Hooimijt September 2014

Dutch language haystack
Post Reply
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt September 2014

Post by Zytom »

Eerlijk gezegd is mijn geloof in goud ook aan het aftakelen. Gezien ik het voor de lange termijn gekocht had denk ik niet aan verkopen maar het is al meer dan vier jaar geleden dat ik nog heb bijgekocht.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2014

Post by cavajo »

Zytom wrote:Eerlijk gezegd is mijn geloof in goud ook aan het aftakelen. Gezien ik het voor de lange termijn gekocht had denk ik niet aan verkopen maar het is al meer dan vier jaar geleden dat ik nog heb bijgekocht.
Daar kan ik perfect in volgen.
Heb straks een berg cash extra.
Zou dit een paar jaar geleden voor 'pakweg 30 procent' omgezet hebben.
Zal er nu maximaal 10 zijn
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt September 2014

Post by doubleyou »

Zytom wrote:Eerlijk gezegd is mijn geloof in goud ook aan het aftakelen. Gezien ik het voor de lange termijn gekocht had denk ik niet aan verkopen maar het is al meer dan vier jaar geleden dat ik nog heb bijgekocht.
Ik ben maar een kleine jan-met-de-pet
Ik heb wat ik heb, maar wat er de laatste jaren binnengekomen is, leef ik gewoon op :)
We leven maar 1 keer...en we maken daar maar het beste van
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2014

Post by cavajo »

doubleyou wrote:
Zytom wrote:Eerlijk gezegd is mijn geloof in goud ook aan het aftakelen. Gezien ik het voor de lange termijn gekocht had denk ik niet aan verkopen maar het is al meer dan vier jaar geleden dat ik nog heb bijgekocht.
Ik ben maar een kleine jan-met-de-pet
Ik heb wat ik heb, maar wat er de laatste jaren binnengekomen is, leef ik gewoon op :)
We leven maar 1 keer...en we maken daar maar het beste van
Wat betreft : maar 1 keer leven....
Waar gaan we nog met verlof in de toekomst ?
Je zal maar ergens ontvoerd worden....
Dit baart me meer en meer zorgen.
Onzekere tijden...
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:
doubleyou wrote:
Zytom wrote:Eerlijk gezegd is mijn geloof in goud ook aan het aftakelen. Gezien ik het voor de lange termijn gekocht had denk ik niet aan verkopen maar het is al meer dan vier jaar geleden dat ik nog heb bijgekocht.
Ik ben maar een kleine jan-met-de-pet
Ik heb wat ik heb, maar wat er de laatste jaren binnengekomen is, leef ik gewoon op :)
We leven maar 1 keer...en we maken daar maar het beste van
Wat betreft : maar 1 keer leven....
Waar gaan we nog met verlof in de toekomst ?
Je zal maar ergens ontvoerd worden....
Dit baart me meer en meer zorgen.
Onzekere tijden...
Tsjah .... ik zag deze week een rapportage waarin een Nederlandse professor aan een gegoede Duitse Universiteit aan het woord kwam.
(p.s. zal kijken of ik het bij uitzending gemist kan terugvinden)
Geert Wilders zou uit zijn stukken gequote hebben in het Nederlands parlement, maar deze professor vertelde dat Geert de cijfers wat opgekrikt had.

Wat hij wel vertelde en waar hij zich wel zorgen over maakte:
Het onderzoek was Europees (dus ook België en Nederland) en het onderwerp was dacht ik Godsdient in Europa.
1) Er kwam uit dat meer dan 50% van ALLE moslims, als het er echt op zou aankomen, de Koran boven de Europese wetten zou laten gelden. Bij de Christenen was dat in 12% het geval en dan nog bleef het beperkt tot de groep fanatieke orthodoxe Christenen.
(Wilders zei dat meer dan 50% de sharia wilde, maar dat klopt dus niet ................ maar toch, het signaal is verontrustend)
2) Er kwam ook uit dat als de Islam (en in het bjzonder de Koran) door het westen 'bedreigd' zou worden, zo'n 47% van ALLE moslims de mening was toegedaan dat het was toegestaan om de Islam & Koran met geweld te verdedigen. Deze 47% steunt niet openlijk de Jihadstrijders, maar zullen ze niet aangeven, eerder beschermen.
(Rutte sprak over een zeer klein groepje Moslims met een zeer geringe opleiding die de Jihad volgen en die zouden allemaal bij de veiligheidsdiensten in beeld zijn. Nou 'vergeet het maar' opperde de professor. Veel van deze fanatiekelingen hebben een HBO opleiding en kan je buurman geweest zijn, zonder dat je het in de gaten hebt gehad en ze blijven buiten beeld omdat niemand ze aangeeft, ook de fanatieken die in het westen aanslagen moeten gaan plegen (sleeping cels) blijven buiten beeld. )

De politiek haalde ze in de jaren 60-70 binnen. De politiek liet ze blijven en de politiek entameerde gezinshereniging. De politiek vond inburgering voorheen niet zo nodig (pas sinds kort wel) want dat zou vanzelf gaan, dachten ze. De politiek vond/vind dat we niet moeten discrimineren en de politiek bagetaliseerd een groot probleem, wat de burgers al lang voorzien hebben.
Ikzelf heb geen enkel probleem met deze mensen, behalve dan degenen die een hekel hebben aan de autochtone bevolking en zit ook niet te wachten op aanslagen in ons landje, maar alles is dus blijkbaar plots geoorloofd. Opvallend is wel dat de moskee hier in de buurt voorheen altijd bezocht werd door mensen die gewoon gekleed- en gekapt waren en dat het de laatste tijd wemelt van 20'ers en 30'ers die op sandalen lopen in een djellaba en een petje op. Daarnaast hebben ze een lange zwarte baard en dan denk ik ..... mmmmmmmmm
Trieste bende, de politiekers :-(
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

Hoe goed zijn jouw medische gegevens beveiligd ? Draaien jouw medische gegevens (of een deel ervan) nog steeds in een Windows XP omgeving en is daarnaast de beveiliging niet zo goed geregeld ?
Kan zo maar ..... en dan ....... :roll:

Your medical record is worth more to hackers than your credit card
Image
http://finance.yahoo.com/news/medical-r ... 51412.html
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt September 2014

Post by Spruitje »

cavajo wrote:
Zytom wrote:Eerlijk gezegd is mijn geloof in goud ook aan het aftakelen. Gezien ik het voor de lange termijn gekocht had denk ik niet aan verkopen maar het is al meer dan vier jaar geleden dat ik nog heb bijgekocht.
Daar kan ik perfect in volgen.
Heb straks een berg cash extra.
Zou dit een paar jaar geleden voor 'pakweg 30 procent' omgezet hebben.
Zal er nu maximaal 10 zijn
Zit wat in hetzelfde geval als Cavajo. (al zal dat nominale bedrag lager zijn dan de "goedboerende zelfstandige")
Mocht ik in 'n situatie van 5-6 jaar terug zitten ging ik voor 100% fysiek voor het vrijgekomen kapitaal.
Nu denk ik eerder aan 50% om te zetten in fysiek, misschien 20% in mijntjes, en de rest in nieuw rollend materieel. ;)
Ja, 50% is veel (proberen van te spreiden en wat goed te timen) maar ik zie geen alternatief. TINA.
Voor mij blijft de boel naar de KL gaan, sorry jongens. Ik denk dat ik daar eerder wat meer in de gevoelsstroom zit van Obi-Wan. :?:

Ik kan bij m'n keuze voor de verdeling van het vrijgekomen kapitaal niet voor de blueprint opteren van Cavajo (iedereen z'n eigen keuze, iedereen z'n eigen sok, z'n eigen keuze, z'n eigen respect) en ook daar waardering voor. Ik kan die 90% niet invullen zoals Cava zou doen. Opteren voor extra vastgoed... 'n optie. Maar het moet opbrengsten genereren (of me toch geen kosten bezorgen) ... en mij liefst niet extra blootstellen aan de hebzucht van politici. Misschien als het kan... ;) Uit immo-hoek hoor ik hetzelfde als uit een leeglopende ballon... veel geblaas, pruuuttttttttttt! (of: "pwiiiiit")
En ook geen gezeik, geen processen met huurders, ... klachten allerhande, geloop om geld allerhande (huur)...

Onlangs zat ik aan de toog met 'n drank-uitzetter ("nen brouwer") met 'n 80-tal (of mogelijk het dubbele aantal) opbrengstwoningen... (de vroegere café's die nu opbrengstwoningen geworden zijn). Twee dagen op de maand gaat hij op ronde. (om de helft van de maandelijkse huur op te halen) Sorry, dan hoeft het voor mij niet meer. Geef mij dan maar 'n paar gouden schijven met 'n beest of 'n koningin er op.

Niets geeft mij garanties.... enkel de kraai die elke dag z'n sneetjes brood komt ophalen die ik op het gazon gooi. Eksters (de middenklasse imo) komen steeds te laat of kunnen het "afbollen" als ze tijdig arriveren.

Onlangs nog iemand van de belastingdienst gehoord die z'n beklag aan het doen was aan de toog.
'wat ik op het nieuws hoor over de Belgische economie, dat strookt in de verste verte niet met waar ik elke dag in 'n job zie, als ik naar het nieuws kijk voel ik mij precies of in op Mars werk...'
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

Het valt of staat uiteindelijk allemaal met vertrouwen, toch ..... :)

Wat ik nooit goed begrepen heb (maar op mijn reis door de goudwereld soms wel *bijna* was ingetrapt), is wantrouwen tegen alles wat niet tastbaar en niet in uw eigen bezit is. Zelfs wat wél tastbaar is (kunst, antiek) kon de goedkeuring niet wegdragen omdat het geen uniforme prijs heeft. De goldguru's hebben zo'n enorme angst gezaaid dat feitelijk niets te vertrouwen is ..... digitaal geld niet, digitale beleggingen niet, banken niet ..... alles, maar dan ook echt alles wat met het monetaire/financiële systeem te maken heeft zou verrot zijn, behalve dan fysiek goud en zilver, want dat is tastbaar, dat zou de true store of value zijn, dat zou de toekomst zijn etc. NIETS is echter MINDER waar !

Ze proberen met angst zaaien mensen ergens toe te bewegen en angst is een slechte leermeester. Ik ga ervan uit dat Armstrong daar in zijn rapport wéér tegen gaat waarschuwen. Met een buy, buy, buy advies proberen goldguru's er zelfs een verslaving van te maken en een verslaving kan meer kapot maken dan je lief is. T'is feitelijk waar Armstrong een tijd terug voor is gaan waarschuwen en het is dáárom dat hij van een heldenstatus in de goudwereld in de afgrond is gedonderd ...... als u niet voor ons bent, bent u tegen ons ....... beetje raar toch.

En dan die wereldwijde uniforme prijs van goud en de afschuw voor de futuremarket (comex, tocom, lbma c.s.). Als je de futuremarket uit het systeem haalt, komt acuut de uniforme prijsvorming aan het wankelen en laten we wel wezen, fysiek buiten de futuremarkten heeft geen uniforme prijs want bij de ene winkel betaal je dit en bij de andere weer dat. In het ene land krijg je er dit voor en in het andere land weer dat. Wanneer je een goldguru ermee confronteert, ben je meteen anti-goud .... als u niet voor ons bent, bent u tegen ons ....... beetje raar toch. Iedereen zou uiteindelijk in fysiek stappen, de groenteboer, de straatveger en u, ja u zou bij de eersten zijn en de rest betaalt dan de hoofdprijs ...... ponzi scheme ?!

Ik heb daar in 2011 hele discussies met @blondie over gehad en hem geprobeerd uit te leggen hoe ik het zag, hoe de menselijke geest in elkaar stak. Maar hij was verblind of misschien wel overtuigd door angst die hij voor zichzelf omgezet had in positieve energie. Nu is dat laatste niet verkeerd, maar als dat in een jihad voor fysiek goud uitmondt, gaat er in mijn beleving iets mis. Het was geen gedachte meer, het was een religie geworden.
Image

Ik heb zelf in de financiële wereld gezeten en weet niet beter dan: Gok nooit op één paard, maar spreidt uw beleggingen. Gok nooit op één financiële instelling maar spreidt uw beleggingen. etc. ..... oftewel, gezond wantrouwen 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

Ik heb een lange termijn T.A. (voor de komende 10 jaar) van de euro gemaakt, maar wil niemand vervelen met cijfertjes en lijntjes.
Dus zo compact mogelijk in één plaatje verva
t 8-)


Image

De vraag kan dan zijn: waaraan gaat de euro dan kapot, toch geen hyperinflatie?. Neen dus, onderstaand de oorzaak !

Image

Image
Attachments
images.jpg
images.jpg (12.76 KiB) Viewed 7732 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt September 2014

Post by Obi-Wan »

cavajo wrote:
Zytom wrote:Eerlijk gezegd is mijn geloof in goud ook aan het aftakelen. Gezien ik het voor de lange termijn gekocht had denk ik niet aan verkopen maar het is al meer dan vier jaar geleden dat ik nog heb bijgekocht.
Daar kan ik perfect in volgen.
Heb straks een berg cash extra.
Zou dit een paar jaar geleden voor 'pakweg 30 procent' omgezet hebben.
Zal er nu maximaal 10 zijn
Volgens King World News is er toch 1 enkel type die voor $ 40 miljoen goud koopt. Dat is meer dan 1000 kg.

Link King World News


Ik heb de luxe dat ik niet meer moet nadenken. Ik heb op het einde van de maand geen overschotten meer. :mrgreen:
Patience. Use the force. Think.
Post Reply