Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by cavajo »

cavajo wrote:
cavajo wrote:gold : 1350$ per ounce
silver : 15,25 $
euro /dollar : 1,025

let's go for it !

Cavajo
Mijn herkansing - kans :)

gold : 1450 $
silver : 21 $
euro / dollar : 1,10 ( er komt geen brexit ).
Trump wordt president.

Cavajo
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by Gwyde »

De spreadsheet is opnieuw bijgewerkt met de 'remorse-guess' van Cavajo (nog een kleine week te gaan voor andere remorse guesses).
Mijn herkansing - kans :)

gold : 1450 $
silver : 21 $
euro / dollar : 1,10 ( er komt geen brexit ).

Cavajo
Met de koersen van vandaag 20:00 ligt mijn schatting momenteel erg goed in de markt. Alleen voor de goudschatting doet Ben2 het momenteel nog een fractie beter.
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by Gwyde »

Het is bij twee 'remorse guesses' gebleven. Vanmorgen is de spreadsheet opnieuw bijgewerkt.

Meteen neemt Cavajo de leiding voor € in $ (was mooi tussen de betere schattingen van Ben2 en uw toeGwyde ingepast).
Met een single digit totale afwijking haal ik het voor de globale beste schatting. Alleen de(voorlopig) beste schatting voor zilver maakt momenteel het verschil.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by doubleyou »

Halfweg.
Goud en zilver in $ zit ik op schema.
Verhouding dollar en eur helemaal niet.

Zonnig 2e semester ;)

The price of gold rose 26% in the first 6 months of 2016 (ofte van 31,5 naar 38,5 eur per gram)
En zilver van 14 naar 19,5 $ (afgerond van 13 naar 17,5 eur/ounce)

'k weet het , wij moeten enkel rekenen in euros
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by Gwyde »

Doordat de FED zich opmaakt voor de jaarlijkse bezinnig in Jackson Hole, trekken de edelmetalen zich terug in hun schelp. "Designing Resilient Monetary Policy Frameworks for the Future" is in 2016 het officiële kernonderwerp van het FED symposium.

Het roestige rentewapen moet weer eens geslepen worden en de hele wereld moet het horen. De nickname voor het FOMC (Federal Open Mouth Committee) wordt zo stilaan beter bekend dan de officiële variant.

Wat late zomerwarmte hebben we nog tegoed. Tijd ook voor een update van de spreadsheet.

Voor de €/S neemt Ben2 net het voortouw, terwijl Cavajo het met zijn eerste schatting haalt voor de goudprijs en met zijn remorse guess ook het dichtst in de buurt komt wat de zilverprijs betreft.

De pessimistische schattingen van begin Januari lijken hopeloos de mist in te gaan. Op Doubleyou na, waren ook de optimisten nog te voorzichtig (uw toeGwyde incluis).
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by Spruitje »

Opzettelijk héél laag gegokt uit bijgeloof.
Ik zat de vorige malen steeds in de verkeerde richting met m'n gok, daarom heb ik m'n cijfers maar -uit bijgeloof- héél laag gehouden. Heb liever dat de goudprijs hoog staat en m'n gokje op het forum helemaal verkeerd dan omgekeerd.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by doubleyou »

Een heet moment in deze zomer ?
Wacht maar, door de US presidentsverkiezingen in het najaar gaan we nog een heel rare (edelmetaal) nazomer beleven.
Er komen ongetwijfeld "bungee" dagen en weken om zat van te worden zonder te drinken ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by Indiana Jones »

Ik blijf bij mijn voorspelling, omdat ik die nog steeds als 'haalbaar' zie.

p.s. geeft Barrick op flink volume een signaal af voor een grote correctie in goud ... als die lijn breekt, dan .... :)
Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (115.16 KiB) Viewed 7200 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by Leo3.14 »

als die lijn breekt, dan
is de gap gevuld. en kunnen we verder.

Moest ik nog kogels hebben, ik zou schieten op zilver < 18$.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Poll voorspelling goudprijs 31/12/2016

Post by Spruitje »

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply