Hooimijt Mei 2015

Dutch language haystack
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Ben2 »

Het meest 'pijn' doet het nog dat er sinds 2011 (en bij uitbreiding sinds 2008) weer tonnen te rapen viel bij de aandelen.

En het blijft een beetje bizar dat de Big Bang van Armstrong nà 2015.75 ook een feestje gaat worden voor aandelenbezitters. (beurzen die gaan boomen bij stijgende rentevoeten).

Goud toch een beetje dood? Ik heb inderdaad te veel in één richting zitten kijken. Probleem is dat ik met aandelen nooit goed heb geboerd. Te weinig kennis.

Dat is de grootste eye-opener geweest het afgelopen decennium. Dat ik het toch niet beter weet.
Al bij al behoorlijk harde les.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:Het meest 'pijn' doet het nog dat er sinds 2011 (en bij uitbreiding sinds 2008) weer tonnen te rapen viel bij de aandelen.

En het blijft een beetje bizar dat de Big Bang van Armstrong nà 2015.75 ook een feestje gaat worden voor aandelenbezitters. (beurzen die gaan boomen bij stijgende rentevoeten).

Goud toch een beetje dood? Ik heb inderdaad te veel in één richting zitten kijken. Probleem is dat ik met aandelen nooit goed heb geboerd. Te weinig kennis.

Dat is de grootste eye-opener geweest het afgelopen decennium. Dat ik het toch niet beter weet.
Al bij al behoorlijk harde les.
Tsjah joh .... blindelings volgen helpt je eerder van de wal in de sloot.
Toch hoeft het allemaal niet zo'n harde les te zijn.
Ik zat zelf vanaf +/- 2004/2005 ook steeds verder in fysiek.
Heb dat helaas na de top aangehouden en daarna in 2013 op +/- $1400 naar een aanvaardbaar percentage
van mijn totaal port. genormaliseerd.
Al met al heb ik óók op het, naar mijn mening 'teveel fysiek', een netto yoy rendement gemaakt van 6%.
Dat had natuurlijk beter gekund, maar toch niet iets om ontevreden over te zijn.

Wat ik nu nog aan GI fysiek heb, zit in munten die als betaalmiddel gecirculeerd hebben en is imho dus een
aanvaardbaar percentage van mijn port. De rest zit/zat m.n. in de NYSE in dollars en sinds ruim een maand
zit ik zelfs grotendeels cash omdat ik een correctie verwacht. Rendement is/was uitstekend, gem. 30-40% p.j.
maar geluk is een kwetsbaar iets ... weet ik inmiddels.
Wil ik die munten ergens in de toekomst cashen, dan verwacht ik daar geen problemen mee, wat ik
wel verwacht met krugers, baren, etc. omdat je de overheden om je heen zich steeds krampachtiger ziet
focussen op alles dat los of vast zit en het is imho een kwestie van tijd dat van alle transacties boven de €1.000
de herkomst verklaard moeten worden, ook al laat je het op rekening bijschrijven.
Dat wordt dan een circus waarbij je in principe verdacht bent en alle bewijslast uit de kast moet trekken om je
onschuld te bewijzen en daar heb ik dus geen zin in.
We gaan zien .....

p.s. voor @kyandio heb ik respect, want die heeft het toch maar mooi geflikt om op de top zijn handeltje te verkopen.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Ben2 »

Kyandio wou op het andere forum administrator worden (een hele tijd terug welteverstaan).

Er is daar geen kat die ook maar één seconde aan die optie heeft gedacht of met hem heeft rekening gehouden.

Hadden ze véél beter wel gedaan :)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:Kyandio wou op het andere forum administrator worden (een hele tijd terug welteverstaan).

Er is daar geen kat die ook maar één seconde aan die optie heeft gedacht of met hem heeft rekening gehouden.

Hadden ze véél beter wel gedaan :)
Heilig Geloof in iets, is een raar maar wel neuropsychisch verklaarbaar fenomeen.
Het werkt alleen wanneer je bereid bent slaafs te volgen en tot op het bot vast te houden.
Wordt je wakker uit dat (willekeurig welk) geloof, dan is het meestal wakker worden uit een nare droom.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by PieterP »

Heilig Geloof in iets, is een raar maar wel neuropsychisch verklaarbaar fenomeen.
Het werkt alleen wanneer je bereid bent slaafs te volgen en tot op het bot vast te houden.
Wordt je wakker uit dat (willekeurig welk) geloof, dan is het meestal wakker worden uit een nare droom.[/quote]

Het enige dat ik heilig geloof is dat het vlees beter is dan de botten (beetje erg flauwe zever natuurlijk).
Trouwens dat aandelen het goed doen wil nog helemaal niets zeggen.
Ik heb de afgelopen dagen menig virtueel huil postje gelezen links en rechts dus...

Overigens werd ik door zowat iedereen op dat andere forum hard uitgelachen omdat ik stelde dat het nooit slim is op een paard te wedden.
Niet dat ik weet op welk paard je dan wel moet gokken.
Alle gekheid op een stokje, ik probeer mijn leven zo aangenaam mogelijk in te richten.
Vis een beetje hier, jaag zo eens wat daar en houd de voeten warm is mijn devies.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Spruitje »

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply