Hooimijt September 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

Van dit soort berichten (incl. de angst voor IS en Rusland) moet goud het dus voorlopig hebben om niet verder door de hoeven te zakken:
LONDON - More downbeat data from Europe left shares on course for a third day of losses on Tuesday, though commodities got a break from recent selling after a reading on China's massive factory sector outpaced the market's bleak expectations.

Goud vaart, zoals altijd, op de golven van ander nieuws maar niet stand-alone.
Goud zal nooit stand-alone varen (zoals Sinclair, A/foa c.s. propageren).
Goud zal cyclisch stijgen en dalen en het hangt van de trend af (dalende trend en stijgende) of goud door haar omgeving neerwaards- danwel opwaards geaccellereerd wordt.
Net zoals alles, wordt ook de goudmarkt gemanipuleerd, maar een opgaande markt is NOOIT neerwaards te manipuleren en vise versa (zoals Sinclair, fofoa c.s. propageren). Als je een steen uit een vliegtuig gooit, zal je hem in zijn val kunnen vertragen en wellicht ergens op kunnen vangen, maar nooit gedurende de val terug naar het vliegtuig kunnen slaan. Als je een bal onder water houdt en hem loslaat, zul je hem naar de oppervlakte kunnen vertragen, maar zodra je hem even laat gaan .... gaat'ie verder omhoog. Dan even boven de oppervlakte uit om dan weer op het water terug te vallen. De bal van Sinclair en fofoa gaat de ruimte in .... Harry Potter kan dat ook :lol:
En dit schrijf ik dan, terwijl ik het goudrapport van MA nog niet eens ontvangen heb :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2014

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:Van dit soort berichten (incl. de angst voor IS en Rusland) moet goud het dus voorlopig hebben om niet verder door de hoeven te zakken:
LONDON - More downbeat data from Europe left shares on course for a third day of losses on Tuesday, though commodities got a break from recent selling after a reading on China's massive factory sector outpaced the market's bleak expectations.

Goud vaart, zoals altijd, op de golven van ander nieuws maar niet stand-alone.
Goud zal nooit stand-alone varen (zoals Sinclair, A/foa c.s. propageren).
Goud zal cyclisch stijgen en dalen en het hangt van de trend af (dalende trend en stijgende) of goud door haar omgeving neerwaards- danwel opwaards geaccellereerd wordt.
Net zoals alles, wordt ook de goudmarkt gemanipuleerd, maar een opgaande markt is NOOIT neerwaards te manipuleren en vise versa (zoals Sinclair, fofoa c.s. propageren). Als je een steen uit een vliegtuig gooit, zal je hem in zijn val kunnen vertragen en wellicht ergens op kunnen vangen, maar nooit gedurende de val terug naar het vliegtuig kunnen slaan. Als je een bal onder water houdt en hem loslaat, zul je hem naar de oppervlakte kunnen vertragen, maar zodra je hem even laat gaan .... gaat'ie verder omhoog. Dan even boven de oppervlakte uit om dan weer op het water terug te vallen. De bal van Sinclair en fofoa gaat de ruimte in .... Harry Potter kan dat ook :lol:
En dit schrijf ik dan, terwijl ik het goudrapport van MA nog niet eens ontvangen heb :)
Dit onderschrijf ik niet.
De opgaande markt in goud was WEL te manipuleren.
Sorry Indy, de steen uit het vliegerken en de ballon onder water zijn in dit geval niet de juiste vergelijkingen...

mvg,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt September 2014

Post by Spruitje »

Er worden genoeg strafschoppen gestopt die tussen het doelkader gemikt zijn. ;)
Zeker bij KAA Gent

Ik heb toch wel 'n stil vermoeden dat MA daar af en toe zo iets moet tussen gooien (en zeker niet het tegendeel te beweren) om op vrije voet te blijven leven.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Dit onderschrijf ik niet. De opgaande markt in goud was WEL te manipuleren.
Sorry Indy, de steen uit het vliegerken en de ballon onder water zijn in dit geval niet de juiste vergelijkingen...

mvg,
Cavajo
Ik denk dat het even langs elkaar heen gaat. In schrijf dat een opgaande markt niet neerwaards te manipuleren is en daarmee bedoel ik dat je de markt trend niet kunt manipuleren.
Uiteraard kan de prijs wél gemanipuleerd worden, maar slechts in de tussentijdse bewegingen.

Anders gezegd kan je de goudrichting niet naar 10 manipuleren als de trend van 10 naar 100 is, maar wel de tussentijdsse stappen bv van 10->30 en dan terugmanipuleren naar 20. Van 20 -> 50 en dan terug manipuleren naar 40.
Maar dan van 40 terugmanipuleren naar 10, als de trend 100 moet zijn is onmogelijk .... da's wat ik bedoel :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

edit: De teller staat nu op 10 :D
Gedeeld door de €321,17 die ik inmiddels betaald heb komt dat neer op € 32,12 p.p.
Onder voorbehoud dat het niet verder verspreid wordt, want dat zal niet mogen en persoonlijke info eraf kan, maar dat lijkt me evident.
Last edited by Indiana Jones on 24 Sep 2014, 18:13, edited 3 times in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2014

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
cavajo wrote:Dit onderschrijf ik niet. De opgaande markt in goud was WEL te manipuleren.
Sorry Indy, de steen uit het vliegerken en de ballon onder water zijn in dit geval niet de juiste vergelijkingen...

mvg,
Cavajo
Ik denk dat het even langs elkaar heen gaat. In schrijf dat een opgaande markt niet neerwaards te manipuleren is en daarmee bedoel ik dat je de markt trend niet kunt manipuleren.
Uiteraard kan de prijs wél gemanipuleerd worden, maar slechts in de tussentijdse bewegingen.

