistent en dat blijf ik dan vreemd vinden.
Dus genoemde dagen +/-12 uren zeg maar globaal. Ok, dan heb ik het helder dat we niet op een exacte datum gluren.
Last edited by ParsGold on 04 Nov 2011, 19:37, edited 1 time in total.
Post Reply