Hooimijt September 2015

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt September 2015

Post by doubleyou »

Die met haar gouden lokken ziet er stukken beter uit dan dit Twitter en Google geval :)

Image
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt September 2015

Post by Spruitje »

Nog maar eens quoten... 8-) (onder het moto van: een lekker wijf op elke forumpagina) :lol:
Indiana Jones wrote:Image
HAL-LOOO jongens ! Da's pas iets lekkers.
Hopelijk heeft ze onderaan 'n stukje stof zitten, anders wordt dat 'n zandmossel. 8-)

Daar kan niemand tegenop. Brusselmans zou zeggen: Achterwaarts in de poes !

Peter Sagan - de kersverse wereldkampioen op de weg- voelt precies de wereld goed aan.
Ik hoop dat we deze mooie sport de komende jaren nog altijd zullen kunnen beoefenen. Laat het wielrennen een bron van inspiratie vormen.
De man snapt precies maar al te goed dat we in een wereld dreigen terecht te komen dat er geen WK (net als in WOI en WOII) kan georganiseerd worden. De jongeman -hoe speels hij ook over komt- heeft er waarschijnlijk al bij stil gestaan dat hij mogelijk wel eens de laatste wereldkampioen zou kunnen zijn in lange tijd.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt September 2015

Post by Spruitje »

Saoedi Arabië onttrekt $73.000.000.000 uit Amerikaanse fondsen.

Kwestie van de overheidsschulden niet te laten oplopen en hun militair ingrijpen in Jemen te financieren.

Verdorie Indy, da's toch 'n lekker wijf zulle. :P :kwijl:
... en dan mijmeren over wat je vroeger hebt laten 'liggen' als je die nu nog eens tegen het lijf loopt in de supermarkt.

Algemeen opbod: als de één zegt: 30-40.000, dan is d'er altijd wel eentje die zegt: 100.000.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2015

Post by Indiana Jones »

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Miin
Posts: 49
Joined: 11 Nov 2011, 17:43

Re: Hooimijt September 2015

Post by Miin »

Deze al gehoord ... "The Grand Canyon Is FULL of Gold | Bix Weir"
https://www.youtube.com/watch?v=pVxIwdFdSKM

fucking lunatic ... ik word echt onozel van dergelijke berichten ... en geen greintje bewijs uiteraard.

Ik hoor graag verschillende "visies" maar er is tegenwoordig géén énkele "goud-analyst" nog énige geloofwaardigheid over heeft.
Miin
Posts: 49
Joined: 11 Nov 2011, 17:43

Re: Hooimijt September 2015

Post by Miin »

Willen we hier anders eens een lijstje aanleggen van al die idioten en dat eens ergens publiek online zwieren ... als we het voor elk van die idioten voldoende kunnen staven (kan niet te moeilijk zijn) en het een beetje deftig schrijven krijgen we het mss op ZH (hoewel dat tegen hun eigen winkel zou zijn).
Mja, vergeet ZH eigenlijk, 'k heb ZH een paar keer op mijn telefoon (zonder ad blocker) proberen bezoeken ... gewoonweg onmogelijk zonder dat de pagina's overgenomen worden door advertenties ... ZH is niet anti-mainstream ... het is gewoon een sensationeel advertentie platform voor al die idiote handeltjes.
  • Bix Weir
    Alisdair Macleod
    Rob Kirby
    David Morgan
    Jim Sinclair
    Gerald Celente
    Hugo Salinas Price
    Andy Hoffman
    James Turk
    Jim Willie (hoewel ik toegeef dat ik nog naar deze zot luister)
    ...

lijst is eindeloos ... feel free to add your own sesnationalist
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2015

Post by Indiana Jones »

Miin wrote:
  • Bix Weir
    Alisdair Macleod
    Rob Kirby
    David Morgan
    Fofoa
    Jim Sinclair
    Gerald Celente
    Hugo Salinas Price
    Andy Hoffman
    James Turk
    Jim Willie (hoewel ik toegeef dat ik nog naar deze zot luister)
    ...
lijst is eindeloos ... feel free to add your own sensationalist
Ik heb er één (misschien wel de ergste) tussen gezet, het zijn er nu 11 ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Miin
Posts: 49
Joined: 11 Nov 2011, 17:43

Re: Hooimijt September 2015

Post by Miin »

Indiana Jones wrote:
Miin wrote:
  • Bix Weir
    Alisdair Macleod
    Rob Kirby
    David Morgan
    Fofoa
    Jim Sinclair
    Gerald Celente
    Hugo Salinas Price
    Andy Hoffman
    James Turk
    Jim Willie (hoewel ik toegeef dat ik nog naar deze zot luister)
    ...
lijst is eindeloos ... feel free to add your own sensationalist
Ik heb er één (misschien wel de ergste) tussen gezet, het zijn er nu 11 ;)
Ik ben er niet mee akkoord maar je hebt uiteraard het recht om het zo te zien. Ik volg FOFOA niet meer maar al die "anderen" moeten van hun praatjes leven
bij FOFOA is dit niet het geval. Ik kan begrijpen waarom hij een betalend/afgeschermd deel gemaakt heeft.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt September 2015

Post by Spruitje »

Brussels gerecht onderzoekt miljoenentrafiek in goudsector

Het Brusselse gerecht voert een onderzoek naar het grote goudbedrijf Numagold in hartje Brussel. Dat bevestigt parketwoordvoerster Jennifer Vanderputten aan De Tijd. Aanleiding is meer dan 800 miljoen euro cash geld dat in één jaar van de rekening van het bedrijf is uitbetaald aan klanten. Het Brusselse bedrijf zegt niets verkeerd te doen en hekelt de heksenjacht die de sector kapot maakt.

Vanuit de bekende Agora-galerij in hartje Brussel opereert Numagold, een bedrijf dat al handelt in goud sinds het jaar 1974. Maar in 2012 ontdekte de antiwitwascel dat in één jaar tijd meer dan 800 miljoen euro cash geld was afgehaald van de bankrekening van Numagold. De betrokken Belgische bank had daarover nooit een aangifte gedaan bij de antiwitwascel. Maar andere banken, waar het bedrijf ook rekeningen had, bezorgden het dossier wel aan de antiwitwascel.

Er waren al gauw vermoedens dat via het gigantische cashverloop bij het Brusselse goudbedrijf ook vermogens uit het criminele milieu en goud uit het zwarte circuit op gigantische schaal werden witgewassen. Brussels parketwoordvoerster Jennifer Vanderputten bevestigt nu aan De Tijd dat er een gerechtelijk onderzoek loopt, maar geeft verder geen commentaar, op bevel van de onderzoeksrechter.
Numagold verkoopt goud en zilver in verschillende maten en gewichten, zowel in staven als in kleinere en dus goedkopere munten. Vooral als beleggingsproducten. De speurders vermoedden dat de herkomst van het goud niet altijd werd nagetrokken en dat er losjes werd omgesprongen met aankopen van ‘particulieren’. De mogelijkheid bestond dat de goudwinkels die klant waren bij het bedrijf, zelf dienst deden als dekmantel voor illegale activiteiten.
De speurders meenden ook dat de anonimiteit en het uitbetalen in cash een verklaring waren voor de gigantische omzetstijging bij Numagold. In 2012 zag het goudbedrijf zijn omzet inderdaad stijgen tot meer dan een miljard euro. Terwijl dat het jaar voordien nog maar de helft was, 521 miljoen euro, en 375 miljoen euro in 2009. De speurders zagen hun vermoedens bevestigd wanneer na de start van hun onderzoek, met huiszoekingen, de omzet van Numagold met rasseschreden wegzakte naar 395 miljoen euro in 2013 (-61%) en zelfs 178 miljoen vorig jaar (-54%).

Maar de topman van Numagold, Raymond Roossens, legt uit dat het hele onderzoek gebaseerd is op foutieve vermoedens. ‘Onze omzet is inderdaad sterk gestegen, maar dat had natuurlijk alles te maken met de sterke stijging van de goudprijs’, benadrukt hij. ‘Je kan als goudhandelaar hetzelfde volume draaien, maar als de goudprijs verveelvoudigt dan kom je al gauw uit boven het miljard euro.’ Het klopt dat de goudprijs tussen midden 2011 en begin 2013 veel hoger lag dan de vorig jaren en dan nu. Of dat de grote omzetschommelingen bij het bedrijf verklaart, valt niet na te trekken.

Roossens geeft wel toe dat er gigantische sommen cash geld werden uitbetaald. ‘Maar dat heeft niets met witwassen te maken! Mensen mogen toch niets meer aankopen met cash geld: geen huis, geen auto,... En wij werken met cash omdat het niet anders kan. Iemand die ons goud verkoopt, wil zijn geld meteen en niet bang wachten op zo’n grote overschrijving, met het risico dat er iets met onze firma gebeurt. Ook omgekeerd, als wij goud leveren. Maar het klopt dat we nu niet meer werken met zulke grote sommen cash geld.’

‘Het gerecht dacht dat we hier louche klanten aanvaardden zoals andere spelers op de goudmarkt, maar wij identificeren bijna iedereen, zeker 98 procent van de klanten’, garandeert Roossens. ‘Slechts een procent zijn ‘particulieren’. Wij handelen in ‘monetair goud’, wij smelten niet. We werken ook met banken, dus alles is wit. Behalve enkele kleinere foutjes heeft ook de federale overheidsdienst Economie niets verkeerd gevonden in onze boekhouding. Maar het gerechtelijk onderzoek loopt nog en zulke onderzoeken maken de goudsector in België kapot. Wij waren altijd nummer één, maar als het zo verder gaat zullen we wegsterven.’
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt September 2015

Post by Zytom »

Ik ben daar ooit eens een keer die galerij binnengestapt om Numagold te zoeken. Was daar snel buiten, voelde mij daar niet echt thuis, ik denk dat ik bijna de enige autochtoon was in die galerij :lol: . Dan maar richting Gold4Ex gestapt.
Post Reply