Anders gezegd kan je de goudrichting niet naar 10 manipuleren als de trend van 10 naar 100 is, maar wel de tussentijdsse stappen bv van 10->30 en dan terugmanipuleren naar 20. Van 20 -> 50 en dan terug manipuleren naar 40.
Maar dan van 40 terugmanipuleren naar 10, als de trend 100 moet zijn is onmogelijk .... da's wat ik bedoel :)
Indy,

Ik geloof wel dat na de opwaartse trend tot 1900, de huidige stand van 1230 grotendeels tot stand gekomen is na manipulatief ingrijpen,
gespreidt over de laatste jaren.
- koers naar beneden duwen als een stijging als logica werd ervaren.
- afkloppen in een dunne handel. ( timing ).
- kopers geleidelijk uit de markt drijven wegens moedeloosheid te creeren om tegen een monster te vechten.
- etc....
Daarmee zeg ik niet dat de totaliteit van de daling gemanipuleer is, maar manipulatie heeft mee de diepte van het verlies uitvergroot,
de appetijt bij velen doen afnemen, het heeft meegeholpen tot de huidige rendbreuk.
Bijkomend, het "fort knox" verhaal, en "Duitse goudteruggave" blijven toch mysterieus, niet ?

mvg,
Cavajo
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt September 2014

Post by Rasta »

navajo wrote:...
Bijkomend, het "fort knox" verhaal, en "Duitse goudteruggave" blijven toch mysterieus, niet ?
...
Bijkomstigheden. Dit, omdat geen overheids-official het publiek wil gaan vertellen dat alles allang is verkocht (enkel op papier staat het nog als een vordering). Dus doet men maar alsof en hoopt dat het wel weer overwaait.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2014

Post by cavajo »

Rasta wrote:
navajo wrote:...
Bijkomend, het "fort knox" verhaal, en "Duitse goudteruggave" blijven toch mysterieus, niet ?
...
Bijkomstigheden. Dit, omdat geen overheids-official het publiek wil gaan vertellen dat alles allang is verkocht (enkel op papier staat het nog als een vordering). Dus doet men maar alsof en hoopt dat het wel weer overwaait.
Dag Rasta,

Navajo is een indiaan :P
Cavajo is een belg :)

Die bijkomstigheden zijn vrij algemeen aanvaard zonder stijgende koersen, eerder verder dalend.
Dit speelt zich af in een vrije markt of gestuurde markt ?

Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

Tsjah ...... op zich is het wel vreemd dat de enigen die zich met eigen websites- en webblogs enorm druk maken over gemanipuleer van de goudprijs, de diehard goldguru's zijn, zoals Sinclair, fofoa, c.s. Die maken dan weer anderen wakker zoals b.v. Schiff en Middelkoop die er nog een schepje bovenop doen. Niet in de laatste plaats om er zelf beter van te worden, want Sinclair heeft groot belang bij een hoge goudprijs vanwege zijn bedrijf Tanzanian Royalty Exploration of Middelkoop vanwege AmsterdamGold waarmee hij bakken geld heeft verdiend en later aan PeterPaul de Vries heeft verkocht of zijn huidige GoldDiscoveryFund dat hij uit arrenmoede heeft omgedoopt naar Commodity Discovery Fund dat sinds de uitgifte in 2008, thans weer onder par staat. Typisch is wel dat het aantal uitstaande participaties in het GDF een beetje tegen de marktrend in gaat. Daar waar de Commodity & Gold ETF's almaar volume verliezen, blijft het GDF volume nog redelijk stabiel (diehard believers :? ) alhoewel het GDF de laatste maanden toch ook wat volume aan het verliezen is.

Het hele goudfysiek verhaal zit vol met aannames, allemaal gevoed door het feit dat Centrale Banken weliswaar allemaal officieel hun fysieke zilver de deur uit gedaan hebben, maar hun fysieke goud nog niet.
Door dat laatste is een hoop onduidelijkheid ontstaan, al helemaal omdat veel CB's hun goud in lease uitgeleend hebben, doordat het veelal op diverse plaatsen opgeslagen is en last but not least op een hele vage manier of soms geheel niet geaudit wordt. Dan nog de ECB goudvoorraad die weliswaar MTM op de ECBbalans staat, maar slechts gedekt wordt door beloftes van euro-deelnemende landen die het ECB fysiek toekomende deel, nog steeds in eigen! kluizen heeft .... of soms zelfs dát niet eens. Dat maakt de dekking van het ECB MTM goud bijzonder vaag omdat het goud niet bij de ECB ligt, vaak ook niet eens in de kluizen van de CB die het goud belooft, maar geborgen is onder Manhatten, Londen of erger nog .... is geleased aan hedgefunds.

Via Armstrong ben ik erachter gekomen dat dit CB goud een onderdeel is van de afspraken die in 1944 te Bretton Woods zijn gemaakt. En die Bretton Woods afspraken zijn in 1971 door Nixon geweld aan gedaan doordat de VS zijn buitenlandse gouddekking heeft losgelaten. Feitelijk had er toen een Bretton Woods 2.0 moeten komen, maar omdat het er niet kwam, hebben de CB's formeel op papier nog steeds het fysieke goud aanhouden hoewel de afspraken daaromtrent al lang achterhaald zijn. De BEO trok zich er niets van aan en verkocht min of meer tegen de 1944 afspraken in toch een flink deel. Weer andere CB's deden mee met het internationaal goedgekeurde deelverkoop-programma. Sommige CB's kopen soms weer wat terug, maar dan vanuit dezelfde gedachte als ze zich op de Equity markten begeven. Tsjah .... Centrale banken kopen de laatste tijd zelfs aandelen op de NYSE van commerciële bedrijven, als dekking voor de geldhoeveelheid ;)

Het houdbaarheids- en waarheidsgehalte van de goldguru verhalen omtrent fysiek CB goud, is net zo sterk als die van de goudgele Becel boter, dat goed voor hart en bloedvaten zou zijn .... wat dus ook een hoax van de bovenste plank is, waar veel mensen in geloven.

Mijn mening is nog steeds (al ben ik tussentijds soms wat afgedwaald) dat:
- de goudmarkt, net zoals iedere markt, gemanipuleerd wordt;
- hedgefunds en last but not least propriety dealers van grote zakenbanken (Goldman Sachs c.s.) dankbaar gebruik maakten van de goldguru club door goudvoorspellingen via de media op te hogen, terwijl ze zelf flink short gingen. Die voorspellingen waren markttechnisch niet houdbaar (wisten ze) zodat een correctie door hun forse shortposities dan ook meteen een forse correctie werd, waardoor de dealers vrijdag avonden aan de champagne konden;
- Goldman Sachs c.s. door hun opgerekte marktvoorspellingen (die gesteund werden door de goldguru club) mee geholpen hebben om de goudprijs tot boven de $1900 te laten komen en zich aan de tussentijdse correcties scheel verdiend hebben;
- er geen! groot overheidsplan achter die manipulatie zit;
- dat er juist in de goudmarkt meer ruimte voor manipulatie is, omdat! er een beperkte clan propageert buy, buy, buy, waar hedgefunds & propriety dealers bij banken dankbaar misbruik van maken;
- goud zijn marktcycli heeft (zoals iedere markt), waarin het momentum gemanipuleerd kan worden, maar de trend niet!;
- goud (wat voorheen by default een monetair middel was), door een sinds 1971 achterhaald Bretton Woods in de hoofden van een bepaalde groep mensen een commodity met een monetair randje is gebleven;
- Goldguru's door hun mooie verhalen seminars binnenhalen waarvoor ze dik betaald worden en nevenactiviteiten hebben die gebaat zijn bij een hoge goudprijs of een dikke goldhoax;
- Jan met de Pet (Joe Sixpack c.s.) per saldo de dupe wordt (of kan worden) van dit verhaal (melkkoe) en dat de goldguru's de schuld naar de grootbanken/overheden schuiven, want tsjah ... hun aanname is toch de enige juiste en dat de goudprijs daalt is toch niet hun schuld.
Ergo: die goldguru's zouden uitstekende politici kunnen worden, want ze beloven iets dat niet wordt waargemaakt en als het dan niet gaat zoals ze voorspeld/beloofd hebben, is dat niet hun schuld maar komt dat doordat ...... vul maar in, zelfs Armstrong krijgt er de schuld van ... tsjonge, alsof Armstrong de goudmarkt in handen heeft ... hoe gek moet het worden ?

En ja, ook Armstrong verdient geld met zijn hobby, maar als je naar zijn LT voorspelling kijkt en je er goed in verdiept (wat ik in het verleden onvoldoende gedaan heb) dan zit hij 99% dichter bij de realiteit (=lees de juiste goudtrend met bijbehorende LT-prijzen), dan al die goudguru's.

grtz. Indy ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt September 2014

Post by Zytom »

Op goud wandelen zou geluk brengen volgens de Chinezen, dat weten we nu ook alweer :D
The walkways of a mall in Yichang, a city in central China, have been paved with gold – $32 million worth – according to reports in local media.

Six-hundred-and-six 24-carat bars, each weighing about 2.2 pounds, line the walkways, all enclosed in reinforced glass.

Thousands of shoppers have lined up to see and use the spectacular footpaths, according to the Shanghaiist website. Walking on gold is said to bring good luck.
Image

http://www.usatoday.com/story/news/worl ... 31541290=1
Post Reply