Hooimijt oktober 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Spruitje »

SDR met Renminbi als reservevaluta ter vervanging van de dollar.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Paul »

doubleyou wrote:
Indiana Jones wrote:@Leo3.14

In de huidige complexe en grootschalige WereldEconomie kan GEEN ENKEL land nog een WRV (WereldReserveValuta) titel dragen.
Naar mijn mening komt er deze eeuw een digitale WRV die alleen uitwisselbaar is tussen CB's om de dagelijkse handelsbalans te verevenen (daily clearing). Die nieuwe digitale CentraleBank WRV (bijvoorbeeld DigitalWorldExchange -DWE) wordt dan het ijkpunt voor alle valuta die tegen die tijd nog bestaan.
Zo krijg je dan een AUD/WDE, een RMB/WDE, een USD/WDE etc.
Alle commodities, OOK Goud, worden dan in die nieuwe WDE genoteerd en niet meer in een landsvaluta zoals de USD.
Koopt een Eurolander tegen die tijd goud (mits de euro nog bestaat), dan betaalt hij de Gold/WDE prijs, die wordt verrekent met de EUR/WDE en dan weet hij hoeveel euri hij ervoor moet meerleggen. Ook een Amerikaan betaalt dan de Gold/WDE prijs (en dus niet meer de dollargold prijs) en ook die Gold/WDE zal verrekend worden met de USD/WDE zodat die Amerikaan weet hoeveel dollar hij voor een troy ounce goud kwijt is ....

Wij zijn dat al gewend dus, maar voor de Amerikanen zal dat even slikken zijn :)
Knap. En op termijn waarschijnlijk onvermijdelijk en dicht bij de waarheid.
De Amerikanen zullen moeten slikken. Voor Monica Lewinsky geen probleem ;) zij oefende daar al jaaren geleden voor

Maar wie gaat bepalen hoe die WRV-WDE samengesteld wordt ? De meerderheid van de Westerse CB's + China en Rusland ?
Sommigen zullen zich het toeeigenen dat zij de samenstelling van het ijkpunt moeten bepalen.
En je gelooft dat de rest dit zonder slag of stoot zal aanvaarden ? Dat ze "gedwongen" zullen worden om mee in te stappen ?
Voor dat dat gerealiseerd wordt zal er nog veel water naar zee vloeien, en zullen er nog vele oorlogen uitgevochten worden.
Mijn gedacht.
In ieder geval...momenteel is een euro nog altijd 40,3399 BEF / 2,20371 gulden. Ongeveer hé.

Digital World Exchange : zo fragiel, artificieel, manipuleerbaar, deelbaar als wat.
Met een pennetrek het wereldwijde digitale bezit beheersen. De wereld is aan de IT-ers.

Ook dan blijft gelden : "ne gram is ne gram ; een ounce is een ounce ; een baar is een baar ; ne kilo is ne kilo" :)
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Dat kan alleen gemeenschappelijk. Samen ingestoken. Zelfde belang. De economie.
Je krijgt gewoon ook een financiele kilo/meter/gram/ounce erbij. Het is maar een afspraak.
zoals een meter/kilo/gram en ounce dat ook zijn. Omdat we daarin ook ooit verstandig waren en inzagen dat je iets onafhankelijks nodig hebt om mee te kunnen meten. Dat werkt in markt niks anders.

Wil het goed werken, stel je een onafhankelijke internationale organisatie voor waarvan de leiding elk jaar wisselt van grootmacht naar grootmacht. Nooit iemand lang de baas. Daardoor optimale controle op mekaar. hoeveelheid gewoon gebaseerd op vaste formule van wereld gdp. Geen discussie over. alleen harde data. nooit veranderen. vrij van politiek.

wat je krijgt in eerste instante is natuurlijk slap aftreksel van volk wat tot het uiterste de macht wil houden. Dus zal wel niet onafhankelijk worden maar gewoon IMF. Met dezelfde koppen en zo weinig mogelijk echte veranderringen en optimaal politiek.
En dan werkt het dus niet.

