Hooimijt juni 2015

Dutch language haystack
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:Volgens mij is het in Zimbabwe harder gegaan, dan destijds in de Weimarrepubliek ... Zim$ 35.000.000.000.000.000 = 1 US$

Zimbabwanen ruilen 35 biljard eigen valuta om voor één dollar
Nog even opgezocht, een oud topic: Zimbabwe Full Brick 100 X 100 Trillion Dollar Banknote Unc

Ooit zelf gekocht een set van 100 voor $100,- "oud papier met veel nullen". Het topic ging over het gezamenlijk kopen van een 1000X stack voor $3.000,-. Inmiddels vraagt iemand op Ebay voor dezelfde 1000X stack nu $29.000,- (link)

Vragen is niet gelijk aan krijgen, maar een renderend hoopje oud papier is het wel.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:Volgens mij is het in Zimbabwe harder gegaan, dan destijds in de Weimarrepubliek ... Zim$ 35.000.000.000.000.000 = 1 US$

Zimbabwanen ruilen 35 biljard eigen valuta om voor één dollar
Nog even opgezocht, een oud topic: Zimbabwe Full Brick 100 X 100 Trillion Dollar Banknote Unc

Ooit zelf gekocht een set van 100 voor $100,- "oud papier met veel nullen". Het topic ging over het gezamenlijk kopen van een 1000X stack voor $3.000,-. Inmiddels vraagt iemand op Ebay voor dezelfde 1000X stack nu $29.000,- (link)

Vragen is niet gelijk aan krijgen, maar een renderend hoopje oud papier is het wel.
Ik was die post helemaal vergeten.
Omgerekend naar de huidige inwisselkoers (zie berichtje nu.nl) zou het blokje 100 x zim$ 100 trillion
thans ongeveer u$ 2,86 waard zijn ...toch ... of is de verzamelaarswaarde daarvan thans ook veel hoger ?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote: Omgerekend naar de huidige inwisselkoers (zie berichtje nu.nl) zou het blokje 100 x zim$ 100 trillion
thans ongeveer u$ 2,86 waard zijn ...toch ... of is de verzamelaarswaarde daarvan thans ook veel hoger ?
Verzamelwaarde is de enige waarde lijkt me. In de zwarte economie betaalde niemand met die dingen.

De Z$ werd denk ik al een aantal jaren niet meer geaccepteerd, waardoor deze actie denk ik een administratieve verhandeling is, om de balansen te kunnen sluiten.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Spruitje »

Er zijn plannen voor een Europees ministerie voor Financiën tegen 2025.
Tegen dan zijn d'er waarschijnlijk nog wat zonen of dochters van politici die klaar staan om het in de nationale politiek van hen over te nemen zodat ze zelf kunnen doorschuiven naar het Europese niveau.

'ECB verhoogt opnieuw steun aan Griekse banken'

Verder hebben ze d'er nog 'n schop tegen gegeven...

Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Indiana Jones »

Hoe je het ook wendt of keert en waarin je dan ook wel- of niet gelooft, één ding dat ik
vandaag op het blog van M.A. las is een waarheid als een koe:
As liquidity evaporates, the more volatility we will see because the lower the volume,
the greater the price swing, which then comes back reducing the risk appetite.


En reken er maar op dat de prijs swings in ALLE markten steeds heftiger- en grootschaliger
gaan worden, ik weet dat uit ervaring, teruggaand tot de jaren '70 en toen had je nog geen I.T. .... ;)

N'importe quoi of je nu long/short in de bonds, aandelen, commodities of wat dan ook zit,
dit worden tijden waarin beleggers, ook al zitten ze de goede kant uit, gemangeld gaan worden.
In deze markten zitten thans veel hedgefunds, die reageren op wizzkid formules en de
supercomputers waarin deze formules zitten, gaan strakjes als een gek te keer.

Voor fysiekbezitters maakt het allemaal niets uit en kun je de Sinclair uitdrukking gebruiken,
""stop je hoofd onder een steen totdat het gelazer over is"" :D . Maar voor degenen die digitale,
met name hefboom, producten hebben (waaronder ikzelf) wordt vanaf September a.s. het credo .... bloedsnel zijn,
genoegen nemen met kleine winstjes e/o snel je verlies pakken en per saldo hopen dat je
niet met een saldo verlies komt te zitten.

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Indiana Jones »

p.s. wat het gele metaal aangaat, blijf ik bij mijn mening dat
gecirculeerde muntjes een veel grotere kans hebben dit aanstaande
overheidsarmageddon te overleven dan baren/baartjes.
N'importe quoi of je t.z.t. de tegenwaarde cash wilt of op rekening laat
bijschrijven .... één muntje per keer zal de aandacht niet trekken en
het hoeft niet gekocht te zijn, maar kan ook vererfd zijn ... anders dan dikwijls met
baartjes.
Al denk ik nog steeds dat je rekening moet houden met een prijsval
tot aan de €25,- per gram, alvorens het gele metaal in euro's weer omhoog gaat ... :)
Image
Image
Image
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Spruitje »

Via erfenis zal je imo niet 'verkocht' krijgen aan de fiscus. Er bestaat ook nog zoiets als 'n successie-aangifte.

Wel bijna 2 jaar oud filmpje ... maar nog steeds geldig.

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Leo3.14 »

Het meest waardevolle is de resterende tijd.
Met geen goud te kopen inderdaad.

Sterkte W !
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Spruitje »

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt juni 2015

Post by Paul »

euhhh

(die wil ik ...)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Post Reply