Hooimijt April 2015

Dutch language haystack
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Hooimijt April 2015

Post by Indiana Jones »

Vandaag is het weer 1 april, een dag van een lach en een traan.
Onderstaand hilarisch filmpje is in feite de resultante van een falend overheidsbeleid.
De man in beeld is in Vlaamse context gesynchroniseerd als zowel slachtoffer en clown .... schitterend (met geluid luisteren! en luiers om).




2015:
Hooimijt Maart 2015 - Hooimijt Februari 2015 - Hooimijt Januari 2015 -

2014:
Hooimijt December 2014 - Hooimijt November 2014 - Hooimijt Oktober 2014 - Hooimijt September 2014 - Hooimijt Augustus 2014 - Hooimijt Juli 2014
Hooimijt Juni 2014 - Hooimijt Mei 2014 - Hooimijt April 2014 - Hooimijt Maart 2014 - Hooimijt Februari 2014 - Hooimijt Januari 2014

Eerder:
Hooimijt 2013 - Hooimijt 2012 - Hooimijt 2011[/quote]
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt April 2015

Post by Paul »

Die ga ik eens op beurs.com gooien
vinden de belgen vast leuk deze

even kijken of ie niet al ergens stond daar ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt April 2015

Post by Spruitje »

Die is wel al eens de revue gepasseerd. Of het nu op beurs.com was of ergens anders... :?
In m'n mailbox is hij in ieder geval al 'n paar keer voorbij gekomen. :D

Ps: MKB is in België KMO. ;) (Kleine en Middelgrote Ondernemingen)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt April 2015

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:Vandaag is het weer 1 april, een dag van een lach en een traan.
Onderstaand hilarisch filmpje is in feite de resultante van een falend overheidsbeleid.
De man in beeld is in Vlaamse context gesynchroniseerd als zowel slachtoffer en clown .... schitterend (met geluid luisteren! en luiers om).




2015:
Hooimijt Maart 2015 - Hooimijt Februari 2015 - Hooimijt Januari 2015 -

2014:
Hooimijt December 2014 - Hooimijt November 2014 - Hooimijt Oktober 2014 - Hooimijt September 2014 - Hooimijt Augustus 2014 - Hooimijt Juli 2014
Hooimijt Juni 2014 - Hooimijt Mei 2014 - Hooimijt April 2014 - Hooimijt Maart 2014 - Hooimijt Februari 2014 - Hooimijt Januari 2014

Eerder:
Hooimijt 2013 - Hooimijt 2012 - Hooimijt 2011
[/quote]


zoals onze zeer betreurde Vanden Boeyenants zou hebben gezegd :
' trop is teveel '
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt April 2015

Post by Obi-Wan »

Obi-Wan wrote:
Indiana Jones wrote:.
Hoe kan dit anders ?
Misschien wordt Griekenland ook hier wel een try-out in.
Niet de haven van Piraeus en 14 vliegvelden in de verkoop doen en met de opbrengst
deels bestaande leningen aflossen, waarna het overschot door de Griekse overheid weer
net zo makkelijk wordt uitgegeven, maar op de manier van Armstrong.
Bestaande leningen omvormen naar coupons die vrij in de open markt verhandelbaar zijn,
en de dekking is dan die haven en vliegvelden.
De overheid krijgt dan NIKS, maar het schulddeel wat omgezet is, is dan veilig en daar
hoeft geen rente meer over betaald te worden, dus ook geen belasting meer voor worden opgehaald.
Bijkomend is dan wel, dat de Griekse overheid totaal moet reorganiseren en inkrimpen.
DAT is dan de grote uitdaging ..... misschien mislukt dit laatste, maar komt de grote try-out
als alle westerse overheden voor hetzelfde probleem staan: try before you die !
Zoals ik het visualiseer gaat de MO ongeveer als volgt :
* Men gaat dus geld ophalen in ruil voor deelbewijzen van winstgevende overheidsinstellingen.
* Dit geld gebruikt men vervolgens om bestaande leningen af te lossen.
* Die winstgevende overheidsinstellingen zullen hun couponhouders in een eerste fase vergoeden.
* In een tweede fase vergoeden en hun eigen coupons terug inkopen.
* Op het einde van de rit zijn de coupons terug ingekocht en is de schuld vereffend.

Het probleem zal zijn dat het erg moeilijk zal worden om winstgevende overheidsbedrijven te vinden. En daarmee is eigenlijk alles gezegd. Dan kun je nog argumenteren dat de overheid moet afslanken, maar dat is een verdoken privatisering. Eigenlijk een verkoop op termijn.
Paul wrote:Ik zie niet de huidige logge overheidsbedrijven maar juist de nieuwe markten, de bedrijven die er nu niet kunnen zijn maar die zitten te wachten op een omgeving waarin ze kunnen bloeien. Daar gaat dat geld heen. Naar start ups. En naar kleinere bedrijfjes van nu die niet uit kunnen breiden omdat er geen geld is.

Daar gaan financiers in duiken. de coupon is alleen in griekenland zelf 1 euro waard. op andere plekken heb je er niets aan, alle griekse obligatiehouders hebben dan de keus. gaan ze ermee in griekenland investeren of verkopen ze de coupon aan mensen die dat wel willen doen. Die markt ontstaat vanzelf. Dat wil ik zelfs doen als niemand anders dat wil ;-) haha.

Dan koop je zeg nederlandse-griekse coupons voor 0,60 cent op. Dan pakken wij de 40 cent verlies hier. true. maar dan heb je iig 60 cent terug. nu heb je niks. en de nieuwe houder van de coupon heeft in griekenland alvast 0,40 cent winst en heeft daardoor een enorme marge om winstgevend te zijn op de nieuw te ontwikkelen markten.

Het scheelt vervolgens ook onmiddellijk de rentebetalingen voor de griekse overheid want die zijn verdwenen.
De haven van Piraeus en 14 vliegvelden vallen voor mij onder de noemer overheidsbedrijven. Maar dit terzijde…

Dus een Nederlandse vordering op Griekenland van € 100.000.000,00 krijgt een haircut van 60%.
* Nederland ontvangt dus € 60.000.000,00 en laat de overige 40.000.000,00 vallen.
* Die € 60.000.000,00 haalt men bij de toekomstige couponhouders.
* Die krijgen een boterbriefje waar ze in Griekenland alleen voor het equivalent van € 100.000.000,00 kunnen investeren of anders gezegd kopen.

Dat is extra inflatoir aangezien er op een en hetzelfde moment zo'n € 100.000.000,00 extra aan koopkracht op de Griekse markt wordt gegooid… Arme Grieken.

Men kan dus opteren voor de verkopen :
Lijkt het me twijfelachtige of daar kandidaten voor bestaan of er een markt voor ontstaat. Neckerman is de enige die ik me daarbij kan voorstellen. Nog goedkopere reizen naar Griekenland voor de Duiters en de Benelux.

De nieuwe markten
Griekenland lijkt me weinig innovatief. Tenzij daar de een nieuwe industriële revolutie begint (vb nanotech of cybergenetics) maakt dit kans.
Loutere industrie (of manufacturatie) begint men beter in Indië of China. Daar werkt men nog in de 7 dagen week 11 uur per dag zonder milieu- welzijn en of veiligheidsregelmenteringen. Tegen een uurloon van € 0,50.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt April 2015

Post by Obi-Wan »

Obi-Wan wrote:
Obi-Wan wrote:
Indiana Jones wrote:.
Hoe kan dit anders ?
Misschien wordt Griekenland ook hier wel een try-out in.
Niet de haven van Piraeus en 14 vliegvelden in de verkoop doen en met de opbrengst
deels bestaande leningen aflossen, waarna het overschot door de Griekse overheid weer
net zo makkelijk wordt uitgegeven, maar op de manier van Armstrong.
Bestaande leningen omvormen naar coupons die vrij in de open markt verhandelbaar zijn,
en de dekking is dan die haven en vliegvelden.
De overheid krijgt dan NIKS, maar het schulddeel wat omgezet is, is dan veilig en daar
hoeft geen rente meer over betaald te worden, dus ook geen belasting meer voor worden opgehaald.
Bijkomend is dan wel, dat de Griekse overheid totaal moet reorganiseren en inkrimpen.
DAT is dan de grote uitdaging ..... misschien mislukt dit laatste, maar komt de grote try-out
als alle westerse overheden voor hetzelfde probleem staan: try before you die !
Zoals ik het visualiseer gaat de MO ongeveer als volgt :
* Men gaat dus geld ophalen in ruil voor deelbewijzen van winstgevende overheidsinstellingen.
* Dit geld gebruikt men vervolgens om bestaande leningen af te lossen.
* Die winstgevende overheidsinstellingen zullen hun couponhouders in een eerste fase vergoeden.
* In een tweede fase vergoeden en hun eigen coupons terug inkopen.
* Op het einde van de rit zijn de coupons terug ingekocht en is de schuld vereffend.

Het probleem zal zijn dat het erg moeilijk zal worden om winstgevende overheidsbedrijven te vinden. En daarmee is eigenlijk alles gezegd. Dan kun je nog argumenteren dat de overheid moet afslanken, maar dat is een verdoken privatisering. Eigenlijk een verkoop op termijn.
Paul wrote:Ik zie niet de huidige logge overheidsbedrijven maar juist de nieuwe markten, de bedrijven die er nu niet kunnen zijn maar die zitten te wachten op een omgeving waarin ze kunnen bloeien. Daar gaat dat geld heen. Naar start ups. En naar kleinere bedrijfjes van nu die niet uit kunnen breiden omdat er geen geld is.

Daar gaan financiers in duiken. de coupon is alleen in griekenland zelf 1 euro waard. op andere plekken heb je er niets aan, alle griekse obligatiehouders hebben dan de keus. gaan ze ermee in griekenland investeren of verkopen ze de coupon aan mensen die dat wel willen doen. Die markt ontstaat vanzelf. Dat wil ik zelfs doen als niemand anders dat wil ;-) haha.

Dan koop je zeg nederlandse-griekse coupons voor 0,60 cent op. Dan pakken wij de 40 cent verlies hier. true. maar dan heb je iig 60 cent terug. nu heb je niks. en de nieuwe houder van de coupon heeft in griekenland alvast 0,40 cent winst en heeft daardoor een enorme marge om winstgevend te zijn op de nieuw te ontwikkelen markten.

Het scheelt vervolgens ook onmiddellijk de rentebetalingen voor de griekse overheid want die zijn verdwenen.
De haven van Piraeus en 14 vliegvelden vallen voor mij onder de noemer overheidsbedrijven. Maar dit terzijde…

Dus een Nederlandse vordering op Griekenland van € 100.000.000,00 krijgt een haircut van 60%.
* Nederland ontvangt dus € 60.000.000,00 en laat de overige 40.000.000,00 vallen.
* Die € 60.000.000,00 haalt men bij de toekomstige couponhouders.
* Die krijgen een boterbriefje waar ze in Griekenland alleen voor het equivalent van € 100.000.000,00 kunnen investeren of anders gezegd kopen.

Dat is extra inflatoir aangezien er op een en hetzelfde moment zo'n € 100.000.000,00 extra aan koopkracht op de Griekse markt wordt gegooid… Arme Grieken.


Men kan dus opteren voor de verkopen :
Lijkt het me twijfelachtige of daar kandidaten voor bestaan of er een markt voor ontstaat. Neckerman is de enige die ik me daarbij kan voorstellen. Nog goedkopere reizen naar Griekenland voor de Duiters en de Benelux.

De nieuwe markten
Griekenland lijkt me weinig innovatief. Indien daar een nieuwe industriële revolutie begint (vb nanotech of cybergenetics) maakt dit kans.
Loutere industrie (of manufacturatie) begint men beter in Indië of China. Daar werkt men nog in de 7 dagen week 11 uur per dag zonder milieu- welzijn en of veiligheidsregelmenteringen. Tegen een uurloon van € 0,50.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt April 2015

Post by Paul »

nog meer inflatoir ? welke inflatie is er nu dan ? Het is al 5 jaar deflatie wat ze de strot afknijpt daar ;-)
Geloof mij nou dat ze daar juichend de straat opkomen bij daadwerkelijke kapitaalinjectie

en niet het gehele bedrag moet in 1 keer, het moet in tranches gebeuren. als het proces maar in gang gezet wordt.
Dan is er aan alle kanten duidelijk wat er gaat gebeuren en gaat de markt zn werk doen.

en inderdaad. een nanorevolutie. of een gentechbattle, of een maanmissie.
je weet niet wat er gaat gebeuren. dat is het mooie. zo werkt de vrije markt.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt April 2015

Post by Obi-Wan »

Als de modale Griek met moeite zijn kar in de supermarkt kan volgooien
Of erger nog kinderen die honger lijden.
Jong volwassen bij hun ouders gaan wonen.
Gezondheidszorg voor velen niet meer toegankelijk is... etc.

Dan kan je toch niet van deflatie spreken. Voor die mensen die daar van afzien is dit een puur inflatoir effect.

Dat is geen kapitaalinjectie. Want zeg nu eens eerlijk enkel hedgefondsen en grootkapitaal kunnen zulke coupons kopen.

Ik weet wel dat die industriele revolutie niet in Griekenland gaat gebeuren en als je eerlijk bent daar heeft de vrije markt niks mee te maken
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt April 2015

Post by Paul »

alle voorbeelden zijn deflatie in optima forma. mensen hebben simpelweg geen geld meer.
vooral door de overheidskosten en de belastingen die dit veroorzaken.

het is niet zo dat de mensen nog wel geld hebben maar dat de prijzen steeds hoger worden.
het geld wordt niet minder waard(inflatie) maar meer waard (deflatie).
de prijzen van alles zakt juist en nog steeds kan men het niet betalen. er is geen geld meer.
het is pure armoe nu. U zit er echt naast nu. sorry.

geen punt als hedgefondsen dat kunnen kopen. iedereen. geld is geld.
het gaat erom wat er vervolgens mee gebeurd. dat is de injectie. het resultaat is goed voor iedereen.
hoe wou u dat noemen dan ? het maakt de griek echt niet uit waar dat geld vandaan komt hoor.
het zijn niks anders dan omgezette gemonetariseerde staatsleningen. die zijn er al. ze hebben het al geleend. het staan alleen nu rente te veroorzaken en onverhandelbaar vast op een balans ergens.
grote verschil is dat ze niet meer met rentelast op de schuldkant van de balansen staan, maar als liquiditeit in de samenleving terechtkomen.

win-win

waarom zou het daar niet gebeuren ? democratie komt er ook vandaan ;-)
degene die het eerst hervormt herstelt ook het eerst.

ik denk overigens ook niet dat griekenland het durft, ik geef de UK de grootste kans. onder Farage.
zij waren in 31 ook de eerste die de goudstandaard verlieten. en de industriële revolutie begon ook daar ;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt April 2015

Post by Spruitje »

Obi-Wan wrote:Als de modale Griek met moeite zijn kar in de supermarkt kan volgooien
Als je in plaats van 1.000€/maand nog 500€/maand verdient en de winkelkar kost ipv 200€/week nog 175€/week is er inderdaad deflatie maar krijg je wekelijks toch jouw winkelkar niet meer gevuld.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply