Hooimijt november 2015

Dutch language haystack
Post Reply
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt november 2015

Post by Leo3.14 »

Wie is 'den tuimelaar ?'
Goud is een cyclisch edelmetaal
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt november 2015

Post by Leo3.14 »

Spruitje wrote:Er was ook Griekenland-Turkije.

Er staat ons nog héél zwaar weer te wachten... :cry:

Goud op "$1065 en bollekes", richting triple digits afgaand op de meeste meningen hier.
Verwacht een heel complexe bodem :

Zilver moet 4/6 maand voor goud bodemen.
Meest waarschijnlijk is een 'almost bodem' voor goud in december, vlammende fake- rally naar 1200$ en terugval in april met lagere bodem voor goud en hogere bodem voor zilver en goudmijnen : aankondiging bodem gebeurt altijd op dergelijke wijze.
just my 2 cents.
We zijn nog ver van huis....
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt november 2015

Post by Spruitje »

Zytom wrote:Ik vraag me wel af of België al geen vergelijkbare wetgeving heeft? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het hier op dit moment toegelaten is om als particulier kalasjnikovs te bezitten, heb al gehoord hoe lastig het hier is om een jachtgeweer te mogen bezitten. Dat zal misschien in andere Europese landen anders zijn.
Wapenbezit (legaal) is in België een heel gedoe, de stap naar een wapen met een kaliber groter dan .22 (tot .22 is recreatief) is gewoon 'n stapje verder.
In België kan je bvb. als sport- of recreatief schutter (dus met sportschuttersvergunning) een wapenvergunning aanvragen om zo'n dingen aan te schaffen. Je moet dan wel kunnen voorleggen dat je regelmatig schiet. De gouverneur van de provincie beslist dan (na een (buurt-)onderzoek door de lokale politie, blanco strafregister, opslagverplichtingen, ...) of je d'er een mag kopen. De provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen weigeren pertinent die aanvragen, je moet dan daarna uw aanvraag richten tot de federale wapenunie.

Ik denk dus dat er heel wat semi-automatische wapens in particuliere handen zitten. Op zich niets mis mee imo, als er iets mis gaat ergens zal het in 99,9999% van de gevallen gaan om illegale wapens en personen die door die bureaucratie en screening nooit aan zo'n wapen zouden geraken. Maar politici willen nu eenmaal resultaten laten zien (ingeleverde wapens op een hoop die klaar liggen voor vernietiging) ook al is het een geboekt resultaat op 'n verkeerde doelgroep.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt november 2015

Post by Zytom »

Bedankt voor de aanvulling, ik wist niet dat zo'n wapens nog toegelaten waren.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt november 2015

Post by Spruitje »

Enkel vol-automatische wapens zijn niet toegelaten in België, alsook geluidsdempers, systemen die van een semi-automatisch wapen en automatisch kunnen maken, alsook laserrichtapparatuur (red-dot is wel toegelaten).

Image De problemen komen echter niet voort vanuit het legale circuit, maar het is wel de resultaten uit dat circuit dat wel weer zal in de media gebracht worden. En dan zal het weer zijn: "Kijk eens hoeveel wapens we uit de handen van potentiële criminelen gehaald hebben"
Ah ze doen maar...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Kunt het ook anders bekijken

Post by Dirkgold »

http://www.people.com/article/teen-boy- ... h-carolina

http://www.sickchirpse.com/grandma-kill ... game-thug/

Stel je voor dar iedereen op dat terras een pistool bijhad, plus alle omstaanders.....

In die muziekhal mischien ook. Dan max een tiental doden.....
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt november 2015

Post by Leo3.14 »

Ongelijke strijd met bloemekes tegen Kalashnikovs.
Het gepeupel is kanonnenvoer dus.
Is het ooit anders geweest ?

Euroland heeft nen Poetin nodig, gvd.
W' hebben een halve eeuw 'gedweild' met de kraan open :> 110% staatschulden met Freyaatje als kers op de taart. ...
BDW for president.


Rechte lijnen trekken : in Euroland rijden we aan de rechterzijde van de weg,
zijn monokini's en homo's toegelaten ,
lopen we niet in sandalen in de sneeuw of met boerka's na karnaval ,
Wordt wie werkt beloond ,
hebben vrouwen rechten en wie zich niet aan onze verlichtte ideeên wenst te houden :

back to sender.
Keuze: bus of vliegtuig.

Waarom Immigranten niet stelselmatig registreren en een handleiding voor Euroland laten ondertekenen ?
Vanaf hier gaat het er vanaf nu zo aan toe.
Akkoord/ niet akkoord ?

Wie in chaos geen lijnen trekt is verloren.
Er moeten dringend lijnen komen en ik zie maar ene capabele mens.
Last edited by Leo3.14 on 19 Nov 2015, 21:13, edited 1 time in total.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt november 2015

Post by Spruitje »

@ Dirkgold: Dat is natuurlijk nog 'n stapje verder. Da's een wapendrachtvergunning.

De 2 links gaan om zaken in uw persoonlijke eigendom, vind ik nog kunnen (behalve dan de toegang voor minderjarigen)
Voorwaarden om vuurwapens thuis te mogen bewaren vind ik in België wel goed (streng)
- Ongeladen achter slot (en niet bereikbaar voor oa kinderen)
- Een functioneel deel wegnemen zodat niet onmiddellijk kan geschoten worden.
- Kogels bewaren op een andere afgesloten plaats.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt november 2015

Post by Dirkgold »

Voor de politie dan ook? Kogels in een kluis in de combi ?
Een mens zou het recht moeten hebben zichzelf te verdedigen.
Wat gaat er van komen ? Weer minder vrijheden en meer macht voor de happy few en meer macht
Voor de staat.....
Die hongaarse kerel is anders ook niet slecht bezig.
We zijn al een 50 tal jaar gebrainwasht, wij zijn sukkelaars geworden die niet meer in staat zijn rationeel te denken of voor onszelf op te komen.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt november 2015

Post by Spruitje »

Nee particulier moet het achter slot, en niet per definitie in een kluis, dat moet maar vanaf 6 wapens dacht ik.
Politie heeft een wapendrachtvergunning, da's 'n niveautje hoger.
Voor particulier moet er daarnaast nog aan tal van voorwaarden voldaan zijn hoor. Oa mag er geen gereedschap in de omgeving liggen dat kan gebruikt worden als inbraakgereedschap... regeltje hier, regeltje daar.
Tal van regeltjes...
Zo mag je nergens anders schieten dan op de schietbaan (zelfs niet thuis!) en mag je het wapen enkel maar in de in de hand nemen in de schietclub en thuis. Thuis dan enkel nog binnen EN niet zichtbaar voor anderen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply