Hooimijt juli 2015

Dutch language haystack
Post Reply
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt juli 2015

Post by Ben2 »

Voor al diegenen die het niet meer weten: uit dit artikel haal ikzelf drie (of vier) loepzuivere elementen waarom het misschien toch niet is aangewezen goud te verkopen. Verhelderend en blij ook dit gelezen te hebben!!

https://www.abcbullion.com.au/investor- ... bNOYLV8o1j


1. """"Investors have also clearly overlooked the fact that three of the fastest period of gold price appreciation in history, 1971 to 1974, 1976 to 1980 and 2001 to 2007 occurred during periods of Fed tightening, indicating that higher rates alone are clearly not enough to sink the gold market. That fact often shocks people who buy into the simple narrative regarding gold and interest rates""""

2. """"Speculators using the futures market to express a position in gold have never been this bearish!""""

3. """"the HUI Index produced an RSI of slightly above 11 on its daily chart, after declining for a record 10th day in a row. This RSI reading is the lowest in the history of the index""""

4. """"But a headline like “The Death of Gold” can’t help remind us of arguably the most famous Business Week headline of all time, released two months before I was born, back in August of 1979.

Titled “THE DEATH OF EQUITIES: How inflation is destroying the stock market” – it is the most frequently cited example of why investors should do the exact opposite of what the headlines in the financial media are telling them to do, for the very simple reason that this headline almost marked to the day the beginning of one of if not the greatest stock bull markets of all time.""""
Last edited by Ben2 on 25 Jul 2015, 19:29, edited 1 time in total.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt juli 2015

Post by Ben2 »

Sinds een tijdje heb ik de deflatoire insteek van Armsrong begrepen.

Langs de andere kant, de cijfers wijzen erop dat de structurele steun voor de VS wegvalt.

Het jaarlijks handelstekort van de VS bedraagt de afgelopen jaren ongeveer $500B.

In de periode 2010-2012 werd dat gat nog netjes opgevuld door buitenlandse steun (Treasuries die werden opgekocht).

De afgelopen twaalf maanden is deze structurele steun teruggevallen tot $50B bij een gelijkblijvend handelstekort.

Het resultaat is dat de VS zijn eigen schuld moet opkopen. Dat kan toch niet blijven duren. Kan dat niet tot hyperinflatie leiden?
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Hooimijt juli 2015

Post by Gwyde »

Ben2 wrote:Sinds een tijdje heb ik de deflatoire insteek van Armsrong begrepen.

Langs de andere kant, de cijfers wijzen erop dat de structurele steun voor de VS wegvalt.

Het jaarlijks handelstekort van de VS bedraagt de afgelopen jaren ongeveer $500B.

In de periode 2010-2012 werd dat gat nog netjes opgevuld door buitenlandse steun (Treasuries die werden opgekocht).

De afgelopen twaalf maanden is deze structurele steun teruggevallen tot $50B bij een gelijkblijvend handelstekort.

Het resultaat is dat de VS zijn eigen schuld moet opkopen. Dat kan toch niet blijven duren. Kan dat niet tot hyperinflatie leiden?
Die redenering gaat wel voorbij aan het feit dat de kapitaalsbalans meer dollar assets omvat dan alleen treasuries: municipal bonds, Corporate debt, USD denominated debt of other foreign countries. Dan zijn er ook nog de netto directe investeringstromen en het nettoverschil tussen amerikaanse investeringen in buitenlandse aandelen en beleggingen uit het buitenland in US aandelen.

Rome had ook al tijdens de republiek (voor 31 ACN) een handelstekort, dat tijdens het Keizerrijk alleen maar toegenomen is. Toch heeft het nog vijf eeuwen geduurd eer het imperium er finaal onderdoor gegaan is.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt juli 2015

Post by doubleyou »

Ben2 wrote:waarom het misschien toch niet is aangewezen goud te verkopen
Zolang ik het niet echt nodig heb, geen haar op mijn hoofd dat er nu nog aan denkt om op dit moment aan deze prijzen mijne fysiek te verkopen.
Als het nog verder doorzakt, wel dan is het maar zo. Nothing to worry about.
Niemand weet het, maar voor't zelfde zitten we op het omslagpunt. En daarbij, in euro boeren we toch nog niet zo slecht zou ik zeggen.
Aan dé top uitstappen is moeilijk, en de vorige top, daar is het nu te laat voor.
Op het laagste punt instappen ook. Altijd geweest.
====================================

Wat is er een week geleden gebeurd ? Niet normaal. Maar in deze hoogtechnologische instant-wereld niet meer zo verwonderlijk.

Jack Hoogland verwoord het op volgende manier :
http://www.stocktradingnieuws.com/

Iemand legde zondagavond (een tijdstip waarop er nauwelijks handel is) een verkooporder in voor $2,7 miljard.
Een bestens order nog wel. Op de grafiek hieronder zien we het resultaat.
Image
Wie haalt zoiets in zijn hoofd?
Ieder normaal mens weet dat je geen verkooporder wilt inleggen van 10.000 aandelen XYZ als er op een hele dag nog niet eens 10.000 aandelen van worden verhandeld. En al helemaal niet op het meest rustige moment van de hele week.

Met goud precies hetzelfde. Een rationeel denkend mens dat daadwerkeljk voor $2,7 miljard aan goud (futures) wil verkopen, spreidt zijn orders om te zorgen dat hij zo weinig mogelijk opvalt. Zodat hij tegen een zo hoog mogelijke prijs verkoopt.

Manipulatie
Deze verkoper had duidelijk geen interesse om tegen een zo hoog mogelijke prijs te verkopen. Had meer interesse om de goudprijs zo hard mogelijk te doen dalen. Manipulatie dus, waar de toezichthouders direct bovenop zouden moeten springen. Alleen doen ze dat niet.

Waarom al die moeite nemen?
Waarom neemt iemand de moeite om de goudprijs te manipuleren? Waarom springen de toezichthouders hier niet bovenop? Wat zegt dit over de partij die hierachter zit?

Natuurlijk kunnen we die vragen niet beantwoorden. Maar de partij die hierachter zit, heeft blijkbaar geen doel om winst te halen. Heeft er zelfs geen probleem mee om in een minuutje tijd bijna $100 miljoen te verpatsen.

En moet om welke reden dan ook angst hebben voor een stijgende goudprijs.

Reden om juist méér goud te willen bezitten
Ik word nerveus van het feit dat iemand bang is voor een stijgende goudprijs. Dat die iemand blijkbaar wil dat een gewone burger totaal geen interesse in goud krijgt. En dat die iemand blijkbaar niet hoeft te vrezen voor kritische toezichthouders.

Voor mij is deze manipulatie daarom reden om juist méér goud te willen bezitten. Uiteraard wel alléén fysiek goud.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt juli 2015

Post by Ben2 »

Gwyde wrote:
Ben2 wrote:Sinds een tijdje heb ik de deflatoire insteek van Armsrong begrepen.

Langs de andere kant, de cijfers wijzen erop dat de structurele steun voor de VS wegvalt.

Het jaarlijks handelstekort van de VS bedraagt de afgelopen jaren ongeveer $500B.

In de periode 2010-2012 werd dat gat nog netjes opgevuld door buitenlandse steun (Treasuries die werden opgekocht).

De afgelopen twaalf maanden is deze structurele steun teruggevallen tot $50B bij een gelijkblijvend handelstekort.

Het resultaat is dat de VS zijn eigen schuld moet opkopen. Dat kan toch niet blijven duren. Kan dat niet tot hyperinflatie leiden?
Die redenering gaat wel voorbij aan het feit dat de kapitaalsbalans meer dollar assets omvat dan alleen treasuries: municipal bonds, Corporate debt, USD denominated debt of other foreign countries. Dan zijn er ook nog de netto directe investeringstromen en het nettoverschil tussen amerikaanse investeringen in buitenlandse aandelen en beleggingen uit het buitenland in US aandelen.

Rome had ook al tijdens de republiek (voor 31 ACN) een handelstekort, dat tijdens het Keizerrijk alleen maar toegenomen is. Toch heeft het nog vijf eeuwen geduurd eer het imperium er finaal onderdoor gegaan is.
Dat kan en zal allemaal kloppen Gwyde, maar die andere "dollar assets" waarover jij spreekt zullen NIET in staat zijn om jaar in jaar uit een maandelijks handelstekort van $40B op te vullen.

De VS is Rome niet. Ook Armstrong spreekt van een totale machtsovername door China naar 2033 toe, zoals de VS nu en de hele vorige eeuw.


EDIT: De VS zal dus een steeds hoger percentage van zijn eigen schuld moeten opkopen. Dat het allemaal op zijn eigen balans plaatst tot in de eeuwigheid? Waar stopt het?
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt juli 2015

Post by doubleyou »

.
Haha, met simpliciteit, met grafiek en statistiek kan je de gekste dingen fabriceren...

The following chart is the daily price of Gold from its highest closing level ever (1900.4 on 22 August 2011), as linearly regressed through yesterday's close (1098.5 on 24 July 2015) to the resulting closing price of Zero (0.0 on 27 December 2021):

Image
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt juli 2015

Post by Ben2 »

http://www.macrotrends.net/1444/gold-to ... base-ratio

Waw, das een goede, zie die bijhorende grafiek !!!!!!

:shock:
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juli 2015

Post by Indiana Jones »

Ik denk dat goud in de 2e wave up tegen de € 65,- per gram komt richting 2019
We gaan zien ..... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt juli 2015

Post by PieterP »

Indiana Jones wrote:Ik denk dat goud in de 2e wave up tegen de € 65,- per gram komt richting 2019
We gaan zien ..... :)
Gezien je ervaring weet ik dat jij het veel beter in kan schatten dan ik.
Ik ben in ieder geval heel blij in het verleden naar je te hebben geluisterd.
Ik heb geen gram meer en daarom is dit (waarschijnlijk?) mijn laatste post hier.
We zullen inderdaad zien en het gaat zoals het gaat.
Verder wens ik iedereen veel wijsheid en sterkte.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juli 2015

Post by Indiana Jones »

PieterP wrote:
Indiana Jones wrote:Ik denk dat goud in de 2e wave up tegen de € 65,- per gram komt richting 2019
We gaan zien ..... :)
Gezien je ervaring weet ik dat jij het veel beter in kan schatten dan ik.
Ik ben in ieder geval heel blij in het verleden naar je te hebben geluisterd.
Ik heb geen gram meer en daarom is dit (waarschijnlijk?) mijn laatste post hier.
We zullen inderdaad zien en het gaat zoals het gaat.
Verder wens ik iedereen veel wijsheid en sterkte.
Ervaring is betrekkelijk hoor en ik heb nooit geadviseerd om het allemaal weg te doen ... heb ik zelf ook niet.

Weet niet wanneer je gelost hebt, maar ga je dan niet mee in de volgende wave up ? want die staat er toch echt aan te komen!
Anyhow ... good luck ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply