Hooimijt Maart 2015

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by Spruitje »

Een van de perverse nevenverschijnselen van de stimulus van Draghi.
Stront krijgt weer waarde... straks moet je econoom zijn om te plannen wanneer nu juist dat je de aalput moet laten leeghalen. :mrgreen:
Belegger stort zich op waardeloos Dexia
De grootste winnaar van het stimulusbeleid van de Europese Centrale Bank is ironisch genoeg een waardeloze restbank, Dexia.
Dexia: +43% (gisteren +90%) - Charts
Attachments
Drexia.JPG
Drexia.JPG (10.9 KiB) Viewed 7219 times
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by Spruitje »

FED zet stap naar renteverhoging en prompt gaan goud (POG$) 1% hoger, idem dito voor de €/$-koers.
Tijdelijk effect waarschijnlijk. Hét signaal om goud naar de kelder te sturen? (om 'n trappist)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:FED zet stap naar renteverhoging en prompt gaan goud (POG$) 1% hoger, idem dito voor de €/$-koers.
Tijdelijk effect waarschijnlijk. Hét signaal om goud naar de kelder te sturen? (om 'n trappist)
even wachten .... en daarna het moment om weer van achter de zijlijn tevoorschijn te komen en in te stappen ... met shorts ...

edit 19-03 : 12.15
dat wachten gaat toch wat langer duren.
Het zou zo maar kunnen dat de euro een tijdje gaat corrigeren en dat men op de aandelenbeurzen hoogtevrees gaat krijgen.
Daarmee is niet gezegd dat de euro weer helemaal herstelt of dat de aandelenbeurzen instorten, maar wel tijdelijk corrigeren.
Dát kan dan weer positief effect op goud hebben (kán, maar is niet zeker).
In euro's zal goud dan niet zoveel doen, omdat de 2 dan tijdelijk samen oplopen, maar in dollars kan het tijdelijk weer omhoog gaan.

we gaan zien ...........
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by Spruitje »

Precies 'n Belgisch haar in de Europese boter.

‘Ik ben kwaad. Dit is een slechte methode’, zegt premier Charles Michel over het aparte onderonsje over Griekenland dat de leiders van de grootste eurolanden en de Europese instellingen donderdagavond houden in de marge van de Europese top.
'Ik heb geen mandaat gegeven aan Frankrijk en Duitsland om in mijn naam te onderhandelen. Dit is niet aanvaardbaar', verklaarde de Belgische premier bij zijn aankomst op de Europese top.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by Leo3.14 »

Hup Holland hup.
https://www.youtube.com/watch?v=t8qFK5X2PU4
https://www.youtube.com/watch?v=46Lxk2KUm18

zomething is rotten in the state of Denmark.
Goud is een cyclisch edelmetaal
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Precies 'n Belgisch haar in de Europese boter.

‘Ik ben kwaad. Dit is een slechte methode’, zegt premier Charles Michel over het aparte onderonsje over Griekenland dat de leiders van de grootste eurolanden en de Europese instellingen donderdagavond houden in de marge van de Europese top.
'Ik heb geen mandaat gegeven aan Frankrijk en Duitsland om in mijn naam te onderhandelen. Dit is niet aanvaardbaar', verklaarde de Belgische premier bij zijn aankomst op de Europese top.
Ook al geeft het enkel een kleine rimpeling op het Europese wateroppervlak.....
... Hij heeft meer dan gelijk !....
En zelfs al zal men er in de toekomst nog steeds geen rekening mee houden....
En zelfs al blijven de groten aparte oderonsjes houden....
En zelfs al is het niet onlogisch, omdat dit de kakafonie beperkt, en beslissingen kan helpen forceren....
Dit is geen democratie.
Punt.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by doubleyou »

Met ingang van 20 maart wordt de traditionele Londen Fix voor de goudprijs vervangen door een nieuwe elektronische fixing.
http://marketupdate.nl/nieuws/goud-en-z ... van-start/

The way gold prices are set is changing forever
http://economictimes.indiatimes.com/mar ... 620714.cms
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by cavajo »

Heb deze zomer een tweetal weken Griekenland geboekt.
Waarschijnlijk nog niet in drachmes.
Maar, we gaan er misschien ooit weer naartoe.
En de lokale Griek die het allemaal een beetje boven zijn hoofd ziet passeren, die maakt het in kortzichtigheid effe niet uit.
Als ik sommige dingen lees over hun manier van belasting innen, het kadaster qua villa's, zwembaden,....kortom 17e eeuws....
Tja,....
We, of toch sommigen wilden het zo graag : het verenigd Europa.
En, in het kader van globalisatie leek en lijkt het mij ook 'grotendeels' nodig.
Zeker voor de kleinere landen onder ons....
Alhoewel.....
Als ergens een automerk één zijner fabrieken sluit, is van Verenigd Europa geen sprake...dan zijn we onderling haaien.
En het kleine landje verliest opnieuw ( zonder Calimero-gevoel ).

Effe wachten tot men oproept naar meer solidariteit en burgerzin in Europa.
Wondermiddel : misschien een Europese belasting :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Cavajo
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by doubleyou »

"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Maart 2015

Post by Spruitje »

Even 'n vraagje...

Ik merk op dat de 50 ECU's (Bruto gewicht : 17,28 gr. - Netto gewicht : 15,55 gr. - Gehalte : 900/1000) aan een premie staan van 0.50% bij sommige goudboertjes (munters-Bxl). Eigenlijk nog 'n lagere premie dan 'n kilo-baar.
Een goed alternatief voor 'n Kruger'tje of 'n Maple'tje? Die toch noteren aan een premie van resp. 3,5% en 3,7%...
Nu momenteel interessanter (premie aankoop/premie verkoop) dan Napoleons, Guldens, ... en zeker interessanter dan Maple's of Krugers.
Jullie visies?
ImageImage

... om het hier dan nog eens over goud te hebben tout court. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply