Hooimijt Mei 2015

Dutch language haystack
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Paul »

Ik ben dr ook nog, Indy zal niet ver weg zijn als er heftige dingen gebeuren.
bloed kruipt waar het niet gaan kan. Mnder posten begrijp ik goed. Ik doe hetzelfde.

Voor mij is het ook MA en verder niks. AL ben ik ook nog steeds dol op goud.
Maar dat is niet eens perse monetair ingestoken. Ik vind het gewoon verschrikkelijk mooi spul.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Zytom »

De race onder nul in de staatsobligaties lijkt gestopt, de laatste dagen kruipen deze weer gestaag naar boven. Vorige maand ging de Belgische 10-jaars rente nog richting 0.35 percent, deze morgen stond er alweer 1.04 percent op de borden.

http://pigbonds.info/
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Paul »

Het kan niet gelijk afstorten als er nog vertrouwen is.
om de echte bubbletop in de staatsobligaties te krijgen moet er nog een laatste flight to quality komen eigenlijk.

die hebben we nu nog niet.
Daarvoor moet er eerst nog een serieuze schrik op de aandelenbeurzen ontstaan,
timing daarvan blijft lastig want ook dat corrigeert nu al flink, maar wel SAMEN met de obligaties nu. Niet de beweging die ik zoek. Socrates heeft het over mei als belangrijk. Forecast array van de dow
Image

Daarom, voor wat het waard is, derde week die correctie, en aangezien volgende (2e)week de optieexpiratie zit is het logisch dat we nog een flinke short cover zien eerst(check die volatiliteit). daarin zit dan de energie voor de echte beurscorrectie en de laatste flight to quality.

Dan kan het in oktober echt los.
Image
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Ben2 »

Armstrong heeft nog niet zo heel lang geleden gezegd dat de Amerikaanse beurzen pas hun top gaan zetten als ze daar de rentes gaan beginnen verhogen. Medio 2017 de top dan in de aandelenmarkten!?
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Paul »

In de USA. Of dat in Europa ook zo is ben ik niet zeker van. Daar komt dan ook geopolitiek bij kijken.
De DOW klimt juist zo extreem vanwege kapitaalvlucht ook. Sowieso uit de Europese staatsobligaties,
misschien ook uit dat soort assets. Lastig. We gaan zien.

Maar timing zou medio 2017 zijn inderdaad
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by doubleyou »

.
Iedereen mag er het zijne over denken, maar dit is meer dan het lezen waard
Niet alleen het artikel, maar ook de commentaar eronder.

http://finalwakeupcall.info/blog/2015/0 ... -aantocht/

En terwijl MA zijn voorstelling "The forecaster" op dit eigenste moment loopt in A, wil ik een warme oproep lanceren om te blijven posten aan zowel cavajo als Indy.
We all have to stand up and do our part. ;)

Misschien vanaf heden op deze draad beperken tot terloops vermelden van zijn nieuwe ontwikkelingen of straffe artikels.
Maar bv. de details, de verhaallijnen, de grafieken (die ik echt nog altijd niet kan lezen, en gewoonweg niet snap) op de daarvoor door Indy in 2011 gecreëerde draad.
Quote : "Ik vind dat Martin eigelijk wel een separate thread verdient."
Ik ben helemaal niet altijd mee, en wil ook niet in die cycli-lijn meedraaien, maar kan niet ontkennen dat er "iets" van aan is.
En of zijn invloed toeneemt, want zijn film zou zelfs vernoemd in het kader van het festival in Cannes 2015.
Die draad is ondertussen al een hele rol geworden, en bij deze heb ik daar zopas even zijn quote gepost.

Fijne avond/dag verder.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by cavajo »

Waarom : eenieder zijn mening.

Las vandaag : Denemarken mogelijks één van de eerste landen die cash geld volledig bant, of werkend is naar volledig bannen.
Dit artikel is in eerste instantie ( zelfs perfect mogelijk : in laatste instantie ) niet aan goud gelinkt, maar het blijft beangstigend :
een computerwereld, een virtuele wereld.....

"Het" gespannen stemvorkje wat betreft Griekenland.
... sommige grapjurken hebben het over... kriekenland...
nu, de ene grapjurk vult makkelijker een Lotto Arena zaal dan de andere met een woordspelingske....
De gemiddelde Griek lijdt, ... met lange ij !!!
En de doorvoedde Armstronggoerroe mag naast de Big City bonusvreter staan qua ijdeltuitengezwam.
Emogehalte voor Nepal ( terecht hoor !!!!! ), en ( misplaatst ) schijten op eigen achterdeur !!!!

Dat is de reden van mijn gezien hebben...
Cavajo
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Leo3.14 »

Een 'kust ze' / ' je m'en fous' gevoel dus ?

Ge zijt ook een ondernemer.
In 'Atlas Shrugged' gaan de ondernemers ook in staking.
Misschien zijn we bijna zover.

De verkiezingsuitslag in het VK lijkt mij ook 'computergestuurd'.
De polls zitten er compleet naast ...... komaan seg, belachelijk.....
Als dat onze toekomst is, zijn we ver van thuis.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... kNZHN69ukM
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Waarom : eenieder zijn mening.

Las vandaag : Denemarken mogelijks één van de eerste landen die cash geld volledig bant, of werkend is naar volledig bannen.
Dit artikel is in eerste instantie ( zelfs perfect mogelijk : in laatste instantie ) niet aan goud gelinkt, maar het blijft beangstigend :
een computerwereld, een virtuele wereld.....

"Het" gespannen stemvorkje wat betreft Griekenland.
... sommige grapjurken hebben het over... kriekenland...
nu, de ene grapjurk vult makkelijker een Lotto Arena zaal dan de andere met een woordspelingske....
De gemiddelde Griek lijdt, ... met lange ij !!!
En de doorvoedde Armstronggoerroe mag naast de Big City bonusvreter staan qua ijdeltuitengezwam.
Emogehalte voor Nepal ( terecht hoor !!!!! ), en ( misplaatst ) schijten op eigen achterdeur !!!!

Dat is de reden van mijn gezien hebben...
Cavajo
Dat je zijn visie vergelijkt met ijdeltuitengezwam is een mening en daar is iedereen vrij in .... gelukkig maar.

Maar hoe je zijn persoonlijke fysieke welvaart karakteriseert, verbaast mij.
7 jaar op verdenking in een Amerikaanse cel doorbrengen is geen sinecure.
Fatsoenlijk doktersbezoek werd dikwijls geweigerd als de gevangenisarts bepaalde dat er niets aan
de hand was terwijl Martin kreupel liep. Wanneer hij kiespijn had, was een tandartsenbezoek
dikwijls een stap te ver voor de gevangenisdirectie. Zijn middelen waren bevroren zodat hij geen
advocaat kon betalen etc..
Dus doorvoedde .... hij heeft er vandaag de dag zowel fysiek alsmede psychisch nog steeds last van :?

Daarnaast heeft hij vastgezeten op verdenking, zijn de aanklagers tot op de bodem gegaan,
maar hebben ze niets kunnen bewijzen.
Dat in schril contrast tot de politieke (Hillary Clinton c.s.) en financiële (Jamie Dimon & Lloyd Blankfein c.s.)
'Big City bonusvreters', waarover pakken bewijslast bestaan, maar waartegen justitie geen enkele aanklacht indient.
Dus Armstrong met die bonusvreters vergelijken, mmmm 8-)

http://www.nytimes.com/2007/02/16/busin ... d=all&_r=0
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Mei 2015

Post by Spruitje »

Ik heb het artikel over het "cashloze" Denemarken ook gelezen, scherpe titel maar als je in het artikel zelf dan wat verder leest kom je te weten dat ze gewoon de optie geven om cash te weigeren. Ze willen dit toestaan om ze meer rendement te laten maken door geen geld te moeten gaan tellen op het eind van de werkdag en meer veiligheid te creëren.

Het gaat dan enkel om retailers, horecazaken en benzinestations. Kruideniers, dokters, tandartsen en ziekenhuizen zouden voorlopig nog aan de nieuwe regelgeving ontsnappen.
Het lijkt me wel een eerste zet maar dan enkel wel over zaken te gaan die "overval-gevoelig" zijn. Om dan te stellen dat Denemarken plots cashloos gaat zijn da's voor mij toch al 'n hele stap verder. Ik zie het als 'n uitbreiding op de regel die we hier in België kennen waar in sommige handelszaken aan de kassa de melding wordt gemaakt dat ze geen coupures van 500, 200 en 100 € aanvaarden. Dit in het kader van valsmunterij.

"Het wetsvoorstel moet in Denemarken nog goedgekeurd worden maar er wordt weinig tegenkanting verwacht."
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply