Hooimijt april 2016

Dutch language haystack
Post Reply
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Mooi plaatje

Post by Dirkgold »

Van jesse
Attachments
image.png
image.png (97.72 KiB) Viewed 6095 times
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Ook mooi

Post by Dirkgold »

Geen idee wat volgende week komt. Denk pas een pull back als we een stukje over de 1300 zijn.
Ook de comments zijn de moeite...
http://blog.smartmoneytrackerpremium.co ... l#comments
Attachments
image.png
image.png (102.11 KiB) Viewed 6094 times
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt april 2016

Post by doubleyou »

Ben2 wrote:
Niet zo onlogisch,

1500 was een enorm belangrijke steun,

zou het dan zo abnormaal zijn dat we dat nog es gaan hertesten, als weerstand dan.
Ben2
Nee, dat zou zelfs heel normaal zijn.
En het zou best kunnen dat die $1500 grens (waarvan we toch nog een heel eind verwijderd zijn) meermaals zal moeten getest worden als weerstand, alvorens die horde kan genomen worden.

;) 't kan natuurlijk ook ergens in 2017 eens overnight gebeuren, bij een goud-revaluatie ;)

@ Dirkgold : bedankt om die mooie grafieken/commentaar te delen.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Mooi plaatje

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:Van jesse
Jesse is er wat laat bij:
Indiana Jones wrote:
Adamus wrote:gevoel; maar dit is TA draadje ;)
Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016
24 Mar 2016, 17:51
Zo je wilt:
Cup & Handle :?:
Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (41.84 KiB) Viewed 6084 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2016

Post by Indiana Jones »

Ik wil natuurlijk niemand teleurstellen ... maar 1 Cup & Handle 'maakt nog geen zomer' ... 'soms zelfs geen kopje zuivere koffie' :lol:
Want WAT, als we thans in 'E' zitten en het uitzicht $1.100 is :?:
Sinclair juigde na de C&H tijdens het Lehman default en daar had hij destijds gelijk in,
want toen ging GI naar een nieuwe ATH. In dit geval speelt de FOMC mee, de JPY die de carry trade
weer teruggepakt heeft van de USD en een hele grote meute die thans long JPY, precious en EUR zitten
en short USD. Wat nu als die moeten gaan shortcoveren omdat het FOMC besluit tegenzit.
Dan donderen de longs elders (in andere markten) in elkaar :idea:

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Cup and handle

Post by Dirkgold »

We zijn wel al voorbij punt E.
Geen idee wat er nu komt volgende week. De stijging dit jaar is al vrij hoog.
Maar de low was mischien ook wat overdreven, aan die prijzen maakten maar weinig mijnen winst.
Mischien is dat kanaal dat jesse getekend heeft wel iets om evt te traden. Doen of die cup er niet is.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Cup and handle

Post by cavajo »

Dirkgold wrote:We zijn wel al voorbij punt E.
Geen idee wat er nu komt volgende week. De stijging dit jaar is al vrij hoog.
Maar de low was mischien ook wat overdreven, aan die prijzen maakten maar weinig mijnen winst.
Mischien is dat kanaal dat jesse getekend heeft wel iets om evt te traden. Doen of die cup er niet is.
Wat betreft " low ".
Daar heb ik steeds een probleem mee gehad.
Het steeds maar herhalen dat we pas herstarten vanonder de 1000 $.
Hetzelfde, als diegene die denkt dat we van hieruit " recht omhoog gaan " !

we zullen wel zien,
genieten ( en dat doen we waarschijnlijk nu allen ), genieten is een " geneugte des levens " die we dienen te koesteren !!

mvg,
Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2016

Post by Indiana Jones »

Die low onder de $1000 hoop ik nog steeds een beetje op.
Niet omdat ik anti GI ben (ik heb het immers zelf), maar hoe plots dieper de low .... deste hoger de volgende top.
Armstrong noemt dat een 'slingshot'.
Vanuit dat dieptepunt is (bijna) iedereen dan het vertrouwen kwijt en gaat men pas na veel stijging instappen om de boot niet te missen, wat de prijs dan weer flink verder op kan jagen.
Laten we wel wezen .... een ieder hier is toch meer gebaat met een slingshot naar $3.000, in plaats van een moeizame- en vele jaren durende nieuwe klim met de hakken over de $2.000 ;) :idea:

Mijnaandelen is imho een ander verhaal. De lows lagen recentelijk op een goudprijs van $1.100 nog lager dan de mijntjes op een goudprijs van $400 (re: ABX 1989) genoteerd stonden.
Dat ze nu bijtrekken, lijkt me niet meer dan normaal omdat het één groot overdreven bloedbad was geworden.

We gaan zien .....
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

rambus

Post by Dirkgold »

Eigenlijk zegt hij dat ik terug op vakantie moet gaan
Van : http://www.marketoracle.co.uk/Article55010.html

What I believe is happening since the tops were put into place on these ratio charts above, is that the parabolic move leading into those tops is now reversing symmetry back down over the same area. This is the reason I've been so adamant about getting your favorite precious metals stocks bought, and to sit tight until some decent support is hit on these ratio charts. This could be one of the easiest or hardest trades you'll ever make. It could be easy because all you have to do is buy your favorite PM stocks and do nothing. The hard part would be if you try to outsmart the new bull market by over trading and finding yourself on the outside looking in.

A correction is coming , but what is going to surprise most folks is the strength of this first impulse leg up. Some are waiting for the right signal to call the new bull market in the PM complex, while many are trying to trade in and out of this strong impulse move which is just almost impossible to do. The move like we've seen since mid January of this year is frustrating the bulls and the bears alike. This is a perfect start to the second leg up of the secular bull market that began at the turn of the century.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt april 2016

Post by Leo3.14 »

het zou best kunnen dat die $1500 grens (waarvan we toch nog een heel eind verwijderd zijn) meermaals zal moeten getest worden als weerstand, alvorens die horde kan genomen worden.
Dat zou the good case scenario zijn : aanval 1500$ en langere tijd nodig om door te breken ; indicatoren koelen af intussen en na een poos kunnen we verder.(vlagvorming)
Ik denk echter niet dat we veel gaan rusten nu voor we de 1500$ zone bereiken.



Bad case scenario is dat we niet door de 1500$ raken , dit toch de relief-rally is waarop ik wijs sinds nieuwjaar
en we terug de POG-low gaan testen.
Goud zelf gaat dan een lower low zetten, < of rond de 1000$
De mijnen een hogere low.

Ik neig sinds vorige week naar scenario 1.
Goud is een cyclisch edelmetaal
Post Reply