Hooimijt mei 2016

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt mei 2016

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Zytom wrote:Het briefje van 500EUR gaat vanaf eind 2018 verdwijnen. Het blijft een wettelijk betaalmiddel maar alle biljetten van 500EUR (zo'n 300 miljard EUR in totaal) die vanaf dan bij een bank ingeleverd worden zullen uit roulatie genomen worden.

Alle criminaliteit gaat nu als sneeuw voor de zon verdwijnen :lol:
Ik weet hoe het er uitziet, maar heb er nog nooit één in mijn handen gehad.
Was in NL ook zo met het briefje van 1.000 gulden (€454), die had vrijwel ook nooit iemand in zijn handen.
De vuurtoren (briefje van 250 gulden -€113- ) hadden wel wat meer mensen in hun handen,
maar het hoogste bedrag dat heel frequent gehanteerd werd was het briefje van 100 gulden (€45)

Dus wat mij betreft, kunnen alle euro cash nominaties boven de € 100 verdwijnen ;)
als je ze in handen krijgt zijn ze nieuw. DNB heeft app om te controleren; of die tot 500 gaat?
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Apple - aapl

Post by Dirkgold »

Rasta wrote:
Adamus wrote:
Dirkgold wrote:Voelde dat al aan komen.
Ging een paar weken geleden eens kijken of het de moeite was om mijn nieuwe ipad air 2 weg te doen en een nieuwere ipad te kopen. Zelfde grootte, noemt nu denk ik ipad pro. Viel op mijn gat van het prijs verschil. Kwam al snel boven de 1000 euro uit.
Dit telt dan op bij hun walgelijke prijs verschillen voor extra storage.
Vermoed dat dit mn laatste ipad is.
Als hij niet gestolen word kan die nog wel een paar jaar mee. ( ben er al twee kwijt )

http://www.jide.com/remix-ultratablet €250 Weg businesscase Apple en ook Samsung.
Vergeet niet dat de Apple infrastructuur wel goed is (mits je dus meerdere Apple apparaten hebt). Iets waar Android niet aan kan tippen. Ook beveiliging van OSX is door de bank genomen beter dan Android. Je betaald dus meer, voor secundaire features, die het leven op termijn wel makkelijker kunnen maken (maar niet noodzakelijk). En ja, daar betaal je voor.

En de hogere gadget gehalte, waardoor je een hogere kans loopt deze gadget te verliezen aan een onbekende lener. Maar dat is Apple niet aan te rekenen natuurlijk.
Ik ken dat verhaal. Gebruik al heel lang apple. Nog van de powerpc tijd. Het continu leegmelken van klanten begint wat tegen te steken. Een adaptor kapot. 100 euro. Gelukig kun je die nu met wat zoeken voor 10 euro kopen enz.......
Het continu duurder worden van de ipad is wat me stoorde.
Gebruik nog altijd een 2006 macpro. Wel met nieuwe grafische kaart, nieuwe ssd , extra geheugen......
Deze zomer stop ik er waarschijnlijk een nvidia 1070 in.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt mei 2016

Post by Rasta »

En ik heb nog een oude iMac 20" staan, gebouwd in 2006. Beetje traag, maar prima voor wat internetten.

Dat kan de gemiddelde Dell uit die tijd niet zeggen. In ieder geval mijn ervaring - hogere aanschafprijs, maar lagere TCO en langere levensduur. Dus per saldo goedkoper.

Maar ik ken ook verhalen van de Macbooks waar het moederboard het begaf na 2 jaar.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

it's called Weather ;-)

Post by Indiana Jones »

Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (82.58 KiB) Viewed 5831 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt mei 2016

Post by Spruitje »

Ah, mijn grootvader zei het vroeger al... de seizoenen schuiven op. En de man had gelijk denk ik.
We hadden tot januari nog temperaturen tot 15°C.
Ik heb het in m'n schooljaren ook nog meegemaakt dat de eerste mooie dagen net in de blokperiode vielen... ergens begin juni. Nu hebben we al 'n mooie week achter de rug, de ijsheiligen moeten nog komen.
Ik poot nu al 'n jaar of 10 m'n piepers het eerste weekend van maart, nooit afgevroren, vroeger 'moest' je poten op St. Jozef, 19 maart en dikwijls nog afgevroren bij, zelfs nog begin mei. De terracotta bloempotjes bleven staan tot het tweede weekend van mei -de kermis in onze wijk- zo konden we 's avonds er een bloempot over zetten wanneer er nachtvorst kwam.
Vraag met trouwens af hoe lang het geleden is dat de bloesems besproeid werden tegen de nachtvorst of de olievaten werden aangestoken om de bloesems te beschermen tegen de vorst. De jeugd zal de gebruiken niet meer kennen vrees ik.

Feiten:
Welgeteld één ijsdag deze winter (ijsdag= dag EN nacht onder het vriespunt: 18 jan 2016 met max. temp van -0.7°C)
Winter 2014-2015: 0 ijsdagen

Wanneer was nu alweer de laatste elfstedentocht? 1997, reeds 19 jaar geleden...

Volgens mij is het gewoon een koele week op vraag van de Roparunners. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Iets beter

Post by Dirkgold »

Zal weer deugd doen.
Attachments
image.jpeg
image.jpeg (169.15 KiB) Viewed 5798 times
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt mei 2016

Post by Adamus »

en Middelkoop tweet alweer over de 'klmaatverandering' en er wordt dan gereageerd met 'scam' :D
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Gold cover ratio

Post by Dirkgold »

Comex gold cover ratio.............
Attachments
image.jpeg
image.jpeg (27.46 KiB) Viewed 5728 times
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Gold cover ratio

Post by cavajo »

Dirkgold wrote:Comex gold cover ratio.............

ook al beweren vele kenners van niet :
" ooit ontploft dit systeem ".
het bevat geen enkele logica.

Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt mei 2016

Post by cavajo »

de band tussen 1250 en 1300 $ lijkt een langere houdbaarheidsdatum te hebben dan mijn verwachting :lol: .
en toch, het lijkt me geen stille goudzomer te worden.
" sell in may, lijkt me deze keer no way ".

Cavajo
Post Reply