De tijd gaat uitwijzen of we straks met genoeg zijn om echt te veranderen. Of we krijgen de verandering in totale ineenstorting alsnog maar dan is het een echt serieus een wetteloze vrije val naar beneden. Ieder voor zich en god voor ons allen.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Spruitje »

Voor diegenen die goud nog als troef zien (valuta door goud gedekt) is de enige troefkaart misschien nog dat het geen enkele deelnemer tegen de borst gaat stoten en op die manier misschien een plaatsje verdient...
Goud is nog iets "vrij neutraals/universeels" en niet land- of muntgebonden en daarom misschien de grootst gemene deler. :?:
Ik werp het gewoon in de groep.... :?

Goudhandelaars zien de triple bottom alvast als een open weg ophoog.

Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Spruitje »

van $1.190$ naar $1.230 plots in enkele dagen.

Image

:|

crossposting uit de TA/TI-draad.
Wat Leo3.14 op 3 oktober 2014 wrote:volgende week weer boven de 1200$ imo.
Volatiliteit-pingpong.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by cavajo »

Had vandaag een lange babbel met bank : afdeling premium banking.
Nu, ik probeer het te omschrijven "zonder simplisme", en slogantaal.

Enerzijds : bij al mijn kritische vraagstelling : een vrij duidelijk wederwoord ( bevestigend, zowel als 180 graden-stelling ).
Anderzijds : mijn onzekerheid naar beleggen niet echt kunnen wegnemen.
Oplossing : alles voorlopig effe ' on hold '.
Maar, ik was absoluut niet ontevreden over de verstrekte info.
Waarmee ik wil zeggen : ik sluit me niet aan bij 'goedkope bestwetendheid'.

We zullen wel zien,

mvg,
Cavajo
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by PieterP »

http://www.nujij.nl/algemeen/moed-nodig ... 5111.lynkx

Ze bedoelt dat je ogen oren en verdere zintuigen moet sluiten.

En louter geloven wat je voorgekauwd krijgt.
En dan nog.....
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Indiana Jones »

PieterP wrote:http://www.nujij.nl/algemeen/moed-nodig ... 5111.lynkx

Ze bedoelt dat je ogen oren en verdere zintuigen moet sluiten.

En louter geloven wat je voorgekauwd krijgt.
En dan nog.....
Paradox :lol:

1) Lagarde zegt: Politici moeten daarom de moed hebben de noodzakelijke hervormingen door te voeren om de groei te stimuleren.
2) Lagarde denkt: Als politici het lef hebben om tegen dit advies in te gaan, hebben ze een probleem.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Obi-Wan »

Harvey Organ's Gold and Silver Blog Has Been Completely 'Deleted by Court Order'
Link Jesse Cafe
Things like this generally involve either alleged copyright infringement or some sort of defamation. Harvey was based in Canada, and I do not know if Canadian laws on this are different than US laws, or even which jurisdiction issued the court order.
Dat belooft niet veel goeds voor de toekomst... binnenkort kan ik mijn gouden stash nog verkopen om mijn fiatboete te betalen als ik hier een link post naar een artikel op de ene of andere site.

Ik wou dat ik in Ballingschap kon gaan door de poort van Madame Angelique Guderian.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Indiana Jones »

Zenuwen nemen toe over begroting Frankrijk
Frankrijk moet volgens de afspraken met Brussel volgend jaar de begroting onder de 3 procent hebben teruggebracht. Maar Parijs heeft via media laten weten dat het dat niet van plan is. Sterker nog, de Franse minister Michel Sapin liet maandag na afloop van de eurogroep, journalisten weten dat de begroting die woensdag naar Brussel wordt gestuurd niet de eindbegroting zal zijn.

===========================

Ben benieuwd hoe de euro hierop gaat reageren. Zal niet meteen zijn, maar ws na enkele maanden en .... als de euro duikt, duikt goud ws mee :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Indiana Jones »

'Ebola bedreigt voortbestaan complete landen'
"Ik heb een infectieziekte nog nooit zo sterk zien bijdragen aan de potentiële val van hele landen'', citeerde de BBC WHO-baas Magaret Chan maandag.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply